Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
X-Travert

Meanwell HLG 480B 54 volt dimmen

Recommended Posts

Wie kan het antwoord geven op de volgende vraag/vragen?

Ik wil een Meanwell HLG leddriver, 480 watt, 54 Volt en 8.9 Ampere gaan dimmen. Als ik het juist heb, heeft deze driver bij volle aansturing een weerstand van 6 Ohm (54V/8.9A=6 Ohm)

Het liefst zou ik in 10 stappen van DF0 naar DF1 gaan.

Met welke potentiometer zou dit te verwezenlijken zijn?

Op internet zijn ruimschoots potmeters te vinden, van 100 Ohm tot meerdere kilo Ohm, maar welke is in mijn situatie toepasbaar?

 

 

Edited by X-Travert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de informatie, alkaline. Deze potmeter in behuizing ziet er degelijker uit dan al die losse frutsels, waarbij gesoldeerd moet worden en een aparte draaiknop voor moet worden aangeschaft. Het kost wat meer, maar het oog wil ook wat. Alles wordt netjes bevestigd op een plaat trespa

Je vraag m.b.t. DF0 naar DF1

DF staat voor delerfactor. 

DF0 betekent geen uitgangsspanning, bij DF1 is de uitgangsspanning gelijk aan de ingangsspanning. Tussenliggende gelijke stapjes worden lineair verdeeld. (U out = DF * U in)

Een logaritmische potmeter werkt enigszins anders en wordt voornamelijk in audioapparatuur gebruikt.

Bijvoorbeeld: neem een geluidsbron van 100 dB en plaats daar een geluidsbron van 100 dB bij, dan is het gezamenlijke geluid geen 200 dB maar 103 dB. Elke toevoeging van 3 dB betekent een verdubbeling van het geluid, elke afname van 3 dB betekent een halvering van het geluid. Zo werkt het menselijk oor ook en regelapparatuur voor audio is aangepast aan ons gehoor..

Edited by X-Travert
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/5/2018 at 9:41 AM, alkaline said:

 

https://www.ebay.com/itm/Potentiometer-Telpod-100k-OHM-for-Meanwell-HLG-B-type-driver-Pre-assembled-/222720371355

Op de aangegeven site kosten de potmeters 22 pond, bij en Questshop en Pityshop kosten ze 19 dollar.

 

 

Edited by X-Travert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...