Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

X-Travert

Tijdgestuurd reais 16 Ampere/230 Volt

Recommended Posts

In een slaapkamer zijn 2 loze leidingen met einddoos aanwezig, waarop ik spanning heb gezet: dus ze zijn niet meer loos.:D De ene aansluiting heb ik gezekerd met een 16 Ampere zekering B karakteristiek en de andere met een 16 Ampere zekering C karakteristiek.

De C groep wil ik doorvoeren naar een verdeeldoos en vanuit die doos naar 6 stopcontacten. Hierop worden 6 stroomverbruikers aangesloten die elk 380 tot 480 watt verbruiken (er zijn potmeters gemonteerd). De keuze voor een C karakteristiek is dat deze een grotere piekbelasting aan kan.;)

Tussen de einddoos en de verdeeldoos wil ik een timer monteren die 16 Ampere aan kan. Volgens mij krijg ik dan een zelfbouw systeem dat te vergelijken is met een schakelpaneel.

Het moet een eenvoudige timer zijn zonder week- of maandinstellingen of andere toeters en bellen. Gewoon een 24 uurs timertje, dat een behoorlijke piekbelasting aankan. 

Ik heb op internet een Heavy Duty Plug-in Timer 24 uurs gezien van het merk LUMii: heeft iemand daar ervaring mee?

Of kan ik beter voor iets anders opteren? Heeft iemand een idee? 

Edited by X-Travert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon met een simpele timer een degelijk relais aansturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben wel te spreken over de DIN rail timers op aliexpress,

zomaar een link, ik heb er zelf een met 2 kanalen genomen om dubbelpolig te schakelen.
Dit is een simpelere 1 kanaals:
http://nl.aliexpress.com/item/KG316T-II-DIN-RAIL-DIGITAL-PROGRAMMABLE-220VAC-25A-time-switch/32316654497.html

ontzettend veel keuze, als je zoekt op DIN rail timer, nou....

Ze hebben allemaal wel veel instelmogelijkheden, maar als je gewoon alleen maar de tijd er mee in stelt heb je daar ook helemaal geen last van. Er zitten prima relais in, die echt KLENG doen als ze om gaan.
Het enige is dat er geen stopcontact en stekker aan zit en dat je hem dus zelf in een behuizing moet monteren of op een paneel schroeven, wat in mijn ogen juist een voordeel is.

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Sunbeam said:

Ik ben wel te spreken over de DIN rail timers op aliexpress,

zomaar een link, ik heb er zelf een met 2 kanalen genomen om dubbelpolig te schakelen.
Dit is een simpelere 1 kanaals:
http://nl.aliexpress.com/item/KG316T-II-DIN-RAIL-DIGITAL-PROGRAMMABLE-220VAC-25A-time-switch/32316654497.html

ontzettend veel keuze, als je zoekt op DIN rail timer, nou....

Ze hebben allemaal wel veel instelmogelijkheden, maar als je gewoon alleen maar de tijd er mee in stelt heb je daar ook helemaal geen last van. Er zitten prima relais in, die echt KLENG doen als ze om gaan.
Het enige is dat er geen stopcontact en stekker aan zit en dat je hem dus zelf in een behuizing moet monteren of op een paneel schroeven, wat in mijn ogen juist een voordeel is.

Heb hier ook 2 DIN-rail timers in gebruik, werkt PERFECT!!
DIN-rail timer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, die LUMii gaat het niet worden. Die is geschikt voor 1 keer 600 watt HID ballast of 6 keer 200 watt cfl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit mij aan bij bosrand. Je kunt een din timer gebruiken om een vermogen relais (dilm) in te schakelen. Leuke is dat je er ook maak en verbreek contactjes op kunt monteren, om daarmee een vrijgave of iets dergelijks te creëren. Als ik naar je tekst kijk zal het voor jou geen probleem zijn om deze aan te sluiten. Keep it safe peace out 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat aansluiten zal wel lukken. Dat is bijna net zou eenvoudig als de stekker van een wasmachine of vaatwasser in het stopcontact steken. Alleen het bedienen van al die knoppen en toetsen op die machines gaat mijn petje te boven. Daarin excelleert mijn vrouw. Net als de tv op de voetbal modus instellen: dat is voor mij ook te hoog gegrepen. Met al die toetsen op afstandsbedieningen en displays met -voor mij onbegrijpelijke- symbolen kan ik niet overweg. Een gebruiksaanwijzing is voor mij zo ongeveer "de taal der alchemisten".:(

Vandaar dat ik een degelijk relais zocht met zo weinig mogelijk toeters en bellen.:D Aan/uit en tijdsinstelling is genoeg, alles wat er verder mee kan gebruik ik toch niet en kan alleen maar kapot gaan.

Edited by X-Travert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze heb ik op het oog.. wel week programmering.. maar 18mm dik(Even dik als een automaat)

Fabriek Prijs 18mm Enkele Module DIN Rail Programmeerbare Tijdschakelaar
https://s.click.aliexpress.com/e/EEuwi8g

En dan een ssr relay laten in schakelen..

YJCAL Solid State Relais SSR-60AA SSR-80AA SSR-100AA 60A 80A 100A AC Controle AC Relais 80-250VAC OM 24-380VAC SSR 60AA 80AA 100AA
https://s.click.aliexpress.com/e/m8POx2s

Edited by Crusher3r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom koop je niet gewoon een standaard schakel klok voor bv 4x600watt.

Deze schroef je open en je haalt de kabel eraf en op de zelfde plek sluit jij je kabels aan.

Dan heb je een goede klok met een 16a schakelaar en 4 plekken voor je lampen en nog een kachel.

En nog veilig ook, ik heb niet gezien hoeveel lampen jij erop wilt maken btw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...