Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Head Honcho

Autopot PH Lockout, wie heeft er goed advies?

Recommended Posts

Ik heb grote PH problemen in de trays van het  Autopot systeem

Het vat constant tussen de 5.5 en 6.0 gehouden maar de trays hebben een PH tussen de 6.5 en 7.0. Ik denk dat het te maken heeft met de clay pebbles op de bodem want iets anders kan ik niet verzinnen. Ik heb de clay pebbles voor op de bodem wel eerst bewerkt voor ik ze ging gebruiken dus eerst goed gespoeld met kraanwater in en daarna in bad een paar uur laten weken in PH water van 5.5. Blijkbaar is dit nog niet genoeg geweest. 

Ik vond het al vreemd gezien de twee extra plantjes in 9x9 potjes geen enkele vorm van tekortkomingen vertonen. (zie foto's voor het verschil) Voeding uit hetzelfde vat als de autopots

Nu kan ik mezelf een paar opties bedenken:

Optie 1: Het vat afzuren tussen de 4.8 en 5.2  zodat de waardes in de trays rond de 5.8 uitkomt

Optie 2: Medium Spoelen met PH 5.8 en EC 1.4 en deze ronde van boven water geven.

Optie 3: Stekker eruit en helemaal opnieuw beginnen

Optie 4: Gewoon zo door gaan op 12/12 zetten en gewoon zo afmaken :ph34r:

Ik heb eigenlijk in het verleden nooit geen enkel bladprobleem gehad op aarde en canna terra voedingslijn, ik heb dus ook geen verstand van het herstel vermogen van de plant met dit soort problemen. 

Ik hoop op wat goed advies wat betreft de PH lockout.

 

Greetz

IMG_0304.jpg

IMG_0303.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Head Honcho Nou dan waag ik me er maar aan.
Ik doe geen hydro dus daar heb ik niet veel verstand van maar....
De bovenste foto vertoont kleine verdampingsproblemen,dat zie je aan de kartels die bijna omhoog gericht staan.
 

De clay pebbles zullen het kraanwater hebben aangenomen en vervolgens het afgezuurde water niet omdat ze al verzadigd waren.
Uit zichzelf is klei al basisch.
Je zou je kraanwater kunnen meten om een indicatie te krijgen hoeveel punten ze moeten dalen in PH.
Daarna de aanpassing maken en aankijken,optie 2 klinkt het best.


Niet weggooien man,dit is nog op te lossen.

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks @Collie Weed het kraanwater is PH 7.3 hier ongeveer.

Wat je zegt zou best eens heel goed kunnen dat de kleikorrels als verzadigd zijn geweest na het spoelen met kraanwater.

Verdampingsprobleem? Wat zou de oorzaak kunnen zijn dan? Die kleine potjes staan wel op de grond naast de grote potten dus wel een meter van de lamp af of zoiets. Misschien dat ze naar het licht toe willen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan zijn(had ik weleens) met kleine potjes dat je wortels eens wat bruin zijn als ze er te lang instaan.
In dat geval kun je ze peroxide meegeven voor een keertje geloof ik.
 

Het kan ook zijn dat ze even wat droog hebben gestaan of op de wind vd fan.
Maar ook dat ze wat koude nachtjes hebben gehad zou een optie kunnen zijn.
Aangezien ze onderin staan.
Je kan ze dus ook verhogen en er iets onder zetten zodat de wortels wat minder koud staan in de nacht.
Dat haalt de strek er ook wat uit.

Maar ik denk zelf dat een grotere schoen dat wel oplost voor die kleintjes,dus geen zorgen denk ik zo.
Ze zien er verder ook wel goed uit,het is echt een minimaal probleempje met die kleintjes hoor. 

 

Nog ff over die lockout.....;)

Die kleikorrels zouden eigenlijk weer droog moeten wezen min of meer voor ze de juiste PH aannemen willen/volzuigen denk ik zelf.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...