Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
aptuspro

Nieuwe Set up (advies nodig)

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb voorheen altijd met hokken (kweekkasten) gewerkt en nu gezien de nieuwe locatie maak ik een overstap naar tenten.
echter heb ik een paar vragen hopelijk kunnnen jullie mij helpen.

Wat adviseren jullie? Een complete tent of mijn eigen samen gestelde set up. Gezien ik 5 lampen wil gaan gebruiken en de vuistregel van afzuiger moet groter zijn dan je wattage, is de complete tent niet gepast voor mijn doeleinden.
Complete tent 1195 euro: https://www.kweekhuis.nl/bestel/mammoth-pro-kweektent-240x240x200cm-compleet?sort=price&c=2355 

Eigen set up 1330 euro:

Mammoth Pro 240x240.
Afzuiger in stalenbox 3250m3
Can-Lite 3000m3
5xComplete verlichting set 600W osram + ELT VSA (Traffo) +spiegel kap
Slangklemmen
Thermometer
Fan controller
20meter aansluitdraad 3x1,5
10x aansluitsnoer met stekker
Schakelbord voor 16 lampen (8op8)


Tent heeft een oppervlakte van 5,76m2. Ik wil er 80 NLx stekken in gooien in 11 litter potten met 5 lampen er op.
Wat me opvalt bij een tent systeem is dat er gebruikt word gemaakt van passief lucht. Is dat ook van toepassing bij mijn set up.
Of heb ik wel echt een inblaas motor nodig? Ik hanteerde altijd de vuistregel van 1x600 watt per 1m2. Kan dit ook bij een tent systeem?
Mijn vragen zijn dus.

Is mijn eigen set up beter als de complete tent?
Is mijn set up Goed, gaat dat lukken? Mis ik nog iets? Is een inblaas motor(softbox)niet nodig? Passief lucht voldoende?
Gezien het een tent is, de gekozen filter en afzuiger is dat voldoende/sterk genoeg? (om ook de temperatuur op peil te houden/geur te filteren)
Spiegel kap of een hammer kap? Welke adviseren jullie?
Kan de tent de gekozen filter dragen in de lucht aan de tent vast gemaakt?
80NLx stekjes in 80x 11liter potten, Gezien het een tent is hoeveel voorgroei? (Deels op gevoel planten in de gaten houden)
Welke kweekschema adviseren jullie? Aptus gevorderen of Aptus pro (zie fotos, verschill zit hem in de PK boost tegen over P, K en camg-boost) (Ipv humic-blast wil ik bloom bastic gaan gebruiken)
Vroeger op kokos gekweekt, wil nu voor aarde gaan omdat een keer te proberen.

untitled.png

Untitled22.jpg

Edited by aptuspro

Share this post


Link to post
Share on other sites

inblaas lijkt me dan inderdaad wel handig, weet niet of een passieve inlaat voorkomt dat je de tent in elkaar zuigt.

redelijk forse setup trouwens voor een "hobbykweek" :P ga je een verslag maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanwaar die prehistorische ballasts? Zoals nieuwkomertje aangeeft zal je dit niet in je eentje op gaan roken, dus kan er toch wel een beetje investering vanaf?

Lekker samengesteld trouwens, die tent van kweekhuis.nl. 1200 softbox op 2400W verlichting..

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/9/2018 at 9:04 PM, Nieuwkomertje said:

inblaas lijkt me dan inderdaad wel handig, weet niet of een passieve inlaat voorkomt dat je de tent in elkaar zuigt.

redelijk forse setup trouwens voor een "hobbykweek" :P ga je een verslag maken?

Dus passief lucht zou niet voldoende zijn? Ik heb wel echt een Inblaas motor nodig? Welke Inblaas motor zou jij adviseren van hoeveel m3? 

Ik zou wel een verslag kunnen maken indien daar animo voor is :P

On 10/9/2018 at 9:08 PM, HUFFnPUFF said:

ik mis de brandmelders en blussers :lol:

Hahahahah die komen er ook bij, heb in het verleden met grotere hokken gewerkt kreeg toen ook geen brand laten we hopen dit keer ook niet. 

 

On 10/9/2018 at 9:49 PM, cannarie said:

Vanwaar die prehistorische ballasts? Zoals nieuwkomertje aangeeft zal je dit niet in je eentje op gaan roken, dus kan er toch wel een beetje investering vanaf?

Lekker samengesteld trouwens, die tent van kweekhuis.nl. 1200 softbox op 2400W verlichting..

Ik heb zelf niet veel verstand van ballasts etc. Dit waren de ballasts waarmee ik in het verleden heb gewerkt vandaar deze keuze. Welke ballasts zou jij adviseren bij deze set up? Die ook gwn aangesloten kunnen worden op de schakelbord. 

Idd 1200 softbox op 2400W verlichting leek mij niet echt kunnen... 

Edited by aptuspro
Typfout

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, aptuspro said:

Welke ballasts zou jij adviseren bij deze set up? Die ook gwn aangesloten kunnen worden op de schakelbord. 

iig een elektrische ballast Ipv een magnetische. Zijn tal van voordelen voor te noemen. Minder warmte, efficiëntie, geen piekspanning, minder brandgevaar, zijn dimbaar etc etc etc. En zoveel duurder zijn ze niet.

Is vast een hoop over te vinden op het forum als je niet van 1 bron uit wil gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, cannarie said:

iig een elektrische ballast Ipv een magnetische. Zijn tal van voordelen voor te noemen. Minder warmte, efficiëntie, geen piekspanning, minder brandgevaar, zijn dimbaar etc etc etc. En zoveel duurder zijn ze niet.

Is vast een hoop over te vinden op het forum als je niet van 1 bron uit wil gaan.

Ik had idd het een en ander er over gelezen. Maar wist niet dat elektrische ballast ook op een schakelbord aangesloten kon worden. Welke EVSA zou jij adviseren van deze lijst? 

 

https://www.eugrowshop.eu/nl/verlichting/lampensets-600w/

 

Ik heb de meeste dingen van me set up van deze website. Was ook van plan het daar allemaal te gaan bestellen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben al een tijdje niet in de markt voor een losse ballast. Ik gebruik voor hps namelijk gavitas met een geïntegreerde ballast. Weet wel dat lumatec is een gangbaar merk is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lumatekkels!!! Erg tevreden over,  en te schakelen van 250/400/600/660watt. Ingebouwde opstartbeveiliging slaapt ook rustiger...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...