Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Wietconsumptie

Recommended Posts

Ingezonden stuk aan Leeuwarder Courant. Dit is een reactie op het artikel van Sietske Mulder in de Leeuwarder Courant van vandaag (23okt.). Waarin zij stelt, dat je van cannabisconsumptie verwarde mensen krijgt en als je cannabis legaliseert, dan kun je ook wel Fipronil en 'vooruit' DDT legaliseren. Duidelijk iemand die niet wordt gehinderd door gebrek aan kennis. Moralisme een manier om mensen klein te houden.

Wietconsumptie.

Alle drugsproblematiek tezamen is slechts een marginaal verschijnsel ten opzichte van de alcoholproblematiek en krijgt desondanks onevenredig veel aandacht Waarom is dit zo?
Waarom het meest vredelievende volkje op aarde ' De Cannabis Consument' zo fanatiek onderdrukken? Wij zijn niet de vijand!
Waarom niet accepteren dat er minstens 800.000 'volwassen' Nederlanders zijn , die boven of naast drank iets anders prefereren, namelijk 'Wiet' ?
Zij zijn hier niemand mee tot last en er gaat in tegenstelling tot alcohol en tabak (5000 en 20.000 doden per jaar) niemand aan dood.
Dat Rein Ferwerda (L.C. 17 okt.) de gek wordt aangestoken is mij niet bekend. Merkwaardig is echter wel dat hij meent op grond van een moralistische visie op menselijke deugdzaamheid inbreuk te moeten maken op iemands individuele vrijheid door een creatie (de 'nobele' hennepplant) van zijn God naar de prullenbak te verwijzen.
Een mens ontleent namelijk zijn waarde aan het vermogen tot zelfbepaling.
Nu kun je wel een moreel oordeel hebben maar dat geeft je nog niet het recht om op basis daarvan andere mensen het consumeren van gedroogde hennepbloemen te verbieden!
Roken is natuurlijk, evenals fijnstof en autogassen, slecht voor je longen. Daarom is het ook zo plezierig dat je wiet op allerlei andere manieren kunt consumeren. De mogelijkheden zijn legio. Je kunt er boter, koekjes, bonbons, cake van maken, je kan een topje opeten, het verdampen middels een vaporizer (verdamper), thee van zetten, het pure sap drinken, er wietolie (CBD-THC) olie van maken. Er zijn momenteel ontzettend veel mensen die baat hebben bij wietolie. Het recht op zelfmedicatie wordt hun echter door een repressieve overheid ontzegd.
Besef dat criminaliteit een gevolg is van het verbod en niet andersom!
Verstandig is de vele goede eigenschappen van de hennepplant te onderkennen en er je voordeel mee te doen.
Ook om te voorkomen dat het aantal verwarde personen, die de 'intrinsieke waarde' van de hennepplant met Fipronil en 'vooruit' DDT vergelijken, toeneemt, is het zaak om het 'verbod op bezit, gebruik en teelt voor eigen consumptie zo snel mogelijk op te heffen.
Ik bepaal namelijk zelf wel wat ik voor mijn welzijn uit mijn tuin haal.
Baas In Eigen Brein!

Doede J. de Jong.
Biologische wietkweker.
Appelscha

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Doede: cannabis gebruikers schijnen in jouw ogen vredelievend te zijn. Dat past niet helemaal in mijn profiel. Ja, ik gebruik cannabis en al een heel lange tijd. Of ik vredelievend ben, daarover heb ik gerede twijfel. Ik ben tien jaar militair geweest en ben twee keer uitgezonden geweest -waaronder in Libanon- voor vredesmissies. Zo vreedzaam ging het aldaar niet toe. De politiek legde het accent bij het humanitaire karakter van de missie: artsen en hospikken die de plaatselijke bevolking medische hulp aanboden.

Ik heb de politiek heel vaak vervloekt, omdat we veel te licht bewapend waren.

Ergens heb ik -naar ik vermoed- een heel ander leven gehad dan jij op je boerderij in het Friese platteland.

Als je de F-side van Ajax ziet, volgegoten met drank, bomvol speed en dan ook nog eens tegen de klippen op blowend dan zijn dat in mijn ogen geen consumenten die vredelievend zijn.   

Edited by X-Travert

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, X-Travert said:

Als je de F-side van Ajax ziet, volgegoten met drank, bomvol speed en dan ook nog eens tegen de klippen op blowend dan zijn dat in mijn ogen geen consumenten die vredelievend zijn.   

Bedenk hierbij wel dat een correlatie geen causaal verband hoeft te hebben. Het causale verband zou je alleen kunnen zoeken bij het effect toch? En wordt jij een grotere lul na een paar biertjes of na een paar jointjes? Ik het eerste iig. Als je de oorzaak in jouw voorbeeld al in middelen zou moeten zoeken, kom je dan denk ik toch ook eerder uit bij de alcohol en de amfetamines.

Je kan je verder ook afvragen of de f-side representatief is voor blowend Nederland. En zorgt bijvoorbeeld het feit dat er zo'n stigma op rust er niet voor dat nette mensen minder snel openlijk blowen, wat jouw profiel van deze groep dan weer vertekent?

 

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannarie, Doede's stelling dat cannabis gebruikers het meest vredelievende volkje op aarde is, wilde ik even nuanceren. Cannabis heeft zijn weg gevonden: niet alleen meer hippies uit de jaren 70, maar ook academici -die desnoods hun bolide dubbel parkeren bij de growshop- hebben cannabis ontdekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn stelling is dus eigenlijk ook meer dat dit helemaal niet relevant is. Als er straatbendes zijn waarvan de leden volgens de gedragscodes van de bendes rode of blauwe kleren moeten dragen, heeft het ook niet zo veel zin om rode of blauwe kleding aan te pakken. Er zou alleen naar het effect van het middel (cannabis) gekeken moeten worden.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verboden?

Zeg dat tegen het chapter vd Angels bij mij in de stad.
Al meer dan 15jr en still going, elk jaar een groot feest waarop iedereen welkom is.

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of om het op motorclubs te betrekken..

Als motorclubs voor overlast zorgen, ga je toch ook leernichten niet beperken in het kunnen dragen van leren pakjes? Omdat mensen in leer zulk onvredelievend volk zijn.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier bij ons is een gay motorclub van leernichten de brown stars . 

nooit geen last gehad met die jongens  .

ze geven ook feestjes waar iedereen welkom is :likken:

daar ben ik nog nooit geweest want het poepen doet mij al zeer weejeweel .

dus ja 800.000 cannaconsumenten daar zitten ook hele rare vogels tussen uiteraard .

ik vind het een goed stuk trouwens wat doede ingezonden heeft en sta er 100 % achter  .

maar er zit wel een rekenfout in want op 2.20 zingt armand ""stiekum zijn we met zn anderhalf miljoenen  .

en dat lied is 40 jaar oud toen waren er nog niet veel medicinale gebruikers als nu  .

alhoewel hij de medicinale werking al wel bezingt in zn lied .

het kan zijn dat het aantal gebruikers is terug gelopen of dichterlijke vrijheid  .

helaas kunnen we hem niet meer vragen  .

:punk:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar de hells angels staan boven god dus daar kan onze christelijke regening niet aan komen :likken:

https://nos.nl/artikel/2234238-om-wil-ook-verbod-op-motorclub-hells-angels.html meer kwestie van tijd 

kan trouwens best dat wij de liefste zijn hoor, zelfs inc de fhdufhfh sides van wie dan ook, want als er geen groep liever is dan wij, dan winnen wij :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 24 oktober 2018 at 2:24 PM, X-Travert said:

Als je de F-side van Ajax ziet, volgegoten met drank, bomvol speed en dan ook nog eens tegen de klippen op blowend dan zijn dat in mijn ogen geen consumenten die vredelievend zijn.   

Gaat het blowen de andere 2 drank & speed verder activeren of zal het wat gas teruggeven waardoor het gehele stadion niet gelijk tot aan de grond gesloopt wordt, kan je dus afvragen.

Denk wel dat Doede de groep bedoelt, die enkel & alleen Cannabis gebruikt & niet gelijk een hele apotheek achter overdrukt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach, een nuancering is op zijn plaats,
soms zijn ze maar een beetje vredelievend.
Maar voor de rest vind ik x-travert meer voorbeelden geven
die totaal NIET symbool staan voor de houding,introspectie en empathisch vermogen van de gemiddelde blowert.

ik kan je kop er ook wel afhakken soms,.

maar dat maakt me niet minder lief.... 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

lenie van het hart zelf ook en ook enkele huilers .

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, macerror said:

lenie van het hart zelf ook

Maar deed die het niet ook met kinderen? Ik zeg aanpakken, al die dierenactivisten!

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Als je de wietplant met opiaten vergelijkt zoals Fipronil ben je vd pot gerukt.......(met wiet is er juist in veel gevallen geen fipronil meer nodig)
En DDT mag allang niet meer dus onder welke steen komt dat z.g.n.argument weg dan?:lol:

En sinds wanneer vergelijk je insecticides met consumeerbare producten in jouw hoofd?
De krekels in je kop tsjirpen waarschijnlijk te hard Sietse,daarom klopt er geen snars van de argumenten en zijn die slechts gebaseerd op een vreemde mening.

 

Geef de wietplant haar(farmaceutische) vrijheid,daarmee ook je medemens. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Artikel staat vandaag (31-10) op een prominente plaats in de Leeuwarder Courant. Zij hebben de kop 'Wietconsumptie' ten goede veranderd in 'Doe je voordeel met de hennepplant'. Ik ben blij met deze publiciteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...