Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

JohnnyXL

Plantjes te groot?

Recommended Posts

Ja daar heb je gelijk in, ik was er zelf ook niet 100% van overtuigd, maar had expliciet meegekregen dat ik veel moest verwijderen met deze techniek. Het heet "schwazzen" geloof ik. Ik ga er bij de volgende ronde zeker op letten dat ik de grond niet meer zichtbaar maak. Ik reken er ook een beetje op dat de bladeren die er nog zijn nog wat groter worden en dus dan weer die open plekken bedekken. Ik ga niet nog meer blad weghalen in ieder geval.

8 minutes ago, cannarie said:

Voor de rest mooie plantjes hoor :) 

Bedankt! Ben ook best tevreden met hoe het gaat, is namelijk mijn eerste keer alleen kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, JohnnyXL said:

Ja daar heb je gelijk in, ik was er zelf ook niet 100% van overtuigd, maar had expliciet meegekregen dat ik veel moest verwijderen met deze techniek. Het heet "schwazzen" geloof ik. Ik ga er bij de volgende ronde zeker op letten dat ik de grond niet meer zichtbaar maak. Ik reken er ook een beetje op dat de bladeren die er nog zijn nog wat groter worden en dus dan weer die open plekken bedekken. Ik ga niet nog meer blad weghalen in ieder geval.

Bedankt! Ben ook best tevreden met hoe het gaat, is namelijk mijn eerste keer alleen kweken.

wat ik nu aan het doen ben:

* ik verwijder sowieso de mini topjes en bladere die nooit het bladerdek gaan halen. twijfelaars wacht ik mee met het wegknippen. ik wil geen potentiele buds geknippen. soms heb je nog wel eens wat dat toch net wel het bladerdek haalt.

* ik begin daarna vanaf boven naar beneden. ik zorg dat grote bladeren die voor schaduw zorgen op ondergelegen toppen verwijderd worden.  Het doel is om zo veel mogelijk toppen licht te geven. Hierdoor kunnen ook nog zijtakken die nog net niet groot genoeg zijn ( die twijfelaars) een kans krijgen om nog omhoog te schieten.

* bladeren die elkaar overliggen verwijder ik ook meestal.

* ik probeer geen gaten te creeren, dus altijd wat blad overlaten zodat je niet de op je soil gaat schijnen ( zonde van je energie toch).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd hoe dat zich verder ontwikkeld Johnny, van mij mag je over een tijdje laten weten hoe het bevallen is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Bloei dag 32

Alles ziet er goed uit, over een paar dagen PK13/14 erbij.

Een aantal foto's met lichten aan:

IMG_0564[1].JPG

IMG_0560[1].JPG

IMG_0562[1].JPG

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Is idd zoals @Sunbeam al voorspelde toch nog dichter gegroeid dan ik gedacht had zo net na het snoeien

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja goed zo die gaat!
Ik zeg volle kracht vooruit met die geit!
 

Edited by Sunbeam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloei dag 36

Vanavond PK13/14 erbij

Alles mooi dicht weer en toppen beginnen aardig te groeien nu in de breedte, dus hoog tijd voor PK13/14. (popcorn tijd :showoff:)

EC is nu (niet schrikken) 2.8 en ze lijken ervan te genieten, want alles is mooi groen en er zijn geen tekenenen van stress.

Geef ze nu om de dag 1L en soms zelfs 500ML tussendoor. Aardig wat drain ook, maar dat kan geen kwaad, ze reageren goed op de verhoogde dosis. De sleutel is denk ik het langzaam opvoeren van de EC, zodat ze kunnen wennen. Ph is tussen de 5.5 en 6.1.

Lekker knallen dus deze week en dan de EC weer omlaag.

Ik denk nog 3/4 weken.

Iemand nog suggesties/vragen? Ik hoor het graag. :j

 

IMG_0570[1].JPG

IMG_0571[1].JPG

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de omstandigheden juist zijn, dus goede temperatuur/lv, voldoende vocht in substraat en het soortje er goed tegen kan, is een hogere ec geen probleem.

Ziet er prachtig uit! :popcorn:

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloei dag 43

Ziet er bijna exact hetzelfde uit als een week geleden, ben benieuwd of die PK13/14 zijn werk wel gedaan heeft.

Volgens het schema moet dit er 1 week bij gegeven worden, maar zit nu te denken om het er nog een week bij te doen.

Zou dit kwaad kunnen? Die EC moet toch een keer omlaag, wat gebeurt er als je de EC hoog laat? 

Aan de andere kant, alles is wel redelijk dicht gegroeid. Dus misschien nog 2/3 weken. Ik weet het niet..

IMG_0580[1].JPG

IMG_0581[1].JPG

Edited by JohnnyXL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog iemand interesse in foto's? Misschien nog een week laten staan, want ze poppen nog steeds.

Wat denken jullie qua opbrengst? Iemand die een gokje durft te wagen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb te weinig ervaring om hier iets wijs op te kunnen antwoorden.
Ik kan eerlijk gezegd niet geloven dat dit je eerste keer is haha

Het enige dat ik kan zeggen is dat de plant al haar bladeren nog leeg gaat trekken en dat dat 2 weken kan duren. En in die 2 weken kunnen de toppen nog flink aanzwellen. De voeding moet wel uit je medium zijn, opgegeten of uitgespoeld voor je aan die laatste 2 weken begint.
Als je bladeren zo goed als dood zijn zijn je toppen rijp voor de oogst :P
en heb je volgens velen het schoonste wietje met witte as

Ik kweek zelf zonder PK13/14 op levende aarde dus zou niet weten wat wijsheid is, wat dat langer voeren betreft.
Ik weet wel dat ik begon met te veel en nu eerder te weinig geef.

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JohnnyXL, laat maar wat foto's langskomen :innocent: altijd leuk wat plaatjes :D 

Ik gok zo 950g:P

Gr. X 

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, Sunbeam said:

Ik heb te weinig ervaring om hier iets wijs op te kunnen antwoorden.
Ik kan eerlijk gezegd niet geloven dat dit je eerste keer is haha

Het enige dat ik kan zeggen is dat de plant al haar bladeren nog leeg gaat trekken en dat dat 2 weken kan duren. En in die 2 weken kunnen de toppen nog flink aanzwellen. De voeding moet wel uit je medium zijn, opgegeten of uitgespoeld voor je aan die laatste 2 weken begint.
Als je bladeren zo goed als dood zijn zijn je toppen rijp voor de oogst :P
en heb je volgens velen het schoonste wietje met witte as.

Dit is ook niet helemaal mijn eerste keer, maar wel mijn eerste keer alleen.

Goeie info, als dat zo is kunnen ze zeker nog wel ff, want ik zie ze inderdaad nog zwellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, JohnnyXL said:

Dit is ook niet helemaal mijn eerste keer, maar wel mijn eerste keer alleen.

Goeie info, als dat zo is kunnen ze zeker nog wel ff, want ik zie ze inderdaad nog zwellen.

Das nog even los van de toestand van je toppen en hoe lang ze al in bloei staan t.o.v hoe lang de breeder zegt dat ze moeten bloeien.
En sommigen gaan tellen bij de eerste dag op 12/12 en anderen beginnen met tellen bij de eerste bloeiverschijnselen.

Qua toestand van je toppen zie ik op het eerste gezicht nog niet 1 bruine haar, dus dan zou ik zeggen nog een week of 3 zeker. Ze zijn ook goed doorvoed, de bladpunten hangen iets omlaag, maar dat kan komen omdat ze slapen of aan het eind van de dag zitten. Soms ook na het water geven zien ze er zo uit.
Als de bladpunten echt naar beneden gaan klauwen, dan heb je ze echt (even) overvoed.
Oja aan het einde van de bloei gaan ze ook minder drinken, das ook weer zo'n eikpunt!

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel watt aan licht hangt er boven? Gaat lekker daar!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, bosrand said:

Hoeveel watt aan licht hangt er boven? Gaat lekker daar!

Ik heb 2x1000W erboven, ze staan zelfs op 1150W per stuk!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeerde wat foto's te uploaden, maar mijn telefoon doet raar en het lukte niet. Ze komen zodra de elektronica meewerkt.

Morgen week 9 bloei in, de dames drinken weinig en ik ben bezig met spoelen. Bruine haartjes beginnen te komen. Alles gaat volgens plan.

Dankzij al de informatie hier en mijn ervaringen met andere kweken gaat het denk ik helemaal goedkomen. Ik gok op minimaal 1 kilo en ik hoop dat het richting de 1.5 gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag alles omgehakt, zag er goed uit allemaal. Helaas lukt het uploaden van foto's niet helemaal meer ineens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is klaar. Eindgewicht 1250 gram, droog en netjes geknipt.

Ik heb foto's, maar uploaden lukt niet, zodra ik daar iets op heb gevonden komen ze eraan.

 

:j

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker netjes voor de eerste keer.

De volgende keer misschien ietsje langer voor groeien voor grotere planten.

En wat reflectie folie tegen de muur scheelt toch weer een beetje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...