Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Epicfnatic

Slappe wietplant

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb 1 hollandse hope en een powerplant staan. Sinds vandaag gaat de hollandse hope wat slap te hangen. Ik geef ze om de 2 dagen wat water met voeding voor bloei.ik zou graag willen weten wat dit kan zijn. Ik plaats nog 2 fotos 1 van de hollandse hopen en 1 vam de powerplant.

20181018_180144.jpg

20181018_180140.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel water en teveel voeding? Wanneer geef jij water? Omdat het nou eenmaal 2 dagen geleden is, of omdat je potten licht zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, Patrick034 said:

Teveel water en teveel voeding? Wanneer geef jij water? Omdat het nou eenmaal 2 dagen geleden is, of omdat je potten licht zijn?

Te weinig water dus, hele blad hangt slap...  2e foto, plant op foto 1 mankeert niet zo veel.

 

Je plant krijgt in deze periode (bloei) wat meer dorst, ze moet immers dikke toppen bouwen.

Edited by vakman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef ze voor het licht aan gaat wat water met voeding. Ik weet niet precies hoeveel maar niet al te veel. Ik voed ze sochtends. ik zal haar straks nog even wat geven en kijken hoe het dan gaat. ik laat het jullie weten. dankje voor de hulp

Share this post


Link to post
Share on other sites

okey en hoeveel zou ik een bloeiende plant moeten geven dit is mijn eerste kweek mijn vriendin heeft hele zeldzame soort reuma en wil het proberen als pijn bestrijding dus ik heb niet zoveel ervaring met het kweken 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel liter zijn je potten en wat voor lamp heb je erboven hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de pot licht aan begint te voelen kieper je er een liter water in .
of van onder op laten zuigen of een combi .

150 watts hps rules :punk:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slim van je dat je voor wiet als pijnbestrijding hebt gekozen.
Er zijn ook soorten met cbd.
cbd helpt je immuunsysteem wat te kalmeren,en zou kunnen helpen bij reuma.
Het zou de ontstekingen iets kunnen remmen waardoor bewegen wat beter wil,dan nog thc voor de resterende pijntjes.
En zo help je de kwaliteit van leven te verbeteren.
 

Het is geen wondermiddel,maar helpt zeer zeker.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

okey bedankt voor de info. Ik had inderdaad op site's gezien dat er cbd zaden te koop zijn. Ik ga die ook eens kweken en die haar laten proberen. Ze slikt nu een heledag morfphine en daar wil ze van af ook moet ze elke maand een spuit van 11.000 euro die niet vergoed word door het ziekenfonds dus waren we opzoek naar een andere optie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na bijna 24 uur is de hollandse hope nog steeds een zielig hoopje heb haar bijna een liter water gegeven maar geen resultaat denk dat het juist nog minder geworden is

20181019_182905.jpg

20181019_182901.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt meer op een emmer dan op een bloempot. Zitten er ook gaten onderin?

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je wel een ventilatortje draaien in je ruimte?
Misschien te weinig circulatie binnen in je tent.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou ik het niet weten man.
Just add some RECHARGE!
Zou Scotty van wake and bake america (yt) zeggen

Oftewel heb je bacto, Recharge, EM5 of iets in die geest? = pro biotica om het bodemleven een flinke boost te geven!
Zeewier extract helpt ook tegen stress en shock dacht ik.

Edited by Sunbeam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een liter water op  tien liter grond moet genoeg zijn.

Maar de plant ziet er 's morgens anders uit als 's avonds.

In de nacht hangen de bladeren altijd wat meer.

Die trekken dan rechter als het licht aan is.

Als jij gaat kijken voorat het licht aangaat, staan ze nog in de "nachtstand. Dat kan een vertekend beeld opleveren.

Hou daar rekening mee en bekijk ze ook midden in hun dag-periode, en vlak voor de lamp uit gaat, om een goed idee te krijgen van de dorst van de planten.

Succes.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze net een sloot water hebben gehad zijn de wortels even verstikt daar kan ze ook nog van gaan hangen.
Is inderdaad waar je verhaal @FoolOnTheHill belangrijke aanvulling! Een plant heeft verschillende dagstadia die je af kan lezen!

Als ze lekker in hun ritme zitten kan je ook nog wel eens hebben dat ze al met de blaadjes in de lucht staan te wachten tot de lamp aan gaat :)
dan ben je echt goed bezig!
En tegen het einde van een lange dag kunnen ze ook uitgeput zijn van de fotosynthese en al zijn gaan hangen, in dat geval zitten ze aan hun licht tax!
En moeten ze resetten net als wij eigenlijk.

Ook als je planten van een zwakke lamp ineens onder een sterke lichtbron gaat zetten, dan zijn de blaadjes daar eigenlijk niet op berekend.
Want de plant heeft ze aangemaakt met minder licht en dus minder robuust gemaakt, dat kan ook nog!
en zullen ze proberen weg te draaien van het licht en soms gaan ze gewoon hangen, standje non actief, of 'stunned'.
Light shock dat ze gewoon even moeten wennen gebeurt ook....

Oja en koude grond!!
Doe een isolerend matje of iets onder de plant, radiator noppenfolie onder de tent of haal de pot iets van de grond af!
Ook is het raadzaam om stokjes tussen de bodem van de pot en de tray te leggen zodat er lucht onder de pot door kan,
halve wasknijpers deed ik, voor betere zuurstofopname bij de wortels en tegen rotting,
het droogt dan wat beter op tussen waterbeurten door en dat is goed.

Edited by Sunbeam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

okey bedankt voor de tips ik heb haar gisteren gewoon water gegeven wat ik gekookt hebt zodat het water wat zachter is en toen ik net even stiekum ging kijken stonden de blaadjes alweer omhoog ook heb ik de ventilator een beetje aangepast zodat die niet gewoon voor uitblaast maar dat die de lucht verspreid ik zal later op de dag nog even een foto plaatsen heel erg bedankt iedereen voor het meedenken :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Epicfnatic Hmmm.....Morfine zeg je?
Dat is een opiaat......

 

Diesel gerelateerde strains werken heel goed samen met opiaten,komt door de terpenen die erin zitten geloof ik.
De clue is dat je dan met minder morfine afkan als je die soorten gebruikt,mensen met maar een lage doses kunnen zelfs stoppen met morfine door dit als vervanger te zien.
NYC Diesel, Sour Diesel ,Headband  Chocolate Diesel en nog een aantal waar ik niet op komen kan nu.

Die combo met opiaten is precies waarom Amerikanen gek zijn op Diesel-achtige strains.
Denk er maar even over na wat je ermee kunt.

In jouw geval zou ik olie maken met flinke cbd erin,maar ook met extract van Diesel-achtige strains erin om in de THC te voorzien.
Hopelijk kan ze dan minder opiaten slikken/nemen,dat zou wel beter zijn denk ik.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...