Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

JohnnyXL

Plantjes te groot?

Recommended Posts

Ik heb mijn planten net in de bloei gezet door ze op 12/12 te zetten gisteren na 18 dagen groei.

 

Vraag me af of ik ze niet te groot heb laten worden, wil uiteraard niet dat ze tegen de lamp aan groeien of te dicht eronder.

Ze zijn nu tussen de 25-30 cm groot.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verschilt per strain,  ik draai casey jones en die heeft op 12/12 een groeispurt van 300%/400%. En de enige belemmering is de hoogte van je ruimte.  Let wel,  als je plantjes erg hoog worden,  kan t zijn dat er onderin alleen nog fluff groeit omdat er door de bladeren bovenin geen licht meer doordringt naar beneden,  dus goed dieven.  Meestal kun je op leafly o.i.d. wel de gemiddelde stretchfactor van je strain vinden. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

plaats eens een muurschildering van je plantjes, kijkt makkelijker

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, rocking pot said:

Verschilt per strain,  ik draai casey jones en die heeft op 12/12 een groeispurt van 300%/400%. En de enige belemmering is de hoogte van je ruimte.  Let wel,  als je plantjes erg hoog worden,  kan t zijn dat er onderin alleen nog fluff groeit omdat er door de bladeren bovenin geen licht meer doordringt naar beneden,  dus goed dieven.  Meestal kun je op leafly o.i.d. wel de gemiddelde stretchfactor van je strain vinden. 

Ik heb 31x PP staan, ik zal zo eens een foto maken zodra het licht aangaat.

Dieven is trouwens compleet nieuw voor mij, dus dat wordt nog wat.

Edited by JohnnyXL

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, HUFFnPUFF said:

plaats eens een muurschildering van je plantjes, kijkt makkelijker

 

IMG_0472[1].JPG

IMG_0476[1].JPG

IMG_0474[1].JPG

IMG_0477[1].JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef ze wat ruimte dan of slaap je zelf aan de andere kant :rofl

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik aan gedacht, maar hoe zit dat dan met het bereik van de lampen? Het is ook kleiner dan je denkt daar. Als ik ze nog verder uit elkaar zet kan ik er niet meer bij om te wateren, dan ben ik elke keer alles aan het verzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef anders water met een sproeilans/broes. Kun je (zeker na het dieven) zo tussen hun benen door sproeien! (...eeeh..:rolleyes:)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/3/2018 at 5:58 AM, rocking pot said:

Geef anders water met een sproeilans/broes. Kun je (zeker na het dieven) zo tussen hun benen door sproeien! (...eeeh..:rolleyes:)

Goed idee, ben trouwens met het dieven begonnen en ben heel drastisch te werk gegaan, nu hebben ze alle ruimte. Ik zal later vandaag een foto posten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, dragon6521 said:

als ik het goed zie zijn ze getopt dus dan zullen ze niet  veel meer strekken  

Inderdaad, allemaal getopt op 2 na. Ben best trots op het resultaat. Goed nieuws dat ze minder zullen strekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, JohnnyXL said:

Inderdaad, allemaal getopt op 2 na. Ben best trots op het resultaat. Goed nieuws dat ze minder zullen strekken.

Ook dat verschilt per strain! Bij mij ging na t toppen de lampen op 12/12, toen nog 350% strek gehad. Als je van plan bent deze strain nog eens te draaien,  dan loont het echt om een logboek bij te houden,  met bijvoorbeeld groei/ temperatuur/lv/ec/ph etc etc,  zo weet je bij je volgende run precies waar je aan toe bent,  en wat je eventueel moet veranderen. Mochten ze voor jouw ruimte nu toch nog teveel strekken (zal waarschijnlijk niet) kun je gelijk oefen met buigen/knakken, kun je meestal je veldje ook aardig gelijk mee houden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, inmiddels bij dag 23 bloei. Alles ziet er goed uit. Heb zitten dieven en wat blad verwijderd, want het werd echt een oerwoud. Volgens mij zijn ze ook gestopt met groeien nu, maar ik kan er naast zitten. De lampen hangen nu op 1m. en kunnen zelfs nog wat hoger, dus ik voorzie geen hoogte problemen. Bij interesse zal ik een foto plaatsen.

 

Edited by JohnnyXL

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende keer bak maken met vijverzijl, kan je vol laten open zonder naar binnen te hoeven.

Alhoewel, ik zie al vijverzijl op foto 1?

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, Patrick034 said:

volgende keer bak maken met vijverzijl, kan je vol laten open zonder naar binnen te hoeven.

Alhoewel, ik zie al vijverzijl op foto 1?

Yep, maar is niet helemaal rondom. Ga ik wat aan doen voor de volgende ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ziet het er nu uit in het donker vlak voor de zon opkomt.

IMG_0509[1].JPG

IMG_0508[1].JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke strain is dit? Het ziet er mooit uit man. Zo te zien had je ook ruimte zat om de planten hoog te laten worden.

Hoeveel zijn ze gegroeid in de bloei? in %

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, OHM said:

welke strain is dit? Het ziet er mooit uit man. Zo te zien had je ook ruimte zat om de planten hoog te laten worden.

Hoeveel zijn ze gegroeid in de bloei? in %

Dit is PP. De grootste is nu zo'n 100% gegroeid, maar dat is de enige die ik niet getopt heb. De rest is tussen de 75% en 100% gegroeid. Ik zie ze nog een stukje groeien, maar niet veel meer. Ik heb inderdaad nog zat ruimte en ik kan de lampen zelfs nog wat hoger zetten als ik wil. Lijkt erop dat toppen ervoor zorgt dat ze minder de hoogte in gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had al zoon vermoede dat je PP had, ik groei nu zelf ook PP, 8 stuks op cocos.

 

waar heb je je zaadjes gehaald? mijne komen van FSO

ik heb mijn plantjes ongeveer een maand voor laten groeien... en mijn tent is 180 hoog, dat gaat nog een probleempje worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, OHM said:

waar heb je je zaadjes gehaald? mijne komen van FSO

ik heb mijn plantjes ongeveer een maand voor laten groeien... en mijn tent is 180 hoog, dat gaat nog een probleempje worden.

Ik heb stekken gehaald. Heb nog nooit vanuit zaad gekweekt, wil ik wel doen een keer.

Je zou ze kunnen toppen en blad verwijderen zorgt er ook voor dat ze minder groeien geloof ik. Mijn lampen hangen op ongeveer die hoogte nu, dus ik denk dat je wel goed zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ze geprobeert te fimmen, maar alles is misllukt. Ze staan al op  een week 12/12 dus toppen wil ik niet meer doen.

Het is gewoon afwachten en goed bijhouden met dieven en snoeien.

 

On 10/26/2018 at 3:14 AM, JohnnyXL said:

Ik heb stekken gehaald. Heb nog nooit vanuit zaad gekweekt, wil ik wel doen een keer.

Je zou ze kunnen toppen en blad verwijderen zorgt er ook voor dat ze minder groeien geloof ik. Mijn lampen hangen op ongeveer die hoogte nu, dus ik denk dat je wel goed zit.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom verwijder je zoveel blad?

Nu zit je de aarde te beschijnen met je lampen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, bosrand said:

Waarom verwijder je zoveel blad?

Nu zit je de aarde te beschijnen met je lampen.

 

Ik heb gelezen over een techniek waarbij je veel blad verwijderd vlak voor de bloei en na ongeveer 3 weken bloei. Misschien iets te veel weggehaald inderdaad, maar volgens deze techniek moet je ook veel weghalen. Nu krijgen alle toppen licht inclusief de onderste en als het goed is train je zo je plant om alles in de toppen te steken.

Ik weet dat blad essentieel is voor fotosynthese en was ook huiverig om dit te doen met mijn dames, maar vooralsnog lijkt alles goed te gaan. Enige manier om erachter te komen of het werkt is het proberen. Als het resultaat tegen valt zal ik voor de volgende ronde proberen iets minder weg te halen. Het is immers nog steeds een leerproces voor mij. Ik ga een paar keer dezelfde soort draaien en ik hou netjes bij wat ik allemaal aan het doen ben.

De opbrengst zal duidelijk maken of het slim was of niet. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, JohnnyXL said:

Ik heb gelezen over een techniek waarbij je veel blad verwijderd vlak voor de bloei en na ongeveer 3 weken bloei.

Zou dit niet alleen werken als je gewas dan ook wat dieper is? Dan zou het snoeien voor meer penetratie zorgen in het gewas ipv tot op de grond. Ook in de toppen vindt fotosynthese plaats, maar in de grond niet ;) 

Voor de rest mooie plantjes hoor :) 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...