Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BOMBASTICK

Nieuwe Setup, afzuig/filter goed?

Recommended Posts

Beste,

Ik ga beginnen met een nieuwe setup en wil graag weten of mijn afzuig/filter capaciteit wel overeenkomt met de inhoud van mijn tent en aantal lampen/watt in de tent.
 

 

 

  • Mijn Mammoth Pro 300L is 1,5m x 3m x 2m = 9m3
  • Ik gebruik 3 x 600W HPS lampen van Lumatek = 1800W

 

  1. Is het raadzaam om met bovenstaande setup met een afzuigcapaciteit van 2000m3 te werken?
  2. is het raadzaam om met een filter met grotere capaciteit dan de afzuig te werken? (het scheelt maar 100m3)

 

Alvast bedankt!

Edited by BOMBASTICK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verhoudingen lijken me opzich prima.

Pas alleen op dat je de zelfde lengte aan slang en bochten etc hebt tussen de afzuiger en beide filters. Als de verbinding met de ene filter een grotere drukval geeft, loop je het risico dat je de andere een to grote luchtstroom te verwerken krijgt bij afzuigen op vol vermogen.

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Head Honcho said:

Ik zou er 2 x 1000 watt in hangen als Ik jou was met 300x150. Betere lichtverdeling.

Als je ze wat hoger hangt toch niet. Heb je wel meer muurverlies ja, maar dat het je met die 1000 watter net zo goed

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, cannarie said:

Verhoudingen lijken me opzich prima.

Pas alleen op dat je de zelfde lengte aan slang en bochten etc hebt tussen de afzuiger en beide filters. Als de verbinding met de ene filter een grotere drukval geeft, loop je het risico dat je de andere een to grote luchtstroom te verwerken krijgt bij afzuigen op vol vermogen.

één enkele Y tussenstuk is aan allebei gelijkzijdig, dat komt goed, dankjewel

 

15 minutes ago, Head Honcho said:

Ik zou er 2 x 1000 watt in hangen als Ik jou was met 300x150. Betere lichtverdeling.

ik maak gebruik van 3x azerwing en richt de vleugels in de richting van breedte (1,5m) omdat de vleugel richting net iets beter verdeelt, dankjewel

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, cannarie said:

Verhoudingen lijken me opzich prima.

Pas alleen op dat je de zelfde lengte aan slang en bochten etc hebt tussen de afzuiger en beide filters. Als de verbinding met de ene filter een grotere drukval geeft, loop je het risico dat je de andere een to grote luchtstroom te verwerken krijgt bij afzuigen op vol vermogen.

ik heb een CAN filter gevonden van 2100m3 die wellicht wel beter aansluit aan een metalen softbox met minder capaciteit (2000m3)

  • Is het raadzaam om met bovenstaande setup met een afzuigcapaciteit van 2000m3 te werken?
  • is het raadzaam om met een filter met grotere capaciteit dan de afzuig te werken?

https://www.eugrowshop.eu/nl/luchttechniek-geurbestrijding/can-koolstoffilters/can-150bft-2100m3/?network=ttnl

https://www.eugrowshop.eu/nl/luchttechniek-geurbestrijding/box-afzuigers-staal/stalen-softbox-2000m3/

 

wat vind jij, nog steeds de goede verhouding?

 

Edited by BOMBASTICK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou de verhouding anders moeten zijn bij 2 filters van 1000m3 dan bij 1 van 2000m3?

Ik ga er vanuit dat je werkelijke afzuiging door de drukval van van je filter(s) etc en de onderdruk van tent niet ver boven die 2000m3 uit zal komen.

Daarnaast gebruik je een frequentieregelaar zag ik in je andere topic. Een 2500m3 zuiger die via die regelaar op 2000m3 draait, zal stiller en zuiniger zijn dan een 2000m3 zuiger op vol vermogen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, cannarie said:

Waarom zou de verhouding anders moeten zijn bij 2 filters van 1000m3 dan bij 1 van 2000m3?

Ik ga er vanuit dat je werkelijke afzuiging door de drukval van van je filter(s) etc en de onderdruk van tent niet ver boven die 2000m3 uit zal komen.

Daarnaast gebruik je een frequentieregelaar zag ik in je andere topic. Een 2500m3 zuiger die via die regelaar op 2000m3 draait, zal stiller en zuiniger zijn dan een 2000m3 zuiger op vol vermogen.

In eerste instantie wou ik met de 2500m³ werken, totdat ik in een andere topic las dat de AirFan wel eens problemen veroorzaakt, en dat het beter is om met de Torin te werken. Nou ben ik een tijd opzoek gegaan naar een Stalen Softbox van 2500m³ met een Torin Sifan motor, maar deze is nergens te vinden (weet jij waar ik die krijg? of moet ik hem zelf maken want de motor is namelijk wel los te koop) ik kan alleen de 2000m³ vinden en eentje rond de 3500m³. Ik wil heel graag met de 2500m³ werken om de redenen die jij benoemd. dankjewel voor je hulp maat

 

Edited by BOMBASTICK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat nedfan ze wel heeft. Enige is dat hun klantenservice nog zacht uitgedrukt dramatisch is.

Ik had eens 2 zuigers bij hun besteld. UIteindelijk na meer dan een maand en heel veel telefoontjes en gezeik later had ik mijn bestelling pas binnen. 1 vd 2 zuigers was ook nog eens beschadigd waardoor hij bij de eerste keer aanzetten vast liep. maar was zo klaar met het gezeik dat ik hem niet eens terug gestuurd heb en hem zelf maar zo goed mogelijk heb gerepareerd..

Dus zou als ik jou was nog even verder googlen :) Moet wel te vinden zijn toch.

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mr. B

Nedfan pff begin me er niet over. 1 vd de goedkoopsten dat wel maar echt ruk service zoals cannarie al aanhaalde. Erg leuk was ook de mega grote reclame die ze op hun dozen zetten en deze doodleuk bij de buren afleverde vanwege een administratieve fout aan hun zijde. Leuk je buren uitleggen dat je een spuitcabine wilt maken:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je van binnen lucht haalt moet dit wel lukken.

En stel je inblaas komt direct van buiten kun je een 1500m3 overwegen met een 1500m3 box.

Anders word het wellicht erg koud in het hok, met een kachel bij moeten warmen is zonde.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/31/2018 at 9:15 PM, cannarie said:

Ik weet dat nedfan ze wel heeft. Enige is dat hun klantenservice nog zacht uitgedrukt dramatisch is.

Ik had eens 2 zuigers bij hun besteld. UIteindelijk na meer dan een maand en heel veel telefoontjes en gezeik later had ik mijn bestelling pas binnen. 1 vd 2 zuigers was ook nog eens beschadigd waardoor hij bij de eerste keer aanzetten vast liep. maar was zo klaar met het gezeik dat ik hem niet eens terug gestuurd heb en hem zelf maar zo goed mogelijk heb gerepareerd..

Dus zou als ik jou was nog even verder googlen :) Moet wel te vinden zijn toch.

 

On 11/1/2018 at 7:18 AM, Guest Mr. B said:

Nedfan pff begin me er niet over. 1 vd de goedkoopsten dat wel maar echt ruk service zoals cannarie al aanhaalde. Erg leuk was ook de mega grote reclame die ze op hun dozen zetten en deze doodleuk bij de buren afleverde vanwege een administratieve fout aan hun zijde. Leuk je buren uitleggen dat je een spuitcabine wilt maken:whistling

 

On 11/5/2018 at 10:10 AM, Fatamorgana said:

Als je van binnen lucht haalt moet dit wel lukken.

En stel je inblaas komt direct van buiten kun je een 1500m3 overwegen met een 1500m3 box.

Anders word het wellicht erg koud in het hok, met een kachel bij moeten warmen is zonde.

dank jullie wel voor het advies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...