Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mucker4you

Hoe maak je je eigen Mapito?

Recommended Posts

 

Hallo allemaal, op zoek naar informatie over hoe ik mijn eigen mapito maak.

 

Ik heb 200 - 35L Creëert te vullen Ik kan dit spul krijgen - https://www.growin.de/grodan-rockwool-flakes-20kg-440l

Maar wat en hoeveel zou ik ermee moeten mixen om het een mapito te maken?

Dank je.

 

English - 

 

Hello guys, Looking for information on how to make my own mapito. I've got 200 - 35L Creates to fill up 

I can get this stuff - https://www.growin.de/grodan-rockwool-flakes-20kg-440l

But what and how much would I need to mix with it to make it become a mapito? 

Thank you.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zijn die schuimpjes, jij hebt gewoon dakisolatiespul? 2242265.jpg

mapito is pu? high-density-polyurethane-foam-block-she

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/4/2018 at 10:03 PM, Twiet said:

Dit is ook geschikt, en goedkoper dan die flakes.


Bedankt vriend,
 Ja, ik heb er een citaat over, maar na een paar kweekjes komen ze bij elkaar, weet je wel hoe je het opnieuw moet gebruiken?

 Ik heb net een bestelling geplaatst bij Royal voor de peters
Edited by Mucker4you

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mapito zakt ook in, dat geeft niks, ik zou enzymen gebruiken aan het begin van een nieuwe ronde en die growcubes verder net zo gebruiken als mapito. En je kunt die cubes natuurlijk ook mooi mixen met schuimvlokken, dan heb je iets wat wat luchtiger is een soort rfx.

Mooi, die peters gaat goed komen, brinkman werkt netjes.

Good luck!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij wilden ze niet leveren.. 

Iets met particulier zijn en dan niet kunnen bestellen.

Misschien dat dit anders ligt voor andere landen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had er geen probleem mee, mijn bestelling kwam vanuit 's Gravezande meeliften op een vrachtwagen richting zonnige zuiden. Het zal vast hebben gelegen aan het feit dat in Nederland niks meer mag.

Je kunt eens op ebay of amazon kijken, daar wordt het ook aangeboden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de fysieke Brinkman winkels kan je als particulier wel aankopen doen en met PIN betalen maar die winkels zijn erg dun gezaaid en bijna iedereen gaat voor de webshop zoals ik ook deed.

Ik was een beetje te kort door de bocht.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, afgezien van dat je een end moet rijden voor een beetje voeding hebben ze het ook niet kleiner dan in 15k balen. Maar goed, daar kun je dan wel weer een tijdje mee vooruit.:) Of samen met wat medekwekers een aankoop organiseren?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, lostchild said:

Mij wilden ze niet leveren.. 

Iets met particulier zijn en dan niet kunnen bestellen.

Misschien dat dit anders ligt voor andere landen?

sorry jongens, ik krijg geen meldingen,

 

Ik heb met ze gesproken en ze zullen aan een privépersoon leveren. Probeer het opnieuw wanneer heb je het als laatste geprobeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hoe dan ook, hier zijn de foto's van een tent die ik momenteel aan het runnen ben, 1 plant maptio in het midden en dan de rest coco.  

Ik heb een paar keer gegroeid in coco, maar ik kan het spul niet opnieuw gebruiken. Bovendien wil ik Flood en drain gebruiken en Mapito (growcubes) lijkt de jongen te zijn.

Plus als iemand ruimte had om een 200 35L-box te laten groeien, dan zou je Mapito Hey kiezen?

Men zou moeten leren hoe Maptio te gebruiken, en doorspoelen is waar iemand vastzit kan nooit de PH tot 5,8 krijgen slechts 6,7 ha ha ha

 

IMG_1 (31)

IMG_1 (32).jpg

IMG_1 (34).jpg

IMG_1 (35).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Mucker4you said:

Ik heb met ze gesproken en ze zullen aan een privépersoon leveren. Probeer het opnieuw wanneer heb je het als laatste geprobeerd?

Ons bedrijf is gericht op de professionele tuinbouw, maar uiteraard willen wij ook particulieren zo goed mogelijk van dienst zijn. Als particulier kunt u daarom terecht in onze winkels. Middels pinbetaling kunt u al onze beschikbare winkelproducten (m.u.v. chemische gewasbescherming) afhalen. Particulieren kunnen helaas geen gebruik maken van de Royal Brinkman webshop.

Ik weet niet of je ver vd winkel af woont maar het is voor mij ruim 3.5u rijden enkele reis en dat heb ik er echt niet voor over als het iets van € 15 kost om het te laten bezorgen door een koerier.

Beter naar LED dan naar Dimlux kijken als je toch geld uit wilt geven.

Rendement van LED is een stuk hoger en de prijzen van LED zijn flink gedaald.
Als je zelf handig bent en wat armaturen kan DIY'en ga je spekkoper zijn.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, lostchild said:

Ons bedrijf is gericht op de professionele tuinbouw, maar uiteraard willen wij ook particulieren zo goed mogelijk van dienst zijn. Als particulier kunt u daarom terecht in onze winkels. Middels pinbetaling kunt u al onze beschikbare winkelproducten (m.u.v. chemische gewasbescherming) afhalen. Particulieren kunnen helaas geen gebruik maken van de Royal Brinkman webshop.

Ik weet niet of je ver vd winkel af woont maar het is voor mij ruim 3.5u rijden enkele reis en dat heb ik er echt niet voor over als het iets van € 15 kost om het te laten bezorgen door een koerier.

Beter naar LED dan naar Dimlux kijken als je toch geld uit wilt geven.

Rendement van LED is een stuk hoger en de prijzen van LED zijn flink gedaald.
Als je zelf handig bent en wat armaturen kan DIY'en ga je spekkoper zijn.

Welke leds stelt u voor voor dezelfde prijs die dezelfde HPS kan vervangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen.

Je redenatie klopt niet...

Hier geeft een 200W LED gedimd naar 50% net zoveel Umol op de planten als een HPS op 250W doet in dezelfde ruimte.

Er is een lang LED topic op WF,  lees dat door en stel daar je vragen mbt LED want ik heb er helemaal geen kaas van gegeten.

De Dimlux is met afstand de beste HPS die je kan krijgen als je ze op 400V draait, ik heb er ook 2 inclusief controller in bezit.

Het is net alsof je de opstap van 400->600W hebt gemaakt.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/16/2018 at 9:00 AM, lostchild said:

Geen.

Je redenatie klopt niet...

Hier geeft een 200W LED gedimd naar 50% net zoveel Umol op de planten als een HPS op 250W doet in dezelfde ruimte.

Er is een lang LED topic op WF,  lees dat door en stel daar je vragen mbt LED want ik heb er helemaal geen kaas van gegeten.

De Dimlux is met afstand de beste HPS die je kan krijgen als je ze op 400V draait, ik heb er ook 2 inclusief controller in bezit.

Het is net alsof je de opstap van 400->600W hebt gemaakt.

 

Bedankt maat, ik zal de LED's bekijken

 

@Twiet Hoe zou iemand doorspoelen en de PH correct in de groeihokken krijgen?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat doorspoelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Twiet said:

Wat doorspoelen?

Hoe zou je groeikubussen na een cyclus opnieuw gebruiken?

Je kunt deze blokjes niet op een flush drukken, toch? zoals het zou rotzooien met de structuur van steenwol?

 

Edited by Mucker4you

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou op het einde geen water meer geven en zodoende de planten het substraat redelijk droog laten trekken. Het hangt er een beetje van af hoe groot je planten zijn en dergelijke, maar ik denk dat 3 of 4 dagen geen water geven voldoende is.

Op deze manier hoef je niet te spoelen maar kun je gewoon je nieuwe ronde starten door ze groeivoeding te geven. Wel lijkt het me verstandig de eerste weken na de herstart ook enzymen te gebruiken.

Dus niet spoelen maar aan het einde droog laten trekken en meteen herstarten met groeivoeding+enzymen.

Wel oppassen dat je geen te hoge ec-waarde aanhoudt gedurende de bloei, je dient te vermijden dat de ec in je substraat steeds hoger oploopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag met lagere dan 5.5 doorspoelen als je pH te hoog blijft.

Lager dan 5.5 blijven geven verneukt op de langere duur de steenwol, niet incidenteel.

Het kan ook helpen een hogere dosis voeding aan je spoelwater toe te voegen, daar zitten ook pH buffers in maar die doen pas goed hun werk als jij genoeg ervan in het water hebt zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...