Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

quint

Late bloeier

Recommended Posts

Middag,

afgelopen zomer heb ik twee amnesia haze planten als buitenkweek in potten opgekweekt. Na veel hulp via dit forum zit ik nu met een laatste probleem en vraag.

Een van de twee planten heb ik vrij laat nog een keer extra verpot, hierdoor is deze plant gaan groeien als kool maar komt ze helaas nu pas in de bloei.

Nu het langzaamaan winter wordt en er voor dit soort na mezelf te hebben ingelezen ongeveer 13 weken bloeitijd staat zit ik dus met een flink tijdstekort. Hoe los ik dit probleem op?

Binnen de bloei afmaken onder lampen is voor mij eigenlijk geen optie. Op dit moment haal ik ze snachts naar binnen tegen de kou en zet ze overdag weer buiten. Nu kan dit nog omdat het buiten nog redelijk warm is. Maar wat moet ik doen als het straks overdag ook koud is en veel regent. Kan ik de plant dan achter glas zetten in de vensterbank? Of toch maar gewoon buiten zetten? Of is deze plant een hopeloze zaak zonder lampen binnen?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Groet

IMG_20181004_150724.jpg

IMG_20181004_150729.jpg

IMG_20181004_150733.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder binnen afbloeien, is het een hopeloze zaak. Dit gaat niet lukken. Zonde, want het is een mooie plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spijtig. Nouja, een goede les voor volgend jaar dus. K ga toch maar proberen er het beste van te maken hopend op nog een lange nazomer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proberen kan geen kwaad, echter het blijft niet nazomeren tot de kerst. Volgend jaar komen er nieuwe kansen. Met autoflowers is succes nagenoeg verzekerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zeker waar. Wat gebeurd er eigenlijk als ik eerder zou oogsten? Wat voor effecten heeft dat op de oogst zelf?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zul je er niks van merken dus heeft geen zin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de plant zo lang het goed weer blijft buiten laten staan: dan kunnen de toppen nog wat aandikken. Zodra het weer echt omslaat, kun je altijd overwegen om de plant in zijn geheel binnen te drogen. Dat doe ik zelf met tomaten: groene tomaten willen in de garage wel narijpen en rood worden als ze met plant en al worden opgehangen. Wellicht komt er op die manier iets rookbaars af, maar ik zou er niet al te veel van verwachten. Succes toegewenst.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou bijna zeggen helaas
nu pas de eerste bloeihaartjes terwijl de enge maskers al in de winkel hangen en het vriest al bijna snachts :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

groene tomaten rijpen eerder af als je ze in een papieren zak doen met een rijpe banaan, als je van rauwe tomaten houd :P 

 

wietplanten ook hoor, kun je gratis zaadjes maken :rofl

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu toe lijken de weergoden me goed gezind :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is heel goed mogelijk om ook van onrijpe toppen apestoned te worden. Zelf heb ik die ervaring met Passion#1, van Dutch Passion. Heel laat geoogst, toppen waren meest blad, het zag er niet uit, maar je werd er echt mega stoned van. :)

Edit: typfoutje

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ho die waterman

misschien omdat het blad al veel overrijpe trichs heeft en je daar zo lammetjes van wordt? net als  van knipselhasj?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Best mogelijk, het was meer blad dan bloem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ze nog niet opgeven hoor :showoff:
belangrijkste dat je nu moet doen is, de wortels beschermen tegen de koude door: (zie hieronder) of wat bubblewrap op en rond de pot, eventueel een vliesdoek erover s'nachts een warmte kabel erin hangen (voor palmen buiten te laten overwinteren), enz..  :D
 

 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thankss voor de tips. Stel ik zou er toch voor kiezen hem binnen te zetten als het veels te koud wordt. Wat is dan de meest basis opstelling waarmee ik die plant de laatste paar weken af kan laten bloeien.

200 watt lamp(met voorschakelapparaat?) met een reflectorkap en een timer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...