Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

konopi

'Heksenjacht' op verkopers hennepolie

Recommended Posts

Voedselwaakhond NVWA heeft recent verkopers van hennepolie boetes van duizenden euro's opgelegd omdat ze hun waar onterecht als medicinaal zouden aanprijzen. Ook een bedrijf uit Brummen werd beboet. Verkopers zijn woedend. Een Amsterdamse wietadvocaat spreekt van een heksenjacht. 

https://www.destentor.nl/brummen/heksenjacht-op-verkopers-hennepolie~a87301b8/

 

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zit ook zon zwerige bende achter die claimt dat het je jonger maakt ;) 

Quote

Handelaren in zogeheten CBD-olie, een plantaardig en natuurlijk product dat zou werken tegen lichamelijke en geestelijke klachten, verdienen er wel geld aan. Maar omdat de werking niet wetenschappelijk is bewezen, mag de olie niet als medisch product worden aangeprezen. Sommige handelaren die dat wel deden, moeten nu daarom hoge boetes betalen.

Als ik kamillethee als anti kanker middel verkoop, dan is dat toch gewoon oplichting? Kijk ik ben enorm voorstander van cbd hennep en wietolie maar REGEL HET DAN, op DIT moment is het bij wet een harddrug (tot een paar maanden geleden heeft de overheid het ook zo behandeld) dus ik zeg: haal het uit de opiumwet en ga het gewoon verkopen zoals het hoort (als supplement whatever) dan iedereen blij
hans:

Quote

k heb jaren gestreden voor legalisatie van wiet,

maar het OM zag het meer als harddrugproductie met een crimineel netwerk (samen olie delen) dit gedoe om de boetes legt de aandacht niet op de zere plek

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

CBD olie is geen lijst 1 omdat de (hoge) concentratie THC ontbreekt, net ff wat anders dan 'wiet' olie dat CBD spul.

Op moment dat je een 'complete' olie gaat leveren (dus ook een aandeel THC en andere stoffen) verandert dat.

Olie en verkrijgen, ik moet nog altijd denken aan wat ik ooit bij BNN zag

Olie stoken

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild Ik meen me te herinneren van een aflevering van kassa van een jaar geleden oid, dat de regulatie van de cbd oliën vnl omdat het in een grijs gebied betreft illegaliteit verkeert, zo slecht is dat zowel de concentraties cbd, maar ook de concentraties thc erg varieerden. Zo waren er dus ook flesjes cbd olie op de markt waar meer thc dan cbd in zat maar ook flesjes zonder enige cbd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er kan alleen THC in zitten oals het uit de illegale circuit betrokken is, maar de meeste CBD olie die verkocht wordt via de winkels is gemaakt van landbouwhennep, dus met een THC gehalte van max 0.2%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dat programma zeiden dat de olie vanwege de illegaliteit vaak uit het buitenland gehaald wordt.

Het was trouwens radar, niet kassa. Het stuk waar ik het over had komt in dit fragment helaas niet terug, maar ze benoemen wel de mogelijke psychoactieve werking (hallucineren) ervan.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat in de winkels verkocht wordt, bevat geen THC.In Nederland mag er legaal geen CBD olie geproduceerd worden, dus wat er verkocht wordt, is in het buitenland geproduceerd.Tsjechië of Zwitserland zijn landen waar er legaal geproduceerd mag worden.Er is een bedrijf die zegt dat ze Deense olie verkopen, maar ook daar is de productie niet toegestaan.Wordt er trouwens ook geen legale hennep verbouwd .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was niet de uitkomst van het onderzoek van radar. Meer kan ik er ook niet over zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het filmpje hebben ze over andere dingen die in het flesje zou kunnen zitten.Ene merk is de andere niet, maar zoals het naar voren komt zouden sommige merken gewoon wietolie verkopen.Lijkt me toch dat die dan zwaar in overtreding zijn, wanneer er THC in zou zitten.Weet niet of je wel eens een analyse gezien van gewone hennep?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nogmaals, Dit was slechts een fragment uit de uitzending. Het enige dat ik zo snel terug kon vinden. Wat die man zegt over hallucineren was iig zeker gedoeld op het effect van thc.

In de uitzending werden 10 merken geanalyseerd. De meeste bevatte niet of nauwelijks cbd en 1 merk dus vooral thc.

Ik weet dat "gewone hennep" nauwelijks thc bevat, dus zal dan wel van "ongewone hennep" komen

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, lostchild said:

CBD olie is geen lijst 1 omdat de (hoge) concentratie THC ontbreekt, net ff wat anders dan 'wiet' olie dat CBD spul.

Op moment dat je een 'complete' olie gaat leveren (dus ook een aandeel THC en andere stoffen) verandert dat.

Olie en verkrijgen, ik moet nog altijd denken aan wat ik ooit bij BNN zag

Olie stoken

lijst 1 opiumwet

Quote

 

hennepolie

concentraat van planten van het geslacht Cannabis (hennep) verkregen door extractie van hennep of hasjiesj, al dan niet vermengd met olie

 

dat weet jij toch heel goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie deze https://www.cbdolie.org/radar-is-cbd-olie-wel-veilig/

Quote

 “Er zijn bij het Nederlands Vergiftigingen Informatie Centrum (NVIC) meerdere meldingen binnengekomen van mensen die last kregen van hallucinaties en een onrustig gevoel.” Die klachten worden waarschijnlijk veroorzaakt door THC, een stof met een bekende hallucinogene werking.

gewoon de reinste bullshit natuurlijk, gewoon je eigen verstand uit en de wiet de schuld geven, die mensen drinken wel iedere dag een fles wijn :rofl

when-you-smoke-the-herb-it-reveals-you-t

sommige mensen vinden zichzelf helemaal niet leuk..

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat ik het met 10 onderzochte flesjes waarvan 1 met thc niet helemaal goed herinnerd had. Het was dus nog overtuigender met 46 onderzochte flesjes en meerdere met "heel veel thc"

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het ook wel grappig, hoe veel hebben die mensen genomen?!

Quote

"Dat sommige flesjes CBD-olie een andere inhoud bevatten dan mensen verwachten, blijkt ook uit een onderzoek bij het RADAR-panel. Vierduizend mensen van het panel zeggen wel eens CBD-olie gebruikt te hebben. Van hen heeft veertien procent wel eens last gehad van hallucinaties."

ik heb ook wel eens een gram hasjolie gegeten (de echte dus) en daar werd ik wel bezopen van, maar ik deze mensen moet DRUPPELS genomen hebben.... of gewoon stiekem het hele flesje?? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar had die 14% die last hadden van hallucinaties het gekocht in de winkel of via een kennis verkregen die het gemaakt heeft?Dat kan je dus afvragen.

Die man in het filmpje is van het Instituut Verantwoord Medicijn gebruik & presenteert ook het medisch journaal over verschillende onderwerpen op medisch gebied.

image.png.a3e2abff73c18fad97a6afdcf54b19f0.png

Deze flesjes vallen onder de warenwet, niet onder de medicijnwet, dus waarom je dan iemand uitnodigt die gaat over verantwoord medicijngebruik is mij een raadsel.Flesje op de foto helemaal links een keer gebruikt, sliep wel als een os.

Wat zegt dhr Hazekamp

image.thumb.jpeg.518c99649b464e6f8b658e35696209b3.jpeg

Maakt eigenlijk wat meer reclame voor het BMC, maar ja het BMC kwam in nieuwsuur ook niet helemaal positief naar voren laatst in de uitzending.Flesjes olie uit de apotheek moet je ook zelf betalen & wordt niet vergoed.Flesje Bedrolite (alleen CBD) kost ook iets van €60 heb ik van een goeie kennis vernomen, maar werkte niet gaf ze aan.

Flesje Bedrocanolie met maar 2% THC kost iets van €180,- voor 10 ml.

  • Sad 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een slechte soap is dit zeg....:wacko:
Iedereen weet toch dat als je slaapmiddelen kan laten staan omdat een kennis olie voor je maakt,je toch geen crimineel circuit opricht?
Je kiest gewoon voor je eigen gezondheid als Nederlander,en het is nooit een wondermiddel geweest maar wel een wonderlijk hulpmiddel.
Je moet het inderdaad zien als voedingssupplement wat gewoon een bepaalde werking heeft.:shifty:
 

Mijn olie is minder sterk dan de wiet die ik kweek want ik verdun het uiteraard tot de gewenste sterkte.
Ik help dus de mensen om mij heen waar ik kan,en dat is barmhartigheid en geen crimineel syndicaat.
Olie is geen harddrugs,maar een zegen voor je lichaam&geest zonder schadelijke neveneffecten bij verantwoord gebruik.

Sla olie met een kleurtje verkopen is gewoon oplichting,en DAN verdien je pas straf...... stelletje dikke ratten.:lol:

Zoek maar een ander om af te schilderen als dealer,ik haal mijn recht zeker weten in de rechtbank they can be sure of that.

Als je ziet hoe sommige mensen met chronische pijn ervan opknappen in mijn persoonlijke kring.
Dan mag de aanklager zichzelf verantwoorden tegenover die zieke mensen&de rechter waarom hun kwaliteit van leven afgenomen moet worden.

Just keep on fighting,for those who cannot fight/fend for themselves-_-

 

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HUFFnPUFF

Tetrahydrocannabinol is het toverwoord in deze en staat sinds ik meen 1976 apart op de lijst.

Wat zit er in CBD olie niet wat er in hennepolie wel zit en zo wel of niet onder lijst 1 valt?

KLIK en dan zoeken op pagina via ctrl+f want je scrollt je een ongeluk.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild Klopt, als je de pure thc uit een andere bron dan hennep (cannabis) kunt halen is het nog steeds een verboden harddrug. Nu 
 

Quote

 

hasjiesj

een gebruikelijk vast mengsel van de afgescheiden hars verkregen van planten van het geslacht Cannabis (hennep), met plantaardige elementen van deze planten

 

Quote

 

hennep

elk deel van de plant van het geslacht Cannabis (hennep), waaraan de hars niet is onttrokken, met uitzondering van de zaden

 

 

 

De opiumwet de plant, de hars, de wortels, de olie, de blaadjes etc allemaal bij voorbaat heeft verboden is er geen legale manier (buiten vergunning uitzondering opiumwet) om cbd olie te maken, je hebt er immers 1) verboden planten voor nodig 2) op het moment dat jij een extractie maakt op basis van zuiverheid is het een harddrug (cbd crystals, uitspraak mbt hogere concentratie hasj en olie) en wanneer het een olie is is het tevens een harddrug, de wet geeft de mens hierin nul ruimte, thc speelt hierin geen rol

Ik ben hier uiteraard op tegen, maar DIT is de oorsprong van alle problematiek, NIET het feit dat iemand een boete kan krijgen voor ongefundeerde medische claims, dat helpt de acceptatie niet, pak het verbod aan.
Als er te hard word gereden bij de school van jouw kinderen, en je wilt dat daarop wordt gecontroleerd, accepteer je het ook niet dat hardrijders een boete zouden krijgen, maar als het tot een aanrijding komt niet, dat is een verkeerde insteek; je pakt de hardrijders aan om dat "ongeluk" te voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HUFFnPUFF

Weet je wel wat hennep is vraag ik me af ?

Waarom zou nu thc specifiek genoemd zijn wat een werkzaam bestanddeel is van marihuana en niet van hennep en zo de onduidelijke definitie die voor allerlei foute uitleg vatbaar is in 1 klap verduidelijkt?

Hennep is hetzelfde als marihuana

Fabel. Er is nog altijd verwarring over het verschil tussen hennep en marihuana. De planten lijken op elkaar, maar zijn niet hetzelfde. Vezelhennep en marihuanahennep stammen beide van dezelfde plant. Door veredeling ontstaan twee subrassen. Het belangrijkste verschil: vezelhennep bevat bijna geen THC en je kunt er dus niet high van worden. Om die reden mag het ook legaal worden verbouwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, lostchild said:

Fabel. Er is nog altijd verwarring over het verschil tussen hennep en marihuana. De planten lijken op elkaar, maar zijn niet hetzelfde. Vezelhennep en marihuanahennep stammen beide van dezelfde plant. Door veredeling ontstaan twee subrassen. Het belangrijkste verschil: vezelhennep bevat bijna geen THC en je kunt er dus niet high van worden. Om die reden mag het ook legaal worden verbouwd.

Maw thc houdende hennep is ook hennep. Dus als in de wet over hennep wordt gesproken gaat het over beide soorten.

Was het verbod op cannabis in de VS niet ook ontstaan toen het mogelijk werd om efficient papier van hennep te maken. De papierindustrie daarom fake news de wereld in hielp over verkrachtende mexicanen onder invloed van, waardoor hennep verboden werd en men papier bleef gebruiken voor kranten?

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach in tijden van concentraten (99% thca crystallen om maar iets te noemen enz...) is de lijn tussen vezel-hennep en wiet naar mijn inziens vervaagd.

Je kan het van beide "soorten" maken enkel heb je van de ene 50x meer nodig dan van het andere :P maar van het ene mag je wel onder iets minder strenge vergunnings voorwaarden een heel veld zetten.

0,2% thc is de Europese drempel dat wil zeggen dat 1gram toppen = 2mg thc

ongeveer 25-50mg thc om buzzed te worden?= 12,5gram - 25gram vezelhennep toppen. Is een belachelijke hoeveelheid om zo weg te roken maar misschien ter grootte van een 20cent muntje voor een "dabje" 

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom de boer die hennep teelt nooit zijn eigen zaad mag gebruiken.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, lostchild said:

@HUFFnPUFF

Weet je wel wat hennep is vraag ik me af ?

Waarom zou nu thc specifiek genoemd zijn wat een werkzaam bestanddeel is van marihuana en niet van hennep en zo de onduidelijke definitie die voor allerlei foute uitleg vatbaar is in 1 klap verduidelijkt?

Hennep is hetzelfde als marihuana

Fabel. Er is nog altijd verwarring over het verschil tussen hennep en marihuana. De planten lijken op elkaar, maar zijn niet hetzelfde. Vezelhennep en marihuanahennep stammen beide van dezelfde plant. Door veredeling ontstaan twee subrassen. Het belangrijkste verschil: vezelhennep bevat bijna geen THC en je kunt er dus niet high van worden. Om die reden mag het ook legaal worden verbouwd.

Cmon LC doe niet zo vreemd, er staat gewoon zwart op wit HENNEP VERBODEN, dan ga je mij toch niet voorhouden dat hennep wel mag? de hele plant mag niet, niets ervan mag, behalve zaadjes, maar zaadjes kweken mag ook niet :rofl
Lees het nog eens, thc is als losse stof ook verboden omdat je anders het verbod kon omzeilen middel eens alternatieve bron voor thc (synthetisch of van andere planten maakt niet uit; de stof is verboden) dus als jij met magie thc uit boomschors kunt halen, is dat nog steeds verboden, wil je een henneptouw maken als cultureel erfgoed, dan is dat nog steeds verboden.
En de vereiste voor "rassen" is dat ze onderling niet kunnen reproduceren, "hennep" en "cannabis" kunnen dat priiiiiiima :head_hurts_kr:goede bron ook https://gezondnu.nl/dossiers/therapieen-en-behandelingen/fytotherapie/6-dingen-wist-hennepolie-en-wil-weten/


@alkaline maar nu zijn erook 99% cbd crystals uit vezelhennep, wat nu :P

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...