Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

OHM

8x Power Plant op cocos , HPS / LED

Recommended Posts

20 hours ago, OHM said:

jaa zoon vermoede had ik ook al ..

kan je me nog tips geven?

blijven snoeien zodat ze niet gaan strekken?

ik heb ze zoujuist weer een snoeibeurtje gegeven. Ik denk dat ik ze om elke week een snoeibeurtje ga geven om er zo het beste van te maken.

Of wat denk jij dat het beste te doen is?

Ik zou zsm een hoop blad weghalen. Dan wachten tot week 3/4 bloei en dan weer blad eraf halen. Dan blijven ze kleiner en gaat hopelijk alles in de toppen zitten. Ik heb het zelf ook zo gedaan en dit werkte goed. Weliswaar getopt, maar zelfs die ene die ik niet getopt had bleef een stuk kleiner dan ik dacht en nu lijkt het alsof ze lekker alles in de toppen pompen en niet meer groeien.

P.S. Blad verwijderen is een omstreden methode, maar tot nu toe gaat het prima en alle toppen krijgen licht, plant blijft kleiner en lucht kan goed circuleren. Ik weet bijna zeker dat het een positief effect heeft. We zullen het zien over een week of 5 (Ik zit namelijk in week 4 bloei nu met mijn eigen PP'tjes).

Edited by JohnnyXL

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, JohnnyXL said:

Ik zou zsm een hoop blad weghalen. Dan wachten tot week 3/4 bloei en dan weer blad eraf halen. Dan blijven ze kleiner en gaat hopelijk alles in de toppen zitten. Ik heb het zelf ook zo gedaan en dit werkte goed. Weliswaar getopt, maar zelfs die ene die ik niet getopt had bleef een stuk kleiner dan ik dacht en nu lijkt het alsof ze lekker alles in de toppen pompen en niet meer groeien.

P.S. Blad verwijderen is een omstreden methode, maar tot nu toe gaat het prima en alle toppen krijgen licht, plant blijft kleiner en lucht kan goed circuleren. Ik weet bijna zeker dat het een positief effect heeft. We zullen het zien over een week of 5 (Ik zit namelijk in week 4 bloei nu met mijn eigen PP'tjes).

plantjes snoeien is erg chill om te doen. eerste keer was het een beetje tegenstrijdig, maar nu knip ik ze met alle liefde er af.

Ik ga gewoon zo veel mogelijk knippen. zeg elke 5 dagen zodat ze nog tijd hebben om te herstellen.

Deze planten zijn na een knipbeurt voor je het weet al weer volgegroeid. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter wat er uit halen ja. Misschien kan je die goed houden onder tl of led. Kan je stekken snijden er van. Of zelfs gebruiken voor een scrogg. 

Gewortelde stek 3 dagen 18/6 daarna 12/12 aan licht geven hps. Anders wordt het te groot voor 11 liter potten zij aan zij. 

Groeten

Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Repost alert ( voor het compleet houden van verslag).


 

Quote

 

Hallo allemaal,

Mijn plantjes doen het naar mijnzeggen goed. Ik zit op 1,5 week bloei. 

De top bladeren van de planten beginnen geel achtig te worden. Ik denk niet dat ik te weinig voeding gegeven heb.

Het gele begint van het midden van het blad richting de buitenkant. ik heb lopen googlen en denk dat het een van de vier is.

Het gele bladerdek is nieuw en is niet extreem. Ik maak dit topic aan zodat problemen misschien optijd gevonden kunnen worden.

Op de fotos is het niet heel goed te zien. Dus roep aub niet dat ik me loop aan te stellen. 

Voeding op dit moment:

  • cocos A + B : 2ml / liter
  • rhizotonic: 2ml/ liter
  • canna enzym: 2ml / liter
  • plant drinkt gemiddeld 0.5 liter per dag.
  • ze staan op cocos met perliet.

magnesium

 het lijkt hier op maar dan wordt is het andersom. De binnenkant is geler dan de buitenkant.

Leave-graphic-magnesium-BIG.jpg

ijzer

De early stage foto lijkt er op, maar dan is mijn blad veel lichter. misschien heb ik een ijzer tekort met combinatie van iets anders?

Iron-Graphic.jpg

zwavel

lijkt er aardig op.

sulfur-deficiency-marijuana.jpgsulfur-deficiency-marijuana.jpgLEaf.jpg

Zink

Lijkt er ook weer op maar dan is de vergeling van binnen naar buiten.

Zinc-Leaves.jpg

 

hier mijn fotos:

Helaas is het op de foto veel minder goed te zien dan op in het echt. Alle nieuwe bladeren en toppen zijn dus veel geler dan de ondergelegen bladeren. Het geel begint vanaf het midden en begin van het blad naar buiten te sprijden. Ik kan nog morgen nog eens proberen fotos te maken, of ik zal wachten tot de symptomen duidelijker worden.

IMG-20181030-WA0029.jpg.e35ff22116ef7afb1684f68c696c25bf.jpgIMG-20181030-WA0026.jpg.2e326079ec257c0d472ab7f6c7def061.jpg

hier fotos van lagergelegen bladeren, alles ziet er eigenlijk gezond uit behalven deze paar die ik op de foto heb staan. De kleur komt wel overeen met de rest van de plant. Hier is duidelijk het kleur verschil te zien tussen de top van de plant en lager. Lager is veel groener.

op dit blad zitten rare rimpels die al sinds beginsafaan er zijn, geen idee wat de oorzaak hier van is, misschien weet iemand het?

IMG-20181030-WA0027.jpg.d8df7f934683374e474416d8a367f6d4.jpg

Dit blad samen met het onderliggende blad is veel zieliger , Het rimpel blad en deze zielige bladeren zijn overgins de zelfde plant. Misschien is de plant ziek? Ik heb wel veel lopen snoeien dus misschien is het een infectie? Bij het snoeien laat ik altijd een deel van de stam zitten, ongeveer 1 tot 2 cm.

dIMG-20181030-WA0028.jpg.20c7e0037ae2fa2b5e1d477b4f639d83.jpg

 

Hier lijkt het alsof er aan het blad gegeten word. ik heb alleen geen beestjes kunnen zien veel van dit soort bladeren zijn er niet dus hier maak ik me niet zo zorgen om.

IMG-20181030-WA0030.jpg.93dfbaffba0efa51ade54482635881ee.jpg


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze gewoon normaal voeren(lees: eerst de laagste waarde wat op je voeding fles/jerrycan staat geven. Meer kan altijd nog, minder wordt lastig.) in plaats van er meteen allerlei additieven bij te gooien. Dan komt het wel goed.

Het lijkt wel alsof je blad wordt aangeknaagt door een oorwurm of iets dergelijks. In de gaten houden. ;)

Groeten,

Hannesh

Voeren, pH 5.5 natuurlijk.

Edited by Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat aangeknaagde komt door het fimmen lijkt me?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...