Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
420Python

1x Purple Haze 1x White widow

Recommended Posts

Begin eens gewoon met je bodemtemperatuur, een vleesthermometer voor de oven is daar uitstekend geschikt voor. Verkrijgbaar bij de Blokker, Hema, Action enz enz  Kost maar een paar euro. Ook meten tijdens de "nacht" periode ;) 

Met waterhuishouding bedoel ik of je niet te nat of juist te droog kweekt? Hoeveel en vaak krijgen ze te drinken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef ze om de dag water met voeding. Ik ga morgen eens kijken in de blokker.

Edited by 420Python

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zomaar een vraagje (nav posten EC waarde van je kraanwater): heb je de zacht of hard water uitvoering van GHE 3 part?

Staat op etiket voorzijde en maakt of breekt je kweek.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat geeft hoeveelheden in ml's volgens schema aan EC bij je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik me niet vergis is het tijdens de flower

0.8 ml/l grow

1,6 ml/l micro

2,4 ml/l bloom

Met een ec tussen 1,8 en 2,5 (denk ik)

Dit zou ik eens moeten controleren op de flessen.

@lostchild

Edited by 420Python

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/4/2018 at 9:25 PM, 420Python said:

Week 4 Update

Er beginnen enkele problemen zich te tonen. Aller eerst heb ik een probleem met mijn white widow. Er vertoonde een blad rare kleuren maar heb geen idee wat het probleem juist is. En mijn purple haze heeft ineens heel veel enkele bladen (aan de toppen) die omhoog gekrult zijn en roestige vlekken hebben. ? Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn bij beide planten?

Voor de rest is de trichome productie the bomb! Ik zie duidelijk dat de white widow langere smalle topjes heeft en de purple haze dikkere korte toppen.

Gr 420Python

IMG_20181104_205420.jpg

IMG_20181104_205446.jpg

IMG_20181104_205147.jpg

IMG_20181104_210718.jpg

IMG_20181104_210723.jpg

IMG_20181104_210731.jpg

 

 

On 11/4/2018 at 11:45 PM, 420Python said:

 

Ja dit is mijn eerste ronde in cocos. Ik geef dagelijks water met voeding en laat dit stevig doorlopen zodat al de oude voeding wordt vernieuwd door de nieuwe, dit om zoutophoping te voorkomen. Maar als ik het dan een dag vergeet dan loopt de ec heel hoog op in het medium. Mss kan ik best afwissel. Wat dacht je van water moet voeding, water met geen voeding maar met calmag, water met voeding, ...

De temperaturen zijn goed te regelen. Gaat nooit hoger dan 29° en niet lager dan 18°C.

 

On 11/5/2018 at 8:32 PM, Xaim said:

Zien er goed uit!
Let wel op als je wat later in de bloeifase zit dat je met de temperaturen wat dichter bij elkaar zit.
Nu ga je van 29 naar 18, zou mooi zijn als je van 26 naar 20 zou gaan, maar of dat lukt is het tweede natuurlijk:innocent:

Ik gebruik zelf ook altijd handschoenen als ik m'n planten ga aanraken, zeker niks mis mee.
Beter te voorzichtig dan dat je van alles overdraagt wat je niet wilt:rolleyes2:

Gr, X

 

On 11/10/2018 at 10:49 AM, Collie Weed said:

 

Het is geen schimmel,dat zeg ik nu alvast.

Doordat je nu niet meer voert krijg je P en K gebrek in dit stadium.
Dus ik zie op de laatste pica,duidelijk K gebrek met roestpuntjes en al.

2 weken spoelen is onzin,en gaat je grammen kosten want je mergelt je plant uit dan.
Spoelen doe je pas als de plant geen massa meer aanmaakt,en zichtbaar is uitgebloeid.
En vaak maar voor een week,of nog minder zelfs.
Als je een 8 weken soort op week 7 al spoelt is niet best,dat hoort na week 8 pas te gebeuren.

Dus wel weer gaan voeren,maar normale doses.
moet je maar kijken hoe druk ze nog aan het bouwen zijn met die toppen:verrygood
 

 

23 hours ago, 420Python said:

Ik heb gisteren onderaan het bladerdek enkele gele verdorde bladeren weggehaald. Deze waren gewoon geel dus zonder roestplekken. Ik denk dat er een nutrient lockout is ergens. Denk eens te spoelen met FloraKleen en daarna met een lage dosis weer beginnen voeden en terug opbouwen.

 

17 hours ago, vakman said:

Honger!!!
Het is heel simpel te zien, check je foto's van vorige week en die van nu...  Ze zijn in rap tempo lichter geworden sinds je gestopt bent met voeden.

 

17 hours ago, 420Python said:

Maar men ec is al 2.0 nu, kan ik nog hoger gaan? Mijn water ec is 0.7.

 

Wanneer ik naar veel foto's van de bladeren kijk, denk ik ook aan de randjesziekte = Kaliumtekort. 

Belangrijk om te weten is dat dit niet alleen veroorzaakt kan worden door...

1) Kaliumtekort...........maar ook door....

2) Te droge luchtvochtigheid

3) Zoutverbranding

Aangezien je wel eens 'vergeetachtig' bent (zijn we allemaal wel eens) en je ec dus nogal eens op wilt lopen......(optie 3?)

Begrijp ik het goed dat de afmetingen van  je tent 80x60 cm zijn ? 

Ik wil graag opmerken dat ik persoonlijk vind dat je 400 watt aan hps teveel van het goede is.  Ik zie in je topic waardes voorbijkomen van 18 en 29 graden, die je maar moeilijk in toom weet te houden. Voor de duidelijkheid, je praat hier over een verschil van 11 graden.

De huidige problemen kunnen ook nu verergerd worden door je 400 watt hps i.c.m. 2 fans die blazen. Op het moment dat er wellicht sprake is van verdampingsproblemen, zou je ook dienen te kijken naar de 'grenzen'  van deze combinatie (optie 2?). 

1) Ik zou  (bij twijfel) op dit moment als eerste je 'lamp hoger gaan hangen' en mochten je fans continue blazen, overweeg om deze op een tijdschakelaar te zetten.

2) Koop een fertometer. Wellicht dat @MisterX je deze ook zou aanraden (?), aangezien hij ook (in een later stadium) op kokos is gaan kweken en deze gebruikt, ik vermoed, tot tevredenheid.

3) Overweeg om in je volgende ronde aan de slag te gaan met 250 watt hps (aangezien je die hebt liggen) en vraag je af of je niet ook 50-100 watt kunt investeren in een warmtekabel- matje-tube heater, of iets dergelijks.....= dag- en nacht dichter bij elkaar = beter klimaat = minder ellende = minder stress = minder stroomkosten = (waarschijnlijk) een gering verschil in opbrengst.....

Edited by greentjeonatrip
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wanneer je aangeeft dat de bladeren onder 'gewoon geel' zijn, dan is dat in mijn optiek ook 'gewoon honger'......

......en zou ik goed nadenken over zoutverbranding, te droge lv, klimaat.......en jouw manier van kweken. Veel succes man (en ik vind die toppen ook gaaf).

 

Edited by greentjeonatrip
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tensiometer werkt niet op kokos, gemaakt vd zuigspanning van aarde en die van kokos is nogal afwijkend.

Onderwaarde (na water geven 160 en bovenwaarde (droge pot) 480 of toch 650?

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiedag, dat zijn idd wel andere waardes. Ik wist dat X ooit de vraag had neergelegd voor het gebruik op kokos, maar het vervolg wist ik niet meer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALS je voor een nieuwe lamp zou gaan, zou ik voor led gaan ipv HPS, dan heb je met minder wattage meer licht. Je zou bv zoiets kunnen nemen, dan zou je klimaat ook wat handelbaarder moeten zijn of een setje van 440W die je kunt dimmen. En net wat @greentjeonatrip zegt, warmte matje er bij en je zit geramd! :rolleyes:

 

Gr, X

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie allen voor de tips! Ik ga in de loop van de dagen mijn omgevingstemperaturen en luchtvochtigheid goed in de gaten houden. Ik denk dat ik mijn ventilatoren een standje lager kan zetten, voor de lamp eventuele led lamp zal ik helaas nog even moeten sparen. Ik ga zeker nog een rondje met hps draaien maar dan met 1 plant het hele tentje vol scroggen met een 250w hps. Ik denk dat ik te enthousiast ben begonnen met deze cocos kweek. Maar goed, weer wat bijgeleerd! Gelukkig heb ik jullie met de goeie hulp van de mede-growers. 

Naar @lostchild zijn vraag.

De voeding dat ik zou moeten geven volgens het schema was dus 

0,8 ml/l grow

1,6 ml/l micro

2,4 ml/l bloom

En ec 1,4 - 2,2

Edit: Ow ik snap je vraag al! Als ik de hoeveelheden gebruik van het schema heb ik een ec tussen 2.0 en 2.3-4.

Over de luchtvochtigheid @greentjeonatrip

Mijn luchtvochtigheid ligt tussen de 50-60. Maar zoals ik al heb aangegeven zal ik dit zeer nauwkeurig bijhouden de komende dagen.

Heb gisteren mijn plant iets meer voeding gegeven dan dat ze gewoon is en ze lijkt ervan te beteren. Ik zie geen verdorde bladeren meer onderaan en kan het dat ze wat meer kleur krijgt ? (Groen).

Heb me ook een methodseven bril aangeschaft zodat ik in het vervolg sneller kan zien wat er aan de hand is met mijn plantje. Is niet altijd duidelijk door de gele kleur van de hps.

 

Ik wens jullie nog een fijne avond / dag.

Ik hou jullie op de hoogte!

 

Edited by 420Python

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420Python, waarom maar 1 plant, zou zonde zijn, je kan er beter 2 neer zetten.
Hoe meer planten er staan hoe sneller je er van kunt leren.
 

als je weinig planten neer wilt zetten zou ik 2 van deze potten er in zetten. (volgens mij heb je deze al:oeps)
Deze vullen met grond of coco's als dat je voorkeur heeft, alleen is grond net wat makkelijker.
Neem dan een Light Mix (bv Bio Bizz), vul dit aan met Schimmels, bactieren en Health tabletten en je zit geramd.
Enige wat je er nog bij moet kopen is nog een flesje BAC Bloeivoeding mochten ze voedsel tekort komen.

Nog even sparen voor de led dan, maar het is zeker de investering waard:innocent:

 

Gr, X

Edited by Xaim
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dus dit is eigenlijk mijn plan: 1 (of 2) planten scroggen onder een 250w hps lamp. Ik ben vanplan om kleinere potten te gebruiken. Heb nu 2x 7 gallon potten maar denk te verkleinen naar 5 gallon potten. Ten eerste is dit makkelijker om water te geven aangezien je droogspots makkelijk hebt in zo'n grote potten. Zeker als je met de hand water geeft. Dus 2x 5 gallon smart pots met cocos van canna. Dan als voedingslijn ga ik advanced nutrients cocos lijn gebruiken. Dit zijn de volgende producten:

Senci coco grow (part a&b)

Sensi coco bloom (part a&b)

Als additieven heb ik

Overdrive

Voodoo juice

Big bud coco

En B-52

Aangezien ik de volgende ronde dus met een voedingslijn speciaal voor cocos werk vermoed ik dat dit "makkelijker" gaat zijn.

Waarom ik persé op cocos wil kweken is omdat ik al enkele ronden met aarde erop heb zitten en ik graag zou leren hou hydroponisch kweken werkt. Na cocos volledig te beheersen zou ik ook graag volledig hydroponisch willen kweken.

Maar dit zijn allemaal zorgen voor later haha!

Stap per stap.

Edit: de reden waarom ik 5 gallon pots zou willen en green grotere is omdat ik gelezen heb dat het beter is om met cocos zo klein mogelijk te kweken omdat je dan optimaal water en voeding kan geven.

Thanks voor de tips @Xaim

Edited by 420Python

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag gedaan!

Misschien nog een tip, neem een makkelijk en kort bloeiend soortje.
Ik heb zelf altijd goed schik gehad van Northern Light, kan veel hebben en komt zat leuks vanaf.
Het moet natuurlijk wel in de smaak vallen.

Ook de Pineapple Chuck is een favoriet voor mij, ZEER compact, maar prachtig en vooral heftig soortje.
Alleen hier moet je de temperaturen wel iets beter in de gaten houden dan met de NL.
Doordat ze zo compact is KAN ze rot gevoelig zijn.

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, 420Python said:

Heb me ook een methodseven bril aangeschaft zodat ik in het vervolg sneller kan zien wat er aan de hand is met mijn plantje. Is niet altijd duidelijk door de gele kleur van de hps.

Krijg nou wat.......een methodseven bril :D......dat wist ik niet:rofl.......daar gaan we eens even induiken :verrygood

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze zomer een kweekje gehouden op mijn balkon. Met de biobizz light mix en de biobizz bio line. Dit was een Autoflower van greenhouseseeds. Deze was echt super. Heb van dat 1ne plantje waar ik nooit problemen met gehad heb 90g droog gehaald. Was super goed bestand tegen voeding en allerlei andere dingen. Ook tegen de koude want tegen het einde werd het redelijk koud buiten en die werd zelfs paars haha xp @Xaim

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou sowieso met 2 dametjes aan de slag gaan. Je zult maar net meemaken dat die éne niet lekker in haar vel zit.....:innocent:

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij geeft tot aan 20% drain, waar haal je droogspots vandaan?

Je redenatie mbt de AN lijn, tig flessen ipv 3 maakt het een stuk minder KISS (keep it simple stupid)?
Beter een simpele kokos A&B en 1 fles(je) PK 13/14 voor het boosten.

Pot grootte: 11ltr is groot zat voor een 9wk bloei op kokos, lang voorgroeien doe je alleen op aarde.

Wil je hydro leren dan kan je misschien beter meteen overstappen op een rondje BigBlocks en water geven met een gietertje:)

 

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: Geeft een nieuwe betekenis aan de 'kiss and ride' zones. Niks geen kusjes......Keep it simple stupid :rofl

Leuk als je schoonmoeder je een dikke pakkerd wilt geven op het vliegveld: "yo mams, kun je niet lezen...."'

 

Edited by greentjeonatrip
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/4/2018 at 11:45 PM, 420Python said:

 

De temperaturen zijn goed te regelen. Gaat nooit hoger dan 29° en niet lager dan 18°C.

 

15 hours ago, 420Python said:

Over de luchtvochtigheid

Mijn luchtvochtigheid ligt tussen de 50-60. Maar zoals ik al heb aangegeven zal ik dit zeer nauwkeurig bijhouden de komende dagen.

Probeer ook eens deze relatieve luchtvochtigheid (en mogelijke verdampingsproblemen) vanuit een 'iets' ander perspectief te bekijken, namelijk vanuit het dampdruktekort van het 'blad'. Onderstaande tabel gaat uit van een bladtemperatuur die 2 graden ónder de omgeving ligt. Je weet wellicht dat een gezond plantje zichzelf 'koelt'.

Nu is dat natuurlijk helemaal niet fair te noemen, bovenstaande quotes, want je waardes zullen inmiddels wel veranderd zijn, maar laten we eens beiden proberen tot een ander inzicht te komen en stellen dat je bij 29 graden een relatieve luchtvochtigheid zou hebben  van 50% en bij 18 graden eentje van 60%. Bij 29/50 zou je rustig mogen stellen dat de verdamping "bijna" 'harder' gaat dan het vocht wat het plantje opneemt en nader je wel degelijk de 'gevarenzone'.....

De vpd tabel is eigenlijk best een handig hulpmiddel, omdat de kracht ervan ligt in het combineren van de relatieve luchtvochtigheid en temperatuur in 1 waarde. Je zou hier prima uit kunnen afleiden, hoe ver je van je 'streefwaarde' ligt, afhankelijk van de fase waarin je zit en kun je mogelijk problemen 'vooruitzien'. Ik heb in mijn huidige topic, voor mijzelf getracht, een eerste aanzet te geven om de tabel en de waardes te begrijpen. Het geeft in ieder geval een andere kijk op je temperaturen en luchtvochtigheid.

Kom eens op met die huidige waardes beste @420Python en kijk eens of je jezelf en ons meer kunt verblijden dan dat ik het zojuist geschetst heb.....:D

vpd_2degree.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, lostchild said:

Jij geeft tot aan 20% drain, waar haal je droogspots vandaan?

Je redenatie mbt de AN lijn, tig flessen ipv 3 maakt het een stuk minder KISS (keep it simple stupid)?
Beter een simpele kokos A&B en 1 fles(je) PK 13/14 voor het boosten.

Pot grootte: 11ltr is groot zat voor een 9wk bloei op kokos, lang voorgroeien doe je alleen op aarde.

Wil je hydro leren dan kan je misschien beter meteen overstappen op een rondje BigBlocks en water geven met een gietertje:)

 

Veel moois gezien op bigblocks op youtube. Werkt hetzelfde als steenwol vlokken. Maar of het hergebruikt kan worden? 

Groeten,

Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...