Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Odish

Klaar om te oogsten?

Recommended Posts

Wie kan me vertellen of mijn planten klaar zijn om geoogst te worden?:dribble:5F1AAFC2-0E02-4746-8086-B1621DB3C2BC.thumb.jpeg.8263550d21ff66e25a7b228eb6eec578.jpegABED4F1C-FBF6-42B5-8C34-CF66DCC6AE13.thumb.jpeg.493624284ac65812e948755c5395a75a.jpegE874D28D-1402-485F-8E9B-CFDAFA807BB2.thumb.jpeg.fc6c5ecccc83532e5de5d0f42065d6c3.jpeg5F1AAFC2-0E02-4746-8086-B1621DB3C2BC.thumb.jpeg.8263550d21ff66e25a7b228eb6eec578.jpeg

Het is een haze soort. De planten staan buiten in potten in aarde.

ik heb helaas geen microscoop waarmee ik de trichomen van dichtbij kan bekijken. 

Misschien kan iemand zijn licht er over laten schijnen met behulp van de foto’s.

alvast bedankt!

91A76421-033E-4611-A82F-239A0F9F6BB7.jpeg

89CAF2C0-BD4E-4397-8CE7-CFB4D63C61D6.jpeg

Edited by Odish

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om, snachts daalt het naar 5c en overdag ronde 15, de zomer is voorbij 

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, Patrick034 said:

zou idd kunnen. Weet niet wat het is en hoe lang het staat

Het is een haze soort ( welke precies geen idee) en geen autoflower, met Pinksteren in de grond gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minutes ago, HUFFnPUFF said:

Om, snachts daalt het naar 5c en overdag ronde 15, de zomer is voorbij 

En dan rijpen de buds niet meer verder bedoel je? Misschien Kun je wat specifieker zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ik dacht nogal duidelijk te zijn :rofl

synopsis

Incubation temperatures above 59° F. reduced water- and NaHCO3-soluble P concentrations in P fertilized soils, but had no effect over the 45 to 80° F. temperature range on P solubilities in non-phosphated soils. Growth and P uptake by barley grown on similar cropped soils were closely associated with soluble P concentrations in the uncropped, incubated soils. At soil temperatures above 59° F., barley growth increased with increased NaHCOs-soluble P concentrations, even at concentrations greatly exceeding 16 ppm.

http://www.nrcresearchpress.com/doi/pdf/10.4141/cjss84-025

uvief0_dc.gif

boven warm eiland

uvief0_nl.gif

 

grote depressieve bende:

uvief0_eu.gif

boven koud nederland

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat geef je einde bloei aan je broodwiet? pk boosters! maar p en k nemen ze niet op met dit weer, hoe veel winst ga je dus krijgen als je ze zonder pk boosters langer laat staan

volg je alles?

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, HUFFnPUFF said:

wat geef je einde bloei aan je broodwiet? pk boosters! maar p en k nemen ze niet op met dit weer, hoe veel winst ga je dus krijgen als je ze zonder pk boosters langer laat staan

volg je alles?

Het weerbericht hoef je me niet te geven hoor.... Misschien is het je ontgaan dat het de afgelopen 2 weken nog gemiddeld 20 graden of meer is geweest met veel zon. Maar goed... Het gaat nu idd pas wat minder worden wat het weer betreft. Inplaats van met zo’n  aparte reactie te komen, kom met iets concreets inplaats van dat de temperatuur omlaag gaat in oktober... duh!!! als je de vraag goed leest vraag ik naar of mijn planten bijna klaar zijn gezien de uiterlijke kenmerken gezien ik niet beschik over een microscoop om de trichomen te bekijken... ( zo niet Hoelang het dan ongeveer nog duurt ) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerder op het weer af gaan dat doet de plant ook.
En oogsten net voor het weer om slaat of als alle grote bladeren geel zijn. Een paar koude nachten en ze wordt paars!
Het kan best zonder microscoop. Ik zou trouwens nu niks meer voeden, die plant doet er zo nog 2 weken over om de eigen bladeren leeg te eten, dat hoort zo.
De meeste planten doen dat zo, alle energie naar de vrucht sturen en al het andere sterft langzaam af,

...ziet er prachtig uit iig chapeau!
Je kan ook eerder knippen, maar dan proef je wel voeding terug in je wiet waarschijnlijk.
Als je niet hebt bijgevoerd is ze waarschijnlijk nog niet klaar, want planten in (levende) aarde bepalen zelf wanneer ze uitbloeien, en aan het groene blad te zien heeft deze er nog zin in om even door te gaan dus...

Edited by Sunbeam
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Sunbeam said:

Ik zou eerder op het weer af gaan dat doet de plant ook.
En oogsten net voor het weer om slaat of als alle grote bladeren geel zijn. Een paar koude nachten en ze wordt paars!
Het kan best zonder microscoop. Ik zou trouwens nu niks meer voeden, die plant doet er zo nog 2 weken over om de eigen bladeren leeg te eten, dat hoort zo.
De meeste planten doen dat zo, alle energie naar de vrucht sturen en al het andere sterft langzaam af,

...ziet er prachtig uit iig chapeau!
Je kan ook eerder knippen, maar dan proef je wel voeding terug in je wiet waarschijnlijk.
Als je niet hebt bijgevoerd is ze waarschijnlijk nog niet klaar, want planten in (levende) aarde bepalen zelf wanneer ze uitbloeien, en aan het groene blad te zien heeft deze er nog zin in om even door te gaan dus...

Hey sunbeam, 

bedankt voor je heldere uitleg. Ik ga gauw beginnen met spoelen. Ik heb ze steeds plagron bio grow en later bloom gegeven in afgezuurd water. Had elders gelezen dat je dan niet persee hoeft te spoelen bij het gebruik van uitsluitend biologische middelen. Maar in jou beredenering dat de planten zelf kiezen wanneer ze uitbloeien (wanneer er geen voeding meer is) zit zeker wat in.

Bedankt voor je complimenten, we zijn er nog niet helemaal maar ben al erg blij met het resultaat. Dit zijn Mn eerste plantjes! 

Edited by Odish

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoe meer bio je kweekt, met levende aarde enzo, hoe meer de plant het zelf gaat bepalen.
Is je voeding echter direct opneembaar (Chelated), dan kan je de plant blijven volproppen met voeding ook al zou ze zelf kiezen om niet meer te eten, het wordt door de strot geduwd zeg maar.
Zelfs met biobizz heb je dit, wel in mindere mate, en het smaakt minder vies als er wat achter blijft, maar de meesten zorgen wel dat ze 2 weken voor de verwachte oogst alleen nog water geven....
Tegen het eind laat je zelfs de plant een beetje uitdrogen en dan oogst je haar :)


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Sunbeam said:

Ja hoe meer bio je kweekt, met levende aarde enzo, hoe meer de plant het zelf gaat bepalen.
Is je voeding echter direct opneembaar (Chelated), dan kan je de plant blijven volproppen met voeding ook al zou ze zelf kiezen om niet meer te eten, het wordt door de strot geduwd zeg maar.
Zelfs met biobizz heb je dit, wel in mindere mate, en het smaakt minder vies als er wat achter blijft, maar de meesten zorgen wel dat ze 2 weken voor de verwachte oogst alleen nog water geven....
Tegen het eind laat je zelfs de plant een beetje uitdrogen en dan oogst je haar :)


 

Thnx!!

ik ben alleen bang dat ze dat niet gaat halen... ze heeft nu al wel 60% donkere bloei haren. Al weet ik niet hoe snel de rest zal verkleuren. Wat denk jij? Ook gezien na zondag het buiten echt kouder gaat worden had ik bedacht zondag er al 2 om te Hakken. Dat betekend dat ze maar 4 dagen gespoeld is... wat is wijsheid?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Odish said:

Thnx!!

ik ben alleen bang dat ze dat niet gaat halen... ze heeft nu al wel 60% donkere bloei haren. Al weet ik niet hoe snel de rest zal verkleuren. Wat denk jij? Ook gezien na zondag het buiten echt kouder gaat worden had ik bedacht zondag er al 2 om te Hakken. Dat betekend dat ze maar 4 dagen gespoeld is... wat is wijsheid?

Ja zo veel ervaring heb ik ook nog niet! Een paar jaartjes maar!
Misschien wel t handigst te gaan oogsten!

Maar lage temperaturen zijn op zich het probleem niet, het is vooral het vocht.
Zolang de zon zich nog laat zien...
Anders doe je zondag die twee en kijk je de rest nog heel even aan?
Waarschijnlijk gewoon een heerlijk wietje hoor het was een top jaar!! :)
:smoke

Edited by Sunbeam
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check de trichomen met een microscoop! Die bloei haren zeggen niet zo veel.Volgens mij blijft het nog wel even mooi weer. Ik zou haar zo lang mogelijk laten staan.. En inderdaad nog alleen spoelen met water zonder voeding

Edited by Crusher3r

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Crusher3r said:

Check de trichomen met een microscoop! Die bloei haren zeggen niet zo veel.Volgens mij blijft het nog wel even mooi weer. Ik zou haar zo lang mogelijk laten staan.. En inderdaad nog alleen spoelen met water zonder voeding

Ik weet dat dat de beste manier is om te kunnen zien wanneer je ong moet oogsten maar een microscoop heb ik jammer genoeg niet. Ik heb al geprobeerd om het met een camera met macro te bekijken, maar dan is het ook nogsteeds lastig te zien... ik ga morgen verder kijken wat ik ga doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal. 

Ik heb toch wat close ups met mijn camera kunnen maken van de trichomen. :punk: iets meer verdiept in de instellingen van dat ding... Wat denken jullie? Volgens mij is het overgrote deel wel milky, maar zie nog weinig/tot geen amber kleurige trichomen.:blink:
van 1 plant weet ik dat deze nog niet goed is dus die laat ik sowieso staan met de hoop dat hij de wat koudere dagen gaat doorstaan.

Dit zijn de close up foto's van de andere planten waarbij ik twijfel. bloeiharen zijn +- 80% bruin... 

close up 1.jpg

close up 2.jpg

close up 3.jpg

Edited by Odish

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/19/2018 at 11:46 PM, Crusher3r said:

Met een vergrootglas kom je ook al een eind...

zie post hierboven...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/19/2018 at 2:29 PM, Sunbeam said:

Ja hoe meer bio je kweekt, met levende aarde enzo, hoe meer de plant het zelf gaat bepalen.
Is je voeding echter direct opneembaar (Chelated), dan kan je de plant blijven volproppen met voeding ook al zou ze zelf kiezen om niet meer te eten, het wordt door de strot geduwd zeg maar.
Zelfs met biobizz heb je dit, wel in mindere mate, en het smaakt minder vies als er wat achter blijft, maar de meesten zorgen wel dat ze 2 weken voor de verwachte oogst alleen nog water geven....
Tegen het eind laat je zelfs de plant een beetje uitdrogen en dan oogst je haar :)


 

zie post van mij hierboven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit!
Bijna klaar!
Sommige mensen oogsten nu!

Er is hier super veel info over te vinden, als je googelt op oogstrijp of trichomes, of iets in die geest
Dit is wel een aardige link:
https://www.royalqueenseeds.com/blog-cannabis-trichomes-importance-n430

Edited by Sunbeam
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit! Er is nog wel veel "clear" persoonlijk zou ik ze nog een paar dagen geven..

Maar dat verschilt ook per smaak.. wil je een meer high of stoned wietje?

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het oogstmoment is heel persoonlijk en de kweker moet uiteindelijk zelf bepalen wanneer de knoop wordt doorgehakt!

Ze zeggen dat de meest potente wiet allemaal melkwitte trichomenbolletjes heeft. > UP high
Oogst je 'vroeg' dan is nog een deel transparant en is je wiet ietsje minder potent.
Oogst je laat dan is een deel van die bolletjes amber en later zelfs bruin geworden, hoe meer van die bruine hoe meer bank hangen t wordt.
De meeste mensen proberen te oogsten als alles milky is en hier en daar een verkleuring te zien is met een iets geligere kleur,
het proces gaat ook door na het oogsten volgens sommigen.
Ik bepaal zelf het moment als de plant nog staat.
Ook wordt geadviseerd om vooral op de toppen te kijken en niet op de blaadjes.
Je moet dan een gemidelde nemen tussen toppen die minder licht hebben gehad en toppen die veel licht hebben gehad, die zijn vaak rijper.

Sommige mensen oogsten eerst de bovenste helft van de plant en laten de rest nog wat langer door rijpen, maar dat is vooral met binnen kweken van belang omdat het licht daar vooral van boven komt en in sterkte afneemt naarmate je verder van de lamp komt.

...

 

Edited by Sunbeam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga meer voor een wat higher wietje denk ik met die 2 planten die ik eerder wil oogsten. Ik wacht nog een paar dagen en het donderdag nog eens bekijken en dan wss 2 omhakken.

thnx voor jullie reacties! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...