Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ockbolz

Wietolie....wietboter manier

Recommended Posts

Goedemorgen!

ik ben Willem, woon in West-Friesland.

ik houd mij al ruime tijd bezig met het wietkweken.
niet binnen maar in een kasje. Elk jaar een plant of 6.

ik maak van het afval vaak boter. Dus, grote pan
water erin boter erbij en 3uur koken. Daarna uitwringen, water/boter koud zetten. Volgende dag de gestolde boter eraf scheppen. Prima wietboter! En retesterk.

ik lees en hoor nu veel over wiet olie, deze wordt bereid middels alcohol,verdampen etc.

nu vraag ik mij af, of ik i.p.v. boter niet gewoon bijv olijfolie kan gebruiken? THC hecht aan vet..

Mischien weet iemand ook hoeveel ml olie je moet gebruiken per gram wiet?
het lijkt mij nml dat de olie een maximum heeft kwa opname van THC en bijverwante stoffen?


hoop iets te horen!

✌️

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Als jouw theorie inderdaad zo was zou niemand eerst alc% enzo gedaan hebben voor echte olie.

Denk dat je een slap aftreksel krijgt wat een beetje naar Cannabis ruikt of smaakt, het zelfde b.v dat men rozemarijn gebruikt in de olie.

Heb het zelf wel eens geprobeerd met kokos olie/vet, maar vond het persoonlijk tegenvallen.

Vrees dat als je echt goeie olie wilt helaas niet onder de alc% uitkomt.

Succes in ieder geval....

 

Mzzzl,wsteb:dope:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lijkt mij nml dat de olie een maximum heeft kwa opname van THC en bijverwante stoffen?

 

ja daarom dus kokosnootolie gebruiken :tu

 

waarom niet 5 planten?

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, wsteb said:

Hoi,

Als jouw theorie inderdaad zo was zou niemand eerst alc% enzo gedaan hebben voor echte olie.

Denk dat je een slap aftreksel krijgt wat een beetje naar Cannabis ruikt of smaakt, het zelfde b.v dat men rozemarijn gebruikt in de olie.

Heb het zelf wel eens geprobeerd met kokos olie/vet, maar vond het persoonlijk tegenvallen.

Vrees dat als je echt goeie olie wilt helaas niet onder de alc% uitkomt.

Succes in ieder geval....

 

Mzzzl,wsteb:dope:

Hoe lang heb je olie verhit? De kokosolie.....

 

Quote

 

 

Edited by riesje1965

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Riesje,

Iets van 50 minuten ongeveer maar is alweer 6 jaar geleden.......had er een verslag van gemaakt....

On 9/14/2012 at 10:46 AM, wsteb said:

Hoi,

 

Wat misschien ook wel een handige tip is niet zo vaak je vork af te likken bij het bereiden van dit goedje, dit kan later ernstige narcotische consequenties hebben.

Oei oei,wat werd ik gisterochtend moeilijk wakker, doch goed uitgerust, en nee..... niet gelijk zin in een joint...... B)

 

Wees welkom in de keuken van wsteb.......( en let vooral niet op de troep....)

 

Ik heb een potje met vet, hier op het aanrecht gezet........(is trouwens 325 ml )

 

gallery_31233_14646_526139.jpg

 

Wietafval in de schaal, mengeling van Heribei, Critical Kush,mad Scientist knipsel en fluffy troep....50 gram.

 

gallery_31233_14646_1434613.jpg

 

Alles in de pan met water en kokosvet, op een laagpitje warm laten worden, tot het net niet kookte.....en dit heb ik ongeveer een 45 a 50 min laten trekken en af en toe roeren met de vork. PAS OP !!!!!!!!!!! :D niet likken.

 

gallery_31233_14646_1169584.jpg

 

Dan de wietafval in de zeef en goed naspoelen met heet water voor het thc, und so weither uit het residu te krijgen.....

 

gallery_31233_14646_451649.jpg

 

Pan laten afkoelen, en daarna in de koelkast. ( Ook hier dient men ervoor te zorgen dat je niet morst in de koelkast omdat het vet dan gelijk stolt en dan vind je dat zonde, en dan schraap je dat vet eraf en voor je het weet dan proef je een heerlijke Cannakokossmaak in je mond en dan enz,enz......Kortom pas maar op.)

 

gallery_31233_14646_754980.jpg

 

En de volgende dag gestold vet, en s'morgens maar moeilijk uit bed....

 

gallery_31233_14646_661871.jpg

 

Met een mes een klein stukje opgesneden zodat je het onderliggende water er uit kan gieten in een schaal, en je een plak vet overhoud die ik in een weckpot gebrokkeld heb, en vervolgens even in de plantenkamer op de lamp om te smelten tot 1 geheel..

 

gallery_31233_14646_273556.jpg

 

En whalla,.... ;) ;) :P Een groen potje vet........

 

gallery_31233_14646_409285.jpg

 

Ik ga van dit weekend eens rustig uitproberen hoe het effect zal wezen. We zijn benieuwd. :P

 

@Mitsz van der Kamp, bedankt voor dit toprecept wat zelfs ik kan bereiden.Ik hou U nog op de hoogte van de ervaringen en bevindingen, nogmaals helemaal top. We blijven dit topic volgen.......

 

 

mzzl,wsteb

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om te lezen!

ik heb deze avond de proef op de som genomen. Heb ongeveer 100 gram knipafval, uit een wietumbler.. dus echt alleen de buitenkanten van de toppen in een pan gedaan. Hier 500ml rijstolie en water bijgedaan. Dit 2 uurtjes zachtjes laten pruttelen op een oliestelletje. 

Daarna gezeefd en gescheiden...

ziet er veelbelovend uit! :)

nu moet het alleen nog worden getest.

EAF013A7-3522-4B77-A1D6-AAB557DF7A84.jpeg

79161CD4-8566-47EE-B658-C907B7B40148.jpeg

731D53E7-CCFE-48D0-B84F-3BC2D95B9A29.jpeg

9EEC970B-4D00-4771-9B6D-D793086EDD3A.jpeg

 

7B38B506-44DC-48A9-ADEF-93B13976FA30.jpeg

Edited by ockbolz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...