Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sjit_smoker

Meedenken over de potentie van mijn wietboter

Recommended Posts

Beste Leden

Na het zalig genieten van het groeien en snoeien van mijn buitenplant besloot ik aan de slag te gaan met mijn knipafval. Ik durf zelf zeggen dat het kwaliteitvol 'afval is' want het bestaat enkel suikerblaadjes en kleine topjes.

Na een week drogen ben ik aan de slag gegaan met 35g gedroogd materiaal. Ik heb de techniek gebruikt die te vinden is op dit forum. Zo pleurde ik de 35G bij een goede liter water en 300g roomboter dit heeft vervolgens 2uurtjes mogen sudderen. Maar hier gaat mijn vraag komen,... Ik ben zelf niet zo'n reken wonder of fan van edibles daarom vraag ik graag even aan jullie om mee na te denken over de potentie van de gemaakte boter.

Ik gebruik 35G droog knipafval (om makkelijk te rekenen neem ik graag 30G in gedachten), volgens de kennis die ik reeds op dit is dit vergelijkbaar met 15G toppen, dit verdeeld over 300g boter zou moeten wijzen op 5G toppen op 100g?
100g wietboter in een cake 'voor 10personen' zou neerkomen op plakjes van 0,5g ?

Bekijk ik dit goed of Tel ik er volledig naast ? Help me want ik leer graag bij!

 

Edit: Het uiteindelijke resultaat is een ruime 200g wietboter ipv 300g 

Edited by sjit_smoker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe dit, 

Als je 100 gram boter nodig hebt, pak je lekker 125 gram boter. 

Als je maar 35g knip afval hebt, maak dit fijn en leg het op bakpapier voor 40 minuten op 120 C in de oven. Hiermee decarboxyleer je de THCA cristallen naar THC. ( gewoon doen, t werkt)

Als je dit gedaan hebt pak je een pan, gooi je je boter in ( 125g), al je knip afval en voeg hier nog een liter water bij toe ( hoeveelheid maakt niet echt uit, water zorgt er voor dat je een dunner soepje krijgt waardoor je beter de thc uit je plant trekt).

Laat dit minimaal 1 uur ( meer is beter)op een laag pitje sudderen, niet koken. 

Vervolgens zeef je de boel met een vergiet. Je drukt al het vocht uit je papje.

Leg dit in een bakje in de koelkast.

na 30 minuten. is de boter hard geworden en drijft het boven op het water. haal de boter uit je bakje en gooi het overgebleven water weg. Hier zit geen thc in omdat thc niet oplost in water.

met deze boter maak je nu je wietcake.

 

Als je denkt dat 30G knip afval 15g top is , dan ik jou 35g knipafval dus: 35 * (15/30) = 17,5g

Verdeel dit over 10 plakken. is dus 1.75 gram per plak.

nu denk ik echter niet dat je knip afval zo sterk is, dus misschien zit je op de 1.2 gram per plak.

Vind je dit te sterk.

verdubbel de hoeveelheid boter die je maakt. Dus ipv 125 gram boter ga je 250 gram gebruiken.

na het maken van de boter, gebruik je maar de helft van de boter.

hierna zal je een cake hebben met ongeveer 0.6 gram per plak.

 

oh en over dat wiet in de oven doen, je denkt misschien dat het bullshit is, maar google het maar op. dit werkt echt, spreek uit eigen evaring.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar 40 minuten op 120 graden celcius beste man ik geloof je op je woord maar ga het niet zelf googlen dan vergaan er toch ook nog een x-aantal andere intersante happymaak cannaboietjes ?

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, macerror said:

maar 40 minuten op 120 graden celcius beste man ik geloof je op je woord maar ga het niet zelf googlen dan vergaan er toch ook nog een x-aantal andere intersante happymaak cannaboietjes ?

:verrygood

gewoon doen en bedank me later, heb het 2 keer gedaan zonder het in de oven te doen en alleen in boter voor een uur te laten sudderen, dit werkte niet.

 

misschien als je echt tering veel knipafval hebt dat het niet in een oven past, dan kan je het laten sudderen, maar dan zou ik het echt minimaal voor 3.5 uur verhitten in de pan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...