Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cannarie

Sinaasappeltjes onder een hybride hps/led zonnetje.

Recommended Posts

Eventjes wat extra licht in de donker periode raken ze niet meteen hun bloei van kwijt toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou niet weten wat het effect hiervan precies is @Wietefras. Ook het beeld van hermas spookt door mijn hoofd. Al zal je dat vast ook weer niet voorkomen door het licht nu wat langer aan te laten (heb ik ook niet gedaan)

Weet wel dat de hoeveelheden licht waar ik me normaal gesproken tijdens de donkerperiode druk om maak in schril contrast staan met de ca 30min volle bak licht die ze vandaag midden in die periode hebben gekregen.

Weet ook dat dit de laatste ronde is dat ik deze controller ga gebruiken. Want moet er niet aan denken dat de stroom een keer uit valt als ik op mijn werk ben, of nog erger een weekendje weg ben oid.

 

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat het licht zomaar aan gaat na een stroomstoring. Misschien dat Gavita je kan helpen? Wellicht is er ergens een setting in die controller om het gedrag aan te passen? Ik weet van andere tijdklokken dat je kan instellen of je de lichten aan of uit kan kiezen na een stroomstoring. Beide kan namelijk een probleem zijn. In de groei wil je namelijke weer niet dat de lamp lang uit gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij Dimlux is het een instelling. Dus Gavitta zal dat ook wel kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het interface van de controller is vrij recht toe recht aan en daar staat er niks over. Maar heb nav jullie comments de handleiding eens opgezocht. Hierin staat dat als de storing binnen 40 uur verholpen is, de controller de tijd en settings onthoudt en hij dus gewoon verder zou moeten gaan volgens de normale cyclus.

Niet dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, cannarie said:

 

Weet ook dat dit de laatste ronde is dat ik deze controller ga gebruiken. Want moet er niet aan denken dat de stroom een keer uit valt als ik op mijn werk ben, of nog erger een weekendje weg ben oid.

 

Ik ken die Gavitas niet maar ga je dan een tijdgeschakeld relais gebruiken (Davin)? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, Jakkes said:

Is de interne batterij die het onthoud niet kapot?

Dat er iets kapot is is duidelijk. Wat er precies is zal denk altijd gissen blijven

Heb overigens wel meer problemen met het ding. Toen ik hem net had kreeg hij een overload error en sindsdien houdt hij zijn output niet constant. Tot 720W valt het nog mee, dan schommelt het grotendeels binnen een range van 10W. Maar daarboven wordt dat zomaar een range van 100W. Dat doe ik dus ook alleen handmatig (of via davin) buiten de controller om. Geen idee of deze problemen met elkaar te maken hebben verder.

10 hours ago, 420man010 said:

Ik ken die Gavitas niet maar ga je dan een tijdgeschakeld relais gebruiken (Davin)?  

Evt. Daar heb ik nu mijn leds op aangesloten (2x600), zal alleen met de hps op hoger vermogen wat te veel zijn samen.

Zal na deze ronde even stil blijven hier en dan komen er misschien wel 2 alternerende 100% led hokken. Dus dan ga ik de gavitas helemaal niet meer gebruiken. Wel zonde want heb nog allemaal ongebruikte reserve lampen en reflectoren liggen, maarja

Voor nu trek ik gewoon elke ochtend indien mogelijk het verbindingssnoertje uit de controller. Dan gaat het ook goed. Maarja dan moet ik dus wel steeds thuis zijn voordat de lampen aangaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die baby op komst heb jij helemaal geen tijd voor 2 hokken, dan heb je even geen groene vingers :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat het geen 1000 watters zijn, had er dan graag eentje van je overgenomen 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, vakman said:

Met die baby op komst heb jij helemaal geen tijd voor 2 hokken, dan heb je even geen groene vingers :lol:

 

3 hours ago, cannarie said:

Zal na deze ronde even stil blijven hier

;)

Zullen voorlopig idd vooral bruine vingers zijn ben ik bang.

3 hours ago, 420man010 said:

Jammer dat het geen 1000 watters zijn, had er dan graag eentje van je overgenomen 

Dan neem je ze alle 2 :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 14

gister bij alle planten in het midden tak(ken) naar binnen geknakt. Aan de ene kant om mn gewas wat hol te krijgen en aan de andere kant om het overgebleven gat in het midden tussen de planten te dichten.

plantje linksvoor (dus links bij de ingang) blijft miezerig, maar komt verder wel goed mee in de topontwikkeling geloof ik.

Voor de rest gaat het naar omstandigeden allemaal wel zn gangetje.

Zal binnenkort ook eens wat fototjes maken met de lampen uit. heb ze zelf ook al een tijdje niet zo gezien. Ben wel benieuwd naar de kleur omdat ik wat lager zit in ec dan de vorige.

20191015_233551.thumb.jpg.b5d6dce8e51470fb6505abcf02acf662.jpg

edit: het was al 10 minuten dag 15

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je nog blad/takjes weghalen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman heb in tegenstelling tot mijn vorige ronde onderin de nodige spriettakjes verwijderd. Wou dan in de 3e week (deze week) nog even kijken of er nog wat weg kan.

Bovenin blad weghalen doe ik sowieso nooit eigenlijk. Omdat de planten nu een vrij open structuur hebben zou dat nu ook zeker niet zoveel toevoegen

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog wat nachtplaatjes van vanavond

20191016_190544.thumb.jpg.10c4352b9a2aa18250207284c5847fde.jpg

20191016_190551.thumb.jpg.5df3b840de6208366be14540734e7df0.jpg

20191016_190557.thumb.jpg.3f0966e1ec0a297a2df12d9f562de95f.jpg

Ook nog even langs de buiteplanten geweest

20191016_180145.thumb.jpg.e4ff31fe56e2c0783cebe38ccfc84c88.jpg

Ondanks dat ze ruim een maand bijna continu in de regen hebben gestaan, slechts 1 rot topje tegen gekomen

20191016_180310.thumb.jpg.b487f2818515d693a00f392ce5893cb4.jpg

Vorig jaar heb ik ze geloof ik eind november pas geoogst. Laat het nu een beetje afhangen van de rot ontwikkeling

Wel echt opvallend hoe sterk en lekker ze ruiken. Heb ooit 4 planten gehad met zon 4 keer het volume per plant van nu. Dat rook je lang niet zo sterk als nu. Topjes zijn wel een beetje mager, maarja wat wil je. zal er toch allemaal hasj van maken, als ik het niet weg gooi zoals vorig jaar.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moest je t weggooien, mag je altijd een beetje testmateriaal opsturen....hoe meer soortjes hoe liever :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben nooit van plan om iets weg te gooien, maar wel vaak te laks om er iets mee te doen.

Zoals vorig jaar lag het op een gegeven moment een half jaar open en bloot op een tafel. Dus dan heb je een zooi b-kwali wiet die daar bovenop ook nog eens helemaal uitgedroogd en gedegenereerd is. Dan pleur ik het wel weg ja.

Maar als dat straks weer het geval is stuur ik je met liefde een sample hoor :P

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanavond nog aardig wat lage scheuten verwijderd. Vnl bij de 2 planten achterin.

Van de plant re voor had ik nog een scheut of 2 a 3 weg gehaald waar ik later wat spijt van had toen ik zag dat die eigenlijk nog best goed in het licht stonden, maar jammer dan.Het zal hoe dan ook schelen in het knipwerk.

Verder de hele zooi (incl lampen maximaal naar rechts geschoven. Zo maak ik wat meer gebruik van de reflectende wand rechts en mocht de boel later instorten staat er daar iig nog een muur die steun kan bieden :)

De fan hangt nu dus alleen niet meer helemaal centraal en de luchtstroom vanuit de passieve inlaten is niet helemaal meer volgens het ontwerp, maar dat is allemaal nog wet te overzien.

20191019_231959.thumb.jpg.78fe1a193da6c22900db714636834b51.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Einde week 3 (dag 21)

De voeding is de afgelopen week wat omhoog gegaan en de ec juist wat omlaag. Heb wegens omstandigheden deze dagen namelijk wat meer beschikking gehad over demiwater dan wat ik normaal uit mijn ontvochtigertje giet. Krijgen nu 2ml/l a en b met een ec van ca 1.7. Normaal zou ik dan op ec 2.0 a 2.1 uitkomen. De fosfor gift is wel weer omlaag om die zelfde reden. Voeg fosfor toe tot ik de gewenste ph heb bereikt namelijk.

Als ik dat panten in dit stadium met de vorige ronde vergelijk ben ik niet zo onder de indruk. Toen kwamen er later echter nog een paar hittegolven overheen en heb ik ook nog rot gehad. Dus zou zeker nog wel over het vorige eindgewicht heen moeten kunnen komen denk ik.

Overigens wel 'grappig' om te zien dat plant die het het best leek te doen (links achter), nu het dunst bezaaid lijkt met toppen.

20191022_192621.thumb.jpg.323a3913537b727bef15099122fa3908.jpg

20191022_192713.thumb.jpg.735816ba553194622f105249af70b795.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote planten zijn niet altijd beter. Soms te open qua structuur. Maar het begint wel goed te bloeien nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp niet helemaal wat je bedoeld @Jakkes

Neem aan dat je het over weinig planten per m2 hebt.

Maar dan heb ik juist het idee dat het eerder andersom is. Namelijk dat als je weinig lage groeischeuten wegdieft of de boel niet met touw oid opentrekt (en ik ben een luie kweker), het snel allemaal erg compact wordt. En dan heb ik het liever wat opener, want minder fluf en meer plantoppervlak dat licht vangt. Zolang er geen licht door het gewas heen schijnt natuurlijk.

Kijk maar eerder dit topic naar mijn vorige ronde (vanaf pagina 11 oid). Dat zou ik niet bepaald open noemen. Tis bu allemaal wat strekkeriger en ieler waardoor het nu wat opener is. Is ook niet helemaal ideaal natuurlijk. En dat heeft ook een andere reden.

Verder heeft met weinig per m2 kweken zeker zijn nadelen hoor, daar niet van. Maar ik ben nou eenmaal aan afspraken gebonden :)

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde op de mooiste plant die het nu het minste doet. Grotere plant in de groei wil niet altijd succes in de bloei zijn bedoelde ik. De kleinere kunnen verrassend beter worden ineens. Dat bedoelde ik. 
Ik bedoelde niet om iets negatiefs over je veld te zeggen. Want dit ziet er goed uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh zo. Ja is mij ook opgevallen hoe zwakke plantjes in de groei vaak opeens verassend goed afbloeien. Deze plant heeft wel de minst open structuur van allemaal, dus als het daar wat mee te maken heeft zal het eerder het gebrek aan penetratie zijn lijkt. 

Verder helemaal geen moeite mee als je wel kritisch bent hoor. Ben het er dan of wel of niet mee eens en zal het in beide gevallen zeggen. Even goede vrienden verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik ook wel gezien ja. Planten die enorm hard groeiden en dan nauwelijks mooie toppen gaven of juist andersom. Er is soms geen peil op te trekken inderdaad.

En het kan later ook nog ineens weer omdraaien. Ik had planten die goed groeien. Vervolkgens enorm strekkerig werden en slecht leken op te gaan brengen totdat die lange kale takken ineens helemaal vol trokken met toppen en het resultaat uiteindelijk enorme cola's waren waar ik ook nauwelijks iets hoefde te knippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 28

De plant rechts voor (die je op de foto dus niet niet kan zien zegmaar :) ) krijgt steeds meer moeite om zn kleur vast te houden onder de hoge lichtintensiteit. Lijk er elke ronde wel zo een tussen te hebben. Zn topjes zijn ook wat minder en de takken beginnen al wat te hangen. Zuipen doet ie wel als een tierelier

En voor wat betreft de rest.. nouja kijk zelf maar :P

Zal er de komende dagen nog wat kleurenfotos achteraan knallen

20191029_211920.thumb.jpg.a7ad131b1cac47d1669d9d6c4504d637.jpg

Edited by cannarie
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...