Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
X-Travert

Voorbloei gemist, nadien geslacht bepalen

Recommended Posts

Vooruitlopend op een onzekere toekomstige gebeurtenis zou ik graag vernemen of wat ik in gedachten heb te verwezenlijken is.

Ik ben in het bezit van tien reguliere zaden waarvan ik er vijf in een stek-moedertentje wil laten ontkiemen. Meestentijds lukte het mij bij de buitenteelt om reeds bij de voorbloei de bokken van de geiten te scheiden. Een vergissing was niet rampzalig, want tijdens de aanvang van de echte bloei werden de mannetjes in een oogwenk gerooid.

Bij de binnenteelt ligt dat anders: stel dat ik de voorbloei  mis dan zit ik met vijf planten waarvan ik het geslacht niet ken en waarvan ik toch vrouwelijke stekken wil nemen. Dat is dus de toekomstige onzekere gebeurtenis.

Stel nu dat ik de ontkiemde planten nummer en van deze planten de groeitop als stek neem, voorzien van het zelfde nummer en deze stekken nadat die geworteld zijn in een vensterbank op het zuiden zet.

Thans zijn er weinig lichturen en naar ik vermoed zullen de gewortelde stekken niet anders kunnen dan bloeiverschijnselen tonen ondanks het geringe licht in de winter. Afbloeien komt uiteraard niet aan de orde.

Aan de hand van de corresponderende nummers kan alsdan bepaald worden welke planten in de stektent mannetjes of vrouwtjes zijn.

Op deze manier hoef ik bij de toekomstige moeders geen switch te maken van het vegetatieve stadium naar het generatieve stadium en daarna weer terug te schakelen naar het vegetatieve stadium.

Naar ik vermoed, bespaar ik hiermee tijd en voor de toekomstige moeders lijkt het mij ook beter. Tot op heden heb ik heel weinig positieve dingen gelezen over reveggen, vandaar mijn gedachtegang voor dit alternatief. 

Terzijde: de stekken komen in een ruimte waar onze fitness apparatuur staat: de temperatuur is daar permanent 18 graden Celsius en die ga ik niet verhogen. Sporten bij hogere temperaturen is absoluut geen optie. 

Ik vraag me af of dit zal lukken. 

Edited by X-Travert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plek is ongeschikt.

21C medium en 28C lucht.

Mbt je selectie, zo weinig geloof in eigen kunnen (spotten vd voorbloei) ?

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga er van uit dat ik de voorbloei kan missen. Dan ga ik een poging op de vensterbank wagen. Voor de planttemperatuur schaf ik een Einstein donkerstraler van 100 watt aan. Trial and error kan heel leerzaam zijn of wel van je eigen fouten leer je het meest. Op voorwaarde uiteraard dat je bereid bent je fouten in te zien en te erkennen. 

Edited by X-Travert
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan prima op die plek 18 graden dan gaan ze wat trager .

haastige speod is zelden geod .

voorbloei is met een louppe bijna onmisbaar . 

ik gebruik zelf ook een loeppe want de trilhaartjes in mn ogen raken wat afgevlakt .

ik ben naar anders geweest ipv een echte optiezien .

en ik zit na 33 jaar hennepkutten nog steeds in de error en een mespuntje in de trialfases .

:punk:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was mijn bril hartstikke beu: door de oogchirurg zijn er lensjes geïmplanteerd. Die misleg je niet, zoals een bril.

Door die lenzen zie ik de dichasiale en monopodiale vertakkingen van de wietplant beter.:dope:

Edited by X-Travert

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je daar ook een macro lens op schroeven

 

gewoon veggen tot voorbloei, easy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou me niet verbazen dat ik de voorbloei misloop. Ik moet twee trappen oplopen om bij de kweekruimte te komen en dat terwijl mijn lichamelijke conditie heel erg is teruggelopen sinds de uitvinding van de afstandbediening voor de televisie.:no

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zet je de kweekruimte nog twee trappen hoger, moet je minimaal 4 trappen op en ben je zo weer op conditie :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk er eerder aan om een traplift aan te schaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na de voorbloei komen in de hele plant (boven node 5) de pistels of ballen tevoorschijn of je ze nu op 12/12 zet of niet.
Voorbloei kan je niet missen.
Dat heb je als het goed is overgehouden aan je ervaring met buitenplanten.

 stel dat ik de voorbloei  mis dan zit ik met vijf planten waarvan ik het geslacht niet ken en waarvan ik toch vrouwelijke stekken wil nemen. Dat is dus de toekomstige onzekere gebeurtenis.

Je maakt problemen waar die er helemaal niet zijn:mellow:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt helemaal, mits ik dagelijks thuis zou zijn. We hebben een vakantiewoning in België, waar we regelmatig verblijven en waar ik ook kan werken.  Een deel van mijn zakelijke relaties woont in België. Onze dochter geeft bij onze afwezigheid water, maar gaat echt niet constateren dat er sprake is van voorbloei. Nogmaals, als ik thuis ben, mis ik de voorbloei zeer zeker niet, maar op afstand valt er niks te constateren. 

In de tuin maakte het niks uit: bij de echte bloei kunnen de heren verwijderd worden voordat er stuifmeel wordt aangemaakt.  

Edited by X-Travert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onze dochter is meer geïnteresseerd in consumeren dan produceren. Omdat onze kat verzorging nodig heeft, komt ze bij onze afwezigheid dagelijks en kan ze dus ook bewateren. Zonder de dagelijkse verzorging van de kat zou ze er een plens water over de planten gooien en er een week verder niet naar omkijken.:td 

Bovendien zou onze dochter hier niet aardig worden gevonden: ze is een soort bedrijvendokter die ingehuurd wordt om een bedrijf door te lichten op kostenbeheersing en om boventallig personeel naar het uitkeringscircuit te sturen.  

Daarnaast is ze veel te oud voor dit forum: ze is inmiddels 37 jaar.:tu

Edited by X-Travert

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh zit er ook een max leeftijd aan hier :nerd

kan ze mooi meeposten in het kattenfototopic 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ieder wil oud worden, maar niemand wil oud zijn.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat niet om hoe oud je wordt, gaat om hoe je oud wordt 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, X-Travert said:

Onze dochter is meer geïnteresseerd in consumeren dan produceren.

 

13 hours ago, X-Travert said:

ze is een soort bedrijvendokter die ingehuurd wordt om een bedrijf door te lichten op kostenbeheersing en om boventallig personeel naar het uitkeringscircuit te sturen.  

En dan was er onlangs nog iemand die hier op het forum een heel betoog hield over wat voor aangename mensen cannabis consumenten wel niet zijn :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tandarts kan nog zo aardig zijn, maar op het moment dat hij bij mij een wortelkanaalbehandeling verricht, vind ik hem beslist niet de meest sympathieke man.

Als een bedrijf op omvallen staat dan moet er soms noodgedwongen afgeslankt worden. Als daarbij 20 % van het personeel moet worden weggesaneerd, zodat de overige 80 % zijn werk houdt, dan is die ingreep pijnlijk maar noodzakelijk.

Bij een afslankingsoperatie komen heel wat zaken aan de orde: welke activiteiten zijn wel rendabel, kunnen er onrendabele activiteiten inclusief personeel worden overgedragen, komt er een studiebudget voor de afvloeiers, komt er begeleiding bij sollicitaties, is er een ontslagvergoeding.

Het is echt niet zo dat boventallig personeel een schop onder de kont krijgt: er moet nog altijd een sociaal plan aan ten grondslag liggen.

 

Edited by X-Travert

Share this post


Link to post
Share on other sites

sociaal plan ??? 

wake up little suzie 

daar doen ze ze uit armoei al 10 jaar nergens niet meer aan  / ,

afslanken van bedrijven ?

de bazen en het kader hebben nog steeds grote lonen huizen autoos en vrouwen met grote tetten maar jan de arbeider man zit al 10 jaar thuis of werkt zich suf voor een uitzend cao .

flex de kut rutte :punk:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd toen ook al geen planten te zien net als nu alleen maar lullen en dubbel identiteit .

x-trafagot

:likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@X-Travert ik speel alleen even in op jouw veronderstelling dat de leden hier haar niet zullen moeten. Ik ken de beste dame helemaal niet joh

1 hour ago, macerror said:

idd toen ook al geen planten te zien net als nu alleen maar lullen en dubbel identiteit .

x-trafagot

:likken:

dacht dat jullie matties waren

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

waren klopt.

 

 

:punk:

na 8 jaar rondneuzen gaat ie los 

een weinig transparant en je weet dan niet meer wie dan je mattie is .

is het avert of is het reme en dubbele entiteiten hou ik sowieso niet van .

en mischien wou die schoon schip maken of de japies een loer draaien .

maar goed we moeten het maar een beetje met de mantel der liefde bedekken denk ik .

hij hoort er inmiddels ook al een beetje bij .

kan zijn dat je onderbewuste nog steeds de grammatiek van reme herkend en het gemakshalve doorzet op de schrijfsels van avert .
want dat vind ik altijd zo zwaar klote aan het onderbewuste dat je er gewoon niet de natte vinger op kunt leggen heey ,

wat dat betrefd heeft de wereld een groot probleem .

ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen .

:likken:

ps : 

dat is zo 1995 .

Edited by macerror
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, misschien was hij zijn wachtwoord wel kwijt. Zou je idd wel verwachten dat hij dat bij zijn intro meldt, maar zal hij zijn reden voor hebben gehad. Hij is iig niet tegelijk met 2 accounts actief, dus of je nou echt van een dubbele idetiteit kan spreken.

Hoe het ook zij.. het is iig wel een beetje een snitch move van @FoolOnTheHill haha

On 11/10/2018 at 2:56 AM, macerror said:

dat is zo 1995 . 

dat waren nog eens tijden..

 

 

 

Edited by cannarie
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar wel leuk als wist u datje :likken:

en in iedereen schuilt een toetsenbordinternetheld.

je weet het gewoon niet  .

net als genderneutraliteit of iets of iemand een wussie of en gleuf heeft moet niet uitmaken .

alleen wel aparte wc want anders pis je een zittend iemand tegen de haren in .

moet niet uitmaken bok of geit weejewel .

:verrygood

ps  ';schiet me net te binnen dat ik zelf ook een dubbel account heb gehad hier  .

dankbaar misbruik van gemaakt .

maar werd terug gefloten door een toenmalige mod .

die had je in die tijd nog .

 

ps :may day mayday  ROGER !!!!!

 

 

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...