Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

maestro123

hoe doe je slabs weg

Recommended Posts

zit er aan te denken om volgende ronde slabs te doen alleen hoe gooi je die weg 20 slabs in de kliko lijkt me beetje verdacht zijn die te verbranden ofso??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja want verbranden valt niet op

(ps die dingen gaan voor altijd mee en branden niet)

knip ze in stukken en stop ze in een kussensloop :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, branden doet steenwol niet, althans, niet op de temperaturen die in gewone brandstapeltjes bereikt worden.

Je kunt ze als je er klaar mee bent strak oprollen, dan pers je er het meeste water uit en houdt je een soort van rolmopsen over. Daarvan een stuk of 5 a 6 per vuilniszak. En om de paar dagen zo'n vuilniszakje in je vuilnisbakje. Of ergens anders dumpen.

Maar je kunt ze ook meerdere keren gebruiken hoor, zeker als je wat enzymen meegeeft aan het einde van de oude en het begin van de nieuwe run. Ik gebruik tegenwoordig tot volle tevredenheid grodan blokken van 10x10x6,5 cm. Dus geen bigblocks, die zijn nog groter. Zo heb je minder afval. Valt ook minder op als je ze je huis in haalt, in vergelijking met slabs.

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige gebruiken een wals/wringer om ze droog te krijgen. 

 

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag of 2 voor je gaat knippen geen water meer geven zijn ze ook droog. Anders ff rechtop zetten.

oprollen of plat stampen en in je container.. of als je zelf plastic afval moet wegbrengen....:ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Boefje030 said:

Sommige gebruiken een wals/wringer om ze droog te krijgen. 

 

Vroeger, nu heb ik het over ongeveer een eeuw geleden, had een kennis van me er een ouwe centrifuge voor op de kop getikt. Wringer lijkt me eigenlijk wel lekkerder werken. En inderdaad wat Wiekspiet zegt... Best wel creatieve oplossingen allemaal.:showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt misschien raar maar een mopwagen werkt ook heel goed.

Kan je kracht zetten als het je te langzaam gaat en je hebt meteen een nette oplossing voor het vieze water wat uit de slab gaat komen.

Edited by lostchild
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon is vuilnis zakken doen als ze goed droog zijn en ergens in de container drukken, of soms bij de growshop staan containers.

Dat in de natuur dumpen valt op slecht voor t milieu en onnodig in mijn idee, val t meer op dat paar zakken in de container gooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf een slab-pers maken met een hevelboom, zo simpel kan het zijn, snel en doeltreffend, hydrolisch of handpers.

Edited by Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...