Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
X-Travert

X-Travert, zo heet ik hier

Recommended Posts

Na geruime tijd op dit forum te hebben rondgeneusd, heb ik besloten lid te worden. Reden daartoe is dat ik binnenshuis wil gaan kweken en wellicht een beroep moet doen op de know-how van ervaren binnenkwekers.

Tot voor kort woonde ik afgelegen in een buitengebied en had aldaar een grote tuin. Met de ruime keuze aan kwalitatief steeds beter wordende autoflowers kon ik ruimschoots in eigen behoefte voorzien.

Na mijn verhuizing met nabije buren vind ik het risicoprofiel te hoog voor een buitenkweek: op een tsunami van lieden in witte overals en blauwe uniformen zit ik niet te wachten.

Ik heb namelijk een uiterst nieuwsgierige buurman, die met grote regelmaat op een keukentrapje klimt om mijn tuin en die van de overige buren te "bewonderen" en die in voorkomende gevallen er een genoegen in schept de gemeente in te schakelen als er binnen zijn gezichtsveld een schutting wordt opgetrokken die wellicht hoger is dan 1.80 meter.

Vandaar mijn besluit om discreet binnenshuis op kleine schaal iets op te zetten, zodat buurmans kennis beperkt blijft tot wat er op de barbecue ligt.

Het gemeentelijke beleid op grond van de Wet Damocles van de plaats waar ik woon luidt als volgt: bij minder dan 20 planten levert het 1e delict een waarschuwing op, bij het 2e delict volgt 3 maanden huissluiting. Een eigen voorraad van meer dan 30 gram wiet wordt geacht een handelsvoorraad te zijn, eveneens met het gevolg een huissluiting van 3 maanden.   

Een binnenkweek moet gaan lukken met zo veel leerzame kweekverslagen en eventuele feedback van andere forumleden.

Wat ik verder over me zelf kwijt wil, is heel beperkt: ik rook niet -wiet verdamp ik-, ik gebruik geen alcohol en probeer, als het maar enigszins mogelijk is, biologische produkten te consumeren en verder woon ik in een energie neutrale woning met voldoende zonnepanelen, een lucht/waterwarmtepomp en geen gasaansluiting.  

Overigens berust dit niet op een "geitenwollensokken mentaliteit", maar omdat roken ongezond is, (te veel) alcohol drinken evenzeer en omdat mijn investering in een energie neutrale woning goed is voor mijn portemonnee. 

Edited by X-Travert
taal/spelfout
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Een eigen voorraad van meer dan 30 gram wiet wordt geacht een handelsvoorraad te zijn, 

hihihihihihi

maar je wilt dus 30 gram kweken? :showoff:

kleine geitjes zijn hardstikke leuk hoor :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou ik me verbazen? Bij 19 planten in de pot kom je er met een waarschuwing van af. Maar zodra je geoogst hebt, stel 10 gram droog per plant, dan heb je met 190 gram een handelsvoorraad en volgt huissluiting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@X-Travert Daar zou ik me niet druk om maken,gewoon maar 1 potje op tafel zetten van 15 gram.
De rest in je holle kies stoppen tot je potje weer vol moet ^_^

Want er moet eerst een klacht komen als ze aan je deur willen komen,ze zijn afhankelijk van info van de buurt/buitenaf.
Know theigh neighbours is mijn advies,drink er koffie mee en praat er vriendelijk&persoonlijk mee.

Ik zou iniedergeval niet 19 zetten maar gewoon 5 ofzo in het begin,om het een beetje op te leren weetjewel.
Mocht je dan een calamiteit hebben,loopt het wel los als je slim handelt/praat.
Als je een beetje goede veggie periode geeft trek je wel genoeg van 5 stuks af.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me druk maken, is het laatste wat ik doe. In het verleden heb ik tot twee keer toe succesvol -zonder budrot- 10 stuks NLX buiten gekweekt: ze waren meer dan manshoog en daar kwam echt wel meer van af dan 30 gram.

Overigens zijn mijn buitenteelten vaker mislukt dan gelukt. Alleen met autoflowers kun je de problemen van natte najaren ontlopen.

Edited by X-Travert
toevoegen van een leesteken: de komma tussen "maken en is". Tussen 2 persoonsvormen hoort een komma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...