Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Gekneusd, iets te hardhandig aangepakt, ze zaten nogal vast. ;)

 

Gister een pot rogge gesteriliseerd, vandaag het vloeibaar mycelium toegevoegd en op een warme plek gezet. Ik zou er nog wat foto's van maken en wat een duidelijke beschrijving van hoe ik het gedaan heb, maar dat komt nog wel een keer. Binnenkort nog een pot rogge steriliseren, enkel eerst nog even een extra kweekbakje halen daarvoor.

IMG_0144.thumb.JPG.f020fc73dcbcf08a6de879db2ab3f8fd.JPGIMG_0143.thumb.JPG.775f61011a4a3efc883174567ca5b499.JPG

Edited by bosrand
Toevoeging
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi Tek methode bosrand,you doin' fine bro !:specool

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel voor alle tips Collie Weed, ik heb gisteravond 5 gram gedroogd ingenomen, dat was veel moeilijker weg te krijgen dan verse paddo's, maar met wat honing en water is het gelukt. Het was MAGISCH!! :verrygood

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net de rest van de paddo's die er nog stonden geoogst, dat was 48 gram, de paddo's zijn nog wel een stuk groter geworden de laatste dagen. Bij elkaar was de 2e flush ongeveer 90 gram. Wel een stuk minder dan de eerste, maar dat kan ook komen omdat ik ze niet vaak genoeg gelucht heb deze ronde.

IMG_0149.thumb.JPG.df2a275ee92fc169adb21393eb754223.JPGIMG_0150.thumb.JPG.50fcac9531adf34fb831b4e0252aa8f2.JPG

 

Inmiddels heb ik de set weer vol met water gedaan en weer voor een nachtje in de koelkast gezet.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bosrand Mooi rijpe paddo's heb je wel nu hoor,maar een paar lucifer kopjes zitten erbij.
Dus mooi gedaan bro !  :specool

Nice dat je een goede ervaring hebt gehad,is echt heel anders/beter dan een gematigde portie ofniet?
Ik hoop dat je er ook de voordelen van plukt nu.
Idd. met honing en water wil het best maar moet je zo lang kauwen.:lol:

Je kan de droge paddo's ook tot poeder malen/grinden en dan thee zetten.
Een uur zachtjes laten trekken,zeg maar 90 graden dus niet koken.
Zeef de stukjes eruit nadat het is afgekoeld,en stop dat in je mond en met de thee wegdrinken die prut.
Dan verkeer je met een kwartiertje of 2 in extase:P
De thee kan alleen niet bewaard worden,dat is een nadeel.

 

Mensen die last hebben van therapieresistente depressie is dit echt een uitkomst voor,omdat het precies werkt op die delen van je hersens die de depressie in stand houden.
De zogenaamde vicieuze negatieve gedachtencirkel,word in stand gehouden door de serotonine verwerkende gebieden in je hersenen.
Wat ervoor kan zorgen dat je vast zit in je hoofd op een foute manier.
Anti depressiva = dweilen met de kraan open voor deze mensen(maar 1/3e heeft hier baat bij en dat is weinig)

Paddo's halen mogelijk je hersenen uit dit denkpatroon doordat de psilocybine de desbetreffende gebieden stimuleert en ''af stoft'' als het ware.
Nu kunnen je gedachten weer vrij stromen en word de serotonine heropname weer gereguleerd zodat je het vastgeroeste patroon opbreekt.
Dat is de zogenaamde reset waar iedereen het over heeft.
 

Dit werkt alleen met bepaalde doses op bepaalde tijdstippen.
Dus 1 keer een volle trip heeft geen zin.
De eerste keer een halve doses,twee weken later een droge 5 grams doses.
Daarna proberen aan te voelen wanneer je het best weer kunt gaan,het liefst 3 weken later nog een keer een goede doses of wanneer je eerder voelt dat je behoefte hebt.
Beetje op jezelf letten helpt wel met doorhebben wanneer je weer moet/wilt.
Bij sommige mensen zijn deze positieve veranderingen permanent,wat dat percentage precies is weet ik helaas niet.

Anti depressiva is gewoon troep en heb je meer last van dan dat het helpt.
Dan liever af en toe paddo's eten.

Op deze manier kun je uit de put blijven en OOK plezier hebben iedere keer.
Het is in elk geval een heel goede reden om paddo's te eten,daar is geen twijfel over mogelijk.

 

Jah bless !
 





 

Edited by Collie Weed
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel Collie Weed!

Dit was een hele andere ervaring inderdaad. Dit maal kwam ik er helemaal in, de muziek leidde te trip, alles sloot perfect op elkaar aan, overal visualisaties, overal bewegingen. Wat ik me af vroeg was of dat je alles ziet bewegen doordat atomen(?) altijd al bewegen, maar dat normaal niet zichtbaar is, maar met paddo's op dat wel zichtbaar word?

 

Volgende keer ga ik er dan maar eens thee van zetten, dat kauwen op die taaie dingen is niets. :P

 

Ik heb over het algemeen niet zo veel gedachten, juist toen de visualisaties begonnen te minderen, kwam ik sterker wat in gedachten te hangen, die me eigenlijk juist wat meer in angst brachten. Wat ik er van geleerd heb is dat ik de volgende keer die gedachten gewoon los moet laten.

 

Waarschijnlijk zal de volgende keer samen met iemand anders zijn, maar dat moet ik nog even zien, dan neem ik ook een wat lagere portie, ongeveer 3 gram. Mocht dat niet gaan gebeuren, zal ik weer zelf een portie van 5 gram gaan nemen, of misschien nog iets meer.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan hier even een omschrijving van hoe ik de rogge klaarmaak voor gebruik.

 

Men neme een groente pot van 720ml, boor in de deksel een gat van 8mm, stop daarin een stuk polyfill watten. Die houden de bacteriën buiten en zorgen dat er verse lucht in kan komen voor het mycelium om te groeien na het steriliseren.

IMG_0154.thumb.JPG.e9b6349af7e5e5a48e54656bcea66cf9.JPG

Nu gaan we de rogge afwegen, voor een kweek in een nasibakje heb je (als het goed is) 175 gram rogge nodig, weeg dat af en doe dat in de pot.

IMG_0152.thumb.JPG.720a548d6f79772b2b3fc0c169753636.JPG

Nu gaan we er water bij doen, ik kies zelf voor warm/heet kraanwater, dat scheelt straks weer met het koken. Er moet 230gram/230ml water bij de rogge. Dat kan je afwegen, of met een maatbeker afmeten.

IMG_0153.thumb.JPG.ccc89fb6f7ec3b6d56c3b36f0686cdad.JPG

Nu kan je de deksel met het polyfill watje op de pot doen. Daarna pak je een stuk aluminium folie, daarmee dek je de deksel af, zodat er geen vocht van het koken in de pot kan komen.IMG_0155.thumb.JPG.1d3ed96e22c91cbf6c81b9e2649eb55c.JPG

Doe in de snelkookpan ongeveer een liter heet water en zet de pot met rogge in de pan.

IMG_0156.thumb.JPG.e4df91eafa78a3514c434792d30a0c17.JPG

Sluit de pan en zet het vuur op hoog.

IMG_0157.thumb.JPG.628bdca47075e91c25876963467dc130.JPG

Nu gaan we eerst de temperatuur in de pan hoog genoeg maken, wanneer het ventiel constant aan het sissen is, kan je het vuur lager draaien, het ventiel moet goed blijven sissen. Vanaf dit moment gaan we de rogge 75minuten koken.

Na die 75 minuten doe je het vuur uit. Als de druk uit de pan is, haal je de pot er even uit, schud de rogge even goed los van elkaar (gebruik een dikke handdoek om de pot heen, die is nog goed heet. Als de rogge goed los is geschud, zet je de pot terug in de pan en laat je het goed afkoelen. Het handigste is om het begin van de avond te koken, zodat je het een nacht kan laten staan om af te koelen.

De volgende dag, als het goed afgekoeld is, verwijder je de aluminium folie, neem je een sporenspuit, of een vloeibaar mycelium spuit, prik de naald door de polyfill watten en injecteer de sporen of het mycelium in de pot. Daarna dek je de buitenkant (behalve de deksel) af met aluminium folie, zodat de het mycelium in het donker kan gaan groeien. Zet de pot op een warme plek, op een warmtematje, met een temperatuur van 27 graden. Afhankelijk van wat je gebruikt hebt, met vloeibaar mycelium gaat het sneller als met sporen, zie je na een aantal dagen de rogge wit worden van het mycelium.

 

Ik heb vorige week donderdag de pot met mycelium geïnjecteerd en vandaag ziet het er zo uit.

IMG_0158.thumb.JPG.92f644723a442b18e4bf930ee45fa980.JPGIMG_0159.thumb.JPG.1b6574c4257fcf13761f8959e1bbe220.JPG

 

Het lijkt me dat ik daarmee inmiddels wel een bakje kan gaan vullen, wat ik waarschijnlijk vandaag ga doen. Enkel moet ik nog even het vermiculite pasteuriseren, maar daarvoor moet ik nog even een thermometer gaan halen. Daarvan zal ik ook wel enkele foto's maken.

 

Edited by bosrand
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het pasteuriseren van de vermiculite is een stukje lastiger vind ik. Om de temperatuur op de juiste hoogte te houden is het nodig om het gas zo nu en dan uit te zetten, anders loopt de temperatuur te hoog op.

Om vermiculite te pasteuriseren heb je een groente/appelmoes pot nodig, waar je in de deksel weer een gat boort van ongeveer 8mm. In dat gat stop je weer polyfill watten. Dan kijk je hoeveel vermiculite je ongeveer nodig hebt voor je bakje te vullen, er komt dus uiteindelijk in je bakje de pot met rogge en daarnaast de vermiculite, om het vocht goed vast te kunnen houden. Heb je ongeveer afgemeten wat je nodig hebt aan vermiculite, dan gooi je dat in je pot, daarna doe je er water bij, (ik deed warm water, maar dan gaat bij het koken de temperatuur al snel te hoog, dus let daar op) zoveel dat de vermiculite net verzadigd is, daarna doe je de deksel er op.

Door de polyfill watten steek je een thermometer. Ik zou een halen bij de blokker, een vleesthermometer, maar bedacht me dat ik nog een arduino thermometer had liggen en heb die er voor gebruikt.

IMG_0160.thumb.JPG.c4ce8818da0b9d3dfa7cbdf65795f9d6.JPG

Zet de pot in een pan met een goede laag water en zet de pot er in. Ook dit keer dekken we de deksel weer zo goed mogelijk af met aluminium folie, om zo kookvocht in de pot te vermijden.

IMG_0161.thumb.JPG.ee9f519018f699c96847ad67667fb112.JPG

Zet het vuur nu (als je warm water gebruikt hebt) laag op en blijf goed op de temperatuur letten. De temperatuur moet tussen de 60 en 70 graden blijven. Te lang boven de 70 graden en de goede bacteriën gaan ook dood.

IMG_0164.thumb.JPG.faa5063f5b43c189dcc08c9414fa9d24.JPG

Zit de temperatuur boven de 60 graden, zet de pan dan op een warmhoudplaatje en blijf goed kijken naar wat de temperatuur doet. Komt die boven de 67 graden, zet dan het vuur even uit, daalt het weer naar 61/62 graden, zet het vuur dan weer eventjes aan. Wanneer de temperatuur boven de 60 graden gekomen is, ga je vanaf dat moment 90 minuten dat aanhouden. Na 90 minuten is het goed gepasteuriseerd en kan je de pot laten afkoelen.

 

Wanneer de vermiculite afgekoeld is, kan je die in je kweekbak doen, samen met de gekoloniseerde rogge. Daarvan zal ik ook nog wel wat foto's maken.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het pasteuriseren, wanneer de vermiculite voldoende afgekoeld is, kan je het in een (cinees) bakje gaan mengen met de rogge.

IMG_0166.thumb.JPG.ffc4538560701f3e2192424d96584770.JPG

Als eerste doe je een laag vermiculite van een 1.5-2 cm in de bak.

Daarna doe je de helft van je rogge er in.

IMG_0167.thumb.JPG.9e14527b1b7afb41be9e64749b7912ff.JPG

Daarna weer een laagje vermiculite.

IMG_0168.thumb.JPG.04a7768a282c1a8f3af597ae4cd05007.JPG

Daarna de rest van de rogge.

IMG_0169.thumb.JPG.7c28be782746e9b640511683b1f0d78e.JPG

Als laatste dek je de rogge weer af met wat vermiculite.

IMG_0170.thumb.JPG.2dee4252930bf2dd36778b4a6bd6f597.JPG

Nu kan je de deksel er op doen en de bak warm, rond de 27 graden, weg zetten.

IMG_0171.thumb.JPG.077c6742d7f828c9d31060c802eee12b.JPG

Nu moet het weer een aantal dagen staan, zodat het mycelium door de hele bak kan gaan groeien.

Ik was iets aan de vroege kant met het overgooien van de rogge lijkt het, dus de bak zal bij mij wat langer moeten blijven staan. Meestal moet het een dag of 4 staan.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/25/2018 at 3:02 AM, bosrand said:

Dank je wel voor alle tips Collie Weed, ik heb gisteravond 5 gram gedroogd ingenomen, dat was veel moeilijker weg te krijgen dan verse paddo's, maar met wat honing en water is het gelukt. Het was MAGISCH!! :verrygood

 

 

beetje fruityogurt doet wonderen, helpt ook beetje tegen maagklachten indien

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/27/2018 at 11:04 AM, Collie Weed said:

erapieresistente depressie is dit echt een uitkomst voor,omdat het precies werkt op die delen van je hersens die de depressie in stand houden.
De zogenaamde vicieuze negatieve gedachtencirkel,word in stand gehouden door de serotonine verwerkende gebieden in je hersenen.
Wat ervoor kan zorgen dat je vast zit in je hoofd op een foute manier.
Anti depressiva = dweilen met de kraan open voor deze mensen(maar 1/3e heeft hier baat bij en dat is weinig)

Paddo's halen mogelijk je hersenen uit dit denkpatroon doordat de psilocybine de desbetreffende gebieden stimuleert en ''af stoft'' als het ware.
Nu kunnen je gedachten weer vrij stromen en word de serotonine heropname weer gereguleerd zodat je het vastgeroeste patroon opbreekt.
Dat is de zogenaamde reset waar iedereen het over heeft.

oorspronkelijk was het ook het idee ssri 1x voor te schrijven per 3 weken om een precederende werking te scheppen, maar men geeft ze uit als uitdeelzakjes jelly beans :wacko:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een weekje verder en het mycelium lijkt goed gegroeid te zijn, de bak zit eigenlijk net wat te vol, ik kan er moeilijk wat water in gooien. Ik doe nu steeds een beetje water, laat het er in trekken en dan weer wat. Als de set goed gesoakt is, zal ik die in de nieuwe growbox zetten op een warmtematje.

IMG_0174.thumb.JPG.340959ac3dd0e5354ccb1e67c607a0f6.JPGIMG_0175.thumb.JPG.63c3173cdf5ff287e3b4b69d885e2194.JPG

 

De oude set, groeit niet echt meer, misschien dat de vorige ronde de voedingsstoffen daaruit al wat op aan het raken waren en dat de oogst daarom minder was. Een paar pinheads zijn nu net boven gekomen.

IMG_0176.thumb.JPG.6f40fe8cc3acea812c825a1a1ddc29cb.JPG

 

Ook heb ik Hawai sporen besteld, waar ik ook weer vloeibaar mycelium van ga maken en een deel direct gebruiken op een pot rogge.

Edited by bosrand
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/2/2018 at 8:53 PM, HUFFnPUFF said:

beetje fruityogurt doet wonderen, helpt ook beetje tegen maagklachten indien

Ik kan de gemalen paddo's dus gewoon door kwark of yoghurt heen mengen en het zo nuttigen?

Dat doet niets af aan het effect er van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed te behappen!
Heb alles in huis om ook te gaan kokkerellen!

Ik heb nu op mijn lamp een bakje van Rotterzwam met oesterzwam Mycelium groeien op mijn koffieprut.
Eens in de paar dagen wat verse prut erbij, het emmertje is nu bijna vol gegroeid! Mooie timing voor het complementeren van mijn bloei! Met de vrijkomende CO2 :)

Edited by Sunbeam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, bosrand said:

Ik kan de gemalen paddo's dus gewoon door kwark of yoghurt heen mengen en het zo nuttigen?

Dat doet niets af aan het effect er van?

je maag heeft iets meer te verteren dus "in theory" zou het langzamer gaan, ja ik vind het DE oplossing

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ik maakte altijd vanuit een lekkere witte roux een goede paddenstoelsaus.
Deze kun je opeten als soep,met misschien wat  gemalen paddos erin gekookt.
Een paar kleine korrels gebakken spek als smaakmakert,en je hebt een culinair hoogstandje met een lange trip als dessert.

gewoon thee op een lege maag werkt beter,maar ik kan soms nog weleens misselijk worden door de lege maag.
Dan heb ik liever wat langzamere inslag.
Zoals huffert hierboven al zei...

 

@bosrand Ziet er wel mooi uit met die nasi bakkies van je,mooie witte fuzz zie ik al.
 

Voeding in je substraat gaat ooit eens op idd.
Altijd jammer is dat.


Vraag me af wat golden teacher met mest gaat doen,ipv alleen rogge.
Misschien een extra flush,of gewoon grotere kapjes etc.

 

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel Collie Weed!

 

De voeding in het substraat is wel erg snel op gegaan, ik heb er anderhalve flush uit kunnen halen, terwijl op de site waar ik het kocht omschreven staat 3-4 flushes. Maar goed, dat is niet zo een probleem, ik maak nu mijn eigen substraat.

Mest er bij gebruiken wil ik ook nog wel eens doen, maar dat lijkt me wat een kliederboel te worden, gepasteuriseerde mest uit een pot krijgen zal lastiger gaan dan rogge uit een pot schudden lijkt me. En moet ik ook nog even zien hoe ik aan mest kom dan.

 

 

1 warmtematje had het begeven, dus de pot gekoloniseerde rogge die ik laatst gemaakt had heeft wat achterstand op gelopen.

Vandaag heb ik een pot honingwater geïnjecteerd met de Hawai sporen en een pot met rogge ook geïnjecteerd met Hawai sporen en op een warmtematje gezet. Enkel had ik een pot gebruikt, die ik ook met B+ sporen gebruikt had, en niet super goed afgewassen, dus ik hoop dat de sporen en het mycelium wat van de B+ was, met het steriliseren ook goed dood gegaan zijn, anders heb ik straks een mix van beide soorten door elkaar of zo iets.

Ook heb ik een nieuw potje gemaakt voor vloeibaar mycelium van de B+. Ik had laatst wat extra honing toegevoegd omdat het niet echt groeide, maar achteraf gezien was dat niet een goed plan. Dit keer heb ik voor het steriliseren wat meer honing aan het water toegevoegd, in de hoop dat het nu iets beter gaat groeien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bosrand Graag gedaan broeder.
Jammer idd van die beloofde flushes die niet kwamen,dat is extra jammer want mensen met ervaring hebben dat op de zak/pakket gezet toch?

Maarja het is en blijft levend spul,en doet daarom ook wat het nodig is en soms ook wat jij niet nodig vind/wilt:huh:
Zoals b.v. alleen maar langs de rand vd bak vruchtlichamen maken,eigenwijs mycelium !:lol:

 

Mest kun je beter filter bakjes voor gebruiken om je substraat in te steriliseren,of pasteuriseren (als je daar ervaring mee hebt dan)
Voor paardenmest kun je beter mest hebben waar geen antibiotica inzit,bij een manege vragen helpt altijd de juiste keutel te vinden.

Deze moet je drogen in de zon(als die ooit nog weer schijnen gaat) in kleine stukken tot het droog is de stank word dan ook minder.
Dan droog vermalen en in een bak of zak opslaan in je schuur tot je weer substraat gaat maken.

Tijdens het maken van je substraat komt er weer vocht bij en is het te steriliseren zoals je wenst.

De mest bevat meer voeding uiteraard dan rogge alleen,dus meer flushes,sterker eindproduct en iets grotere koppen als het goed is.
Er zijn ook wel veel goede recepten te vinden over dit onderwerp.

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was iets te snel met oordelen over deze flush geloof ik, waarschijnlijk omdat het wat kouder was ging het wat trager, maar de laatste dagen zijn er toch nog mooie paddo's naar boven gekomen. Een aantal zal ik zo weer oogsten en een aantal laat ik nog even staan.

IMG_0181.thumb.JPG.2d2a25a5cadd28d0fa6f3f1f61ba1d8b.JPGIMG_0182.thumb.JPG.73ad3f10cdd1089b153d8e6b3145b350.JPG

 

De andere bak staat er nog hetzelfde bij, daar zijn nog geen pinheads boven gekomen.

IMG_0183.thumb.JPG.0646ca8fed35887c34f04e0ba33ee2cb.JPG

 

Gister heb ik weer een trip gemaakt, maar dat viel een beetje tegen. Ik had de paddo's vermalen en in de thee gedaan. Het werkte wel erg snel in en voelde erg krachtig aan.

Enkel na een uur of 2 merkte ik dat ik te moe was en dat de trip (volgens mij daardoor) stopte. Van te voren wist ik dat ik niet super veel energie had, maar wilde het er toch op gokken. Voor de volgende trip zal ik weer moeten zorgen dat ik voldoende uitgerust ben en voldoende energie heb om volledig van de trip te kunnen genieten.

 

 

Inmiddels een deel weer geoogst, 56gram nat.

IMG_0184.thumb.JPG.0b2d539d3e1b7920c54041531b4fdcbd.JPG

 

Net ook het laatste deel geoogst, dat was nog 52 gram, dus al met al een prima flush.

De bak weer gesoakt en koel gezet.

Edited by bosrand
Toevoeging
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is toch nog een redelijke flush idd.
netjes gedaan man....
Mooi rijp ook allemaal zeg......

Een trip heeft idd wel wat energie nodig,een lichte lunch kan daarbij helpen(denk aan een lekkere salade ofzo)
Mag iig. niet te zwaar zijn.
En goed uitgerust zijn is ook een voordeel.:P

Mooi shotgun bakje heb je daar bosrand:tu
Ik heb het aquarium buiten gebruik gesteld en een week terug ook een shotgun bak gemaakt.

Mijn rogge zak met golden teacher was besmet geraakt helaas,maar heb nu een kant en klaar kit opgestuurd gekregen van golden teacher.
Deze is bijna pinheads aan het vormen nu.

Ik heb dus gelijk actie ondernomen op het ongelukje en een gesloten glove box gebouwd voor innoculatie en grain to grain transfers.
Ook zal ik mijn sporenprints hierin nemen,en later misschien agar cultuurtjes.
Deze glovebox heeft een hepa filter bovenin met een afzuiger zodat ik netjes onder overdruk kan werken en mogelijke troep constant naar buiten geblazen word.

 

Verder heb ik jouw recept voor honey tek even gejat en met A+ albino sporen besmet.
En ik ga die netjes op rogge zetten binnenkort.

 

Jah bless!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslag!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel Aquar!

 

Dat is inderdaad nog een redelijke flush geworden Collie Weed.

Die energie is inderdaad erg nodig, was een goede les. ;)

 

Die shotgun bakken zijn ideaal hè. :P

Jammer dat de Golden Teacher besmet geraakt is, hopelijk nu wel een gezonde bak!

De B+ die ik zelf gemaakt had, staat er nog hetzelfde bij. Duurt dat de eerste keer wat langer voor dat de pinheads boven komen? Het ziet er in ieder geval nog wel goed wit en gezond uit.

 

De Honeytek van de B+ is bij mij al weer Mycelium aan het vormen, die van de Hawai nog niet. Ook de rogge met Hawai sporen is nog niets aan te zien.

 

De Rogge die aan het koloniseren was, heb ik vandaag over gedaan in een nasi bakje met gepasteuriseerd vermiculite. Dit keer had ik iets te lang gewacht, het was een grote klomp geworden die moeilijk er uit wilde uit de pot. Met een vork heb ik dat wat los gekregen. Dus die bak kan nu verder vol groeien met Mycelium.

Ik was aan het wachten op een warmtematje uit China omdat ik er een te kort kwam nog, maar heb nu een warmte kabel genomen met een thermostaat er bij, dat werkt ook prima.

IMG_0192.thumb.JPG.ee60a90d2aafa7c7a0f727eec2bc175d.JPGIMG_0193.thumb.JPG.2d8fc1c05d9070d126e528833b0a8a68.JPGIMG_0194.thumb.JPG.346796e754f3408f7d7cc86e715466cd.JPG

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien straks in de lente, dan is de temp hoog genoeg om het 'gewoon' in de kamer te zetten, zou het niet eens voor de oogst doen, maar om te kijken of mijn prints nog leven :ph34r:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...