Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Haipaaltje

Waterstofperoxide

Recommended Posts

Hai ,

Ik kweek op hydro ( mapito ) en na iedere kweek spoel ik de mapito en bij de laatste spoelbeurt voeg ik waterstofperoxide toe en laat dit een dag staan zodat alle bacterien en schimmels gedood worden . Dit werkt bij mij goed .

Ooit een verslag gelezen van een hydro-kweker die waterstofperoxide ( zuurstofwater ) meegaf met het voedingswater , wortels hebben buiten water en voeding ook veel zuurstof nodig , zijn resultaat grote sterke gezonde planten met een grotere wortelkluit die net als het haar van Wilders spierwit is .

Mijn vraag , heeft iemand hier ervaring mee , welke dosering is dan het best .

Is waterstofperoxide ook in te zetten bij spint , trips , meeldauw enz. bv meegeven met een sproeibeurt ? Aangezien het uiteenvalt in water en zuurstof blijft er dus niets op de plant achter .

Hai

Haipaaltje

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

van wat ik gehoort heb; ja

dus laat het even weten

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

excuses, als sproeibeurt bedoel ik, in het water zou een nadelig neveneffect hebben maar ik weet niet welke ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals , heeft  iemand ervaring met waterstofperoxide bij de bestrijding van spint , trips enz.

Hai

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 35% die ik heb staan haalt tegen geen enkel ongedierte wat uit behalve die weke beestjes zonder schild.

Ik denk dat de spint vraagt of je niet nog zo'n douche voor ze hebt, het schildje wordt er zo mooi schoon van.

Als je al wat terugvindt mbt inzetten van zou ik goed % in de gaten houden die men gebruikt.

Algen zijn er prima onder te houden met een 35% op steenwol, met een 13% (wat nu de max is voor verkoop aan particulier) maak je stukken minder indruk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf niet gebruikt op die wijze

@HUFFnPUFF

spint is soort van familie vd teek en spin en krijgt zo van huis uit (ze vervellen 3x van exoskelet) eea mee

Acari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai

Dit gevonden :

Ik gebruik het om mijn voedingswater schoon te houden. 1 ml 35% peroxide per liter water om het water te voorzien van wat zuurstof en de micro-organismen wat in te perken.

 

Nu wordt er gewaarschuwd om bij gebruik handschoenen te gebruiken en opletten dat het niet in de ogen of andere weke delen komt .

Een klein beetje peroxide in een vies afvoerputje en het putje is weer als nieuw . bacterien en schimmels worden gedood , zou zo'n klein beestje zoals spint en trips dit dan wel overleven ( wel of geen skelet ) .

Hoe dan ook ga ik het proberen als ik weer last krijg .

Hai

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Haipaaltje Beste haaipaal,
Waterstof peroxide in die dosis dat het dodelijk word voor insecten,is ook niet goed en vrij bijtend voor planten.
Dus DAT zou ik niet zo doen.
Beter gewoon Neem olie kopen en een goede emulgator,dat werkt beter.

Ze zullen niet meer voortplanten door neem en dus blijft een plaag uit.
 

Je zou wel de peroxide kunnen gebruiken om je rfx of pito mee te ontsmetten,maar daarmee houd het wel op.
Om foute bacto's en schimmels buiten te houden moet je gewoon bacto gebruiken,preventie door middel van kolonisatie is het best.
Dan heb je reeds schone en gekoloniseerde steenwol/pito/rfx waar pathogene sporen niks meer mee kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

35% kan je niet meer krijgen als particulier.

Bedank IS daar maar voor;)

13% is het hoogste meen ik me te herinneren.

@HUFFnPUFF

leg jij eens uit waarom spint zo resistent is mbt een heleboel soorten gif in al je wijsheid:ph34r:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat kwekers graag gif gebruiken

Leg met jouw ontzettende wijsheid dan uit waarom een slang niet gifresistent is, misschien kunnen we spint dan gebruiken om handtassen van te maken B)

Spint is gewoon een zwak week rotbeest, sterker nog, dat super gif bestendige schildje is ZO sterk, dat andere beestjes er gewoon doorheen prikken om ze leeg te zuigen! Gif van broodkwekers heeft geen mechanische werking (gemalen diatomen maken iedere spint tot gehydrateerde spintsoep, fuck hun gifresistente schild!) dus daar worden ze resistent voor

Jij kan een resistentie opkweken voor ibogaine maar niet voor pijlpunten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor je uitleg.

Weer wat geleerd al snap ik niet wat slangen en handtassen ermee van doen hebben.

Net zo min als dat je een geweldsinwerking gaat vergelijken met een contactmiddel (gif).

Ik doelde niet op een superschild wat bestand is tegen gif of een exoskelet maar op dat een spintje naar mijn mening best wel wat kan hebben en dat waterstofperoxide wat je niet puur toepast op ze over zou kunnen komen als een frisse douche.

Hier kropen ze vrolijk verder nadat ik de stoomreiniger 15-20sec op het beestje hield.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is waterstofperoxide ook in te zetten bij spint , trips , meeldauw enz. bv meegeven met een sproeibeurt ?

Heeft geen noemenswaardig effect, zonde van de peroxide. Als je met 1 product alle 3 wilt bestrijden heb je idd meer aan neem olie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het voor je willen testen, maar ik heb geen spint 

slangen hebben een huid (leer) om zich te beschermen tegen de buitenomgeving, zelf een mier moet je met je vingen hard dooddrukken, anders lopen ze gewoon door (met een gebroken been) dankzij hun skelet

spint heeft dit niet, spint spint een web om zich te beschermen tegen de drogen buitenlucht

wij zijn "resistent" tegen water (ja nee niet echt maar okay) als je er lang genoeg in ligt heb je kleine osmose effect maar verwaarloosbaar, maar kokend water brand onze huid gewoon weg; een mechanische werking (waarom stroomreiniger niet werkt bij jou weet ik verder ook niet) 

Quote

 

Bleaches work by reacting with many colored organic compounds, such as natural pigments, and turning them into colorless ones. While most bleaches are oxidizing agents (chemicals that can remove electrons from other molecules), some are reducing agents (that donate electrons).

Chlorine, a powerful oxidizer, is the active agent in many household bleaches. Since pure chlorine is a toxic corrosive gas, these products usually contain hypochlorite which releases chlorine when needed. "Bleaching powder" usually means a formulation containing calcium hypochlorite.

Oxidizing bleaching agents that do not contain chlorine are usually based on peroxides such as hydrogen peroxide, sodium percarbonate, and sodium perborate. These bleaches are called 'non-chlorine bleach,' 'oxygen bleach' or 'color-safe bleach.'[2]

Reducing bleaches have niche uses, such as sulfur dioxide used to bleach wool, either as gas or from solutions of sodium dithionite;[3] and sodium borohydride.

Bleaches generally react with many other organic substances besides the intended colored pigments, so they can weaken or damage natural materials like fibers, cloth, and leather, and intentionally applied dyes such as the indigo of denim. For the same reason, ingestion of the products, breathing of the fumes, or contact with skin or eyes can cause health damage.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor in je voedingswater werkt waterstofperoxide 12 %  prima, daar moet je alleen wat meer van gebruiken als 35 % versies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waterstof peroxide moet je alleen in schoon water gebruiken om je leidingen te spoelen.

Dit moet je niet combineren met voeding,wat bij hydro meestal mineraal is.

Dit breekt de chelaten af (eiwitten).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fata

Omdat de H2O2 gaat oxideren is de concentratie in het gietwater niet stabiel. Deze toepassing adviseren we dan ook niet voor langere termijn. Voeg de H2O2 in elk geval niet bij de mestbak waarin de spoorelementen zich bevinden. Chelaten worden afgebroken door de oxidator.

Ik weet niet in hoeverre de voeding die wij gebruiken aan een verandering onderhevig gaat zijn.

Geen aparte bakken hier en ik denk bij de meeste wiet kwekers ook niet.

Het wordt veel gebruikt om alg op je steenwol eronder te houden, daarvoor gebruik ik het ook.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee klopt maar bedoel ook meer van ik zou het liever keer apart mee geven met schoon water.

Dan bv met eb en vloed gebruiken dan staan het mengsel toch een weekje, dit kan mogelijk wel gaan reageren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peroxide valt best snel uit elkaar, de kans dat het na een paar dagen nog actief is is niet echt groot aanwezig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt maar weet niet hoeveel tijd het nodig is om een chelaat af te breken of in ieder geval aan te tasten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...