Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Northernlight12

Wat is er met blad ??

Recommended Posts

Command--Conquer-Red-Alert-(PC)-1-167189

verdraaide bladpunten wijst op ph 

kartelblaadjes wijst op te veel hitte

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, HUFFnPUFF said:

Command--Conquer-Red-Alert-(PC)-1-167189

verdraaide bladpunten wijst op ph 

kartelblaadjes wijst op te veel hitte

Ph is 6, temparatuur weet ik zo niet, zal niet hoger dan 26 a 27 zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dat ding wat op je laatste foto links naast je plant staat een ventilator is, zou ik die allereerst een kwartslag draaien, ik denk dat je daarmee je "probleem" Al grotendeels verhelpt. Nooit een fan recht op je planten richten! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, rocking pot said:

Als dat ding wat op je laatste foto links naast je plant staat een ventilator is, zou ik die allereerst een kwartslag draaien, ik denk dat je daarmee je "probleem" Al grotendeels verhelpt. Nooit een fan recht op je planten richten! 

Hij lijkt dat die op de planten waait, hij waait grootste deel naast de plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je weer eens een foto sturen van je fim? ben benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt meer water verdampt door de blaadjes dan door het wortelstelsel wordt aangevoerd. De regel van 6 is hier van toepassing,

1 ruimte temperatuur te hoog

2 luchtvochtigheid te laag

3 EC te hoog (waardoor worteldruk te laag)

4 Medium te droog

5 CO2 waarde te hoog 

6 IR straling te hoog

Het kan 1 of meerdere van bovenstaande items zijn. Je kan niet zomaar roepen dat het te warm is of dat je EC te hoog is, het is een balans tussen alle 6. Kom je er zo 123 niet uit, dan verander je ze alle 6.

-zorg voor genoeg  (schoon)water in je pot (niet teveel), dan heb je 3 en 4 al getackeld

-Hang je lamp iets hoger,  dan zakt de temperatuur en stijgt de RV vanzelf (ook de straling maar led heeft weinig IR) 1,2 en 6

-CO2 zul je wel niet kunnen meten? Raampje open? gasfornuis? veel gehijg?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat aarde of cocos in die pot? Ziet er op zich goed uit toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, JohnnyXL said:

Is dat aarde of cocos in die pot? Ziet er op zich goed uit toch?

Hij zit op aarde, het is mijn eerste kweek. Opzich vind ik hem wel prima eruit zien. Evt iemand nog suggesties voor green sensation ?

ben van plan om hem vandaag op 12/12 te zetten, moet ik dan direct bloeivoeding van plagron geven en hoeveel, en waneer green sensations ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog paar foto’s, heb het gevoel dat het fimmen noet gelukt is ? Het blad bovenaan is dichtgevouwen( mn eigen schuld, plant groeit zo snel, dat hij bijna tegen lamp aan zat)

BFDAAB05-6AFC-4906-B1F3-2BB3352167F2.jpeg

65523FD7-9128-4F6D-A1E9-5BDFDD0922EF.jpeg

B199435E-66C7-4A52-A120-6EF0F2D28806.jpeg

8536FA8E-6A70-4B0C-BF26-00DD2EB33DFD.jpeg

B4E01D4D-2929-488E-A9B9-B6D200728E92.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

je plant is ook enorm aan het strekken. maar kan ook zijn dat het de soort zelf is.

Wat voor lamp gebruik je?

koop een luchtvochtigheid meter en een thermometer. 

Hoe warm is het licht dat je gebruikt?

Zo te zien is de lamp van jou ook erg gefocusd op een plek. De bladeren aan de onderkant krijgen amper licht.

Misschien is het een idee om een 2e hands tentje aan te schaffen?  er zijn tenten van 60 x 60 x 160. Kan je het climaat veel beter beheersen

 

op de foto zie je dat de fan leaves op zoon 80 procent hoogte naar boven wijzen. Dit duit aan op een licht te kort. Bij een licht tekort gaan de blaadjes omhoog wijzen. Dit komt omdat in de natoer planten soms tegen elkaar aan het concureren zijn voor licht, je bladeren omhoog punten zorgt er voor dat je in deze gevallen meer licht pakt. 

 

Edited by OHM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...