Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

heesX72

Is deze led lamp betrouwbaar/goed iemand ervaring?

Recommended Posts

kost ook "maar" 500 euro :no

voor een emmertje wiet 
cannabis-space-1024x633.jpg
zijn een paar van die lampjes prima, meer licht dan uit een ufo, de eeste 3 keer mislukt toch vaak, dan liever eerst de fouten maken voor je veel geld uitgeeft aan spul dat je een half jaar later gaat vervangen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent lekker op dreef :rolleyes:. Zo'n puck is geen 500, maar $58 voor 100W.

Voor dezelfde hoeveelheid licht uit zo'n 100W puck heb je twee van die dozen van 40 euro van de gamma nodig en verbruik je ook ook nog eens 50W meer

Niet dat ik voorstel om zo'n puck te kopen, maar jij komt zelf met dat voorbeeld aandragen.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

is deze wel goedgekeurd @Wietefras 

20 euro aan lampjes en 3 euro metaal

kun je nog geen halve puck van kopen, moet er nog een driver bij, heatsinks, verzendkosten importtax, beetje gelijdingspasta..

oh en het moest allemaal nog in zijn space bucket passen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/16/2018 at 8:02 PM, heesX72 said:

oke nou dan ga ik maar is de led testen heeft er iemand er een verslag van gemaakt van een kweek met die lampen?

ik heb een disco lamp uit china, werkt prima, maar echt resultaat haal je met hps.

Je zei dat je handig bent. Er zijn wat tuturials op internet hoe je zelf een ledlamp bouwt. Deze zijn wel effectief.

Terug op die led lampen. 

- ten eerste, koop ze altijd uit china: aliexpres bijvooorbeeld en niet op bol.com

- het werkt, maar wanneer je overstapt naar hps, zie je de plantjes 20/30% snelle groeiem. 

- Led is echt ideal als warmte afvoer een probleem voor je is.

Edited by marco8x

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, HUFFnPUFF said:

is deze wel goedgekeurd @Wietefras 

Och gossie, wordt je er alweer emotioneel van dat ik een fout van je corrigeer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@marco8x of je koopt een goede led lamp ;) Het is maar net in welke budget regionen je je wil begeven. 

 

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarieja maar die zijn zo godver duur. Ik denk dat je beter 10x een china discolamp kan kopen van 50  dan 1 dure van 500 als we naar effectiviteit kijken, niet stroom verbruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt van die enkele kant en klare cobs die al redelijk in de buurt komen van de prijs van dat ufo ding waar TS naar keek. Heb je vast ook niet top of the line efficiëntie mee, maar vast al meer dan met hps. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn inderdaad zat "goedkope" opties die wel voldoende efficient zijn.

Die TCI strips die we een tijdje terug kochten zijn ook al anderhalf keer zo efficient als die gamma "led gloeilampen" en die waren nog goedkoper ook. Maar goed, ook gewoon met kleine COBs en nieuwe led strips zijn prima armaturen te bouwen voor ruim onder de 100 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar die tci zijn er niet meer

en passen ook niet in een space-emmer

heb ik nou goedkeuring of niet?? zo kan ik niet slapen hoor :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, hoor je mag je luier verschonen.

Misschien moet je ook even leren lezen, want dat die TCI strips niet meer beschikbaar zijn stond er al. Zo moeilijk kan het allemaal toch niet zijn? Ik hoef toch niet alles voor te kauwen zeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Action is weer goedkoper dan de Gamma, als je dan toch op die toer gaat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je speesemmer 50 cm hoog is wel weer bro .

burn baby burn that mother down 

ooh ja ze waren op sorry .

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/17/2018 at 5:52 PM, heesX72 said:

Is het verstandig om de kapje van de lamp te halen? Voor meer licht? Of heeft dat geen zin.

15397914776834019405340691981496.jpg

Die dingen ontlopen elkaar niet zo gek veel meer die chips, het design van die diodes is al zo goed als hetzelfde weet je wel..
En voor een project als dit vind ik het mooi dat je het meeste weet te halen uit produkten die echt binnen handbereik liggen voor jan en alleman, sterker nog, je hebt ze vaak zelfs al in huis!
Ik zie al jaren dat de beste consumenten ledlampen altijd rond de 30-40% minder efficient zijn dan de fixture met de beste specs.
Maar als je het kapje er af trekt dan zijn ze heel behoorlijk!
Het woord is hier niet zo zeer prijs of verbruik, ik bedoel het gaat om zon kleine ruimte, ik zou zeggen het woord is laagdrempelig!

Je kan het uren hebben over de beste keuze of niet, maar in die tijd kan je ook een zaadje kiemen of heitje voor een karweitje doen en 100 euro verdienen...
Het mooie hieraan is toch juist dat je een voorbeeld bent voor beginners? Die met helemaal niks zo kunnen beginnen, geen kennis niks!

En er komen echt wel dikke toppen vanaf! Dat hoefde je 15 jaar geleden niet te proberen met een spaarlamp van de bouwmarkt!
JA ik vind dit een briljante keuze als je bekijkt waar je op uit komt als je op ebay growlight intypt!
Dat ding met die PILLEN van leds, als je van die pillen ziet zitten met poootjes REN DAN HARD WEG!
Want dàt is pas ècht OUDE TECH.

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn die ledstrips die per meter verkocht worden interessant, valt daar wat leuks mee te maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...