Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

JohnnyXL

PP hulp nodig!

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben nu een week of 5/6 bezig met mijn pp'tjes. 18 dagen groei, getopt, gedievt, blad weggehaald en nu begin van week 4 bloei.

De vragen zijn nu, hoe hoog kan ik de EC op laten lopen en is mijn Ph wel goed? Hangen mijn lampen wel op de juiste hoogte? Geef ik misschien te veel water of juist te weinig? 

Ik volgde eerst een standaard Canna Coco schema, maar na paarse steeltjes, stammen en gele puntjes op de bladeren heb ik ze in week 2 bloei een paar dagen enkel afgezuurd water gegeven alvorens weer door te gaan met een EC van 1.6 (iets lager dan de 1.8 die het schema aangaf). Ik heb nu de EC rond de 2 (schema geeft 2.1 aan) en alles lijkt goed te gaan. Ik heb nog nooit de EC van de cocos gemeten en zit doorgaans op een PH van 6. Er is vast nog een hoop dat ik vergeet te melden, dus stel aub wat vragen om een mooi beeld te schetsen van de situatie.

 

Ik ben me bewust van een aantal fouten die ik gemaakt heb, tenminste ik denk dat het fouten zijn... (bv. te laat in de bloei gezet, te veel voeding in het begin en te veel blad verwijderd) 

Ik wil graag deze kweek tot een goed einde brengen, want ben het zat om steeds maar slechte resultaten te boeken. (Heb al wel een keer 1.8Kg. gehaald in deze ruimte met een andere setup/soort, maar daarna niet eens in de buurt hiervan).

Het zijn er 31 onder 2x 1000W Gavita. Voorheen draaide ik met 4x600W en deed ik het met andere mensen die eigenlijk al het werk deden. Ik doe nu alles alleen.

Ik kan eventueel wat foto's posten vanavond, maar de dames slapen nu.

 

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd, want ik wil na deze kweek een verslag schrijven van begin tot eind met als doel die 1.8Kg. te verslaan. Dat gaat deze keer denk ik niet meer lukken.

Stel alsjeblieft nog wat vragen. Ik hoop dat we dan een PP verslag krijgen waar iedereen wat aan heeft die ook alle topics dekt van begin tot eind. Het is immers een van de populairste soorten voor beginnende kwekers als ik het goed heb. Er zal vast wel zat staan op het forum en heb al veel gebruik gemaakt van de zoekfunctie om het een en ander uit te zoeken. Het kan vast geen kwaad om het er nog een keer over te hebben hier.

 

Dus, eerst nog even deze dames mooi afbloeien en dan een leuk verslagje van de volgende ronde die dan in december/ januari van start moet gaan.

Ik ben nog nieuw hier en hoop dat dit een leuke topic wordt over de do's en dont's van PP. :j:D

Edited by JohnnyXL

Share this post


Link to post
Share on other sites

PP kan best een hoge EC hebben heb ik gemerkt. Ik heb hem op 2.8 gekregen, maar de bladeren waren erg donker van kleur en sommige toppen ook. Ik denk dat je beter niet zo hoog kan gaan. Ben nu met een nieuwe ronde bezig en ga hem lager houden. (max. 2.4)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...