Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
libero

E-liquid met Rosin: iemand hier ervaring mee? Wax-liquidizers, terpenen, hoe vermengen?

Recommended Posts

Ik ben echt net nieuw hier, dus dag iedereen! :wave: 

Ik wilde dit topic graag alvast starten om ik benieuwd ben of er wellicht meerdere mensen zijn die ook e-smoken en dit wellicht al combineren met het roken van rosin. Ik ben in mijn omgeving helaas namelijk nog niemand tegen gekomen die hier ervaring mee heeft.

Een tijd geleden ben ik namelijk overstapt van roken naar e-smoken. Op dagen waarop ik veel onderweg was rookte ik met gemak 7-8 sigaretten en daarbij draai ik nog zo'n 3-4 jointjes per dag.  Hoewel dat me goed afgaat rook ik echter nog dagelijks 3-4 joints mét tabak. Puur draai ik ze liever niet, op z'n tijd vind ik het fijn roken maar het effect is toch echt te sterk voor hoe ik mijn joints het liefste rook. Ook heb ik een vaporizer, echter is dat niets voor mij. Het dampt toch niet zo lekker als een joint, waardoor het me niet lukt om de vier jointjes te laten liggen.  Eigenlijk vrij zonde, want volgens mij rook ik volgens onderzoek dan alsnog anderhalf pakje per dag. :whistle:

Nu heb ik me de laatste tijd een beetje zitten verdiepen en heb ik gezien dat het mogelijk is om rosin te vermengen met e-liquids. In Amerika wordt het veel gedaan en lijkt het naar mijn mening wellicht het meest op het roken van een joint. Zover ik weet is rosin niet in onze shops verkrijgbaar, ik neem aan dat het in Nederland niet is toegestaan dit te vervaardigen. Echter is het wel mogelijk om dit zelf van je favoriete wiet/hasj te maken :yummy: Voor het maken van de rosin heb ik wel een juiste manier gevonden,  echter stuit ik dan toch op één probleem: hoe vermeng ik mijn rosin met mijn e-liquid?

Wat ik heb gezien is dat er soms terpenen worden gebruikt. .  Mijn vraag was dus of iemand mij hier wellicht wat meer over kan vertellen?  Wordt dit gebruikt om de rosin met het liquid te vermengen of is dit alleen puur voor de smaak en de damp? Ik kan vrij weinig informatie vinden over welke samenstelling ik moet gebruiken en met welke liquids ik dit kan vermengen. 

Wat ik daarnaast eigenlijk voornamelijk vind is dat je een 'wax-liquidizer' kan gebruiken waar de rosin in zou moeten oplossen. Deze wax-liquidizer is een e-liquid op zichzelf, waar verschillende smaken van zijn. Er staat dat hier vooral PG in zou zitten; echter kan ik nergens een exacte ingrediëntenlijst vinden. Heeft iemand wellicht ervaring hiermee? Het lijkt op zich heel erg handig spul, echter komt het nogal onveilig op mij over. Ook weet ik niet of het mogelijk is dit aan te mengen met VG of met andere liquids, aangezien dit al een e-liquid op zichzelf is. 

Zijn er dus wellicht meerdere mensen die op deze manier hun cannbis roken en hier al wat ervaring mee hebben?  Het is wellicht mijn laatste hoop op een iets gezondere oplossing en het lijkt best aantrekkelijk :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom je mooie rosin vermengen? kan met de juiste coil toch gewoon puur roken?
ja, olie mengt beter met pg dan met vg

ja deze kun je onderling mengen

terpenen werken mooi om de olie wat dunner te krijgen

gebruik ze uiterst secuur anders heb je een shisha effect=overdreven smaak.
subtiel is da thing>
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, Junkie4life said:

Tof idee. Ook om iets in te beginnen wat in de shop verkocht kan worden:tu

Ik denk dat dit helaas nog niet mogelijk is onder de huidige wetgeving. Als het eindelijk een keer gelegaliseerd wordt is dat inderdaad wel een lucratief idee :verrygood

2 minutes ago, weetje said:

waarom je mooie rosin vermengen? kan met de juiste coil toch gewoon puur roken?
ja, olie mengt beter met pg dan met vg

ja deze kun je onderling mengen

terpenen werken mooi om de olie wat dunner te krijgen

gebruik ze uiterst secuur anders heb je een shisha effect=overdreven smaak.
subtiel is da thing>
 

Dat is inderdaad mogelijk, echter geeft dit denk ik hetzelfde sterke effect als een pure joint. Verder heb ik ook geen ervaring met het dabben van wax. Ik probeer hiermee echt de combinatie van hasj/wiet + tabak mee na te bootsen.

Helaas werkt het eenmaal niet zo dat ik mijn toppen rechtstreeks in de e-juice kan gooien :likken:

Je geeft aan dat olie beter mengt met pg dan met vg. Zelf rook ik altijd een mix van  70% VG -  30 PG. Dit lijkt mij dus geen juiste samenstelling om te gebruiken voor het aanmengen van de rosin? Of bedoel je hiermee dat het mogelijk is om de rosin in PG op te lossen zonder een andere emulgator? 

Terpenen lijken mij wel een mooie oplossing. Dit zou ik dus kunnen aanmengen met PG en VG of kan je deze terpenen zo in de e-smoker dampen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, dat is natuurlijk wel een juiste reden, om je dab minder sterk te maken....
Dat is nou werkelijk nog nooit in mij opgekomen!:jump:
uhm ,er zijn wel videos te vinden over toppen in e juice doen en zo je extract te maken.
ik zou mengen: eerst met wat pg
en daarna de vg erbij doen.

Nee, terpenen moet je niet puur roken, dat is vies.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetje Groot gelijk hoor! Ik denk echter dat het me dan niet meer lukt nog enigszins normaal te functioneren op een dag :rofl Maar deze video's heb ik inderdaad ook voorbij zien komen! Bij verreweg de meest veilige oplossing denk ik: eerst de toppen decarbonizen in de oven, grinden en daarna in het potje met pg/vg. In de video die ik gezien heb werden de potjes echter een half jaar weggezet voordat de toppen volledig opgenomen waren in de liquid. Helaas heb ik het geduld hier niet voor :lol:Wellicht wel een keer leuk om uit te proberen! 

Eigenlijk wel een goede opmerking: want dien ik cannabis waar ik uiteindelijk de rosin van verkrijg ook te moeten decarbonizen? Ik dacht dat dit in de eerste instantie alleen voor edibles nodig was, echter heb ik dit inderdaad vaker voorbij zien komen in veel video's. Daarbij vroeg ik me toch af of een e-smoker wellicht de temperatuur niet haalt om alle stoffen volledig te laten verdampen. De rosin zal ik wel uit de cannabis persen door middel van druk en warmte en niet door een oplossing te maken. Ik weet niet of dit al invloed hier op heeft. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook alleen maar Rosin, BHO, E-liquid. Ik gebruik Wax Liquidizer werk perfect. Gewoon een gram rosin in een glaasje 2ml wax liquidizer erop 10 sec in de magnetron roeren en klaar. Terpenen gebruik ik soms als aanvulling als het concentraat niet zo lekker is bijvoorbeeld als je BHO van oude wiet maakt smaakt het gewoon minder en is het ook donkerder. Paar druppels in je e-liquid en het smaakt weer heerlijk. Puur oplossen in terpenen lijkt me niet lekker veel te veel smaak. Ik heb altijd de terpenen van Cali Terpenes. Die THC E-Liquid is gewoon de bom. Gewoon in het openbaar blowen zonder dat iemand het ruikt. Klapt super hard, smaakt heerlijk en het is discreet. Als ik nu een blow probeer smaakt het naar asbak voor mijn gevoel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de meeste topics, guides, TEKs,... die een combinatie PG en VG gebruiken lees kom je deze verhoudingen tegen (PG/VG 50/50, 60/40).

PG zou het beter in suspensie houden als VG. Al kom je er ook nog veel "geschifte" e-liquids tegen. (Na wat verwarmen en schudden zou het terug opgelost moeten zijn) misschien dat het winterizen (ontvette) van je concentaat hier misschien wel nuttig voor kan zijn.

Die waxliquidizers zijn een combinatie van verschillende PG's (PEG300, PEG400,...) deze houden je concentraat beter opgelost (het schift minder/niet dan enkel PG/VG te gebruiken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag wat tijd over gehad, dus ik zat nog eens te speuren naar andere manieren e-liquid te maken.  Ik kwam een simpel 'recept' tegen waarin ik enkel de gedecarboxyleerde toppen in een mengsel van VG/PG moest oplossen en 3 uurtjes au bain marie moest laten intrekken. Gezien ik alle benodigdheden in huis had heb ik dit maar eens uitgeprobeerd 2 gram haze ongeveer 40 minuten op 110 graden in de oven gedaan, laten afkoelen en vervolgens vermengd met 10 ml 30 PG/70 VG. In het filmpje werden dezelfde verhoudingen gebruikt. Het potje heb ik vervolgens zo'n 2,5 uur op een warmhoudpitje in een pannetje met warm water laten staan en om het kwartier gezorgd dat het mengsel opnieuw werd gemixt. Daarna alles uitgeperst met een koffiefilter. Uiteindelijk heb ik er een mooie liquid uitgekregen: licht van kleur en het ruikt ontzettend lekker. Van de 10 ml heb ik ongeveer 4 ml overgehouden. Wellicht dat een andere filter zou helpen, want hier bleef veel nog inzitten. Net een paar hijsen genomen en het smaakt ook echt ontzettend goed! Ga morgen maar eens uittesten hoe lang de high blijft hangen, want ik heb al een paar joints gedraaid gedurende de avond dus kan hier nog niet veel over zeggen :likken:

Helaas heb ik niet heel veel vertrouwen in mijn oven; vaak verbrand alles veel te snel hierin. Heb m dan dan ook op een wat lagere temperatuur gezet (90 C), omdat ik weet dat de temperatuur van de oven zelf veel hoger ligt. Op een gegeven moment had ik niet in de gaten dat ik het aantal graden wat hoger had staan, rond de 110 C voor iets van 5 minuten, dus ik hoop dat ik hiermee niet te hoog in temperatuur ben gegaan. Het zag er overigens wel goed uit toen het uit de oven kwam, echter betwijfel ik altijd of je aan de kleur zou kunnen zien of er niet te veel verloren is. Al lang niet meer gedaan, dus de geur door huis was wel genieten :lol:

Ik moet zeggen dat wanneer het mocht het lukken op deze manier een potente liquid te maken, ik dit wellicht nog fijner vind dan het mixen van rosin. Om de rosin te vervaardigen ben je ook wel even bezig en ik heb niet altijd alle spullen voor handen. Ben benieuwd hoe het effect zal zijn.

Wellicht kan ik de toppen beter met meer PG aanmengen, gezien er dan meer zal worden opgenomen. In de reacties las ik ook dat het iemand (tot zijn verbazing) gelukt was een erg sterke mix te verkrijgen, door alles op een hele lage temperatuur te houden. Wellicht dat ik het eens met een andere oven zal moeten gaan proberen. Het water waarin de mix is opgewarmd heb ik overigens wel laag van temperatuur gehouden. Toch vraag ik me af of het niet overbodig is om de toppen te decarben, aangezien je het mengsel daarna nog verwarmt met warm water en uiteindelijk in de coil ook nog zal verwarmen. Wellicht dat het mogelijk is de toppen direct in de PG/VG te doen en dit vervolgens te verwarmen. 

Daarnaast ga ik morgen de wax-liquidizer bestellen en rosin maken, maar eens kijken hoe dat me bevalt! Ik denk dat ik dit echter wel ga aanmengen met wat VG, aangezien een mix van alleen PG me niet lekker lijkt. :no Echter is het wel zo dat de rosin natuurlijk ook een gedeelte zal innemen, dus ik bekijk dit nog even.  Ik heb hier trouwens wel van dat OG Kush e-liquid liggen, wat PG, VG en terpenen bevat. Is het dan niet mogelijk hier rosin in te kunnen oplossen? Het doet de smaak niet ten goede, maar echter hebben ze ook een neutrale versie volgens mij!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/5/2018 at 11:03 PM, libero said:

Ik denk dat dit helaas nog niet mogelijk is onder de huidige wetgeving. Als het eindelijk een keer gelegaliseerd wordt is dat inderdaad wel een lucratief idee :verrygood

Dat is inderdaad mogelijk, echter geeft dit denk ik hetzelfde sterke effect als een pure joint. Verder heb ik ook geen ervaring met het dabben van wax. Ik probeer hiermee echt de combinatie van hasj/wiet + tabak mee na te bootsen.

Helaas werkt het eenmaal niet zo dat ik mijn toppen rechtstreeks in de e-juice kan gooien :likken:

Je geeft aan dat olie beter mengt met pg dan met vg. Zelf rook ik altijd een mix van  70% VG -  30 PG. Dit lijkt mij dus geen juiste samenstelling om te gebruiken voor het aanmengen van de rosin? Of bedoel je hiermee dat het mogelijk is om de rosin in PG op te lossen zonder een andere emulgator? 

Terpenen lijken mij wel een mooie oplossing. Dit zou ik dus kunnen aanmengen met PG en VG of kan je deze terpenen zo in de e-smoker dampen?

 

Het is echt we

 ff 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal!! En mat voor E-smoker damp je dit lekkere goedje?? Is daar nog verschil in of gaat het met alle soorten. Iemand een tip waarmee het 't beste tot z'm (haar??) recht komt?

Thanks! Laurens 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel eens van die ''pens'' gehad.
Gevuld met puur honey oil:

- Gelato
- GSCookies
etc.

Mij wat te prijzig en heavy.
Paar hits en je was voor 1 dag uitgeschakeld.

Edited by BigBellyGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...