Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

chlorofyl

Drogen duurt te lang?

Recommended Posts

Hallo, 

Ik heb 3 weken geleden mijn wiet geoogst en opgehangen op zolder. Het is daar wel redelijk koud, minder dan 15 tenminste. De takjes knakken nog niet echt, maar het is ook niet alleen maar buigen. Toch denk ik dat het nog niet klaar is d.m.v. de knaktest. Wél droogt het al erg lang... meeste mensen drogen rond de 10 dagen..

Wanneer kan ik beginnen met curen? Moeten te takjes echt goed knakken als een dode tak in het bos, of gewoon nét langs het buigen heen.

Mvgr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer je temperatuur een beetje op te krikken minstens tot 20 graden.
Meet gelijk je luchtvochtigheid even.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad 20 graden is echt beter,  dan curen als de takjes hoorbaar knikken maar niet breken.  Als je een kacheltje bijzet,  richt m dan niet direct op je bloemen, maar verwarm in direct, dus de ruimte.  

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer ook de luchtvochtigheid in de gaten te houden.Boven de 40% is teveel & loop je eerder kans op schimmelbesmetting.Je kan eventueel wat bakken neerzetten met calciumchloride erin.Dit werkt als een luchtontvochtiger.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met lage temp en hoge rv buiten zal het inderdaad bar weinig drogen

wel kost het droogproces minimaal 18? dagen dus die tijd mag je er ook wel voor nemen, alleen moet het in die tijd wel droger worden 

van de takken geknipt droogt ook sneller etc dus je hebt vaak nog speelruimte hoe je het persoonlijk wilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...