Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Haipaaltje

Aanschaf ledlamp

Recommended Posts

Hai ,

Binnenkort ga ik mijn led tl buizen vervangen voor 1 of 2 ledlampen . Echter er is zoveel aanbod dat ik de weg kwijt ben .

Graag wat info en bevindingen .

Vloeroppervlak  =  120 x 80

Voor groei en bloei

Max  € 600,-

Alvast mijn dank

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat heb je nu (lumen/watt/oppervlakte) en wil je diy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu 5 x 25 watt en merk dat wat meer licht grotere , dikkere toppen opbrengt .

Ben niet al te technisch dus geen zelfbouw .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohja exc is dat <_<

200 watt aan strips, maar ik denk dat jij liever geen strips hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gewoon zelf een ledstrip armatuurtje in elkaar schroeven joh. Hoef je echt niet super technisch voor te zijn. Heb het ook gedaan met mijn 2 linker handen en zeer beperkt begrip van elektra. Je afmetingen lenen zich er ook prachtig voor. Passen perfect 5 strips van 56x4cm in.

 

33 minutes ago, greentjeonatrip said:

Als je maar niet naar hun tabellen over lamphoogte gaat kijken :P

 

Edited by cannarie
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zelfs eerder 2 van deze 'gedimd' ophangen, https://www.todogrowled.com/gb/tgl-led-grow-lights/8-led-grow-light-tgl-220.html, maar dan praat je over 700€. Tegen dat licht gezien, zou ik toch eens nadenken over de opmerking van @cannarie . Je hebt het voorrecht dat er een paar prachtige, heldere topics onlangs over geschreven zijn door lieden, die je hier graag in helpen....

En als je echt, echt niet zelf in elkaar wilt schroeven, kijk dan ook eens bij Rubol.nl en win hier advies in, goede begeleiding daar...

Edited by greentjeonatrip
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, greentjeonatrip said:

Ik zou zelfs eerder 2 van deze 'gedimd' ophangen, https://www.todogrowled.com/gb/tgl-led-grow-lights/8-led-grow-light-tgl-220.html, maar dan praat je over 700€

Komt daar niet ook nog VAT belasting overheen dan? Toen ik mijn strips uit de VS bestelde stond er ook incl alle belastingen. Maar dat bleken dus alleen de belastingen binnen de VS te zijn en moest ik de UPS meneer nog eens 21% VAT betalen. Of is dat anders binnen de EU?

Overigens ben je met een 250W strip zelfbouw met 300 euro klaar. Dan heb je een efficiëntere lamp dan alle hierboven genoemde opties die het licht ook nog een perfect over je ruimte verdeelt. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

sale tax import tax en dan hollandsche belasting erbij, binnen eu kost je niets onder xyz bedrag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je pakje is gewoon door de douane steekproefgewijs eruit gehaald en er is geconstateerd dat je nog BTW plichtig bent. Doorgaans zetten de leveranciers een waarde op het pakket zodat je order onder de limiet valt en dan betaal je niets. Was dus gewoon pech........

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt. Ik heb ooit eens 2 hanglampen voor in huis besteld in China en heb toen gevraagd of ze de waarde wilde 'veranderen' van die ene dure lamp. Ik had bewust 1 dure lamp besteld (die ik echt wilde hebben) en daarnaast 1 spotgoedkope lamp die onder de invoerrechten lag. 2 afzonderlijke bestellingen, op  verschillende dagen bij dezelfde shop.

De douane was desalniettemin niet achterlijk en ik kreeg later een mail dat zending was 'vastgehouden', omdat men twijfelde aan de waarde van het pakket. Of ik zo vriendelijk wilde zijn om een kopie van het betalingsbewijs te laten zien. Heb toen idd een kopie laten zien, die van het goedkope lampje :lol:    :innocent:

Overigens had ik op voorhand al afgesproken de 'waarde' te laten corresponderen met de prijs van het  goekopere lampie. Het zijn zo van die fratsen die je leert wanneer je vaker wat besteld hebt...

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, CaveDave said:

Doorgaans zetten de leveranciers een waarde op het pakket zodat je order onder de limiet valt en dan betaal je niets. Was dus gewoon pech........

Ook gerenommeerde bedrijven of alleen chinezen? Want dan had ik er denk ik niet aan kunnen ontkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn gewoon de mazen in het systeem en ik geloof gerust dat het vanuit China makkelijker gaat dan bijv. uit de VS. Maar ik heb eens een nieuwe globe (glas) voor mijn Coleman benzinelantaarn willen bestellen in de VS. Het is een oud model uit de jaren tachtig en die was in de EU niet meer te vinden, behalve op wat vage Poolse sites. Ik schrok toen van de belastingen en de verzendkosten dat ik de bestelling heb afgebroken........ Kreeg ik een uur later een mailtje dat ze hadden begrepen dat ik was geschrokken van de extra kosten en dat ze dat wel op konden lossen..............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ,

Dank voor de antwoorden

Toch graag ervaringen van anderen eventueel met foto's .

@ HUFFnPUFF

Ik weet niet welke led strips jij hebt maar ik ben niet tevreden over deze : https://www.kweekverlichting.nl/led/strips/16w-strip-groei--bloei-100-cm

heb er 2 van met de bijgeleverde driver van 45 watt . Echter binnen het jaar gingen de leds knipperen volgens de shop een defecte driver . Zij hebben een nieuwe geleverd maar ook deze is nu kapot , de leds knipperen weer .

Heb nu een driver besteld van 60 watt in de hoop dat dit nu wel goed gaat .

Hoe moeilijk is zelfbouw ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Haipaaltje hi pal tje :P
ja dat zijn best oude gen ledjes, met dat wattage snap ik compleet dat je wat mist! ik heb daar mijn eerst led lamp van gemaakt, wat best werkte als je het maar dicht op elkaar zette
ik werk nu met moderne strips en merk weinig verschil, behalve dat ik iets minder intensiteit hebt (kleiner hoofdtoppies) maar spreiding zo veel beter is zodat de opbrengt veel hoger en uniformer is

Jij hebt 45w driver met 2x 16w lamp? Ik heb 23w per 44cm strip, jij zou er 20 moeten bijhangen zo :o bij de action hadden ze bijna led buizen die vergelijkbaar zijn met die oude tech, voor 5 euro 
 

Quote

 

Specifications:

Manufacturer: TCI

Model: 128131/830

Lightsource type LED

Control gear Standard

Number of light sources 1

Wattage 23 W

Luminous flux 3540 lm

Luminous efficacy 154 lm/W

Light output ratio 95 %

Colour temperature 3000 K

Colour rendering index Ra 80

Colour of housing White

IP rating 20

Dimensions of the LED strip:

Length: 415mm

Width: 43mm

Height: 5mm 

 

Niet meer verkrijgbaar helaas, zou er nog wel een setje van willen maar ach en wee..

je hebt verschillende stripts f series eb series etc etc met verschillende waardes maar meestal zon halve meter en 40watt en dan 20 euro per stuk, moet er wel nog een driver bij, veel van die strips hebben wel gaatjes dus makkelijker te bevestigen op een stuk ijzer

dit was met die oude led tech
gallery_42303_19253_2026315.thumb.jpg.3b1be1b2ba3105d63522da65046e0510.jpggallery_42303_19253_951556.thumb.jpg.f10fa968c7c3bdec28ada1dc606312af.jpg

 

en deze met modern chips :popcorn:
yut.png

hoe doen deden jouw plantjes het?

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, Haipaaltje said:

Hoe moeilijk is zelfbouw ?

4 aluminium hoekprofielen op maat zagen of op maat bestellen. gaatjes boren en aan elkaar schroeven tot rechthoekig frame.

Per strip 1 alu hoekprofiel op maat (stukje langer dan de strips en enkele mm korter dan de korte hoekprofielen) zagen of bestellen en wederom gaatjes boren. Strips aan de onderkant van de profielen vastschroeven en profielen aan het frame vastschroeven.

Geschikte driver verbinden met de min connector van de strip en dan de plus van die srip weer verbinden met de min van de volgende strip. Ga hiermee door totdat je bij de laatste strip bent waar je die weer terug stuurt naar de driver via de plus.

stekkertje aan de driver verbinden om het om het aan te kunnen sluiten op je stopcontact en klaar is haipaaltje.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...