Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Net een paddo geoogst, tenminste dat was de bedoeling, daarvan was het vliesje al helemaal open gegaan. Er zaten enkel nog wat meer paddo's aan vast die mee kwamen.

Het hoedje heb ik afgesneden en in aluminium folie gedaan en in een gripzakje gestopt. Daarvan hoop ik de sporen op te kunnen vangen. De rest in een ander gripzakje gedaan en in de koelkast gestopt om een dezer dagen te consumeren. Wat ik nu geoogst heb, woog bijna 10 gram.

IMG_0122.thumb.JPG.273d005741f12de63dfe75dcb6430868.JPG

Het oogsten is nog wel wat lastig, dat zal ik met nog wat meer beleid moeten doen, nu is de paddo wat plat gedrukt door dat ik er wat te hard in kneep.

Waarschijnlijk oogst ik morgen nog meer, en misschien wel alles in een keer, maar dat zal ik dan wel even bekijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het oogsten is als je hem even door hebt best makkelijk. Je pakt de paddestoel bij de  basis en draait hem zeg een kwartslag om zijn as. Dan trek je hem er zo uit.

Dat je iets te hardhandig was is idd te zien aan de blauwe kleur. Dat komt als ik het me goed herinner door oxidatie van de psilocybine die bij het kneuzen optreedt. En dat heb liever niet natuurlijk. Niet dat hij nu opeens geen effect meer heeft ofzo hoor  :)

10 minutes ago, bosrand said:

woog bijna 10 gram.

Nog 2 keer en je hebt een portie bij elkaar ;)

Zelf droog ik ze altijd meteen. Ik ben altijd meer van het plannen van mijn trips en niet hals over kop binnen een paar dagen nadat ik wat heb kunnen oogsten. Maar ieder zijn ding natuurlijk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het komt inderdaad door soort oxidatie, doordat er door het kneuzen zuurstof bij komt geloof ik.

Ik weet dat het geen kwaad kan inderdaad, maar voor het mooie heb ik ze liever ongekneusd. Maar al doende leert men. ;)

 

Ik ben meer van dingen doen wanneer het er tijd voor is, wanneer het op mijn pad komt. Al is deze trip wel wat gepland, ik wist dat ze ongeveer dit weekend klaar gingen zijn, dus leek het me ook een mooi moment om dan ze te nemen.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel Cannarie!

 

Als ik alles geoogst heb en de bak weer vol water giet om te soaken, moet die dan ook in de koelkast staan om weer een goede flush eruit te kunnen halen, of kan dat ook gewoon bij kamertemperatuur blijven staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Zelf heb ik dat de laatste keer wel gedaan in de koelkast, omdat ik denk dat het wat beter is om de zooi een beetje koel te houden.

Hoe en waarom heb ik geen duidelijk antwoord op, het is meer een kwestie van gevoel.

Vanmiddag de Solaris oogsten en uitproberen....het valt me op dat er wel verschil tussen de soorten is natuurlijk en het lijkt me interessant om hier wat ervaring mee op te doen.

Gelijk effe wat fotootjes maken vanmiddag..........we gaan het meemaken.

Succes

 

Mzzzl, wsteb:dope:

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik meende ergens gelezen te hebben dat de paddo's dan makkelijker boven komen na een koude periode, maar ik weet niet meer wanneer ze dat dan deden, of dat enkel de eerste keer was, of na elke flush.

Ik ben benieuwd hoe ze bevallen Wsteb! Geniet er van!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bosrand Ik heb gekozen voor golden teacher omdat dit een legende is.
Weinig mensen krijgen hierop een badtrip,althans dat zeggen ze.

Ik heb veel paddo's gegeten in verschillende sterktes en die hele sterke kleine hawaiaantjes waren te sterk en te klein.
De huis tuin en keuken cubensis waren te groot en net niet sterk genoeg.
Als ik het mag geloven is deze ook net even wat sterker dan normale doorsnee cubensis.

Zodoende kwam ik uit op golden teacher,ongeveer middelmatige kweek moeilijkheids graad.
Ik houd ervan als ik mezelf een kleine uitdaging voorschotel,so this one........ fits the bill perfectly !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Collie Weed said:


Ik heb veel paddo's gegeten in verschillende sterktes en die hele sterke kleine hawaiaantjes waren te sterk en te klein.
De huis tuin en keuken cubensis waren te groot en net niet sterk genoeg.
Als ik het mag geloven is deze ook net even wat sterker dan normale doorsnee cubensis.

Zodoende kwam ik uit op golden teacher,ongeveer middelmatige kweek moeilijkheids graad.
Ik houd ervan als ik mezelf een kleine uitdaging voorschotel,so this one........ fits the bill perfectly !

Hoi,

@Collie Weed, juist ja hoeveel gram gebruik jij per portie dan? 

Volgens de instructies van de webshop zou ik  5 tot 12,5 gram verse paddenstoelen voor een milde tot sterke trip moeten nemen.

Maar had bij mij niet zo'n effect, merkte wel wat maar geen spektakel. 

De keer erna 3 gram gedroogd gegeten en dat was een stuk beter, waren overigens de B+ paddo's.......en zeer tevreden erover.

Aangezien ik vroeger wel de gewone gedroogde psylootjes  gebruikt heb, het gewicht weet ik niet meer is alweer zowat 40 jaar geleden.

Heb nu dus 3 soorten en er zijn d'r nog veel meer die ik wel eens wil uitproberen want dit is voor mij totaal nieuw.

20181109_105353.thumb.jpg.0321c659573d3cdd97cec4838b1717be.jpg

Solaris met een opbrengst van 112 gram in een 540cc bak..........die mooi gelijkmatig gevuld was.

De Hawaii+ is een ander verhaal. Zeer ongelijkmatige groei. Waar ik dus maar de grootste geplukt heb om te laten drogen, maar toch zo'n 30 gram waren ( zie onderstaande foto)

20181109_110009.thumb.jpg.6ac8521502898966e4fd97fc30483059.jpg20181109_110359.thumb.jpg.52af7a7b9e27bbb1d2e36f1a999c82b4.jpg

Dus voorlopig zijn we weer even zoet met deze wetenschap en we gaan het vanavond weer meemaken met de Solaris.:whistle:

Succes

 

Mzzl,wsteb:dope:

20181109_105820.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wsteb Ongeveer 3 of 4 gram gedroogde standaard cubensis voor mij is goed.
5 is net teveel soms........ helemaal in 1 keer:P(hangt er ook vanaf welke)
Ik droog ze altijd,dat vind ik goorder maar beter van effect hahaha.(en houdbaar)

Als je echt sterke paddenstoelen wilt kweken moet je de psilocybe cyanescens nemen voor buiten op houtsnippers.
Die zijn echt sterk,sterker nog dan die gekke kleine hawaiaantjes en groter ook nog.

Je kan van verse paddenstoelen wel zogenaamde blue juice maken door koudwater extractie.
Ik noem het ook weleens smurfensap op zijn hollands,is wel toepasselijk vond ik.

Edited by Collie Weed
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wsteb Op die eerste foto zijn ze wel wat te ver doorgeschoten.
Ik heb geleerd dat je moet oogsten voordat die hoed helemaal op trekt en het er onder zwart is.
Het ideale oogstmoment is dacht ik als het vliesje onder de hoed net niet open gescheurd is.
Happy tripping!

Edited by Sunbeam
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel weer voor de info Collie Weed! Waarom waren de Hawaiaantjes te sterk eigenlijk? Bracht dat je in een bad trip of iets?

 

Ik las dat rond de 30 gram een goede dosis is Wsteb, dat komt ook ongeveer overeen met 3 gram gedroogd geloof ik.

Mooie oogst heb je ook gehaald! :verrygood

Geniet van je reis/trip! ;)

 

Wat ik overal lees is dat ze klaar zijn als het hoedje net losgelaten heeft Sunbeam.

 

Bij mij beginnen er nu aardig wat hoedjes los te komen, dus straks de boel maar eens oogsten! Ik ben zeer benieuwd wat ik uit een flush haal.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanavond alles geoogst, in totaal 160 gram. 30 gram ligt in de koelkast en de rest ligt te drogen.

Ook heb ik nog een hoedje afgesneden om sporen van te winnen.

IMG_0123.thumb.JPG.f32d22451a5906670d3c97787d9dbe46.JPG

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bosrand Nee geen bad trip,nog nooit gehad.:P

Maar wel niet veel meer kunnen zeggen en in een soort van ''slaap'' vallen,sommigen noemden dat paddo-coma.
Dan heb je gewoon teveel in 1 keer gehad,en dan kun je dat krijgen.

4/5 uur later is alles weer chill hoor,je weet alleen nog zo verdraaid weinig van wat er is gebeurd.:lol:

 

Ze zijn idd het sterkst als de velum ring net opengaat/losgaat vd steel.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/9/2018 at 8:43 AM, Collie Weed said:

@bosrand Ik heb gekozen voor golden teacher omdat dit een legende is.
Weinig mensen krijgen hierop een badtrip,althans dat zeggen ze

Toen ik mijn paddenstoelen vroeger nog bij de smartshop kocht, hadden ze altijd per soort een hele omschrijving van het effect. Ik heb dat nooit zo begrepen en heb dat altijd maar als marketing bullshit bestempeld.

Als ik het goed begrijp zijn er 2 werkzame stoffen, psilocine en psilocybine. En die laatste wordt door het lichaam omgezet in psilocine voordat het zijn effect heeft. Dus je zou kunnen zeggen dat het alleen om psilocine gaat.

Dus als er maar 1 werkzame stof is, hoe kan het effect dan verschillen?

On 11/9/2018 at 12:50 PM, wsteb said:

Volgens de instructies van de webshop zou ik  5 tot 12,5 gram verse paddenstoelen voor een milde tot sterke trip moeten nemen.

Maar had bij mij niet zo'n effect, merkte wel wat maar geen spektakel. 

De keer erna 3 gram gedroogd gegeten en dat was een stuk beter, waren overigens de B+ paddo's.......en zeer tevreden erover.

Dat is ook nogal een verschil :)

Waar 30gr nat doorgaans als portie wordt bestempeld, is dat bij gedroogd 2,5. Dus dan komt 3gr droog ongeveer overeen met 36gr nat.

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohh, dat is geen probleem mocht dat eens gebeuren een paddo coma Collie weed. :P

 

Gister heb ik een trip gemaakt. Rond een uur of 5, 30 gram ingenomen, rond een uur of 6 was het het sterkst, mooie visuals, heel erg helder in mijn hoofd. Ik had verwacht veel meer van de kaart te zijn, maar dat bleek totaal niet het geval te zijn. De paddo's waren ook prima in te nemen, veel minder goor als truffels die ik eerder eens gehad heb. Ik zie ook totaal niet hoe mensen er slecht op kunnen gaan, in een bad trip kunnen belanden. Redelijk snel na inname kwam ik dichter bij mezelf, verdwenen gedachten en kwam er rust. Het bracht me niet echt inzichten in mezelf of het leven, dat had ik ergens ook een beetje verwacht.

Rond een uur of 9 was het weer gedaan. Het koste wel veel energie, daarna redelijk snel in slaap gevallen, was gister ook wel wat moe van de afgelopen week, dus dat zal ook wel wat meegespeeld hebben.

Ergens had het wel wat weg van een mdma trip, enkel is dit meer visueel en mdma meer/langer lichamelijk effect.

Volgende trip kan ik wel wat meer hebben geloof ik, enkel iets uitgeruster zijn van te voren lijkt me handig.

 

Wat me nog opviel was dat ik toen de trip op het sterkst was, ik zo iets had van, dit wil ik elke dag, maar naarmate de werking weer wat afzwakte, verdween dat gevoel ook weer.

Edited by bosrand
Toevoeging
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie Ja klopt zo heb ik er ook weleens over nagedacht.
Maar er zit wel iets van verschil in,waar dat hem precies inzit behalve de naam weet ik niet maatje.
Misschien de baeocystine/norbaeocystine/ psylocine/Psylocibine en de verhoudingen daartussen kunnen dat verklaren?

Maar ja......... je laat je dan toch ook leiden/inpakken door een markt-naam he?
Ik vind het niet erg,want ik heb gisteren Golden Teacher sporen op de rogge kweek mogen zetten.
Leuke kale koppen krijg ik:verrygood
Als ze net zo leuk worden als die van Bosrand,ben ik wel tevreden:P
 

@bosrandWat fijn dat de B+ in de smaak vielen bij je.
Klinkt als een fijne/leerzame vier uurtjes.

psilo's zijn altijd beter dan truffels en nu ook nog beter van smaak?

Molte bene :lol:

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/11/2018 at 9:03 AM, bosrand said:

Ohh, dat is geen probleem mocht dat eens gebeuren een paddo coma Collie weed. :P

 

Gister heb ik een trip gemaakt. Rond een uur of 5, 30 gram ingenomen, rond een uur of 6 was het het sterkst, mooie visuals, heel erg helder in mijn hoofd. Ik had verwacht veel meer van de kaart te zijn, maar dat bleek totaal niet het geval te zijn. De paddo's waren ook prima in te nemen, veel minder goor als truffels die ik eerder eens gehad heb. Ik zie ook totaal niet hoe mensen er slecht op kunnen gaan, in een bad trip kunnen belanden. Redelijk snel na inname kwam ik dichter bij mezelf, verdwenen gedachten en kwam er rust. Het bracht me niet echt inzichten in mezelf of het leven, dat had ik ergens ook een beetje verwacht.

Rond een uur of 9 was het weer gedaan. Het koste wel veel energie, daarna redelijk snel in slaap gevallen, was gister ook wel wat moe van de afgelopen week, dus dat zal ook wel wat meegespeeld hebben.

Ergens had het wel wat weg van een mdma trip, enkel is dit meer visueel en mdma meer/langer lichamelijk effect.

Volgende trip kan ik wel wat meer hebben geloof ik, enkel iets uitgeruster zijn van te voren lijkt me handig.

 

Wat me nog opviel was dat ik toen de trip op het sterkst was, ik zo iets had van, dit wil ik elke dag, maar naarmate de werking weer wat afzwakte, verdween dat gevoel ook weer.

Ik heb de ervaring dat het ook gewoon als antidepressivum werkt in de zin van dat je neuronen op dat gebied sterk gestimuleerd worden net als bij andere drugs als idd MDMA, maar dan niet alleen serotonine of dopamine, maar ook bijvoorbeeld endorfine.
Het schijnt je angstcentrum uit te schakelen.
Hersencellen beter met elkaar te doen communiceren
Te werken tegen migraine
Voor langere termijn tegen depressie al na 1 dosis

Maar dat je niet fout kan gaan als je je goed voelt, dat ligt wel aan de omstandigheden.
Je kan goed de weg kwijt raken door veranderde denkprocessen en het open staan voor ieder klein dingetje.
De natuur leent zich beter met dieren er in zonder gelul, dan dat een festival werkt.
Ik ben op een creatief festival wel eens in zo'n halve flip beland omdat er een reeks dingen gebeurden die gewoon niet toevallig meer waren. Je vangt ook alle energieen op als een antenne, ongefilterd, en je denkprocessen staan op turbo, en als er een grimmige sfeer hangt dan kan dat een heftig effect op je hebben!

Het is een magisch middel, maar daarom is ook gepaste voorzichtigheid en bedachtzaamheid geboden.
De ene dag is de andere ook niet, heb je veel op je bord liggen die komende week, en helemaal geen tijd om bij te komen vooral ook geestelijk, dan gewoon overslaan. Of microdosen.
Maar 1 trip kan je naderhand evengoed het gevoel geven dat je 2 weken op vakantie bent geweest omdat je geest weer helemaal is gereset. Maar ik vind dat je daar wel wat rust omheen moet creeren.
Ik pas er zelf een beetje mee op, ik ga al hard genoeg van wiet, maar ik heb het wel in huis :P

 

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker veel beter van smaak Collie Weed, ze smaken licht naar truffels, maar voornamelijk een neutrale smaak. Misschien dat ze gedroogd anders smaken, maar daar ga ik binnenkort achter komen. ;)

 

Of het je angstcentrum uitschakelt weet ik niet zo zeer Sunbeam, dat zou kunnen.

Maar wat ik vooral merkte was dat ik terug kwam in mijn eigen energie, meestal zit ik in de energie van een ander. Waarom dat is heb ik geen idee, soms is het nuttig, omdat ik een ander er mee kan helpen, maar meestal kan ik er niets mee. Als ik bij mensen op bezoek ben, of mensen bij me zijn, zit ik in hun energie, is de ander moe, ben ik dat, ben ik bij de ander weg, verdwijnt die vermoeidheid weer. Zit de ander in angst, zit ik dat, is de ander boos/gefrustreerd, ben/voel ik dat, enzovoort.

Wanneer ik alleen thuis ben, zit ik vaak in de energie van een persoon waarmee ik een bepaalde verbinding heb, of soms in de energie van de buren.

 

Ik zeg niet dat je niet fout kunt gaan er op, maar ik zie bij mezelf niet hoe dat zou kunnen.

Mijn denkprocessen veranderden ook niet echt heel erg, enkel kwamen er minder gedachten. Doordat ik dichter bij mezelf kwam, kon ik ook er voor kiezen gewoon gedachten los te laten, weerstand los te laten, en mee te gaan in de trip. Wanneer ik weerstand had, merkte ik dat aan mijn lichaam, dat begon wat te worstelen/verzetten, wanneer ik de weerstand los liet, ging het vloeiend.

Dat de omgeving een erg grote impact kan hebben, dat snap ik, maar of dat bij mij ook zo is met paddo's op, weet ik niet. Juist omdat ik dan minder in verbinding met een ander sta, lijkt het me dat de omgeving minder invloed heeft op me. Maar dat zal ik nog eens moeten uittesten.

 

Mijn geest is ook niet gereset, dat werkt dus anders lijkt het bij me, na de trip ben ik gewoon weer in verbinding gekomen met anderen, waardoor ik weer niet mezelf voel, maar voornamelijk anderen. Wel stond ik gister wat meer open, en stond na de trip sterker in verbinding met de ander die ik tegen kwam, althans zo leek het. Waarschijnlijk heeft het iets in me wel wat meer open gezet, maar dat zal enkel de eerste dagen na de trip nog zo zijn. Dat had ik na een Ayahuasca trip ook. De Ayahuasca trip bracht me ook totaal niet wat het andere mensen die de reis maakten gebracht heeft. Die ervoeren ook dat ze gereset waren en veel sterker in verbinding met zichzelf stonden en sterker in liefde waren. Tijdens de Ayahuasca reis kwam ik ook in verbinding met een ander persoon die de reis maakte, waardoor ik alles voelde wat die persoon meemaakte in zijn reis. Misschien dat dat met paddo's ook wel zo is, als ik dat samen met een ander zou gaan doen.

 

Mijn leven is gecompliceerd, en dat is nog zacht uitgedrukt. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bosrand  Als je de reset mee wilt maken  (wat kan gebeuren maar niet perse hoeft)

moet je precies twee weken gerekend van je vorige trip opnieuw gaan maar dit keer veel meer nemen,ongeveer de helft meer.
 

Het werkt als serotonine-agonist op de receptorische gedeeltes van je hersens.
Hierbij stof je als het ware gebieden in je hoofd af en vorm je mogelijk nieuwe verbindingen.
Negatieve gedachtenkringloop kan doorbroken worden hiermee.

Er zit nog een heel verhaal aan vast maar ik ben zo lekker high dat ik er geen zin in heb hahaha:P
 

Waar reguliere anti depressiva dweilen is met de kraan open en fundamenteel niks veranderd voor de persoon. 
is psilocybine als gewoon de kraan dichtdraaien zoals we dat eigenlijk graag zouden willen.

 

Jij hebt een positivist nodig om mee te trippen samen bosrand,gewoon voor een beetje van de flow;)
 

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel Collie Weed! Ik ga me er wat meer in inlezen!

Dus dan zou ik ongeveer 5 gram gedroogd moeten nemen. Ik ben zeer benieuwd wat dat me gaat brengen!

 

Een positivist is in mijn omgeving niet echt te vinden helaas, dus dat gaat lastig worden.

 

Een paar jaar geleden wilde ik LSD proberen, maar daar kon ik toen niet aan komen, dus zal het wel niet de bedoeling geweest zijn toen. De laatste tijd komt dat weer in me op om dat te gaan doen. Ik hoop dat dat binnenkort ook op mijn pad gaat komen, en ik daarmee ook een keer een mooie trip kan gaan maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier echt van zowat alles een beetje in huis, 
Ligt te verstoffen eerlijk gezegd.

Edited by Sunbeam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 ding dat ik binnenkort nog een keertje ga nemen is Iboga wortel. Het wordt weer hoog tijd!
Daarbij is het verhaal dat je naar binnen gaat en dat het je genots-centrum letterlijk resetten kan, zodat je al na 1 sessie voor een lange tijd van je verslavingen af kan zijn! Gewoonweg nergens meer hang naar, de natuurlijke balans weer terug!
Is veel gebruikt bij herione junkies bij wie niets meer hielp, heel weinig terug val.

Nou daar heb ik wat van gekregen, van een vriendin die zelf in de 'Jungle' op reis was, en het persoonlijk heeft uitrgegraven, gewoon vermalen wortel.
Goed spul!! Het medicijn der medicijnen?
Een soort tripmiddel maar met minder hallucinaties en meer zelfreflectie. Subtiel is het je wordt er lichamelijk rustig van, je moet gaan zitten en reflecteren, hartslag gaat omlaag..
Aanrader!! Als je er aan kan komen, hier is het bijna op.

Edited by Sunbeam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonde dat het ligt te verstoffen Sunbeam! :P Als je nog wat LSD vind waar je van af wil, stuur je maar een berichtje.

 

Klinkt interessant Iboga, ga ik me ook wat meer in verdiepen! Dank je wel!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...