Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sunbeam

Pineapple Haze V2 F1 *No-Till *LED by Sunbeam

Recommended Posts

31 minutes ago, HUFFnPUFF said:

wel oogsten/composteren voor ze sporen maken he 

dat wil je tog juist! Dat ze blijven terug komen!

O bedoel je het zo
...klopt als ze op hun best zijn, vlak voor ze hun sporen loslaten, maar goed het ligt er aan wat je doel is..
 

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan we weer
Ik heb natuurlijk verder niks gedaan aan die rode beestjes.
En net keek ik onderop een plant, zie ik een paar van die rode beestjes heen en weer rennen, maar nu wat gegroeid!

En ik zie ineens een nieuw transparant wit beestje dat kleiner is zeg 4-5x zo klein, en ze hebben interactie met elkaar maar dat gaat zo snel ik weet niet wat ze doen, maar die witte zaten met een boel op dat rode dopje midden op de plant, dus ik dat dopje er af halen afspoelen en weer terug, zo'n blauw plak velletje een stukje aan dat dopje gemaakt.

Ze lijken beiden meer op de beestjes die je bestelt voor de bestrijding!
Ik maak nog wel fotos maar voor wat ik zie zo gauw, kan ik aan het blad geen beschadigingen vinden die wijzen op insecten schade.

Ik denk wel dat ik fotos ga maken en die door mail naar:
https://www.entocare.nl/bestrijders/bestrijders-van-mijten/

De komende dagen maak ik daar wel een thema van, ze staan verder in beast modus hard te groeien!
Wel enkele random blaadjes met wat gele PH stippen, bij neville, een paar maar duidelijk niet veroorzaakt door beestjes, ja misschien aan de wortels maar volgens mij gewoon gedeeltes van de pot die niet goed doorwaterd waren met her en der plaatselijke PH schommelingen door de wilde mix met veel kalk die ik gemaakt heb.

Ik ben zelf denk ik net zo benieuwd als jullie of ik me hier zonder flinke schade uit zal kunnen redden !

Het kan natuurlijk hard mis gaan met die beestjes en dan zou mijn kaartenhuis wel eens helemaal in elkaar kunnen vallen... Nu kan ik ook nog wat sprayen evt als het echt helemaal fout gaat, nog net voor ik in bloei ga...

Ik hou van leven maar ook bij mij zijn er grenzen! Ik krijg er zeg maar overal jeuk van, dat je denkt help ze zitten nu onder mijn kleren...

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff snel wat niet al te scherpe fotos, moet Aldi hier blij mee zijn of absoluut niet.....that's the question
Ze lopen wat af. Die witte heeft een zuig mondje ojee ze zitten op mijn stam, maar ook op de pot en op dat rode dingetje
Hier gewoon samen in beeld die kleine zie ik net pas OMG
_DSC7154.thumb.jpg.2ed6757ddbf9195bef70547e67010b6b.jpg_DSC7155.thumb.jpg.8594ca3890979b088dd0c98f42d70b26.jpg_DSC7157-2.thumb.jpg.83e32c7f567736c2ba4c9211c4f95e9f.jpg_DSC7157.thumb.jpg.22e12ece37b271e15721726e627068d6.jpg_DSC7160.jpg.bdf3345025a5a6c4c4bfef8e20a7c562.jpg_DSC7163.jpg.4e77673e0e82818633777fe9d0879809.jpg_DSC7171.jpg.71dea0692bfdeb92c922efbc2460fadc.jpg_DSC7176.thumb.jpg.2f71e0b4e5b7af8ff880f82965cdb63f.jpg

spint?

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

:showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het maakt de jungle wel compleet natuurlijk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, 420man010 said:

Het maakt de jungle wel compleet natuurlijk

KLOPT! :D

Die rode zijn namelijk roofmijten en dan van de soort 'grondmijt' (die komen dus uit de compost).
En als je 'normale'  roofmijten bestelt komen die samen in het zakje met voedermijten, en dat zijn die transparant/witte beestjes!

Ik heb ze net gebeld bij Entocare, en die man zag de fotos en zei o dat is helemaal geen plaag en over mijn manier van kweken zij hei ook dat het een prima manier was om juist plagen te voorkomen.

Maar ter preventie zou ik wel nog wat Spical kunnen inzetten.

Dus ik heb hier een chill weekend :spliff:

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

En deze besteld ter preventie!
https://www.entocare.nl/home/webshop/bestrijders/spint-en-mijtbestrijders/spical-plus-25-zakjes/

Het is het geld niet namelijk, en ik ben ruim op tijd hiiiihaaaa :showoff:

Ik zag al het ene na het andere rampenscenario voor me, dat ik planten moest gaan omhakken of liters met pesticide gebruiken..

Hij gaf nog 1 tip, spuit je planten in met een heermoes oplossing!
Daarin zit veel kiezelzuur en dat geeft een beschermend laagje over je blad.
https://www.tuinadvies.nl/artikels/heermoes_en_zijn_positieve_kanten

In het verleden heb ik wel eens spintmijt gehad, mijn allereerste binnenkweek, maar toen kweekte ik dus op growshop aarde met perliet en cocos.
Nu ik de boel gewoon buiten uit de compostbak heb getrokken blijkt dat dus een minder groot probleem te zijn,

ja zelfs een goed idee!

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjonge jonge hoef geen gtst aan te zetten voor een portie drama :rofl

ja precies wat die man zei is gewoon stofmijt compost beesie niet mis mee, is zelfs voer voor onze vriendjes als ze niets anders kunnen vinden zelfs

  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, HUFFnPUFF said:

tjonge jonge hoef geen gtst aan te zetten voor een portie drama :rofl

ja precies wat die man zei is gewoon stofmijt compost beesie niet mis mee, is zelfs voer voor onze vriendjes als ze niets anders kunnen vinden zelfs

Drama sells!
Het is toch heerlijk zo'n kweek waarin het alle kanten op gaat en dan steeds weer goed komt :P
Vol cliffhangers, drama en hypotheses

eet smakelijk!

Edited by Sunbeam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo op het eerste gezicht lijkt het wel ok maar ik zie toch een hele dierentuin ontstaan!
Als dat maar goed af loopt!
_DSC7178.thumb.jpg.43826c795d24fbfa1e52dfc63d0f65bb.jpg_DSC7185.thumb.jpg.86f309a5b66038b6066646bdbbe0a147.jpg

Hier het gestipte blad
_DSC7186.thumb.jpg.e171ed054845deb3f13cfa12d2685281.jpg_DSC7190.thumb.jpg.1d1234e2a5acac357f53b5d092034ed3.jpg

Maar wat zie ik daar!
_DSC7197.thumb.jpg.0733fe0cc4fcb94fcba1f9fa5eaa304d.jpgwhoooops!
Of niet?
_DSC7194-2.thumb.jpg.04407bd0b919d65a2ed447d0efc5e0fa.jpg_DSC7194.jpg.3b57e01e11fb1f866386c6e8200d57ad.jpg_DSC7196.thumb.jpg.9e252f381ae2f12d88621d33b81e82d8.jpg

Leuk die fabric pots, die zitten nu helemaal vol met eitjes my god! Of wat zie ik? Volgevreten beesten die allemaal munchen op mijn cover crop maar geen een op de wiet.

_DSC7198.thumb.jpg.3b0ead3e149175c785f829bf22e710c3.jpg_DSC7200.thumb.jpg.52eac18c6493665c582dbfa5a2794c0a.jpg_DSC7201.thumb.jpg.2ae899f58e35d2245e3542f1c8a96cf6.jpgApekooien??


Check deze:
_DSC7206.thumb.jpg.551a6d7a19e1ebd8a48b86d81cde4194.jpg

De cover crop in die pot is zojuist in erbarmelijke toestand gesnoeid....
Deze fotos gaan zo naar entocare

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je wel subsidie aan kunt vragen met je Zoo :lol:
Mss loopt het wel los, of het loopt in de soep. Succes ermee in ieder geval, met de oorlogsvoering :P

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, vakman said:

Ik denk dat je wel subsidie aan kunt vragen met je Zoo :lol:
Mss loopt het wel los, of het loopt in de soep. Succes ermee in ieder geval, met de oorlogsvoering :P

Ja precies ik ga de oorlog verklaren! Ik hoop dat de meneer bij entocare zegt je moet lieveheersbeestjes hebben, want die zijn leuker dan deze lelijke gedrochten..
 

Ik krijg overal jeuk, het is erg wennen al dat leven.

Oja ik ga wat fannetjes plaatsen onderin dat het wat droger gaat worden dan het was de afgelopen dagen was te vochtig, en dat is te zien........

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb toevallig vorige week ook een kudde lieveheersbeestjes uitgezet in m'n groeikast, maar volgens mij zijn de meeste al weer vertrokken...
Had er een hele hoop ergens in een hoekie bij het raam "gevonden" , ze komen nu massaal naar binnen ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow je hebt wel mazzel dat ze zo binnen komen, hier alleen fruitvliegjes, en sinds de compost thee rode fruitvliegjes 1 maatje groter, want die vlogen gewoon mee naar binnen en bleven om de compost hangen die ik daar op een dienblad had liggen met een lamp er boven zodat de wormen naar onder gingen en ik telkens een laagje kon afschrapen voor in de theezak.
En die vliegjes verlieten het zinkende schip gewoon niet helemaal wild werden ze, paren in dat schuim, of weet ik wat ze deden vreten bij de rand van het schuim en enorm hard groeien! En dan blij om me heen vliegen als ik die klep open trok, on steroids! Ook wel gewoon leuk om te zien, zolang het niet blijvend is. Ze zijn er nu weer allemaal uit geloof ik. Maar het is ook nooit een plaag geweest, gewoon nuttige beetjes zijn het maar wel in je compost bak!
Toch probeer ik alle soorten wel een habitatje te geven, in en rond huis uitroeien gaat me toch niet lukken, zeker niet met mijn stijl waarin de dorre blaadjes allemaal bij de pot gaan. Ik pas vooral op met alles wat zoet is, niks laat ik slingeren, alle flessen spoel ik af tegenwoordig. Al het halve fruit in bakjes in de koelkast zsm nog geen leeg gedronken glas vruchtensap laat ik staan anders heb ik met 2 dagen een heel leger, het zijn duidelijk opruimers!
Gelukkig zijn die in mijn tentje geen probleem ik zie er misschien eentje af en toe. Ik heb ook nematoden trouwens, ook in de compost thee gaan ze niet dood van het werden er juist meer. Gekkenhuis.

Ik moet weer snoeien, maar ik durf die tent haast niet meer open te doen, moet ik elke plant van dichtbij gaan bekijken...
Het blijft een soap hier!

Pas als ik het in de cure potten heb zitten zal ik weten of het de moeite was of niet voor herhaling vatbaar.
Ik denk nu zelfs ja ik zal wel in herhaling moeten vallen want die beestjes zitten overal!
Dan zou ik echt monsanto moeten laten langs komen, alles even soaken met roundup, de tuin, de compost 'gewoon alles dood behalve die 4 daar dank u'..
;)

Ja zonder dollen ik weet serieus niet hoe dit af loopt, ik heb al es spider mites, gehad maar toen had ik 1 plantje staan in een kleinere pot, ook met aarde uit de compost deels.
Geen cover crop, netjes getopt kort rokje gegeven. Toen heb ik het weten uit te zingen door een aantal fanleafs te verwijderen, uiteindelijk keiharde kristaltoppen vanaf gekomen..
Had alleen liever niet de bladeren afgeknipt! En ja de grow was kaal en overzichtelijk, toch, àls je dan t verkeerde beestje hebt ja dan vreet dat op zeker van je wietplant natuurlijk weinig keus!

Deze kweek nu blijft ook zeker interessant, kijken of ik de balans stevig de goeie kant op kan laten slaan, aan de biodiversiteit ligt het niet! Hoewel, nog een paar specifieke beestjes er bij en wellicht.....
Wat je wel eens hoort van living soil kwekers, no tillers, dat als je een probleem hebt met een pest, je altijd wat te weinig van iets hebt, niet genoeg biodiversiteit.
Hoewel ik dus hier een foutje hebt gemaakt met overwatering van de toplaag denk ik. Ik had het nu bij onder wateren kunnen houden.
Misschien eten de beestjes de tuin wel kaal omdat ze weten dat alles straks in de schaduw staat en toch zal verwelken. :P

Ze houden trouwens erg van klaver en koriander, wel een beetje gek die koriander zou beestjes moeten afschrikken? Maar ze verkiezen momenteel de koriander boven de wiet?? Ja dat zou ik ook doen in dit stadium als ik daar woonde maarreeh
Nou ik ben blij dat ie er staat anders hadden ze het hogerop gezocht!

Oeps net afgeknipt hoe loopt dit a

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, HUFFnPUFF said:

mummy aphids = no worries, sluipwespen in de buurt :tu

wtf het wordt steeds beter!
of moet ik zeggen luguberder

Echt een ecosysteem man ik ben zwaar onder de indruk

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de een of andere manier heb je ook slimme en domme beestjes, de slimme eten de domme op soort van.
Of toch allemaal een andere taak, mooi hoor!

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

holy shit man dus wie is het en waar solliciteert het naar?
Klinkt echt GEVAARLIJK man sluipwesp. zoek zoek ben me aan het inlezen >>>
Een echte horrorstory hier nature claiming back her spaces shit is getting wild!

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waanzinnig!
Wat is de natuur toch mooi!!

Dus ok, hahaha het was net goed aan het gaan dus!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, Sunbeam said:

Op de een of andere manier heb je ook slimme en domme beestjes, de slimme eten de domme op soort van.
Of toch allemaal een andere taak, mooi hoor!

ja maar een lieveheersbeessie vliegt gewoon de hele dag tegen de lamp aan, dus ja slimmer en dommer maar niet slim :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel!!
We zijn er weer voor de weekend special!
_DSC7207.thumb.jpg.9ca98f5bdc499607db17bdb81f74929f.jpg

we

_DSC7214.thumb.jpg.82bb18f9f4f764d85b3b2c15f2f5694a.jpg

Kunnen

_DSC7220.thumb.jpg.f58e702fd731b49161aed1aad18602e0.jpg

Zo langzamerhand

_DSC7221.thumb.jpg.51a156a810574b0ee2518e71111b58a7.jpg

wel eens

_DSC7222.thumb.jpg.373c71fcb9c142266907c8423b71aa04.jpg

Aan

_DSC7226.thumb.jpg.95b54e33ea80b1133a2b84728f0d06a0.jpg

bloeien

_DSC7227.thumb.jpg.029ff58fbcf6ac9f5b0fe22f3ead386b.jpg

gaan

_DSC7228.thumb.jpg.721a77a8ba35a9d578203539d7eb6386.jpg

denken

_DSC7230.thumb.jpg.fe9a2e0667ef2e325d402620fbd070a8.jpg

of

_DSC7231.thumb.jpg.2a13c987f02f3c36ed73a081f03f67bc.jpg

niet?

_DSC7234.thumb.jpg.4db185caeb7fe0d35e451127ff2134d2.jpg

Bipolaire bedoeling hier!
Eerst horror maar nu toch weer feest!

De lamp is weer wat omhoog gedaan, de toppen wat uitgevouwen, de ventilatie op 2 en dan moet de lamp ook  harder om het warm genoeg te krijgen dus ±550W samen met het hogere verbruik van de afzuiging.
Ipv ±450W  totaal op stand 1.
Even kijken wat de planten er van zeggen... anders gaat ie weer terug maar ik vond het wat te vochtig soms bijna 70%

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk voor volgende keer

Beetje jammer van die staafjes, microplastics, niet dat mijn potten dat niet zijn...

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...