Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Pablo2k1

Geen nieuwe roker, wel een first time "kweker" heeft hulp nodig

Recommended Posts

Hallo allen!

Ik rook zo nu en dan een joint en toen ik een paar zaadjes vond heb ik deze in een bekertje water gedaan. Uiteindelijk heb ik met één zaadje raak en is deze uitgegroeid tot een plantje. Verder dan water en potgrond heb ik niks gebruikt. Ook geen lampen, want het hoeft allemaal niet professioneel wat mij betreft.

Ik heb echter twee vragen:

1) Kan iemand mij laten weten of dit een mannetje dan wel vrouwtje is? (als dat al te zien is)
2) Is het wijselijk om na een aantal weken wat aarde uit de pot te halen en er nieuwe aarde voor in de plaats te doen?

Bedankt alvast!

IMG_20181015_114736036_HDR.jpg

IMG_20181015_114745181.jpg

IMG_20181015_114758020_HDR.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is slecht zichtbaar, maar op de onderste foto lijkt het of er sprake is van vrouwelijke voorbloei. (haartjes in de oksels) Overigens is dat niet relevant: in deze tijd van het jaar kun je geen wiet meer buiten laten groeien ongeacht of het een mannetje of vrouwtje is.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan wel kloppen als ik de omgevingsfoto's zie. Laat je leiden door mijn voorzichtige conclusie en reken het mij niet aan als het toch een mannetje blijkt te zijn.

Edited by X-Travert
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

grotere pot, minimaal groter dan jouw hand, het is een echte plant geen huiskamercactus 

ding staat wel halverwege in de bloei (hoe veel uur licht heb je daar?) en lijkt op een mannetje (sprietgroei) 

als de palmbomen nog groeien doet zon wietplant het vast ook wel B)

succes escobar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is overdag nu ongeveer 12 uur licht. Misschien een hele domme vraag, maar als het een mannetje is heb ik dan nog wel iets aan de zaden? Of worden die ook mannetjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis is tweehuizig. Dus je zal een mannetjes- en vrouwtjesplant nodig hebben om zaden te krijgen. 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, macerror said:

ik woon samen .

Dat had ik niet verwacht. In ieder geval benijd ik je partner niet.<_<

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er ten minste een 
ouwe handkarbakkenist :likken:

 

maar euh jij weet nog al veel dingetjes zie en lees ik hoe zit dat nou met tweehuizig en basiskennis en zo heey extravaganta vertel es joh heey !!

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb op school goed opgelet. Daar heb ik onder meer het verschil geleerd tussen "gratis" en "voor niks". 

Bij mij was mijn opleiding gratis en bij jou voor niks.:D

Over mijn basis kennis valt niet veel te zeggen: na mijn middelbare schoolopleiding ben ik 10 jaar militair geweest. Thuis was er niet genoeg geld om me te laten studeren, destijds bestonden er nog geen beurzen. In dienst waren er ruime studie faciliteiten en een studie werd ook nog eens vergoed. Dus veel sporten, weinig werken, veel studeren, kost- en inwoning voor een grijpstuiver, gratis kleding en ik ben slechts 2 keer 3 maanden uitgezonden geweest. Ik ben gestopt met soldaatje spelen, omdat mijn vrouw niet met een militair wilde trouwen. Terwijl ik in ceremonieel tenue met de daarbij behorende ponjaard wilde trouwen: ik vond dat dat best stoer, vooral met dat overmaatse kaasmes. En dat tenue spaarde ook een trouwkostuum uit: geld uitgeven aan een kostuum dat je maar een keer draagt, vind ik verspilling.

Ik ben uiteindelijk zo'n etterstraal geworden, die internationaal opererende bedrijven adviseert in welk land ze hun winst het best kunnen parachuteren. Als je onder vigeur van de wetgeving belasting kunt ontwijken of ontgaan, hoef je geen belasting te ontduiken. Ik overtreedt geen wetten, ik pas ze slechts toe in situaties, die de wetgever niet bedoeld of voorzien heeft. Moraal is in mijn beroep overbodige bagage, want de wetgever heeft ook geen moraal. 

Omissies in wetten hebben nu eenmaal materiële werking. Het belangrijkste verschil tussen belasting ontwijken en ontduiken is een gevangenismuur.

 

Edited by X-Travert
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie woonplek daar,zal zeker goed vertoeven zijn met dat klimaat.
Ziet eruit als een mannelijk plantje.

Als je weer een zaadje gaat zaaien moet er wel goede grond in de pot,dat is zeker.
Minimale uitgave is een goede zak grond,en wat kippenmest en een redelijke pot.
Dan kun je zo op je balkon een mooi plantje telen zonder poeha.
Kost je een keer twee tientjes ofzo.
Beetje mooie grote pot van 20L.
 

Zo kun je lekker kijken hoe het groeit,zon heb je daar toch genoeg denk ik?:lol:
Leuk om te zien hoe iemand zoals jij begint met zo een schattig plantje,en misschien volgende keer al een mooi struikje hebt staan.
Volgende run gaat het lukken....
 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel Collie. Het is voor het eerst, dus ik vind 't al mooi dat ie groeit. Jammer dat het (zoals ik lees) een mannetje blijkt te zijn... Heb nog meer zaadjes liggen, maar die plant ik Januari pas. 4 maanden minstens 35 graden, dus dat zal lekker gaan.

Potgrond had ik er bij dit plantje ook al ingedaan. Kost geen fluit hier,

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Brazilië schijnt de kwaliteit van de wiet matig te zijn. Dat kan doorwerken in de kwaliteit van je opbrengst.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/16/2018 at 2:23 PM, Pablo2k1 said:

Ik woon in Rio de Janeiro ;)

Ik ben deze ronde in de weer met kokoswater voor in de groei. Ik was me een beetje in aan het lezen over het merk Obrigado en zag dat herkomst Bahia was en toen moest ik aan jou denken.

Mocht je nog eens een keer wat gaan uitproberen en tegen 'jonge groene kokosnoten' aanlopen...:P

https://www.royalqueenseeds.nl/blog-kokoswater-als-meststof-voor-cannabis-n997

https://www.zamnesia.nl/blog-kokoswater-biologische-meststof-cannabis-n1766

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...