Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sunbeam

Pineapple Haze V2 F1 *No-Till *LED by Sunbeam

Recommended Posts

16 hours ago, HUFFnPUFF said:

Hier ook de bovenlaag van de vorige ronde afgeschraapt en in een emmertje gestopt, paar dagen later uitstrooien over de nieuwe potten, dagje later BEWEEGT ALLES :showoff: Zo had ik vliegjes, shit weer die rotvliegjes, waren het geen rouwmugjes maar parasitaire mugjes (geen idee waar ze op leven maar ole ole) al die bio leven is slecht voor je hart :wOOt

Co2 meter ligt nu ook naast je co2 productie?

hoe koud is jouw ruimte dan? hier nog steeds 21 graden (beetje fris hoor :rolleyes:) (merk het wel aan de onderin temp, die is wel iets lager met het weer buiten, dus nu waait de wind over de lamp weer naar beneden over de plant)

 

JAJA 1065 PPM in de soil!
wat een giller :showoff:

Ja nou dankzij al die verwarmings poespas is het nu onder de potten nooit kouder dan 20 graden en in de tent nu nooit kouder dan 18 graden. Het scheelt dus maar een paar graadjes maar die maken wel het verschil!

De planten staan er nu steeds helemaal klaar voor aan het eind van hun nacht!
De aardetemperatuur is zelfs iets hoger dan onder de potten zo tussen de 21 en 23 graden, en daar doe ik verder niets aan, dat loopt gewoon langzaam op gedurende hun dag.


Ik heb zeg maar 3 ventilatie niveaus, onderin de inblaas die zich verspreidt, en die is met de lamp uit nu dus verwarmd met die matjes! + die vloerverwarming.  Anders was het wel gezakt tot 16 graden of misschien nog wat lager met dit weer!
Af en toe gaan de zwenk fannetjes even een kwartiertje aan verder alleen de afzuiging zachtjes.
Bovenin zitten ook weer fans maar die staan snachts dus uit.

Met de lamp aan zijn de waardes in de gehele tent zelfs beter. Dit komt oa omdat ik de lucht bovenin de tent met die fannetjes ook nog eens een zwieper omlaag geef, ik zorg altijd voor een zo goed mogelijke mix, tenminste als de lamp aan is...

Ik weet eigenlijk niet wat nu de temperatuur is naast de potten zeg maar of bij de rand, ik zal er es een metertje leggen, control freak als ik ben :P
 

Edited by Sunbeam
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze te koud staan worden de bladeren paars. Beter 24 a 26 graden houden. Snachts 20, 18 is misschien wat laag. Maar wat is 2C verschil nu..

De inlaat waar je het over had, beter op de tent, bij de grond leven schimmels. 

De uitlaat gewoon op de badkamer. Beslagen ramen is wachten op politie. Misschien een luchtontvochtigings machine?? Deed het voor mij. Had m net binnen en aan staan, met de cops buiten druk aan het rond lopen om mn huis. Net op tijd dus...

Ja een gewaarschuw mens telt voor 2.:)

Groeten,

Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/31/2018 at 12:43 AM, Hannesh said:

Als ze te koud staan worden de bladeren paars. Beter 24 a 26 graden houden. Snachts 20, 18 is misschien wat laag. Maar wat is 2C verschil nu..

De inlaat waar je het over had, beter op de tent, bij de grond leven schimmels. 

De uitlaat gewoon op de badkamer. Beslagen ramen is wachten op politie. Misschien een luchtontvochtigings machine?? Deed het voor mij. Had m net binnen en aan staan, met de cops buiten druk aan het rond lopen om mn huis. Net op tijd dus...

Ja een gewaarschuw mens telt voor 2.:)

Groeten,

Hannesh

Welnee met koud weer heb ik normaal ook wel eens beslagen ramen, enkel glas daar, koud weer, ramen dicht en stoken de planten water geven, er in leven,  dan heb je t al, en het is niet ergens aan de straat he maakt u zich geen zorgen, dat doet niemand hier in de buurt gelukkig, mijn buren weten er ook van, ook dat ik het klein hou!
En ik ben helemaal niet bang voor schimmels die indringen, die heb je overal, vooral in mijn aarde daar doe ik het om. Die 2 graadjes daarentegen dat kan het verschil maken tussen een te hoge LV of net niet!! Want naar mijn weten komt dáár die schimmel vandaan! Te grote verschillen tussen dag en nacht temperatuur en dus een LV die mee schommelt!

Maar mocht er wat van buiten willen komen, ik heb toch die autofilters, nou beter kan je volgens mij niet filteren, of ik moet met uvc gaan werken :lol:
Nee ik heb geen smetvrees.

Rechts heb ik trouwens gewoon nog even een schotje geplaatst tussen de muur en de tent zodat ie daar bovenlangs moet aanzuigen, weer een graadje warmer :)

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij viel het op als enige huis in de straat die dat had. Het was van 400w hps en 4 planten scrogg. Maar toch..

Ja temperatuurverschillen. Als het dauwpunt bereikt is ga je gewoon druppelvorming krijgen en dan krijg je inderdaad sneller schimmel. Ik snoei altijd bij de pootjes. Temp 24, 25 graden (onder de scrogg)lamp aan. 20 graden lamp uit. Eb vloed bak op 50 cm hoogte.

Luchtontvochtiger aan vanaf week 4, nooit geen rot. Grote bladeren zonder thc weggeknipt. Rotten kan dan bijna niet meer. Maar wat een verdamping geeft het als het goed gaat. 

Waterde pas als het nog niet kurkdroog was, vochtig. Zo om de 2 a 3 dagen. Ze gingen het hardst als ze al een dag niets te drinken hadden gehad. Helemaal verzuipen en daarna laten opdrinken voorkomt wortelrot en bevordert de groei echt veel. 

Vind je mooie meters hebben. Zit veel potentie in. Nu de beste waardes nog vinden. :D

Groeten,

Hannesh

Edited by Hannesh
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Hannesh said:

Bij mij viel het op als enige huis in de straat die dat had. Het was van 400w hps en 4 planten scrogg. Maar toch..

Ja temperatuurverschillen. Als het dauwpunt bereikt is ga je gewoon druppelvorming krijgen en dan krijg je inderdaad sneller schimmel. Ik snoei altijd bij de pootjes. Temp 24, 25 graden (onder de scrogg)lamp aan. 20 graden lamp uit.

Luchtontvochtiger aan vanaf week 4, nooit geen rot. Grote bladeren zonder thc weggeknipt. Rotten kan dan bijna niet meer. Maar wat een verdamping geeft het als het goed gaat. 

Waterde pas als het nog niet kurkdroog was, vochtig. Zo om de 2 a 3 dagen. Ze gingen het hardst als ze al een dag niets te drinken hadden gehad. Helemaal verzuipen en daarna laten opdrinken voorkomt wortelrot en bevordert de groei echt veel. 

Vind je mooie meters hebben. Zit veel potentie in. Nu de beste waardes nog vinden. :D

Groeten,

Hannesh

tnx ongelukjes zitten in een klein hoekje het is wel blijven opletten en verbeteren waar nodig ja!
Ja ik woon gelukkig niet in een typisch rijtjeshuis. En wat gebruikt een ontvochtiger wel niet? Dan stook ik liever wat bij met het raampje open en de huis afzuiging aan.
Dit is mijn derde winterkweek daar zo en geen klachten of gekke blikken. En een hele hoge RV buiten of een strenge winter dat zijn dingen, zo vaak komen die ook weer niet voor, (zeker tegenwoordig is het altijd maar een paar dagen koud, en dan zijn de chemtrails weer op lol.) Het is geluk hebben en ik denk dat ik het zo wel ruim red, evt wat bijstoken. De RV binnen komt op zich niet boven de 60% uit! Ja behalve op de ramen, want die zijn nu eenmaal koud, gelukkig staan er bij een raam ook nog gewone kamerplanten die flink woekeren tegen het beslagen raam aan hahah. En natuurlijk geil ik op een dehumidifier, maar ook op 2 nieuwe kweek hokken helemaal weggewerkt in de muur en en en


Ik geef niet elke dag water nee, en ik heb ze ook nog nooit helemaal tot en met run-off bewaterd, wel zo ongeveer de laatste keer.
De volgende keer maak ik gewoon minder thee zodat ik ook niet 2 dagen achter elkaar hoef te wateren.

Wel is het zo dat ik toch probeer de aarde wel nat genoeg te houden en niet zo droog als wat je met aarde doet zonder al dat leven erin en er op, het is even een andere manier van kweken dit. Daar waarschuwen no till growers ook voor: Laat nooit je toplaag uitdrogen, dus die bewater ik toch zeker wel 1x in de 2 dagen, of alleen een beetje sproeien of een beetje gieten niet te veel iig. Nu wat minder maar ik heb er juist voor gezorgd dat alle hennep en beukensnippers goed verzadigd zijn geraakt, een buffer opgebouwd dus, ook in de vermiculiet en de kleimineralen die er door zitten.
Ik zie het ook wel als ze wat te nat staan of als ze juist dorst hebben, de cover crop zuipt ook als een gek trouwens, die hangt soms met 1 dag overslaan alweer slapjes. Ja nu dus eindelijk even een paar dagen niet....
Mijn belangrijkste factor is wel de lv, of rv op canopy hoogte? Die van de display, als die overdag ruim in de 60% zit dan hoeven ze dagen geen water iig.... Als het onder de 50% komt is het tijd! Ben het verder wel met je eens het is een goeie techniek, dat je echt ziet dat ze er aan toe zijn en dan klokloklok drinken ze het zo op! (het zijn net mensen ;) )
Maar goed heb het dus langzaam opgebouwd tot een stukkie over de grens en nu weer even rustig aan.... en dan goed gaan kijken naar de plant ja! Nu weet ik van ok geen dry spots (trouwens nog niet 100% maar de plant is ook nog niet zo ver..)
 

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sunbeam ik gooi gewoon water in de bledjes/ eb en vloedbak. Ze zuigen het water zo op. Altijd kletsnat, daarna gewoon op laten drogen. Die potten van jou zijn echt heel groot. Met te veel water kan je wortelrot krijgen. Vooral in zo een grote bak.. Beter veel water in een keer en laten opdrogen, voorkomt chronische natte voeten. Denk aan natte voeten in schoenen. Dat geeft ook schimmel. Gewoon zonder sokken aan slapen hoor. :D

Nou ik ga er maar van tussen, het is laat. Ik volg je topic. :p

gtrz

Hannesh

Edited by Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Hannesh said:

@Sunbeam ik gooi gewoon water in de bledjes/ eb en vloedbak. Ze zuigen het water zo op. Altijd kletsnat, daarna gewoon op laten drogen. Die potten van jou zijn echt heel groot. Met te veel water kan je wortelrot krijgen. Vooral in zo een grote bak..

Nou ik ga er maar van tussen, het is laat. Ik volg je topic. :p

gtrz

Hannesh

Doe ik ook al! Maar ik moet dus ook boven wel wat blijven geven...

best spannend, ik wou dat ik een goeie vochtmeter kon vinden een betaalbare.

Nu dus even er af blijven, klopt!

ciao!

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/29/2018 at 11:24 PM, Sunbeam said:

Volgens mij heb ik trouwens al minstens 2 mannetjes ontdekt dus ik ga wat ruimte krijgen.....!
Dat is dan een eerste keer voor mij

Ik moet aan de gang met de macrolens

 

Waar zie je dat aan in deze fase ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je nog eens overweegt om de onderste node weg te halen, dan zou ik dat voortaan bij de eerste keer toppen doen. Het is gewoon zonde van de energie, wanneer je dit bijvoorbeeld bij de 2e keer toppen doet.

Tot nu toe bevalt me dat opperbest om alleen met node 2 en 3 verder te gaan. Prachtig om te zien man, de fase tussen bloeidag 14 en 21. Ik weet niet in hoeverre je in de gelegenheid bent om je dag en nachttemps dicht bij elkaar te houden, maar zou het zeker in die eerste 21 dagen na 12/12 proberen strak te houden. 'Lastpak' heeft daar een heel mooi topic over geschreven op het andere forum. In deze periode wordt echt het 'frame' gevormd.

Benieuwd wanneer je gaat schakelen, jouw dames zijn er toch al klaar voor, lijkt me...

Good luck Sunnery !

 

Edited by greentjeonatrip
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb voor 'vandaag' genoeg geliked zegt ie...hoe kan dat nou ik ben net wakker ;)
Ja precies ook regulier ja, vandaar, ik eindig vrijwel zeker niet met 6 planten.
Ik wist niet dat die fase een apart woord heeft, ik vind het zelf wel een belangrijke fase ook!
Daarom heb ik ook al die verwarmings dingen nu geinstalleerd om dus dips of uitschieters in het klimaat te voorkomen. Net op tijd ook met de winter..
18 graden in de tent minimaal nu. En alles gaat automatisch Ik ben tevreden :)
 

@greentjeonatrip Ja hoe zie je dat, welke zijn er mannetje?? Dat was dus nog even de vraag! (Een stukkie terug heb ik al detail fotos staan van die super kleine bolletjes, frupseltjes, bloemetjes maar ik zie het idd nog niet goed) Dat is dus een van de redenen dat ik nog op 18/6 sta. De andere reden is dus dat ik wellicht met minder planten over ga blijven en dan wil ik ze wel lekker breed hebben...
 

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oja voor de foto kijkers, omdat ze er vannacht nog weer blijer bij stonden hier nog wat plaatjes daarvan
Handjes in de lucht!
_DSC6889.thumb.jpg.3df995711bf6ecc74b69a2cee3e7e677.jpg_DSC6912.thumb.jpg.73466722dc1bd86236432ec705171c01.jpg

_DSC6891.thumb.jpg.d68d58c43662636ec198c1f905f48084.jpg_DSC6892.thumb.jpg.dc677f5f2822c934e97eec347bbb2058.jpg_DSC6895.thumb.jpg.980052d93b75cf0add2f138c9c9577d2.jpg_DSC6897.thumb.jpg.43ab690c06fc420be181dc00e75ec2a0.jpg_DSC6899.thumb.jpg.85f78e66aec1305141500915c28f9cc5.jpg_DSC6900.thumb.jpg.f23dc8b199af9454ad8b5814a3eb59a5.jpg_DSC6904.thumb.jpg.b806387fa017241d5a399ae9c9f8cedc.jpg

Van deze weet ik niet of ik die misschien verder terug snoei, ik aarzel omdat de derde node van deze zijtak zo'n mooie 3 topper heeft.
Leuk maar het is ook de plant die het meest voor loopt op de rest... Als het nou een vrouwtje is en er gaan er 2 anderen weg dan heb ik de ruimte om haar takken plat te leggen.
Frapant detail is dat 'het' in een kleinere aldi tas staat als enige, en toevallig natuurlijk weer de grootste plant zal je altijd zien...
Hier de scheut met de 3 toppen:

_DSC6905.thumb.jpg.344e9ea1246bb27fb414c73f4c141a1d.jpg
_DSC6906.thumb.jpg.0d98babae096d8e3704e443919b28934.jpg

 

_DSC6907.thumb.jpg.c124893e9fa6014096e35076d9c5342f.jpg_DSC6910.thumb.jpg.20955aaea8d4562c932ee1a359829bfd.jpg
23.4 graden daar dus trouwens!

_DSC6911.thumb.jpg.99727f348c55919c0a60f7199c8cccd8.jpg

Vochtige onderkant maar niet verzopen, net niet...

_DSC6916.thumb.jpg.71bbdbdbed73a4b7b1ad5dcba49f90bc.jpg_DSC6919.thumb.jpg.15a0a2db44ddc5007dfd9ac8a09b73ab.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tandjes, je moet hier dagelijks een complete bijbel doorspitten om het helemaal te volgen :tu :o

Maaruh, voor dat geld kijk ik het even aan met jou metert. Heb het niet zo op made in china meuk, die kinderen daar worden ook steeds slechter in d'r vak... :D

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, vakman said:

De tandjes, je moet hier dagelijks een complete bijbel doorspitten om het helemaal te volgen :tu :o

Maaruh, voor dat geld kijk ik het even aan met jou metert. Heb het niet zo op made in china meuk, die kinderen daar worden ook steeds slechter in d'r vak... :D

Ja storm voor de stilte ;)

Ik zag dat Loki Gro op yt  hem ook al even gebruikt en de reviews op ali waren ook ok dus ik dacht ik ga dr veur, de gebruiksaanwijzing is trouwens ook goed en met een windows laptopje kan je wel echt data loggen zie ik en het programmatje is ook wel uitgebreid, qua software best ok! Maar verwacht er inderdaad niet te veel van, ik keek net even in de tent na de nacht en de meter stond ineens uit terwijl ie toch echt aan de usb hangt.. Ja ik ben proefkonijn nou prima hoor, nog even mee leren omgaan ook.

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/31/2018 at 1:05 AM, Hannesh said:

Bij mij viel het op als enige huis in de straat die dat had. Het was van 400w hps en 4 planten scrogg. Maar toch..

Ja temperatuurverschillen. Als het dauwpunt bereikt is ga je gewoon druppelvorming krijgen en dan krijg je inderdaad sneller schimmel. Ik snoei altijd bij de pootjes. Temp 24, 25 graden (onder de scrogg)lamp aan. 20 graden lamp uit. Eb vloed bak op 50 cm hoogte.

Luchtontvochtiger aan vanaf week 4, nooit geen rot. Grote bladeren zonder thc weggeknipt. Rotten kan dan bijna niet meer. Maar wat een verdamping geeft het als het goed gaat. 

Waterde pas als het nog niet kurkdroog was, vochtig. Zo om de 2 a 3 dagen. Ze gingen het hardst als ze al een dag niets te drinken hadden gehad. Helemaal verzuipen en daarna laten opdrinken voorkomt wortelrot en bevordert de groei echt veel. 

Vind je mooie meters hebben. Zit veel potentie in. Nu de beste waardes nog vinden. :D

Groeten,

Hannesh

Ja het geeft inderdaad wel een bak verdamping dat vergeet je wel eens, en straks in de bloei weet ik wel dat ik er niet onderuit kom om niet alleen het raam maar ook nog een deur naar buiten open te hebben, op een kier minstens, maar dat werkt best wel goed trouwens! Hoef ik veel minder hard af te zuigen als het koud is snachts en ik sta te blazen met licht is het lekker in balans. De plaatsing van de tent kan wat dat betreft bijna niet beter, staat precies op een doorloop op de tocht en die tocht kan ik heel mooi regelen :) Vooral dus swinters, szomers moet de afzuiger 3x zo hard of moest ik de lamp soms terug draaien.

Nu met die thermostaten en 50w hier en 30w daar en nog 25w daar merk ik dat ik veel minder hoef op te letten,  of bijsturen want telkens als ik check zijn de waardes gewoon goed, scheelt een hijs op een bong ;)
Never change a winning team zeg ik maar hier, en op hoop van zegen maar weer, ik ben wat mij betreft iig wintrerklaar!

Goeie tips ook de potgrootte is opletten! Al zie ik gelukkig nog steeds super blije planten die allemaal hard groeien.
Wil ze ook nog iets oplichten van de schaal, zat te prakiseren hoe en had een eureka moment, gewoon met gewassen lava grit waar ik nog een zak van heb liggen, wat er onder strooien, pot er weer op klaar, een laagje van 1 cm, hooguit. De bodem moet nog wel onder water staan als ik de schotel vol giet, dat is mijn regeltje. (ik verheug me nu al weer op het tillen en het wassen van de stenen in een emmer in de badkamer jeeeuu... misschien laat ik het wel, er zit namelijk al een laag van die stenen onderin de zakken, ik kijk wel ff).

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook wel interessant, ik heb die meter, moet hem nog gaan gebruiken.

Schermafbeelding 2018-11-01 om 19.43.38.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke dag is weer anders
_DSC6922.thumb.jpg.d6aaa56012bd47ede9746d4fe18fc416.jpg
De RV is weer hoog in de tent, maar hoe komt dat nou?
Omdat de cover crop weer filnk is aangezweld! hihi.

_DSC6923.thumb.jpg.ae87e002662a1264fbbd3e8e8485e94f.jpg_DSC6925.thumb.jpg.84dac87f8b55f406e4058ddb009fdf80.jpg
Verder blaken ze van gezondheid, een mooie glans zit er op!
_DSC6927.thumb.jpg.c6834eb2524fadc3c6857a2ff64ad9a6.jpg_DSC6929.thumb.jpg.9a4013af89dcd2baf28cf25d2729a0b9.jpg

Ja dat voorste blaadje zat vast aan een vliegenvanger...
 

En ja die tomaten willen ook wel!
Het toeval wil dat ze hun huis delen met een laatbloeier ojee!
_DSC6931.thumb.jpg.0f09241c051ca54b5719bf1283107761.jpg

de schaar mag er wel weer in
_DSC6932.thumb.jpg.0e643e501ad49bedfb035406223b4e24.jpg
Nat genoeg iig
_DSC6933.thumb.jpg.7b136964bb7d23dff9ec78f093a68624.jpg
Hee wat zie ik daar ze voelen al aankomen dat de focus meer op de bovenste helft komt te liggen en stoten in razend tempo de onderste bladen af, ok prima hoor :)
_DSC6935.thumb.jpg.92768363ef0939a9b3fff4eeaae60c47.jpg_DSC6936.thumb.jpg.ce0bde01c52c123dca561a8c33e11452.jpg

Dit in tegenstelling tot dit blad dat een medaille verdient voor doorzettingsvermogen, het is bijna helemaal opgegroend!
_DSC6938.thumb.jpg.730a0dc19d34c775f07759aa9a86ba37.jpg

en een fraai exemplaar hier
_DSC6939.thumb.jpg.3e6736026fd9e0788206c3d1d3f1654a.jpg

 

_DSC6942.thumb.jpg.5a967daf28a8914e5603cbb009c6e4a6.jpg

Waar waren we? oja maaien.
Nou het plan is de kiemgroenten er in ieder geval tussenuit te maaien, want er luikt van alles lekkers onder het veld :)
Koriander, tijm, rozemarijn, kervel, dille, anijs. Ben de munt nog vergeten in te zaaien maar dat is ook  wel de moeder der woekerplanten, toch wordt die wel aangeraden en dan de pepermunt..
Maar ik loop op de zaken vooruit.

_DSC6945.thumb.jpg.7c0a6610837fed4987e14e1d9caaa9fc.jpg_DSC6946.thumb.jpg.b3760ffb3adf389df4ab31b89b8f745e.jpg

Na het maaien ga ik ze  ze aan hun bedje strappen!

Maar eerst dit!
Nu even 1 plant tegelijk, van deze heb ik het meeste vermoeden dat het een man is, het is die klauwer links voor:
_DSC6949.thumb.jpg.c76bf202cbaa6c51fc83c5a7cdb01b67.jpg_DSC6954.thumb.jpg.2b3719e795b30e9dfd1a186ece2b7332.jpg_DSC6954-2.thumb.jpg.12b14901f58b42dd1785863f7603fdde.jpg_DSC6958.thumb.jpg.0992322b16a02555db11c6eced1a46ae.jpg_DSC6958-2.thumb.jpg.643555294e2e80a8764c7e87c2382f2f.jpg

deze beauty is het
_DSC6927.thumb.jpg.c6834eb2524fadc3c6857a2ff64ad9a6.jpg

Edited by Sunbeam
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus een filter in mijn raam en naar binnen blazen en zo mijn appartement op overdruk zetten ik heb er zojuist serieus over nagedacht haha
Het is wel echt een hoop grijs stof ook hier, de raamopeningen zitten onder, magnetisch stof, laten we 1 bovenraampje anders doen met een fannetje, ik heb nog wel wat van die autofilters over en ook een 200mm fan  hi hi
Ik heb natuurlijk een dijk van een luchtreiniger in mijn huis staan, namelijk een hennepplant! Een zuurstofproducent, helemaal ingepakt in de stofhappers met fans die alles rondpompen, de plant wordt in optimale conditie gehouden met op elke cel genoeg fotonen, dus de filterwerking is ook gemaximaliseerd ;) nu alleen nog zorgen dat de meeste troep van buiten ook weg blijft, misschien knap ik er dan zelf ook nog van op ;)

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

_DSC6959.jpg

_DSC6960.jpg

_DSC6961.jpg

NU nòg luchtiger!

_DSC6964.jpg

Btw ze waren droog in het midden onder, slechts een beetje vochtig! Ja zelfs weer dorstig! T was ook weer dag 3 na de laatste aftankbeurt.
Een paar nematoden nog gezien! :) En 1 vliegje maar! Bijna geen een gezien meer, ik denk dat ik ze overweldigd heb. :dope:

_DSC6965.jpg

_DSC6966.jpg

_DSC6967.jpg

1 tomaatje heb ik verpot, naar die bak met dat vermoedelijke mannetje, en de andere 3 of 4 stonden er, bijna tot de grond gesnoeid, ja er moest ruimte komen voor de training he!

_DSC6968.jpg

Alles is goed gegaan er is helemaal niets geknakt! In Lavameel zit veel scilicium wist ik.. Ze voelen plooibaar en vlezig aan, zelfs die kleine puntige links voor nu, was makkelijk te hanteren. Ik heb dit keer extra opgelet dat ik met buigen geen enkele spanning op de aanhechting zet.

_DSC6972.jpg

Al het knipsel is gewoon zo weer terug de potten in gegaan, toch het makkelijkst, voelt ook het meest natuurlijk aan om te doen, en de wormen zijn blij.
Beetje zeewiervlokken, bokashi vlokken en nog wat zaadjes zijn er bij gegaan, lavendel, thijm, klaver en basilicum..

_DSC6980.jpg

_DSC6979.jpg

_DSC6981.jpg

_DSC6982.jpg

_DSC6983.jpg

_DSC6986.jpg

Nog 1 x de waardes voor het maaien:
_DSC6922.thumb.jpg.ea296e3dfb6d82d7e939f152a2709a2f.jpg
Zie dat na het maaien de temperatuur binnen ineens oploopt en de RV afneemt, terwijl ik net 10 liter water heb gegeven! Ik heb de lamp weer 40w terug moeten dimmen! Omdat ik de afzuiging niet ineens op 2 wil zetten nu al, belachelijk haha.
Minder bladmassa = minder verdamping = lagere RV en minder afkoeling dmv verdamping via blaadjes. Ook worden de potten warmer door minder schaduw op de toplaag en ik denk de zijkanten, dan zou je zeggen van daar zal ook veel water verdampen, maar dus toch minder dan wanneer een plant het voor je doet, die er voor heeft doorgeleerd :P
_DSC6990.jpg

De omgevingstemperatuur in de kamer waar ik zat te werken met de deur dicht is ook opgelopen..
T is natuurlijk geen exacte science maar het is me wel al vaker opgevallen!
Mijn max temperaturen zijn al tijden niet boven de 27 graden gekomen, en nu zo floep.

Ben in elk geval opgelucht dat deze klus me goed is afgegaan, nu nog het sexen, ze gaan natuurlijk als een beest dus het wordt nu wel opletten, straks PLING heb ik een tros bananen.... ik heb de geslachtsdelen alvast bloot gelegd, volle bak licht erop, het is me wat..

Edited by Sunbeam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sunbeam Als het allemaal vrouwen geweest waren zou ik het op 12/12 zetten. 

Voller dan dat het nu is wil je zo niet hebben als je alleen de vrouwen nog hebt. Weet je al hoe je het gaat indelen?

Het ziet er goed uit met wateren nu!

Je kan ze laten staan tot het blad slap gaat staan, net daar voor wil je zijn. Dan gaat het het best. Al moet ik zeggen dat gedurende de dag het ook wel eens slapper gaat staan hoe meer uur ze belicht worden en sochtens wat meer overeind. 

Het blad is in ieder geval mooi nu. Ze zien er erg gezond uit. :D

Groeten,

Hannesh

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zo kijk ik er ook tegenaan @Hannesh
Er zijn alleen wat grote onzekerheden over het geslacht van de planten!!

Ik heb gisteren die breedste even goed bekeken, mijn meest volgroeide exemplaar, nou ik kom er echt niet uit!
Het lijkt wel erg op een man en vrouw in een!
_DSC6996.thumb.jpg.f0d7821a16997e16f13f35c3d743b2ff.jpg

Aan de ene kant een balletje aan de andere kant een 'kaars vlammetje' SJA!

_DSC6997.thumb.jpg.e7494415d6c81c90fb12e3397c55b843.jpg

2 balletjes?

en deze expressie dan??
_DSC6998.thumb.jpg.b3791e551643b7cf669d1090b514a8bd.jpg_DSC7000.thumb.jpg.b4af2c4230e07bfb5644cf0b7edee62b.jpg_DSC7001.thumb.jpg.40187490243b9047cac0ad83dc369a46.jpg_DSC7004.thumb.jpg.437d6455b4575d9fed05d0139c4e1ba8.jpg_DSC7008.thumb.jpg.092f3f08f7633403807ad1df8cf26485.jpg

Hier zie ik dan toch de twee bloeiharen, maar ja dat is maar 1 plek....

_DSC7009.thumb.jpg.ddf60f6657b6b8138ec6842a4bb8b6a1.jpg

Deze is het
_DSC7010.thumb.jpg.6f108aca2adadbe401fb8ee376022759.jpg

Dat zou toch vreselijk zonde zijn als die weg moest! Maar als wietboer ben ik bereid offers te maken. :head_hurts_kr:

En dan nog een paar snapshots van die klauwer, waar ik later nog op terug kom:

_DSC7011.thumb.jpg.018e7f0ee999c029dc5dac545bfb043d.jpg
_DSC7011-2.thumb.jpg.3b742113887e96eb2b897f20fe9293ad.jpg

_DSC7017.thumb.jpg.2130c03a4f92d026a362d831e0048de0.jpg

 

Daar bovenop is er vannacht een oscillerende fan kapot gegaan, een onbetrouwbare dimmer is de oorzaak denk ik, maar het kan ook de fan zijn.
De aardlek is hierdoor geklapt, op zich wel veilig, maar: Zucht.

Dus de lamp is 3 uur eerder uit gegaan.
Ik had al eerder zoiets dat er een timer niet goed stond, per ongeluk, en toen heb ik 2 nachten achter elkaar ongeveer een week geleden een wat langere nacht gedraaid, een uur of 3 langer.
Ik hoop niet dat ze in de war zijn geraakt man! Ik had nog wel zo'n mooi stressvrij verloop...
Maar nu dus ook weer een lange nacht, en een bak vocht want alles was uit toen ik wakker werd, en nu draai ik met nog maar 1 fan boven de canopy, ik had 2 van die dimmers, dus weer een nieuwe erop, voor de overgebleven fan, maar ik zoek nu wel naar een betere oplossing!
De fans zijn 220V dus met zo'n 12V dimmertje red ik het niet. Het kan ook aan de fan liggen, of aan de combinatie dimmer en fan dus.
http://grow-pro.net/product/secret-jardin-monkey-fan-oscillerend-17-cm-6-5-20w/

dimmer:

https://nl.aliexpress.com/item/Nieuwe-4000-w-220-v-SCR-Voltage-Regulator-Motor-Speed-Controller-Dimmen-Thermostaat/32844970477.html

Ik vraag me wat de dimmer betreft af of dit niet een betere koop is:
https://luchtbehandelingstore.nl/product/airtech-fancontroller/

Het zou zomaar kunnen echter dat hij van binnen het zelfde werkt als die van Ali?

 

Maar wat moet ik nu maken van die grootste plant?? damn..
Zoals het er nu naar uit ziet gaat die er uit en die andere ook.
Ik maak vanavond weer meer fotos......

 

Ik weet dus bijna zeker dat ik planten weg ga halen, meer wel dan niet.
Ik zou nu ook 12/12 kunnen starten, voor het geval dat het bloeisignaal gegeven is, maar ik finish vast niet met deze 6, wat jullie?!

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb trouwens wel een fabrikant gevonden die fannetjes maakt, die als ze bij ons in de winkel zouden liggen voor 10,- niet aan te slepen zouden zijn!
https://dutch.alibaba.com/product-detail/manufacturer-new-product-electric-oscillating-small-home-clip-fan-60564342221.html

1066046281_Schermafbeelding2018-11-03om17_25_37.png.e26b4b24deb2c4803fbce00024ebcb37.png

 

Helaas wel een MOQ (minimum order quantity) van 100 stuks!
That SUCKS
Wie durft t aan?! ;)

 

Heb ook 2 van deze besteld, maar ik betwijfel sterk of die werkelijk oscilleert, anders vraag ik gewoon mijn geld terug! haha
https://nl.aliexpress.com/item/25-W-2-V-Mini-Elektrische-Auto-Fan-Cooling-Geluidsarm-Zomer-Auto-Airconditioner-Ventilator-Draagbare-Voertuig/32890264186.html

2136791408_Schermafbeelding2018-11-03om17_55_32.png.81fa3fe92715739fc592479c17c8b95e.png329459305_Schermafbeelding2018-11-03om17_55_41.png.52f6fa2ee37236bc227e355f8e30b943.png

Staat er oscillating in de titel, maar er staat óók 2 V, op zijn Chinees dus!
Hier kan je op rekenen dat het witte knopje voor hard en zacht bedoeld is en het zwarte knippertje voor
aan/uit.
Ik heb de verkoper al weer gemaild dat als dat het geval is, ze de order direct mogen cancelen.

Volgens mij gaat er de komende dagen wel meer 'gecanceld' worden, met de schaar.....

Edit:
Wie zoekt zal vinden!

Heb ze gemaild of ze ook roze hebben!
nee haha; wat het kost om 3 deze kant op te zenden
https://dutch.alibaba.com/product-detail/Small-8-inch-Desktop-Oscillation-Mountable-60656568406.html

123000415_Schermafbeelding2018-11-03om18_17_59.png.3fdebada6c029e4737cae07d1d321bc8.png

Edited by Sunbeam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 2v car van lijkt een beetje ook die ik gevonden had..  daar stond in de advertentie die ie 180* zou oscileren..

Die in die aldi tas doet me wel een beetje aan een herma helaas.. die bolletjes zijn wel verdacht man!

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, Crusher3r said:

Die 2v car van lijkt een beetje ook die ik gevonden had..  daar stond in de advertentie die ie 180* zou oscileren..

Die in die aldi tas doet me wel een beetje aan een herma helaas.. die bolletjes zijn wel verdacht man!

Ja man ik zit best wel in de stress hier! pffff zeker na het gezeur met de zwakste schakel de fans en dimmer...
Er zijn er meer die rare kenmerken vertonen!


Moet ik ze zo allemaal weer stuk voor stuk er uit halen en bekijken. Fotograferen, labelen, wat een werk. Nee dit design heeft geen wielen er onder.
Ik weet niet hoe lang ik nog mag wachten??

Misschien heb ik wel 4 mannen dat ik maar blijf doorzoeken, of misschien schieten er overal wel bloeiharen uit met een dag of 2?
totaal geen ervaring met dit gedeelte!!
Het zou makkelijk moeten zijn! Regulier zou stabieler moeten zijn qua herms
:wacko:

Ik heb de verkoper  van die fans een mail gestuurd, ben benieuwd wat die zegt! Als ze oscilleren dan liggen ze met een dag of 10 op de stoep. Ik hou wel van dat soort 12v meuk, lichtgewicht, veilig, goedkoper, we werken ook in een poppenhuis, dus dan mogen de fans ook wel op usb, zonder lampjes graag Ali!
Het design ziet er niet eens slecht uit, retro, compacter, mooi roostertje, minder plastic, past beter bij mn lamp :P
 

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...