Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Gaan de Westerse leiders aan Saudi-Arabië sancties opleggen of gaan de handelsbelangen -olie aankopen, wapens verkopen- voor? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, HUFFnPUFF said:

voc gewoon :whistle:

Dat zou me niet verbazen. De VOC was gewoon kaapvaart en de kaapvaarders van die tijd werden destijds op mijn school als helden aangeprezen.(Piet Hein) De waarheid werd niet op prijs gesteld: die kaapvaarders waren gewoon gelegaliseerde zeerovers voorzien van kaapbrieven, uitgegeven tegen een deftige vergoeding door de toenmalige overheid.

Ik ben van een Gereformeerde Middelbare School afgetrapt, omdat ik minister Colijn afficheerde als oorlogsmisdadiger. Blijkens zijn authentieke dagboeken, door mij geraadpleegd in een non-gecensureerde bibliotheek, heeft Colijn ooit opdracht gegeven, toen hij geen mannen aantrof in een bepaald dorp, een aantal vrouwen en kinderen te laten doodschieten.

Mijn schooldirecteur verweet mij dat ik niet toegestane informatie had geraadpleegd. Omtrent de juistheid van die informatie, wilde hij geen discussie met me aangaan.

Om terug te komen op Colijn: het enige wat hem tegenstond bij het doodschieten van een aantal onschuldige vrouwen en kinderen, is dat zijn manschappen dat kennelijk leuk vonden. De brief waarin dit stond was gericht aan zijn ouders.

De "ger-gem" en de griffo-maffia" bagatelliseren deze misdaad door te zeggen dat Colijn zich destijds belangrijker voordeed dan hij was.

Hoever kun je als natie zinken door iemand als Colijn als groot staatsman te beschouwen. 

Een gemiddelde wafffen-SS-er is er een schoothondje bij.

Edited by X-Travert

Share this post


Link to post
Share on other sites

tegenwoordig heet dat geen executie of moord of oorlogsmidaad maar "collateral damage" :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onvermijdbare schade, vrij vertaald. Zo lust ik er ook nog een paar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waren hele andere tijden natuurlijk van de voc . 

is geschiedenis gewoon  . 

400 jaar geleden was men nog niet zo week en eng als tegenwoordig  .

achterna is  het toch allemaal een aap in de kont kijken  .

geschiedenis draai je niet terug  . 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...