Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

OHM

Opkomend blad probleem. mag?ijzer?zwavel?zink?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Mijn plantjes doen het naar mijnzeggen goed. Ik zit op 1,5 week bloei. 

De top bladeren van de planten beginnen geel achtig te worden. Ik denk niet dat ik te weinig voeding gegeven heb.

Het gele begint van het midden van het blad richting de buitenkant. ik heb lopen googlen en denk dat het een van de vier is.

Het gele bladerdek is nieuw en is niet extreem. Ik maak dit topic aan zodat problemen misschien optijd gevonden kunnen worden.

Op de fotos is het niet heel goed te zien. Dus roep aub niet dat ik me loop aan te stellen. ]

Ik heb dus geelwordende toppen wat vanuit binnen naar buiten begint + nog rimpelende bladeren. graag hoor ik iemand die dit herkent of het zelfde heeft.

Voeding op dit moment:

  • cocos A + B : 2ml / liter
  • rhizotonic: 2ml/ liter
  • canna enzym: 2ml / liter
  • plant drinkt gemiddeld 0.5 liter per dag.
  • ze staan op cocos met perliet.

magnesium

 het lijkt hier op maar dan wordt is het andersom. De binnenkant is geler dan de buitenkant.

Leave-graphic-magnesium-BIG.jpg

ijzer

De early stage foto lijkt er op, maar dan is mijn blad veel lichter. misschien heb ik een ijzer tekort met combinatie van iets anders?

Iron-Graphic.jpg

zwavel

lijkt er aardig op.

sulfur-deficiency-marijuana.jpgsulfur-deficiency-marijuana.jpgLEaf.jpg

Zink

Lijkt er ook weer op maar dan is de vergeling van binnen naar buiten.

Zinc-Leaves.jpg

 

hier mijn fotos:

Helaas is het op de foto veel minder goed te zien dan op in het echt. Alle nieuwe bladeren en toppen zijn dus veel geler dan de ondergelegen bladeren. Het geel begint vanaf het midden en begin van het blad naar buiten te sprijden. Ik kan nog morgen nog eens proberen fotos te maken, of ik zal wachten tot de symptomen duidelijker worden.

IMG-20181030-WA0029.jpg.e35ff22116ef7afb1684f68c696c25bf.jpgIMG-20181030-WA0026.jpg.2e326079ec257c0d472ab7f6c7def061.jpg

hier fotos van lagergelegen bladeren, alles ziet er eigenlijk gezond uit behalven deze paar die ik op de foto heb staan. De kleur komt wel overeen met de rest van de plant. Hier is duidelijk het kleur verschil te zien tussen de top van de plant en lager. Lager is veel groener.

op dit blad zitten rare rimpels die al sinds beginsafaan er zijn, geen idee wat de oorzaak hier van is, misschien weet iemand het?

IMG-20181030-WA0027.jpg.d8df7f934683374e474416d8a367f6d4.jpg

Dit blad samen met het onderliggende blad is veel zieliger , Het rimpel blad en deze zielige bladeren zijn overgins de zelfde plant. Misschien is de plant ziek? Ik heb wel veel lopen snoeien dus misschien is het een infectie? Bij het snoeien laat ik altijd een deel van de stam zitten, ongeveer 1 tot 2 cm.

dIMG-20181030-WA0028.jpg.20c7e0037ae2fa2b5e1d477b4f639d83.jpg

 

Hier lijkt het alsof er aan het blad gegeten word. ik heb alleen geen beestjes kunnen zien veel van dit soort bladeren zijn er niet dus hier maak ik me niet zo zorgen om.

IMG-20181030-WA0030.jpg.93dfbaffba0efa51ade54482635881ee.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje uitgebreidere info geven, temperaturen, lv, lampen, ruimte.

Te nat, en waarschijnlijk (wortels) te koud?

Foto's maken zonder hps.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik zulke blaadjes zie en die kleur in het midden (zelf paar keer meegemaakt) zegt mijn intuitie inmiddels iets van verstikte wortels, een te koude ondergrond/ruimte, en daardoor te weinig verdamping en dus overwaterd = domino effect, de blaadjes zijn opgeblazen en hangen of krullen bol (van t water) en t lijkt op instant nutrient lock out bij de nieuwe groei, en niet ondervoed ofzo ineens das heel onwaarschijnlijk, t was iig flink koud de afgelopen nachten! Echt een behoorlijk verschil ineens, dus dat zou het kunnen zijn, maar pin me er niet op vast want ik heb niet super veel ervaring.

Zelf wel net een vloerverwarmingssysteem geinstalleerd omdat ik dus het vermoeden heb dat de temperatuur daar beneden toch een grotere rol speelt dan ik dacht!

In het verleden ging ik dan dus in de stress modus proberen iets te doen maar het enige dat ik eigenlijk moest doen was er af blijven. Als je dan gaat water geven met nog extra voer erin ook nou dan is je plant bijna dood, zeker als ie dus te koud stond! Ja bacto of iets in die richting zou ik dan voor gaan, zodra het weer kan.
Ja je kan de pot even optillen om te voelen hoe zwaar ie is! En ja sowieso de temperatuur daar aan de grond gaan meten en liefst niet onder de 18-20 graden laten komen, pot van de grond, op piepschuim dat helpt vaak al. Ook helpt t als je stokjes  0.5cm dik ik doe halve wasknijpers tussen je pot en de schaal legt zodat het beter doorlucht en goed droogt tussen waterbeurten door.
En de temperatuur van je giftwater ook meten, 20 graden moet die zijn.
Ik leer het zelf allemaal net pas trouwens, na 3 kweekjes vol eigenaardige problemen ben ik dat gedeelte nu ook uit gaan spitten...

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

op cocos zou ik als eerste aan mag denken maar zoals de heren zeggen kan het ook het een en ander zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begin te twijfelen aan mijn ph meter. Ik heb kalibratie vloeistof besteld en wil hem zo snel mogelijk kalibreren.

Ik heb gelezen dat ph meters ook overtijds achteruit gaan en zelfs kunnen uitdrogen. 

De temperatuur in de nacht heb ik opgeschroefd van +-18 naar +-20.5, zo te zien doet de plant dit goed want het bladerdek groeit harder terug. 

Ik zal even een update geven na dat mijn ph meter goed gekalibreert is. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke PH meter heb je?

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de ph meter van check-it . heb hem er bij gekregen toen ik iemands setje opkocht. ik weet dus niet hou hij er mee om gegaan is.

zelf wist ik ook niet van de uitdroog gevaren af dus ik ben ook niet al te voorzichtig geweest.

op de website staat dat je hem alleen op ph 7 kan kalibreren maar dat klopt niet. Ik ben heb gevonden dat je hem ook op 4 en 10 kan kalibreren.

ik zal vandaag gaan kaliberen en dan gelijk de cocos ook meten.

checkit-ph-57.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...