Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cannarie

Sinaasappeltjes onder een hybride hps/led zonnetje.

Recommended Posts

note to self.. vandaag eerste keer 2 liter pp

effe geen zin om mijn excelletje bij te houden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/4/2018 at 1:20 PM, Hannesh said:

Hoorde iemand laatst beweren dat ze snacht zuurstof op nemen, maar of dat waar is???? 
 

 

On 12/4/2018 at 1:26 PM, vakman said:

Dat ze in de nacht zuurstof opnemen klopt@Hannesh

@cannarie

Sterker nog: De planten nemen constant zuurstof op, in een proces dat men verbranding noemt. Net zoals wij dat doen.

CO2 wordt opgenomen gedurende de fotosynthese, en die stopt zodra het licht uit gaat.

Basiskennis!

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, FoolOnTheHill said:

 

Sterker nog: De planten nemen constant zuurstof op, in een proces dat men verbranding noemt. Net zoals wij dat doen.

CO2 wordt opgenomen gedurende de fotosynthese, en die stopt zodra het licht uit gaat.

Basiskennis!

Sorry hoor maar waar kan ik dat vinden?
Ik lees overal dat planten CO2 eten en zuurstof uitstoten, onder de streep he en jij zegt nu andersom en dan juist met licht aan?
Onze bomen gaven toch juist onze zuurstof ipv die op te eten?
Maar ze wisselen natuurlijk 'lucht' uit of niet?
En daar in zit zuurstof en CO2

Trouwens de bodem doet ook mee in het verhaal en de wortels.
En dag en nacht ja dat zeker.
De cyclus zou soort van omdraaien snachts, maar er gebeuren altijd wel meerdere dingen tegelijk.

Ben ook wel op zoek naar goede bronnen maar zo makkelijk is dat niet te vinden of te begrijpen.
En dan specifiek voor cannabis, vaak komt een zoektocht bij VPD uit. En dat is al complex.
En wil je dieper in op de materie van wat er precies gebeurt dan komen er al gauw een heleboel nieuwe termen bij kijken...
 

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Sunbeam said:

De cyclus zou soort van omdraaien snachts, maar er gebeuren altijd wel meerdere dingen tegelijk.

Zoals Fool al aangeeft, de cyclus draait niet zozeer om maar er valt er 's nachts eentje weg. Dat verbranden (verbruik van zuurstof en uitstoot CO2) gebeurt de hele dag. Terwijl de fotosynthese (verbruik van CO2 en uitstoot zuurstof) alleen onder licht kan plaatsvinden (en dus 's nachts niet).

Bronnen daarvoor zijn in biologie boeken te vinden of op wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ademhaling_(plant)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

o ademhaling tnx!

ik snap m t kwartje valt

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben weer even terug van weg geweest.

Aller eerst de beste wensen allemaal :) 

En dan de planten.. Onerstaande foto is van 16 december. De dag dat ik besloot om mijn klok op 24uur donker te zetten.

20181216_125418.thumb.jpg.6335f1ab0b10963b042f6bae3def9941.jpg

Ik kon de tuin er gewoon even niet bij hebben. De laatste maanden heel druk geweest met mijn zaak. Deels vanwege veel klanten (mooi natuurlijk) maar vooral ook ivm juridische hoofdpijn waar de meeste van mijn energie in gezeten heeft. Ik keek nauwelijks naar de planten om en als ik dan water moest geven ofzo was dit met grote tegenzin. En dan was er ook nog van alles dat aan het hok moest worden verbouwd voordat de planten te groot werden wat boven mijn hoofd hing. Het moet natuurlijk wel leuk blijven, dus ben maar tijdig gestopt.

Beetje jammer van het verslag natuurlijk, maar verwacht in februari weer een nieuwe ronde op te starten met gewoon weer een nieuw verslag. Zal dan ook gewoon van tevoren zorgen dat het hok helemaal af is.

Graag tot dan! En misschien ben ik in de tussentijd hier nog wel eens op het forum te vinden.

 

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook de beste wensen! :spliff:

Helaas, maar goede keuze!:tu

Succes met de zaak, en we zien je wel weer verschijnen met wat moois:D

Gr, X 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

valt wel te automatiseren toch? plus ja is niet dat je er 200 water moet geven toch dit kan ik 5minuten maar ja ieder zijn keus inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over een tijdje weer joh, succes met wat je ook aan het doen bent

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer joh, maar als je het even niet aan kunt wel een verstandige keuze, prioriteiten stellen kan geen kwaad en het moet wel leuk blijven natuurlijk.

Wat fata zegt, ontwikkel de automatisering van je hok, da's ook leuk om je een beetje af te leiden van je sores.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/2/2019 at 11:44 PM, Fatamorgana said:

valt wel te automatiseren toch? plus ja is niet dat je er 200 water moet geven toch dit kan ik 5minuten maar ja ieder zijn keus inderdaad.

Automatiseren kan natuurlijk. Ik geef meestal eens in de 3 a 4 dagen water en het zijn slechts 4 planten dus of dat nou echt de moeite waard is. En zoals je zegt, als dat zefs dat al te veel is.. Dan kun je er beter maar even mee stoppen tot de motivatie er weer is. Het moet wel leuk blijven

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet natuurlijk aandacht geven, niet enkel water ;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo luitjes,

Ik ben weer even terug van weg geweest.

Het monster dat me tijdens een rechtszaak een beetje alle levenslust had ontnomen, of in ieder geval tijdens de bovenstaande kweek mijn zin dusdanig had aangetast om er niet mee verder te gaan, is in het hoger beroep keihard de moeder geneukt. Maar dan echt in alle gaten. bukakke gangbang alles!

Dus we gaan er weer tegenaan!

Omdat ik precies van plan ben om te doen wat ik in bovenstaande kweek van plan was, maak ik geen nieuw topic en ga ik lekker hier verder. Hoef ik het ook niet allemaal weer uit te leggen :P

Dus 2 dagen terug 5 zaadjes geplant, die vandaag allemaal boven zijn gekomen.

20190411_203117.thumb.jpg.efccd1bd5f79734baf58df9b4867aac4.jpg

En ja.. er is blijkbaar iets misgegaan bij het zaaien :D

Hoop dat jullie weer allemaal lekker mee gaan kijken.

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom terug @cannarie!

Ik volg gezellig mee, heb de stoel er al bijgepakt :innocent:

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wb, super man. Fijn dat het terug beter gaat. Ik volg.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, cannarie said:

 

20190411_203117.thumb.jpg.efccd1bd5f79734baf58df9b4867aac4.jpg

En ja.. er is blijkbaar iets misgegaan bij het zaaien :D

:rofl

Succes! Ik kijk ook gezellig mee.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huy Cannar!

Fijn dat je er weer bent :tu

Hokje klaar ? Las dat je nog wat aanpassingen wilde doen.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes maar weer!!

:tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank heren!

11 hours ago, greentjeonatrip said:

Hokje klaar ? Las dat je nog wat aanpassingen wilde doen.

Scherp, green.

Ik had idd dacht ik ergens gezegd dat ik voor de volgende ronde eerst alles op orde zou maken voor ik begon. Niet helemaal nageleefd alleen. Heb er inmiddels wel alles voor in huis.

Moet nog wat balken monteren om de led lampen aan op te hangen. Had inmiddels bedacht om op een hoogte onder de filter te doen, zodat die niet  in de weg zit. En met de leds heb ik de volledige hoogte toch niet nodig.

Ook moet de nieuwe filter nog opgehangen worden. Die verbind ik dit keer met een stukje slang en een verbindstuk aan de zuiger ipv direct, zodat ik ze makkelijk van elkaar los kan koppelen als er nog geen geur is en ik de filter wat langer kan laten hangen.

En ik moet nog een nieuwe zwenkfan ophangen. Had een wat duurdere gekocht in de hoop dat die wat langer mee zou gaan dan ik gewend ben. Maar die bleek bedoeld te zijn voor permanent aan de muur direct aan de stroom gekoppeld. Moet nog effe kijken hoe ik dat precies ga bevestigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelijk maar daad bij het woord gevoegd.

Heb de nieuwe filter opgehangen. Die zit nu dus met een slang verbonden maar als de afzuiger straks aan gaat gaat die dus eerst weer los. Nadel is wel dat de filter door de slang wel een stuk opzij is geschoven . Voorheen hing hij mooi in het midden wat een betere verdeling van afzuiging moet zorgen. Er vanuit gaande dat de filter de meeste lucht naar binnen trekt aan de kant van de opening zal het wellicht niet eens zo veel uitmaken.

20190413_205726.thumb.jpg.20fff14ea760100b34df677e14f5ff35.jpg


Ook heb ik net onder de hoogte van de filter, 2 balken vast geschroeft waar weer 2 andere balken op liggen waar straks de 4 led armaturen aan komen te hangen. Deze balken liggen er los op zoda ik ze makkelijk kan verplaatsen. Dat maakt het makkerlijker om straks in de latere groeifase de plantsen schuin van 2 kanten te belichten. Hiermee hoop ik meer breedtegroei te krijgen. (ben te lui om ze te trainen)

20190413_205638.thumb.jpg.21225aa725767e22cf633a6e562b10d0.jpg

Nu alleen die fan nog installeren en wat kleine details.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 vd plantjes gister gewoon zomaar dood gegaan. Ze stonden wel wat sneller droog dan gewend, maar spuitte de bovenkant steeds elke dag redelijk genereus nat en zo droog leken ze nou ook weer niet.

20190418_223405.thumb.jpg.a45789848d41ce527f5b2c081dbbf5d4.jpg

Maargoed had mijn ene backup plant al doodgemaakt omdat ik er 2 in het zelfde potje had gezaaid, dus wat nu? Week achterstand voor 1 vd 4 vind ik toch net iets te veel en helemaal overnieuw wordt ook kiele kiele omdat ze verpot moeten kunnen worden voor mijn vakantie over 1,5 week.

UIteindelijk maar toch alle 5 de zaadjes die ik nog had ingewaterd, samen met 3 buitenzaadjes voor ergens in iemands tuin. Dan kan ik altijd nog kijken wat ik doe straks. 3 oude en 1 nieuwe, 4 nieuwe, of 3 oude en 2 kleinere nieuwe.

Wel weer 1 zaadje kwijt gemaakt met mijn stonede hoofd, dus hoop dat ze het wel allemaal gaan doen.

wordt vervolgd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer, aarde oogt wel een stuk lichter trouwens. Is wat Xaim doet met dat buigen niks voor je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...