Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

18 hours ago, 420man010 said:

 

Dat is em dus ;)

foto_no_exif.jpg.1306fdeac06b04a2d7143d624078d37e.jpg

wat is je luchtvochtigheid en temperatuur?

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, 420man010 said:

Dat is em dus ;)

ah dacht ik al wel :)

Het is misschien trouwens mierenneukerij, maar ik zou de potten zolang de planten elkaar niet in de weg zitten lekker tegen elkaar aan zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OHM

Temperaturen zijn tussen de 20 en 28 graden, luchtvochtigheid weet ik nog niet, moet nog n hygrometer halen.

@cannarie

Toevallig dat ik daar gisteravond aan dacht en ook gedaan heb :D scheelt weer met de strek aan de zijkanten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je blaadjes krullen een beetje op met scherpe randjes, misschien je je LV te laag. wanneer de LV te laag is kan het plantje minder goed warme temperaturen aan en zullen de blaadjes dus sneller opkrullen.

Ik zou toch nog maar even een hygrometer bestellen. in china kosten die maar een euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto_no_exif.jpg.f4b271ff694c07ec46789862406c127b.jpg

Ze zijn niet veel de hoogte meer in gegaan na het toppen, wel breder geworden. Hoogte zit tussen de 13 en 19 cm nu.

@OHM

1381012793_foto_no_exif(1).jpg.f5f9795c5de85c0061cdfb2e7bd8adea.jpg

Beetje tussen de 40-50% schommelt het, met een temperatuur van 20-28 graden. Kan dus wel iets vochtiger op zich ;)

Hygro van de Gamma :P 

Chinese rotzooi gaat me te snel kapot, die 5-jarigen in die fabrieken daar kunnen niks goed joh, luie donders.

5 van de 8 Shackzillas zijn breed, met hun bladeren over de rand, 3 andere weten nog niet wat ze moeten gaan doen.

Wat de breedsten betreft zou ik ze al op 12/12 willen zetten, wat is wijsheid?

Ik kijk het iig nog ff een dagje aan.

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/22/2018 at 4:08 PM, dragon6521 said:

hopen dat ze niet gaan strekken dan 

succes met je ronde

 

Ik heb wel eens SSH gezien uit zaad, dat strekte als een gek. Dit daarintegen is verdomd compact kwa internode afstand. 

Heb ze wel eens met stekken zien kweken waar ze sneller omschakelden. 

Nu of nog een paar dagen. Het hangt er helemaal vanaf wat je phenotypen gaan doen. Te groot en vol geeft ook geen mooie resultaten. Het groeit vaak nog een stuk door op 12/12. 

Ja wat is wijsheid. Dit is 18L kwa pot. Dus misschien nog een paar dagen???Ik zou zeker geen volle week meer wachten. 

Groeten,

Hannesh

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij ook nog max een paar dagen en dan omschakelen.

Misschien handig om de potten af te dekken met zwart wit folie, nu droogt je bovenlaag nogal uit, waardoor daar geen wortels gaan groeien. ;) Wel voor dat je ze af dekt nog even de bovenlaag goed inwateren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bosrand

@cannarie

@Hannesh

Ok, jullie hebben alle 3 hetzelfde idee, ik heb vanmorgen gekeken ook.. 15-20 cm hoog nu en weer een stuk breder dus ik denk dat ze morgen wel klaar voor 12/12 zijn :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiemorge lieve kijkbuiskinderen.

Sinds vorige week donderdag staat de klok op 12/12, we gaan zien of ze meer of minder voorgroei nodig hadden in mijn setup.

Even aandacht voor de vergeten plant: de aurora indica. Ze moe/s/t nog even wachten na het gekloot met de bubble stekken op de shackzilla zaailingen.

Inmiddels had ze alle stikstof uit de aarde getrokken en was bleek geworden. 1 van Sannies tabs er in anderhalve week geleden en:

597359923_foto_no_exif(1).jpg.3ffdb06891d9522f7c496dfad192396a.jpg

Ze is zich ook aan het voorbereiden op de bloei zoals je kunt zien, sterk plantje :P Drinkt anderhalve liter in 2 dagen ongeveer dus dat gaat lekker.

Ik denk dat ik daarmee ook het raadsel opgelost heb waarom ik altijd stikstof te veel had met die tabs. Er zit blijkbaar te veel stikstof in plagron aarde om dat te combineren met de tabs.

De verrekte mongol (doet het overigens prima ook al blijft ie lelijk)

foto_no_exif.jpg.92b9105d021a46ed5f9e6030901ea1b8.jpg

Deze enthousiasteling moest geknakt worden om de rest een beetje mee te laten komen, die 2 takken gingen er ineens vandoor. Hier blijven kut :whip:

1609494265_foto_no_exif(2).jpg.91ea8898c6d5912dea603bc25fc9e4c4.jpg

Wel apart, de Aurora Indica heeft dunnere vingers dan de Shackzilla, die voornamelijk sativa is. 

Zoals je kunt zien staan er her en der bamboestokjes, daarmee zorg ik er voor dat de zijtakken wat meer licht krijgen zodat die ook wat aandacht krijgen van de lamp.

1408033784_foto_no_exif(3).jpg.5dd309fb41ba093e04a6ec51dadbca13.jpg

Ben benieuwd wanneer de bloei er in komt en of het mooi vol gaat komen.

De Shackzillas krijgen vanavond dus halve tabs om stikstof tekorten te voorkomen, met een beetje wortelbooster, komend weekend weer bacto.

Is trouwens de eerste waterbeurt sinds het overplanten, ze staan nog niet helemaal droog maar de bakken voelen al een behoorlijk stuk lichter aan.

Ik zal het dus niet overdrijven en kijken wat ze doen met een liter ongeveer.

Enige tips en opmerkingen altijd welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het kunnen dat ze regelmatig wat aan de vochtige kant staan?  Krijg je ook dit soort verschijnselen van ;) 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minutes ago, vakman said:

Zou het kunnen dat ze regelmatig wat aan de vochtige kant staan?  Krijg je ook dit soort verschijnselen van ;) 
 

Welke? Als je de mongol bedoelt, zo was t al toen die net ontkiemde :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, vakman said:

Gewoon allemaal.

Ik heb ze sinds ik ze in de 18 liters gezet heb geen water meer gegeven. Ik heb er toen anderhalve liter water in gedaan. Kun je me vertellen wat je ziet dan?

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was op 21 Oktober, dan hebben ze daar een hele tijd mee gedaan dus. Lange tijd natte voeten gehad.

Je zegt dat je altijd last van een stikstofoverschot hebt met de tabs. Wat ik bedoelde is dat je van te vochtig kweken met de tabs ook heel donker groen en veel blad krijgt, omdat ze constant te vreten krijgen omdat ze vochtig staan mss?
Je had het er eerder over dat je volgens de PH donner methode watert, tot de bakken bol staan. Dan staan ze regelmatig met natte voeten in de nacht dus, dan krijgen ze nooit rust ;) 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok daar kan ik wat mee, bedankt en klinkt eigenlijk superlogisch :verrygood. Dus met de stikstof die al aanwezig is in de aarde erbij gerekend. Maar op zich, ik ben eigenlijk best (iets te misschien) voorzichtig geweest met de hoeveelheid water die ik ze gaf afgelopen rondes. Veel vocht en veel zon en je ziet alles in de natuur plus dat kutonkruid in de tuin groeien als een gek.

 Ja dat is wel het plan maar ik neem aan dat je ze eerst de boel redelijk leeg moet laten drinken voor je weer water geeft om niet constant te nat staan.

Water geven is dan eerlijk gezegd wat ik vind, een van de moeilijkste dingen met het kweken.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat minder water per keer geven, beter iedere dag een klein beetje dan een hele sloot voor heel de week ;) 
En natte voeten is ook niet echt bevorderlijk voor planten die de pot nog vol moeten wortelen, laat die wortels maar een beetje zoeken naar water.

Beter eerst goed leeg laten trekken idd, tot het blad een beetje gaat hangen. Kan er weer wat zuurstof bij, ook niet onbelangrijk. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet nog van 1 van je vorige rondes waarbij je die problemen had, dat je op basis van de hoeveelheden water waarvan je zei dat je ze gaf, bijna niet te nat kon kweken. En nu met 1,5 liter op 18liter bij het verpotten zie ik daar ook niet echt een probleem.

Moet wel zeggen dat toen je over dat ph donner verhaal begon, ik dacht als dat maar goed gaat :)

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik water zelf ook altijd per dag, behalve na het overpotten dan water ik goed in. Daarna geef je ze elke dag naar behoefte.:innocent:

Andere gooien liever meer er in voor een paar dagen, net wat je zelf het fijnst vindt en je zelf de beste resultaten ophaald:rolleyes:

Gr, X

Edited by Xaim
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik geef ook iedere dag beetjes, vinden ze heerlijk, net zoals jij dat ook zou vinden met eten en drinken.

Wanneer je wateren het moeilijkste vind, zou ik misschien overwegen om eens geleidelijk aan, een tensiometer aan te schaffen. Niet iedereen kan ermee overweg, maar dat ligt altijd aan de kweker zelf en  ik vind het een buitengewoon effectief hulpmiddel die mij zorgen uit handen neemt. Wanneer je budget daar niet toereikend voor is, kun je misschien ook denken aan een diy tensiometer (satéprikker in de grond)....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie Hahaha, ja dat kan ik begrijpen :P Ik moet daarbij ook eerlijk zeggen; ik zie soms door de bomen het bos niet meer wat water geven betreft, zoveel ideeen en theorieen. En ze lijken allemaal te werken voor degenen die ze gebruiken.

@Xaim Doe je dat ook als ze onderin nog water hebben? Dus boven droog maar als je tilt dat je voelt dat er nog in zit. Of beter: Wat is jouw timing/beredenering/hoeveelheid/etc voordat je besluit een x-hoeveelheid water te geven?

9 hours ago, greentjeonatrip said:

En ik geef ook iedere dag beetjes, vinden ze heerlijk, net zoals jij dat ook zou vinden met eten en drinken.

Wanneer je wateren het moeilijkste vind, zou ik misschien overwegen om eens geleidelijk aan, een tensiometer aan te schaffen. Niet iedereen kan ermee overweg, maar dat ligt altijd aan de kweker zelf en  ik vind het een buitengewoon effectief hulpmiddel die mij zorgen uit handen neemt. Wanneer je budget daar niet toereikend voor is, kun je misschien ook denken aan een diy tensiometer (satéprikker in de grond)....

Ik zal eens een blumat bestellen volgende ronde, iig voor 1 pot om op te "oefenen"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kunst is de planten te lezen. Planten die te nat staan kunnen hangend blad hebben, planten die te droog staan ook. Het verschil tussen die 2 is, is dat bij droogte de bladeren echt slap zijn, en bij overwatering zijn ze nog stug.

De hoeveelheid verschilt per soort/grootte van de plant/ temperaturen enz. Daar is niet persè een standaard recept voor, het is vooral aftasten.

Ik persoonlijk geef altijd water vanaf de bovenkant van de pot. In sommige gevallen wissel ik heeeel af en toe is af naar de bodem als ze weinig drinken zodat de wortels door de gehele pot komen, maar ook dit is ervaring/opletten hoe de planten reageren. 

Ik zelf bekijk de planten goed, en kijk naar de pot randen. Hoe droger de grond wordt hoe meer ruimte tussen de wand van de pot en de grond komt. Ook kan het helpen om in de hoek van de pot je vinger er iets in te drukken en toe voelen hoe vochtig dit is. Door dit vaker te controleren en uit te proberen ga je vanzelf inzicht krijgen en gaan dingen je vanzelf opvallen hoe de plant reageert. Het is moeilijk om uit te leggen hoe je makkelijk iets kan zien, want het kunnen hele minuscule signalen zijn. Ik heb een bananen plant en het is net of die roept om water zonder dat een "normaal" iemand er wat aan ziet, maar ik zie het dan aan de blad stand, ondanks dat er niks hangt of wat dan ook.

Kort gezegd: leer je planten kennen, probeer bij 1 kweek heel veel zodat je de volgende ronde(s) er baat bij hebt.

Owja, als een wietplant hangend blad heeft door droogte van 1 dag gaat ze zeker niet dood. Dus je kan best ver gaan voor er werkelijk iets gebeurt. Je ziet ook vaak als dit gebeurt en je geeft ze weer water dat ze ineens 2X zo hard gaan groeien (bewijze van spreken).

Ik hoop dat je er wat mee kan:tu

Hoeveel water geef je ze per dag of per zoveel dagen? Ik zou zeggen dat je nu tussen de 300/400ml zit per dag?

Gr, X 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xaim Ik wilde ze gisteravond water geven (niet gedaan want voelde toch nog te zwaar) en dat zou de eerste keer sinds overplanten naar 18 liters zijn geweest. Dus ze zullen nog heel weinig drinken en wortels aanmaken.

De aurora drinkt anderhalf/2 liter water per 2 dagen.

Ik zit er ook aan te denken om, als de shackzilla bevalt, die daarna weer neer te gaan zetten. Dit omdat ik denk dat het makkelijker is om iets te leren, als je dingen herhaalt en ze zo onder de knie krijgt. Tot nu toe heb ik van alles en nog wat gekweekt en ken geen enkele soort. En dan ook weer organisch uiteraard. Wel zal ik er voor de afwisseling 1 ander plantje tussen zetten omdat ik van afwisseling hou. Zal dat geheim alvast verklappen... heb al Sugar Punch in huis :P  Al denk ik dat het beter is om een klein tentje extra neer te zetten met een 250 watter er in ofzo voor dat soort dingen.

Leer je planten kennen en probeer veel; Dat heb ik destijds gedaan toen ik nog niet organisch kweekte. Liep ook regelmatig vast op dingen zoals te veel voeding, te weinig, etc. Wel zaken geleerd als: niet elke waterbeurt voeding geven vanwege overvoeding, alle bakken "wegen", etc. 

Vandaar dat ik organisch kweek nu, omdat de plant dan zelf kan kiezen wat ze gebruikt. Niet dat je daar per definitie foutloos mee kweekt, maar het klinkt voor mij logischer en makkelijker op die manier. Deze keer om te proberen dus wortelbooster gekocht om te zien wat dat gaat doen en vivikali en beendermeel in de aarde gemengd. Ik zie dat bij Sannie en andere mensen de tabs wel degelijk werken dus wil toch nog een keer kijken of ik het kan laten werken voordat ik iets in huis haal zoals zeewier extract ofzoiets. 

Ik ben de laatste tijd ook wat meer aan het rondlezen en zoals in dit topic vragen stellen waarvan ik bruikbare dingen kopieer en opsla in n word file. Ik vind kweken wel leuk, het roken nog leuker, maar ik zal eerlijk zijn.. ik zal me toch echt moeten gaan verdiepen in hoe een plant werkt. Ik heb dus sinds het begin wel wat praktische basics geleerd, maar zal nu toch echt iets verder moeten gaan kijken. Elke kweek probeer en leer ik weer iets, dus deze kweek geen uitzondering. 

Niet dat ik daardoor sneller zal leren, bij mij gaan dit soort dingen nogal traag, maar uiteindelijk zal er wel het een en ander duidelijk voor me worden en kan ik eens advies gaan geven ;) Daarom denk ik ook aan een klein tentje erbij voor wat extra soortjes, meer kweekjes per jaar zou in principe meer leren moeten betekenen 

 

Edited by 420man010
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een extra tentje is altijd leuk!:D

 verschillende planten zijn zeker leuk, dat heb ik zelf ook vaak, maar maakt de uitdaging in het kweken ook groter. Als het allemaal nog wat lastiger is, kan je het beste soortjes nemen die iets korter bloeien, hierdoor krijg je ook iets minder snel tekorten, en zo langzamerhand neem je steeds langere/moeilijkere soorten.

Ik heb in het begin ook Sugar Punch gekweekt, we heel leuk soort, bloeit wel wat lang. Let wel op dat hier best veel verschillende planten tussen zitten. De ene bloeit korter als de ander, de verschillen kunnen best groot zijn 2/3 weken.

Je zou ook wat simpelere soortjes kunnen kiezen, b.v. Northern Light of iets anders wat je leuk lijkt. Ik ben altijd goed tevreden geweest over de NL, en zijn makkelijke planten en komt ook best wat gewicht aan.

Je zou de aurora 1X pd 800/1000 ml kunnen geven, maar net wat ik zeg, anderen geven liever elke dag en andere voor een paar dagen. De keuze is natuurlijk voor je zelf :innocent:

Gr, X 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto_no_exif.jpg.dab26d5cfd6085fe4ca75a18a1b32187.jpg

Ziet er verdacht relaxed uit nietwaar?

Juist.

Het groeit allemaal wel aardig, de bloei zit er een beetje in, meeldauw.

De temperatuur zakt niet onder de 20 graden, komt zelden boven de 25 graden. LV met licht aan 50-55%. Licht uit 70%.

Ik denk dat het hem daar in zit, er moet een luchtontvochtiger komen voor de nachten.

Het helpt ook niet in elke tuin in de directe omgeving volgens mij wel een plant met meeldauw staat, daar niet van.

Nou ja, ik wilde me niet weer laten kennen, en heb Bayer micro sulfo gekocht. (zwavel granulaat)

120 ml spuitvloeistof per M2 staat er op de verpakking. Jaja, ik weet niet hoe iemand dat moet doen dan, onder en bovenkant van alle bladeren van 9 planten en ik was 2 liter verder. Met deze verpakking kan ik tot 75 liter maken dus dat is het probleem niet.

943335675_foto_no_exif(4).jpg.12a443dab7afc192b006c8a215690740.jpg

Mooi he hoe wit de flitser alles maakt

406929038_foto_no_exif(1).jpg.35b70db7bcf5b8941632812364e4af6e.jpg

Iig geen meeldauw meer te zien, als alles wit is ;)

1143242079_foto_no_exif(2).jpg.18648ada773ee706906e81b9536ca741.jpg

En de aurora natuurlijk, ook een beetje gekortwiekt

1453613989_foto_no_exif(3).jpg.4da72b4b7e935c31f8f68a7389b8dd4e.jpg

Weg met die nutteloze takken.

Die zwavel schijnt niet heel leuk te zijn voor je planten, dus ik hoop maar dat ze het overleven ofzo.

Kon 2 dingen doen, of weer alles er uit trekken, of die zwavel. Dan maar die zwavel.

Ik zal het residu wel van de bladeren af spuiten een dezer dagen, lijkt me wel dat er flink wat licht geblokkeerd word.

Als er iemand ervaring met dit spul heeft, vertel me je ervaringen ;)

 

Ik wilde ergens wel eerder n update doen maar weer die meeldauw zat/zit me echt dwars.

Ik hoop volgende week iig dat het positief heeft uitgepakt en ik plaatjes kan plaatsen zonder dat het wit pijn doet aan je ogen :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...