Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Junkie4life

Dab / olie / wax enz?

Recommended Posts

Voor je wiet of hasj stap ik gewoon de plaatselijke coffeeshop binnen, maar ik lees overal over het fenomeen 'dabben'. Dat wil ik ook eens proberen. Ik wil ook een nieuwe bong kopen die geschikt is om mee te dabben, maar first things first: hoe kom ik aan dab? Ik ken geen shop die dat verkoopt. Is het (eenvoudig) zelf te maken? Uiteraard is google your friend, en wellicht zie ik iets over het hoofd in dit uitgebreide forum, maar wellicht dat iemand me tips kan geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wil dabben moet je eerst rosin hebben natuurlijk,..
Ik dacht dat ze bij de Willie Wortel op de Koudehorn in Haarlem een Rosin Press hebben staan.
Daarmee persen ze gratis rosin voor je, van je eigen meegebrachte wiet!

mits je de uitgeknepen wiet bij ze achter laat dacht ik.
 

Ik kan me niet voorstellen dat ze daar geen dab-rigg hebben staan trouwens :P
En voor advies is het ook een goeie plek!

Je hoort er in NL maar weinig over idd, we zijn ingehaald, niks geen tolerant beleid...

Edited by Sunbeam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah dank voor de tip! Handig om uit te proberen. In de meest ideale situatie moet ik dus zelf zo’n pers hebben :P

Nederland is inderdaad erg in gehaald. In dat intolerante en hypocriete VS en Canada, zoals ze waren, is het booming en staat na staat wordt het gelegaliseerd. Dabbing erg populair daar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
  1. 4 hours ago, Sunbeam said:

    Als je wil dabben moet je eerst rosin hebben natuurlijk,..
    Ik dacht dat ze bij de Willie Wortel op de Koudehorn in Haarlem een Rosin Press hebben staan.
    Daarmee persen ze gratis rosin voor je, van je eigen meegebrachte wiet!

    mits je de uitgeknepen wiet bij ze achter laat dacht ik.
     

    Ik kan me niet voorstellen dat ze daar geen dab-rigg hebben staan trouwens :P
    En voor advies is het ook een goeie plek!

    Je hoort er in NL maar weinig over idd, we zijn ingehaald, niks geen tolerant beleid...

    Lol dit ga ik is proberen nog nooit geweest daarzo.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah dank voor de tip! Handig om uit te proberen. In de meest ideale situatie moet ik dus zelf zo’n pers hebben. :P

Maarrrrr..... ik heb inmiddels wat dab / rosin kunnen bemachtigen! Ik weet nog niet precies wat ik er van vind tov normaal wiet of hasj gebruik. Het is wel een stuk geconcentreerder.

Ik heb zoals ik in mn startpost al overwoog een nieuwe bong gekocht, ter aanvulling op m’n collectie, haha. Het is een normale percolator bong geworden. Normaal bedoel ik gewoon met bowl voor wiet enzo.

Maar ik heb er wel een vette precooler bijgekocht waar een dome en nail bij zit, zodat ik beide smoke opties heb zeg maar. 

Dit is de bong geworden:

https://www.waterpijp-bong.nl/bongs/percolator-bongs/blue-beaker-spiral-percolator-gg-bong-headshop

en dit de precooler:

https://www.waterpijp-bong.nl/bongs/bong-accessoires-onderdelen/gg-precooler-bowl-and-oil-vapor-dome-blue-18-mm-headshop

Heeft iemand nog tips omtrent het gebruik van de rosin? Qua hoeveelheid per keer. Op zo een nail past niet gek veel. Met wiet pak ik gewoon grof een plukje, zonder te grinden eigenlijk. En dat steek ik steeds opnieuw aan als het uitgaat. Met het dabben is het wat meer werk allemaal. En laat ik tijdens het smoken nou zo min mogelijk willen doen... ;)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...