Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sunbeam

Pineapple Haze V2 F1 *No-Till *LED by Sunbeam

Recommended Posts

De eerste plantjes komen boven dus dit is de  S:jump:T:jump:A:jump:R:jump:T  van deze kweek!

De voorbereidingen vind je hier terug, hier vind je onder andere het recept voor de aarde!

En de bouw van de lamp hier, een hele evolutie, voor wie zin heeft te lezen:

 

Ok de tent is 90x120x180
Ik kweek in 38 liter (10 gallon) root pouch boxer brown potten
De soil is gemixt op een basis van 1/3 coco, 1/3 vermiculiet, 1/3 zelf gemaakte wormen compost met de wormen er nog in!
met extra:
Organisch materiaal
Mineralen
Bodemleven

Ik composteer met behulp van Microferm, ook wel EM genoemd, Effectieve Micro Organismen. Hiermee bewater ik ook, het is een soort recharge/bacto..

Het plan is om zo min mogelijk bij te voeren en hopelijk alleen via top dressing..
Ook hoop ik meerdere rondes te draaien in dezelfde potten. Ik verwijder de kluiten niet, ik knip ze af en ik zet er straks gewoon weer een plantje naast.

Strains:

Pineapple Haze 4x

is al tijden een favoriet van mij uit de Dampkring in Amsterdam.
Ik heb haar hier gevonden:
https://my.cannapot.com/cannabis-strains/Cannabella_Seed_Club/PineappleHaze_V2/

Alleen wel V2 en wel regulier F1 zaad.
Maar met snellere bloei en van dezelfde breeder als V1...
Daarvan heb ik er 4 staan. Ik de hoop dat er minimaal 2 vrouwtjes zullen over blijven!


En daarbij nog 2 fem soorten
Blue Haze 1x
https://www.zamnesia.nl/zamnesia-seeds/3271-blue-haze-feminized.html
en
Critical Neville Haze 2.0 1x
https://www.zamnesia.nl/delicious-seeds/1558-critical-neville-haze-feminized.html

Het stroomverbruik is nu 125W inclusief. Rond de 100W exclusief. Vooral kwaliteit staat op 1 bij deze grow en leven natuurlijk. Stroomverbruik staat op 3. Had ik al gezegd fun?
Er zijn 6 COBs in gebruik. Ik kan ze ook alle 16 aan zetten en dimmen, maar nu doe ik even een experimentje met schuin 'aansnijden'vanuit het midden_DSC5896.thumb.jpg.047181fbb5067634df95ab3176a61768.jpg...

Welkom kijker!

Op kop in de achterste rij rechts  Blue Haze!
_DSC5897.thumb.jpg.078e807f14826b9239d98bb06d7c98ce.jpg

Op de voet gevolgd door Critical Neville Haze 2.0:
_DSC5902.thumb.jpg.b43236d55e4b4d5a4dbd985eae2bf64e.jpg_DSC5902-2.jpg.788a1c231f949c9b8c6aec4c7d73ebbd.jpg

En de eerste Pineapple Haze V2 regular F1  mmmm

_DSC5900.thumb.jpg.f95ec845f84de4aae8ad9c79f927aae3.jpg_DSC5900-2.thumb.jpg.2fd2d1db8ebcba50d3243453e3ab4709.jpg_DSC5910.thumb.jpg.27273b6ccfcba6c3a827153053d003d5.jpg_DSC5910-2.thumb.jpg.885671adab22185f9ee2d0daaddbe886.jpg_DSC5910-4.thumb.jpg.fadb040cb982fe1a6716b124da46998c.jpg_DSC5910-3.thumb.jpg.4d0e1287aa04f193895c7986a05e0a0f.jpg_DSC5911.thumb.jpg.4b809be119f90ba4e6f375988bc8f9ab.jpg

Goed spul! Lekker licht en luchtig :)
Hennep wat is dat? ;)

Nou dat is Carbon

Miauw!

Sunbeam

Edited by Sunbeam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

liiiiift off!

zou dat niet aan de kat geven succes met opruimen :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das niet voor de poes nee!
De wereld snapt er niks van!!
_DSC5897-2.jpg

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zaailing heeft wel een mooie dikke stam, ziet er goed gezond uit :D

Gaat het hout niet rotten en zorgen voor ongewenste schimmels/bacteriën? 

Gr, X

Edited by Xaim
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Xaim said:

Die zaailing heeft wel een mooie dikke stam, ziet er goed gezond uit :D

Gaat het hout niet rotten en zorgen voor ongewenste schimmels/bacteriën? 

Gr, X

Dat is de bedoeling juist!
Nou ja niet de ongewenste, maar dat zal toch niet het geval zijn joh..
Het bovenste laagje hou ik juist expres vochtig, zodat de overgebleven pissebedden ook wat te eten hebben straks.

So far so good!

Oja ik heb even geprikt met de Fertometer en het lampje was overal groen :)
 

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is dat andere ook alweer wat er uit je pot groeit ? Ik was zelf aan het lezen over witte, dan wel rode klaver of hoornbloem als mulch...

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, greentjeonatrip said:

Wat is dat andere ook alweer wat er uit je pot groeit ? Ik was zelf aan het lezen over witte, dan wel rode klaver of hoornbloem als mulch...

O pff van alles, vooral rode klaver dit keer ik had geen witte, maar ook munt, bascilicum, tijm rozemarijn, koriander, kamille, hoornbloem, goudsbloem, zelfs peper (voor als ik de potten misschien later op het dak zet komende zomer dan heb ik alvast gewortelde groente, daar eet ik dit jaar dus gul tomaatjes van! Als ze te hoog worden knip ik ze gewoon af, maar dat gebeurt niet echt want de wiet groeit sneller en overschaduwt de boel dan.
En nog kiemzaad, mosterdkers, alfafa.. kiem mix..

Als je inspiratie zoekt, op zamnesia staat een hele mooie korte uitleg bij elke plant en zijn ook pakketjes te koop waar alles in zit!
https://www.zamnesia.nl/426-gezelschapsplanten

Of je kijkt op Zamnesia en koopt ze elders, in bulk...
ik ben niet zuinig met zaden...

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe dan ook, het ziet er gezellig uit daar

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/1/2018 at 3:14 PM, dragon6521 said:

ben je niet bang dat je plantje verstikt met die drukte om zich heen?

Eh, jawel hier wat recente fotos, ik moet denk ik met de schaar aan de gang lol, de cover crop loopt wat voor op de plantjes, straks is het niet zo een probleem meer, of dat vind ik als de wiet de boel gaat overschaduwen, zoals het hoort lol! Wel flink wat bij blazen overal straks met pc fannetjes!
..en ik had beter witte klaver kunnen nemen ipv rode, want die rode schiet omhoog.. geen man overboord knip knip :)

Ook bedacht ik me dat het wel wat meer co2 zal gebruiken met meer bladgroen, maar verstikken? Eerder versterken denk ik, dat zijn de ervaringen van no tillers around the globe, en ik heb een stout plannetje, ik heb namelijk nog een hele zak vermiculiet, en ook nog 2 injectiespuiten met paddo sporen. Super lekkere genaamd Treasure Coast mmmmmmm die eten zuurstof en produceren co2 net als mensen, wij stammen ook af van schimmels, net geleerd, dankje @Collie Weed!:jump:
Denken jullie dat ik die kweek box bovenop de lamp kwijt kankankankankannnnnn ?



Jaa fotos maken, we mogen weer!
_DSC6033.thumb.jpg.c7b83fa06220636946cdfec21b6248d8.jpg

_DSC6018.thumb.jpg.6c6db5eebd83ccf399e6e508fb852902.jpg1

_DSC6014.thumb.jpg.7bbc0726c7d6f6bed276099006dc4016.jpg

 

_DSC6032.thumb.jpg.9122e10728b8b9736ee3e3db09e9daec.jpg

Nog bedankt voor de tip ouwe dibbbes voor de gouden tip van dat blauwe anti trip vel @vakman!
_DSC6036.thumb.jpg.4baa17f8aa60496d9a51743569d315fe.jpg

En nu ff spelen
_DSC6037.thumb.jpg.5408dcfbd2bccb21dd9572f416051865.jpg_DSC6039.thumb.jpg.1131dc07f2faf6aea2a63b977e8f87fb.jpg

en met far red erbij haha
_DSC6040.thumb.jpg.66533284b14986cc9b61952dbe35f1ab.jpg

 

en als er zo'n oranje spanband bij hangt zie je pas echt hoe veel licht er van die UVA ledjes af komt
_DSC6038.thumb.jpg.d1075ccc22589d0ecad41fdd1dbce0df.jpg

En nog ff een rondje linksom, we beginnen rechts achter
_DSC6041.thumb.jpg.a92e52b3c2e373844da29a134a598d12.jpg_DSC6042.thumb.jpg.61f744c3299f666fd26776bc0d0c45d9.jpg_DSC6043.thumb.jpg.4dd9cbc2ca0075f90483a8765e4591d8.jpg_DSC6044.thumb.jpg.ecfa9975fac03b691aff0deb4bad8557.jpg_DSC6045.thumb.jpg.0eb6ee6a3f6fc30095e3027e6d74d886.jpg_DSC6046.thumb.jpg.dd55cb86928d5b04ef7e04d43e7028bd.jpg
12345 ja klopt ;)

Nee ja ongelofelijk dat ze allemaal in 1x gekiemd zijn, dit belooft wel wat goeds!
Ze zijn een tikkie bleek nog in de adertjes, maar ik ga er niks aan doen, ze krijgen Microferm met wat melasse door het water dat is t.
Gewoon leidingwater, mijn Berkey filter is overleden, en mijn PH pen ook en mijn EC meter ook lol, een teken aan de wand?
Zo van GO ORGANIC BITCH

lol
Nou ja de schaar ligt al klaar, dit zijn ook kiemgroenten voornamelijk die je ziet en erg lekker op je bord dus! Maar ook op dat van een worm!
Ik ga dit inzetten als wormenvoer, regelmatig snoeien alsof je het gras maait en in mulchen. Niet alles, soms een bloem ofzo laten staan, en ook sommige kruiden, ik heb net een kweek gedaan met cover crop, dat ging prima geen ziektes, kleinere potjes, snelsnel... wel een herma. Maar de boel gewoon interessant, alles leeft en doet, en helpt elkaar als het goed is.


ff een fototje opgesnord van de vorige ff snel tussendoor grow, blueberry headband met cover crop nou echt niette versmaden, bijna op...
_DSC2104.thumb.jpg.da796b3d38300d65c14aa8c191e1787b.jpg
Het neemt wel ruimte in, toen had ik de ruimte want ik kreeg hem niet vol in de korte tijd die ik had dus toen kwam het mooi uit. Nu benik niet zuinig geweest dus ja het wordt wel wat snoeien, ik dacht de wietplanten gewoon wat meer te laten doorgroeien en dan lollypoppen?

Oja ze bogen iets naar binnen de buitenste plantjes, dus ff het middelste rijte cobs wat uitgedund en de 2 buitenste eentje extra, beterrrr!
Was 5 min werk, ik dig mijn lamp. :)

_DSC6048.thumb.jpg.6687465e105463393c11d96b7425619f.jpg

CU

Edited by Sunbeam
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goud!
Zonder filmpjes als deze wist ik echt niet waar ik mee bezig was

 

Edited by Sunbeam
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Sunbeam said:


ze krijgen Microferm met wat melasse door het water dat is t.
 

Als het goed is, is je microferm onder meer op basis van melasse. Ik geef de EM en melasse later apart, maar misschien begrijp ik je niet goed ?

edit. Oh wacht, of was dit zelf samengestelde EM ?

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Sunbeam said:

mmmmmmm die eten zuurstof en produceren co2 net als mensen, wij stammen ook af van schimmels, net geleerd, dankje @Collie Weed!:jump:

We are actually mushroom people ! :rofl

Afbeeldingsresultaat voor wandelende paddestoel

Edited by greentjeonatrip
  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sunbeam Yuup grappig is dat.
We hebben als mens meer overeenkomsten met schimmel als met bomen, = maf maar waar.
Ik vind dat je leuk bezig bent zo met die klaver erbij,extra N for the win.

Stikstof knolletjes.......:tu
En als je er ook nog paddo's in te groeien krijgt is het helemaal een paradijsje natuurlijk,top man !
Dat wil ik eens meemaken...:shifty:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sunbeam: misschien formuleerde ik het verkeerd, ik bedoel ook niet echt stikken maar doelde dan meer op het wortelstelsel.

ben je niet bang dat de wortel van je plantjes moeten vechten voor een plekje of groeien de wortels van die klaver oppervlakkig?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, greentjeonatrip said:

Als het goed is, is je microferm onder meer op basis van melasse. Ik geef de EM en melasse later apart, maar misschien begrijp ik je niet goed ?

edit. Oh wacht, of was dit zelf samengestelde EM ?

Ja dat klopt ja, op het oog.
Gewoon toen de microferm bijna op was weer aangevuld met water en flink wat melasse (1/5 deel) en de dop niet helemaal strak dicht.
En dàt geef je dan verdund mee in je voedingswater! (als het is uitgeborreld na een kleine week ergens bovenop een kast waar het wat warmer is..)
 

24 minutes ago, dragon6521 said:

@Sunbeam: misschien formuleerde ik het verkeerd, ik bedoel ook niet echt stikken maar doelde dan meer op het wortelstelsel.

ben je niet bang dat de wortel van je plantjes moeten vechten voor een plekje of groeien de wortels van die klaver oppervlakkig?

Nee ik ben daar niet bang voor, dat is waar elke no-till boer bang voor gemaakt is voor hij de switch maakte. In dit geval ga ik uit van more=better.
Ik heb geen idee of mijn cover crop verkeerde dingen doet, ik weet alleen dat ik geen soorten er bij heb zitten die niet worden aangeraden.. Volgens mij is het de bedoeling dat het door snoeien, plat leggen en overschaduwing deels dood gaat en die wortels worden dan wormenvoer, en het dode plant materiaal wordt een mooie humuslaag, en die humuslaag zou moeten zorgen voor het terug beschikbaar maken van alles wat afbreekt, net als in de natuur dus..

 

Edited by Sunbeam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, Sunbeam said:

 (als het is uitgeborreld na een kleine week ergens bovenop een kast waar het wat warmer is..)
 

Dit borrelen mag toch maar max 48 uur, in ieder geval, zodat het nog zoet ruikt ?

Edited by greentjeonatrip
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, greentjeonatrip said:

Dit borrelen mag toch maar max 48 uur, in ieder geval, zodat het nog zoet ruikt ?

Het moet inderdaad zoet ruiken, of zoet zuur, en als je de PH meet zou die erg laag moeten zijn als het klaar is, rond de 4 ofzo.
Volgens mij kan je het gewoon langer laten staan, wel met zo veel melasse, anders kan het idd om slaan.

Maar ik dacht ook dat je het juist lang kon bewaren als je telkens gewoon een scheutje melasse toevoegt?
Het lijkt mij dat als je het tijdens het 'borrelen' geeft aan je planten, dat het dan idd bio actief is, toch lees ik over het probleemloos opslaan. Het is ook dat je met dat spul weer iets anders fermenteert, in dit geval de melasse. En daarmee maak je het direct opneembaar?

Ja het is een beetje verwarrend vind ik ook

Edited by Sunbeam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Collie Weed said:

@Sunbeam Yuup grappig is dat.
We hebben als mens meer overeenkomsten met schimmel als met bomen, = maf maar waar.
Ik vind dat je leuk bezig bent zo met die klaver erbij,extra N for the win.

Stikstof knolletjes.......:tu
En als je er ook nog paddo's in te groeien krijgt is het helemaal een paradijsje natuurlijk,top man !
Dat wil ik eens meemaken...:shifty:

Ja ik had eigenlijk het snode plannetje om de paddos dan onderin de schalen te gaan kweken in de rand, want daar is het vochtiger en het kweek milieu is dan beter te bewerkstelligen doordat ik dan zelf eerst de specifieke grondstoffen mix en puur die grondstoffen en niks anders.
Toch is het weer niet zo simpel als het lijkt, zo moet je eerst wel van alles preppen en dat moet dan helemaal steriel enzo

Ik kan natuurlijk ook gewoon die injectiespuit pakken en gewoon wat sproeien over de soil... Maar of ik dàt zo ga doen......

Eerst de ventilatie op stoom, daar ben ik namelijk nog niet klaar mee, wel een eind op weg met 2 nieuwe filter boxen met licht sluis en fan... Heb niet echt fotos gemaakt, wellicht later nog ff...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet beter dan dat je dit het beste na 24 tot 36 uur direct dient te geven, zo had ik het althans van vakkie begrepen en zag het ook in 1 van jouw filmpjes weer voorbijkomen. Langer dan 48 uur zou je de verkeerde bacteriën krijgen. Als ik het goed begrijp heb jij het nu over een 'grotere hoeveelheid' aanmaken die je steeds aanlengt met melasse voordat je het weer gebruikt. Als jij hebt gelezen over probleemloos opslaan, geloof ik je, alleen daar heb ik nog geen idee van, maar @vakman zal je dit ongetwijfeld  kunnen uitleggen  :D, vakkieeeeeeeeeeee!

Edited by greentjeonatrip
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/1/2018 at 3:14 PM, dragon6521 said:

ben je niet bang dat je plantje verstikt met die drukte om zich heen?

ik trekt altijd de wortels uit elkaar achteraf, en nee, de bovenste 5cm zit vol met onkruid en weinig wietwortels, die zit liever 20+cm diep, werkt prima!

als je paddos lekker vind ruiken vooral doen, mijn wiet ging er naar ruiken namelijk :mellow:

ik geef alles binnen 24 uur, als de zuurstof op raakt stopt de 'activiteit' 

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, HUFFnPUFF said:

ik trekt altijd de wortels uit elkaar achteraf, en nee, de bovenste 5cm zit vol met onkruid en weinig wietwortels, die zit liever 20+cm diep, werkt prima!

als je paddos lekker vind ruiken vooral doen, mijn wiet ging er naar ruiken namelijk :mellow:

goeie info dude over die geur!

Ja en ik hoor die Rascal Farmer juist praten over klaver dat diep schiet met de wortels en dat die daarmee de rest dan aan jaagt..? Ik denk met enzymen en suikers enzo..

Maar wat ik weet dat een feit is iig is, is dat planten carbon uit de lucht filteren en in de grond stoppen, en als je wel je planten vermeerdert maar niet je co2.....
En dan doen schimmels precies dat wat je wil, O2 in en CO2 uitstoten... in theorie dus

Eerst wilde ik gewoon zo'n oesterzwam zak bovenin de tent hangen, ik bedoel dat is een delicatesse die zo goed is dat hij vlees kan vervangen of dure schimmelkaas.
Ik dacht ook dat er CO2 pakketten zijn die op basis van paddestoelen werken, speciaal voor in de grow tent.. Of op basis van schimmels, terwijl ik zou zeggen kweek meteen iets eetbaars

Ik wil het wel even goed uit zoeken voor ik zomaar sporen ergens op gooi...

 

Edited by Sunbeam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

klavertjes wil je ook wat dieper, tegen de wietwortels aan, maar dat zijn echt dunne sprietjes, minder dan een pol gras ;) 

co2 maakte ik mij nooit zorgen over, wietplant groeit hard, overwoekerd onkruid, onkruid of sterft af of gaat strekken en valt dan om en sterft dan af (komen wel steeds nieuwe sprietjes dus wortels blijven leven) en dus meer co2, klavers netto ook meer co2, nee co2 is geen probleem hier :P 

ja je hebt kant en klare championzakken, andere soorten vast ook, stoten veel co2 uit ook, als je ze in de zak houd stink het denk ik ook niet?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...