Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
420Python

Dringend hulp gezocht!

Recommended Posts

Beste

 

Ik heb twee planten staan, een white widow en een purple haze. Ze staan beide in 4e week bloei. De white widow is uit stek en de purple haze uit zaad. Nu begint er een bladprobleem op te dagen bij de white widow (zie foto enkel blad). En bij mijn purple haze beginnen de topbladeren dus de enkele bladeren omhoog te krullen en te roesten.

Ik heb geen idee wat de problemen zijn. Zou het kunnen omdat ik een waterbeurt ben vergeten? Ik kweek in cocos met GHE Flora Trio.

 

Groeten

420Python

IMG_20181104_205420.jpg

IMG_20181104_205446.jpg

IMG_20181104_205036.jpg

IMG_20181104_205147.jpg

IMG_20181104_210718.jpg

IMG_20181104_210723.jpg

IMG_20181104_210731.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Zou het kunnen omdat ik een waterbeurt ben vergeten?

 

my first thought hoe veel water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je geeft teveel voeding.

Welke kokos heb je in gebruik?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, lostchild said:

Je geeft teveel voeding.

Welke kokos heb je in gebruik?

 

 

Cocos van plagron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, geen voorbemeste Ecosyle, dat scheelt alweer.

Heb je een sate prikker of een ander lang dun stokje waarmee je in de pot kan prikken (sateprikkers zijn het mooiste die verkleuren ook door nat worden)?

Kleeft er wat kokos aan het stokje dan is het nog vochtig genoeg, is de prikker schoon en het hout donker dan is het te nat en kleeft er geen kokos aan de prikker en verkleurt deze ook niet dan staat het te droog.

Welk voedingschema gebruik je?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, lostchild said:

Ok, geen voorbemeste Ecosyle, dat scheelt alweer.

Heb je een sate prikker of een ander lang dun stokje waarmee je in de pot kan prikken (sateprikkers zijn het mooiste die verkleuren ook door nat worden)?

Kleeft er wat kokos aan het stokje dan is het nog vochtig genoeg, is de prikker schoon en het hout donker dan is het te nat en kleeft er geen kokos aan de prikker en verkleurt deze ook niet dan staat het te droog.

Welk voedingschema gebruik je?

Thanks voor de tip. Ik had gelezen dat je cocos ten allen tijden vochtig moet houden. Klopt dit? Of mag je hem redelijk droog laten worden zoals met soil ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt inderdaad te nat. Wat zijn de temperaturen? Lijkt me niet direct te veel voeding namelijk, aan de kleur van de bladeren te zien. Bij een te lage (wortel)temperatuur, neemt de plant minder water op, en als je je water geef schema daar niet aan aanpast, verzuip je ze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar haal je vandaan dat kokos altijd vochtig moet zijn?

1vd voordelen van kokos is dat je zeer droog kunt kweken en de planten vinden dat geen enkel probleem.

KLIK

Als je vanaf begin af aan ernaar streefde de kokos vochtig genoeg te houden ligt daar de kiem van je probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, lostchild said:

Waar haal je vandaan dat kokos altijd vochtig moet zijn?

1vd voordelen van kokos is dat je zeer droog kunt kweken en de planten vinden dat geen enkel probleem.

KLIK

Als je vanaf begin af aan ernaar streefde de kokos vochtig genoeg te houden ligt daar de kiem van je probleem.

Ik heb dit overal op het internet gelezen en ze zeggen allemaal dat cocos net bedoeld is om zo hydroponisch mogenlijk te kweken waardoor je medium eigenlijk altijd vochtig is. Ik heb dit ook al vaak gezien dat ze daarom drip systemen gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elk medium kan je altijd vochtig houden, zolang de omstandigheden allemaal juist zijn.

In het begin niet te nat kweken, zodat de wortels goed door de hele pot kunnen verspreiden, dat is waar Lostchild geloof ik ook op doelt. Zijn de potten goed beworteld, is je worteltemperatuur goed op orde en je klimaat ook, dan kan je nat kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik bedoel het echt zoals ik eerder typte.

Zie de info paper van canna waarom je niet te nat dient te kweken op kokos.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben het daar over dat er kans is op pythium en dat er te weinig zuurstof bij de wortels zou komen.

Wat ik vaak over kokos gelezen heb is dat je daarmee eigenlijk niet te nat kunt kweken omdat het water goed door laat. Enkel moet de plant wel eerst voldoende geworteld zijn, omdat bij een te nat medium de wortelontwikkeling stagneert. Wat te maken zou kunnen hebben met te kort aan zuurstof in het medium. Bij een juiste worteltemperatuur en goede beworteling van het medium, zou dat niet zo een probleem moeten zijn, maar misschien zit ik er daarmee wel naast.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, bosrand said:

Ze hebben het daar over dat er kans is op pythium en dat er te weinig zuurstof bij de wortels zou komen.

Wat ik vaak over kokos gelezen heb is dat je daarmee eigenlijk niet te nat kunt kweken omdat het water goed door laat. Enkel moet de plant wel eerst voldoende geworteld zijn, omdat bij een te nat medium de wortelontwikkeling stagneert. Wat te maken zou kunnen hebben met te kort aan zuurstof in het medium. Bij een juiste worteltemperatuur en goede beworteling van het medium, zou dat niet zo een probleem moeten zijn, maar misschien zit ik er daarmee wel naast.

Ja dit bedoel ik ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Verder zorgt een droger substraat voor een betere zuurstofvoorziening bij de wortels, waardoor er actiever voeding en water kan worden opgenomen.

Dat na de komma is wat je wilt en met natter kweken draai je dat voordeel grotendeels de nek om.

Canna is gek op zuurstof bij de wortels, iets om rekening mee te houden wil je gezonde sterke planten hebben die goed opleveren.

 

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...