Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Al Bundy

Hulp bij nieuwe dimlux setup.

Recommended Posts

Beste mede-growers,

 

Na lange tijd kriebelt het om weer eens wellicht iets te growen.

Nou ben ik eens aan het oriënteren en wil mijn setup vernieuwen.

Keuze is gevallen op dimlux maar wie heeft ervaring met deze 2 modellen? Of wie kan mij helpen om de juiste keuze te maken.

  1. DimLux Expert Series 630W Dual Full Spectrum (met of zonder nanotube)

  2. Dimlux Expert Series EL UHF 600W 400V

Huidige setup lampen zijn gewoon oude Philips travos 600w 

 

alvast bedankt voor jullie reactie toppers.

grt Al

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand :(?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ervaring met de 400V Expert en die is goed, zeker met de maxi controller erbij maar daar vraag je niet om.

Vrees ook dat er niet veel zijn die beide uitvoeringen naast elkaar getest hebben en er hun bevindingen over kunnen geven.

Waarom denk je dat de Dual uitvoering voor jou wat zal zijn? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi @lostchild

 

Dankjewel voor je berichtje, nou eerlijk gezegd weet ik het nog niet. Ik heb mij erin verdiept omdat het full spectrum setup is.

Uiteraard wil ik het in combinatie met de maxi gebruiken. Is het verschil goed zichtbaar in vergelijking met de oude 600w 

en zou je de nanotube uitvoering aanraden of de gewone.

alvast bedankt voor je reactie.

groetjes Al

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verschil is heel goed zichtbaar.

Qua topvorming is het net alsof je van 400-> 600W gegaan bent en ik heb over de opbrengst ook niet te klagen.

Als ik het goed heb zijn de Dual lampen CDM lampen waarvoor op de Extreme ballast ook een stand zit van 315W (hij draait dan niet op 400V wat ie op 400W stand ook niet doet die Extreme ballast).

Waarom geen LED (zelfbouw) lampen?
Vooral qua klimaat een verademing tov hard afzuigen HPS opzet en de opbrengst gaat ook omhoog per watt.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild Dankjewel voor je tijd lostchild, ik waardeer je reactie enorm.

de dual 630w draait indd op 230v. Er zit 2x Philips cmd lampen in 3100k versie 930 wat optimaal spectrum moet bieden volgens de schema van Philips.

Ik heb ook gekeken naar LED, de nieuwe  HID versies kan dat kloppen? Via een forum van UK kwam ik op de Migro lampen zegt dat jou iets?

https://www.migrolight.com/product/migro-400/

De 400 versie met 4 led zou volgens hun verkoopverhaal 1 hps 600w moeten vervangen. Maar met zulke Hollywood prijzen gaat elke kweker failliet haha 950€ per unit(400 versie)

Bedoel je met zelfbouw zoiets als die van @Sunbeam?

 

Ik dacht zelf eraan om misschien  te mixen, 3x dual 630w cmd en 3x 600w 400v

of zou dat een slecht idee zijn.

groetjes Al

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn lamp is net zoiets als de Optic 8+
Alleen heb ik ongeveer het dubbele aantal cobs en diodes en die dan draaien op half het amperage. 0.7A
Maar een optic 8+ is iig een mooie optie als je er aan kan komen, die prijs kwaliteit verhouding is wel goed.
Optic 2, 4 en 6 zijn niet zo efficient! Dat is nog oudere tech..
Dat is wat ik weet te vertellen, ik weet niets van die lampen waar jullie het over hebben en het spectrum, maar wel veel van led fabrikanten.
Als je onder 3000-4000K led gaat kweken,  en je wil er nog een edge aan geven in de bloei, en je kan 1 extra kleur kiezen neem dan 660nm rood.. Dat is in principe al mooi genoeg.
Als die lampen waar jullie het over hebben nog UV geven dan zit je helemaal goed iig. Spectra grafieken over elkaar leggen kijken wat je krijgt.
Van UVB tot en met een klein beetje far red en gewoon een mooie vlakke grafiek zou mooi zijn niet te piekerig... Net als de zon dus eigenlijk, maar dan met minder infrarood warmte als het ff kan.
Das mijn insteek maar blijkt ook dat planten dat ook allemaal gebruiken, zeker als je alles combineert. Het enige is dan nog de efficientie, LED moet inboeten in sommige kleurgebieden, cyan, UV,...dan is het leuk dat je een andere lamp hebt die dat precies opvult... of dwaal ik nu af..
Ik heb een plaatje voor de geest dat ik voorbij zien komen van een bekende 'hps' fabrikant die ineens een rode ledstrip onder op de kap heeft geplakt en daarvoor ook de hoofdprijs vraagt..


MIGRO zijn 100W cobs geen CREE maar andere die het beter doen op hogere amperages, daar zit wat winst.
Ze verkopen geen lulverhaal. Maar je kan zoiets wel DIY nabouwen voor... de helft? ofzo?  is niet zo moeilijk, gewoon met van die grote 180mm pin heatsinks, Ali heeft alles
 


 

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor je toelichting, nuttig info :verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee of een mix van CDM met HPS wat is, ik heb het nog nooit in 1 setup gezien.

Mbt tot LED heb ik er de ballen verstand van en doe er dan ook geen uitlatingen over:withstupid:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah gevonden!
https://gardengearsupply.com/boulderlamp/

Schermafbeelding 2018-10-19 om 01.08.52.png

Ik post m hier even bij voor het archief!
Zou ik echt nooit kopen zoiets. Ik weet niks van zulke gasontladings lampen, behalve dat er super mooie brede spectra bij zitten, Ik bekijk die spectra wel eens en dan zit ik soms te watertanden. En ik vind dat het best handig is in de winter een kachel!
Maar deze lijkt een model kap te hebben waarvan ik zeg die is toch allang veel verder door geevolueerd, zo klein is ie, 1 hotspot.
Met zelfbouw ledstrips +beproefde 'kaplampen' kunnen wij deze bak natuurlijk lachend achterlaten in het stof :P

Wel geinig dat ie bestaat :)
 

Owacht de officiele site http://boulderlamp.com/

1605927701_Schermafbeelding2018-10-19om01_26_19.png.dda3d0d793e0e0869da5df23bdd61898.png

Das pas echt een kermis. 'financing options are available', ja dat heb je ook wel nodig.... even kijken daar hangen er vier 4x597,-=.... waar staan de reviews ;)
Ik wil ze niet 'afbranden' maar het lijkt me wel warm daar onder...

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha mooie post @Sunbeam. Ik denk dat je een doorlopend krediet voor nodig hebt.:P

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Al Bundy said:

Haha mooie post @Sunbeam. Ik denk dat je een doorlopend krediet voor nodig hebt.:P

 

haha tnx!
ik denk het ook, bel de brandweer maar vast!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...