Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
diegrunen

Golvende hangende blaadjes

Recommended Posts

Ik zit momenteel in week 3 van mijn kweekje op kokos en het gaat helaas niet zoals ik zou willen. Ik heb de zaadjes ontkiemt op aarde Root Riot wortelsponzen. Alles ontkiemt en verder geen problemen, maar na een week de plugjes in de kokos bakken gestopt te hebben begon de ellende eigenlijk al. Binnen 2 dagen begonnen de blaadjes een soort van de golven/ te vervormen. Niet veel aandacht aan besteed aangezien ik dacht dat het misschien wat stress was/ te hoge EC. Maar de afgelopen 2 weken is het eigenlijk niet beter gegaan. De foto's spreken voor zich denk ik. 

 

10 Liter Airpots

Canna coco prof ingewaterd op EC 1.0 en Ph 5.8

400W cree cobs

700m3 afzuiging, draait op 30%

temperatuur overdag 24-25 graden, 's nachts 20 graden

LV 45-65%

fan staat soms wel aan soms niet, omdat ik wilde uitsluiten dat dit het probleem was. Hangt zoveel mogelijk tussen de plantjes en de lamp in. 

Ik geef om de dag ongeveer 700ml water per pot. Wellicht wat teveel aangezien drain meer is dan 20%.

 

Ik heb de drain eergisteren gemeten. Er in ging EC 1.1 in en Ph 6.0. Er uit kwam EC 0.9 en Ph 6.3. Ik weet dat dit niet perse betrouwbaar is, maar het geeft wellicht iets van een indicatie. Ik heb de EC inmiddels verhoogt naar 1.4. Onderuit de Airpots steken wat wortelpuntjes en die zien er spierwit uit. 

 

 

0003.png

0001.png

0002.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

@diegrunen

Het ziet eruit als een verdampingsprobleem.
Bladeren hangen naar beneden alsof ze slapen.

Je hebt ze toch niet keihard aangedrukt tot het een blok beton is waar ze instaan toch?
Mooi luchtig is altijd goed.

Geef ze idd maar wat minder vocht,echt overvoeding zie ik niet.
Laat ze eens net niet droog trekken,dat is goed voor ze voor een keertje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reactie. 

Ik heb de kokos er zo luchtig mogelijk in gedaan. Ik heb ze 5 dagen geen water gegeven, maar weinig verbetering. De kokos was inmiddels zo droog geworden als het in de verpakking zat, dus net geen verkleuring naar licht bruin. 

Ik heb 1 plantje geopereerd om de wortels te inspecteren (zie foto's). Aan de buitenkant zijn de wortels mooi vertakt, maar als je de kokos uit elkaar raakt lopen er maar een aantal dunne worteltjes. Ik weet niet of dit normaal is?

Een mislukt kweekje is niet zo erg, maar ik wel heel benieuwd waar het nou fout gaat.  

 

0005.png

0004.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

temperatuur overdag 24-25 graden, 's nachts 20 graden

Op welke hoogte meet je dit?

Planten die te koud aan de voeten staan met meer dan zat water en geen Mac Donalds om de hoek (lage EC ingewaterde kokos) willen ook nog wel eens dit gedrag vertonen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik meet de temperatuur op ongeveer 20cm hoogte, niet onder de lamp. Als ik de thermometer in de hoek op de grond zet, kom ik op 23,5 graden. Op bladhoogte onder de lampen 26 graden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...