Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
quint

Meest basic opzet

Recommended Posts

Goedeavond heren,

Op dit forum heb ik laatst een vraag gesteld over een van mijn buitenplanten. Zie topic:

 

Nu heb ik toch besloten binnen deze plant af te willen kweken. Dit wil ik dan wel doen met de meest basis opstelling die er is. Dit omdat ik hierna hoogstwaarschijnlijk nooit meer binnen ga kweken.

Op de plek waar ik hem wil afkweken is verse lucht geen probleem. Een tent wil ik liever ook niet aanschaffen, echt alleen de meest noodzakelijke dingen.

Op dit moment is het enige wat ik in mijn bezit heb onderstaande lamp(hiervan heb ik er een, geen twee).

https://www.kweekverlichting.nl/hps/sunmaster-dual-spectrum-250w-groei-en-bloei

Waarmee moet ik dit aanvullen om deze plant af te laten bloeien binnen.

Ik dacht aan een ballast en een reflectorkap? Of is er nog meer nodig?

Ps: dit is mijn allereerste eigen kweekje.

 

Groet

 

Edit: foto toegevoegd

 

IMG_20181019_205227.jpg

Edited by quint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een filter is niet nodig, de geur van de plant zal namelijk geen overlast veroorzaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zei mijn vriendin ook voor het opmaken :whistle:

 

lekker dat je zo landelijk woont, dan blijft er weinig over, licht wind en water, jij hebt dus alles al

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje zelf knutselen en dan is er toch iets moois uit gekomen al zeg ik het zelf:engel

IMG_20181027_142106.jpg

IMG_20181027_142038.jpg

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg leuk een goedkope ruimte maken maar zonder investering brengt het niks op...

waarom geen kap van 10euro daar verdubbel je in dit geval je oogst al mee.

geen afzuiger? geen ventilator? geen schakelklok? 

en wat als die folie los komt en tegen je bulb aan komt?

als het allemaal zo makkelijk was:innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een schakelklok zet ik er vanavond nog in. Maar verder is dit een eenmalige actie die enkel dient als noodoplossing. Ventilator en afzuiger en dergelijke ga ik daarom ook niet aanschaffen. 

Dit is altijd nog beter dan de plant te kappen vanwege het koude weer lijkt mij :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is waar. maar als de hele zooi in de fik vliegt heb je ook niks :P zou een beetje zonde zijn. ik hou dit even in de gaten ben benieuwd hoe dit afloopt. succes 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vet :D Ik zie mijzelf dit doen met bijv zombie apocalypse 

Edited by bruinevingers
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje risico in het leven kan geen kwaad toch:execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje risico wordt door een enkeling inderdaad voor lief genomen. Echter, bij een calamiteit bij de persoon in kwestie, wordt dit onverantwoord gedrag aan alle kwekers toegeschreven, terwijl verreweg de meesten alles in het werk stellen om alles zo veilig mogelijk te doen. Velen installeren, zelfs bij veilige situaties voor alle zekerheid, ook nog een automatische brandblusser.  Dat staat in schril contrast tot willens en wetens een "beetje" risico lopen. Een rotte appel in de mand maakt alle gave fruit tot schand.

Edited by X-Travert
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.brandblusserexpert.nl/nl/product/mabo-automatische-brandblusser/ en als je daarna niet meer binnenshuis gaat kweken, kan je hem altijd nog in de meterkast hangen bijvoorbeeld.

Naar mijn idee 'basic'.......for a basic sense of safety feeling :innocent:

Edited by greentjeonatrip
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, quint said:

Een beetje risico in het leven kan geen kwaad toch:execute

Dit is dus een mooi voorbeeld hoe je kwekers in slecht daglicht zet

nu krijg je weer verhalen zoals het zijn altijd die kwekers die brand veroorzaken en bewust gevaarlijke situaties creëren voor geld... 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, quint said:

Een beetje risico in het leven kan geen kwaad toch:execute

Dit bericht was niet heel serieus bedoeld.

Bedankt voor de tips mensen, ik ga er zeker nog even goed naar kijken:)

Edited by quint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ging er echt van uit dat je het serieus bedoelde: een beetje knutselen en er is iets moois uitgekomen. Welnu, een paar stroken van een of andere folie op een knullige manier bevestigen, dat had mijn zoon toen hij 8 was, significant beter gedaan.

Gelukkig blijkt het slechts een grap. Naar ik aanneem, heb je ook de lamp niet met blote handen aangeraakt, want huidsmeer brandt in het glas van de lamp.  

Edited by X-Travert

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp heb ik inderdaad niet aangeraakt met de blote hand. Ook heb ik hem voordat die aan ging nog goed schoongeveegd voor de zekerheid.

De isolatiefolie zit op meerdere plekken goed bevestigd met houten plankjes en kan in geen mogelijkheid  uit zichzelf los komen. Dit is allemaal goed gecontroleeed voordat de lamp opgehangen werd.

Sinds gisteravond zit er ook een timer bij ingebouwd. Elke dag de wekker zetten in het weekend om de dames te verlichten was geen groot succes:wacko:.

Ik heb daarover echter nog wel een vraag. Voordat ik de plant binnen zette stond deze buiten. Maar buiten was het maar 10,5 uur licht ongeveer. Kan ik langzaamaan de lichturen verhogen naar 12 uur? Of kan dag helemaal niet en zal ik het op 10,5 uur moeten houden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dagen NIET gaan verlengen. Anders gaan ze in de re-veg.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze 12 uur donker houden, zullen ze niet snel reveggen maaar nu heeft dat geen zin meer, te weinig tijd om aan niew regime te gaan wennen

Share this post


Link to post
Share on other sites

gisterenavond kwam ik erachter dat de timer het niet goed deed. Gister heeft er daardoor 13 uur licht aan gestaan. Als het goed is is dit maar eenmalig geweest. De timer staat nu onder verscherpt toezicht en doet het als het goed is gewoon weer naar behoren. Maar kan deze ene dag van 13 uur licht er al voor zorgen dat de plant uit de bloeifase gaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, 1 dag meer donker is meer bloeihormoon maar je hebt ook korte dagen nodig om het bloeihormoon in de plant te houden

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bladeren van de plant beginnen langzaam een beetje naar beneden te krullen of te hangen. Ze staan als het ware als een soort boog. Hopelijk is het een beetje te zien op de foto. Ikzelf dacht hierbij aan een watertekort, maar helemaal zeker ben ik er niet van en vraag het dus liever nog even na aan de experts.

Of is dit normaal en ben ik voor niks geschrokken..?

IMG_20181108_160059__01.jpg

IMG_20181108_160050.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine update en een vraag.

Voor mijn gevoel moet de plant nog ongeveer twee weken bloeien voordat hij klaar is. Nu ik vandaag bij de plant ging kijken viel me alleen iets op. Witte bloeiharen bovenin de hoofdtop en de twee andere grootste toppen. Betekent dit dat ze voor de tweede keer gaat bloeien? Heb dit bij m'n vorige plant namelijk niet gezien.

 

De temperatuur heb ik niet geregeld in het hok, de laatste paar weken is het daar dus vrij koud geweest. Nu het buiten iets warmer wordt wordt het daarbinnen ook warmer. Kan dat er iets mee te maken 

 

IMG_20181130_125509.jpg

IMG_20181130_125401.jpg

IMG_20181130_125409.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...