Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

H000

Tijdsregelaar externe verwarming droogruimte

Recommended Posts

Ik heb vandaag een oogst binnen!

Nu, om onnodige kosten te besparen dacht ik misschien om mijn extern verwarmertje van 1000w te zetten op 30min aan, 30 uit en dat 24 uur, samen met mijn ventilator die constant draait. goed idee of niet en waarom?

de droogruimte is dan ook niet groter dan een slaapkamer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed maar heb ik dan geen kans op schimmels bij lage temperatuur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Deze man wil zo snel mogelijk z'n oogst verpatsen, zet je 1000watter maar lekker een dag aan, je mede-shoprokers zullen vast blij zijn met wiet die in 1 dag kurkdroog van vocht onttrokken gezogen is! 

Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

15 graden lijkt me wat laag. Het moet ook weer niet te lang duren. Maar neem aan dat je hok met de lampen uit ook zo rond de 20 graden is als er planten in staan? Prima temperatuurtje dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indd 15 graden is bij mij een standaard herfstdag met regen, beter toch die +-20 graden

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xell zie als kleinschalige kweker die omstandigheden maar eens precies zo te regelen. En zo nauw luistert het nou ook weer niet hoor.

@H000 je hebt het over een tijdgestuurde regelaar, maar waarom geen temperatuurgestuurde regelaar? ;)

 

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

15 graden gaat prima hoor, persoonlijk zou ik er geen 1000 watt kachel voor laten vlammen om het een paar graden hoger te krijgen. Maar ieder zijn ding natuurlijk. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie Als de buiten temperaturen hoger zijn so be it, maar als je dan toch gaat bijverwarmen om te drogen zou ik niet hoger gaan dan 20 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xell, eens.

Maar als het een keer niet regenachtig is buiten en je de ruimte van 15 naar 20 graden verwarmd kom je weer gauw ver onder die 50% rv

Share this post


Link to post
Share on other sites

@H000

Het gaat voornamelijk om relatieve luchtvochtigheid en luchtverplaatsing in je droog kast/tentje,lagere temperatuur is altijd beter voor de smaak.
Hoe lager de temperatuur hoe langzamer schimmel groeit(als er al sporen op zitten)
Onvoldoende verse lucht en dus smoren van je wiet is niet preferabel,teveel vocht in de lucht is ook killer.
 

zogenaamd snel drogen is niet preferabel want dat maakt het wat scherper en minder goed van effect.
De THC a moet omgezet naar delta 9,en dat kost tijd.
Rustig drogen dus.
 

Een kachel kan ook gewoon brand veroorzaken als er een top naar beneden lazert in je kachel,dan ben je zuur.
Dus geen kachel maar een goed afgestelde ventilatie en wat geduld is beter.

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Collie Weed said:

zogenaamd snel drogen is niet preferabel want dat maakt het wat scherper en minder goed van effect.
De THC a moet omgezet naar delta 9,en dat kost tijd.
Rustig drogen dus.

Dit is toch het decarboxyleerproces, wat slechts in zeer beperkte mate plaats vindt tijdens het drogen?

Als je een lage rv wil en de ruimte is van zichzelf al 15C in deze tijd van het jaar, waarbij de rv vast ook aan de hoge kant is, betwijfel ik of je deze dmv goed ventileren omlaag krijgt. En als je dan geen ontvochtiger hebt (die overigens onbedoeld ook verwarmt), ontkom je er denk ik niet aan om die vewarming in te zetten om die omlaag te krijgen. Ik weet niet wat de omvang van de kweek van TS is, maar in een droogruimte ter grote van een slaapkamer kun je die vast nog wel ergens veilig (en zonder de planten direct te verwarmen) neerzetten.

Meer dan 10 dagen hoeven ze van mij trouwens echt niet te liggen. Ben niet zo van die hooi geur aan mijn wiet ;)

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie Niet perse,het doet hetzelfde maar ik weet niet of je het zonder verhitting wel decarboxyleren mag noemen.
Je sloopt door middel van hitte de co2 eruit,dat is decarboxyleren.

Wat jij bedoeld is oxidatie geloof ik?

 

 

Als je droogt zijn de trichomen nog nat en dynamisch en kunnen tijdens dat proces nog omvormen als het langzaam en gestaag gaat.
Dus goed curen is niet alleen voor de smaak,ook voor het effect.
Je vertraagt doelbewust de uitdroging waardoor het omvormen kan doorgaan. :nerd
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Collie Weed heb het nog eens nagegoogled en decarbxyleren van thc is niks anders dan het ontdoen van thca van carbonzuur (dus niet co2 al komt die er wel bij vrij). Hierdoor verandert de thca (de a staat hierbij voor acid) in thc, waardoor deze psychoactief wordt. bron

Ik ga er dan ook vanuit dat dit niet op grote schaal gebeurt tijdens het drogen, aangezien het eten van onverhitte wiet weinig psychoactieve effecten heeft.

De oxidatie die je benoemt is mijns inziens de reden dat te hoge temperaturen tijdens het drogen in theorie nadelig zijn. Echter betwijfel ik of het effect daarvan tijdens die ca 10 dagen op een temp van pak em beet 25C nou echt significant is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gebeurd zeker op grote schaal tijdens het drogen, goed voorbeeld hiervan is marokkaanse hasj, die kun je gewoon eten en zonder te verhitten wordt je daar higher dan een blauwe pino van, die planten worden namelijk aan de lucht gedroogd

ik heb zelf nooi nadelen ondervonden van warmer drogen (25+) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het bij drogen optreedt had ik wel eens van gehoord.

Maar hoewel ik het best interessant vind hoe de marokkanen hun wiet drogen (had nooit van luchtdrogen gehoord), lijkt het me minder relevant voor hoe jij en ik (en @H000) onze wiet drogen.

Nou moet ik toegeven dat ik nog nooit zo een gedroogde top zo in mijn mond hebt gestopt, maar naar van horen zeggen gebeurt er dan niet zo veel. :) Vandaar dat ik zeg 'niet op grote schaal'. En daarnaast, waarom zou je dit willen?

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie

  Ik onthoud wel veel ,maar dit klopte toch wel d8 ik zo.
Maar toch om misverstanden uit de wereld te helpen,even schematisch doen.

Er zit een co2 tje aan dat molecuul thc vast dan is het thca en een zuur,haal de co2 eraf en dus het zuur is ook weg(carbon=koolstof)(O2 = ZUUR stof)=carbonzuur ?

Ofniet?:blink:
Ik ben geen scheikundige,maar dat dacht ik toch wel te snappen:lol:
Ik kan het nog steeds mis hebben hoor,ben geen alwetend iets...... gelukkig hahaha.

Degene die hier standaard veel vanaf weet is natuurlijk @weetje jammer genoeg zie ik die niet superveel meer hier.

 

Molecule Transition.png

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee @Collie Weed, ik ben ook geen scheikundige, maar baseer me puur op dat ene artikeltje van die ene website. Kan zijn dat hun info niet klopt, maar dat was ook niet de hoofdzaak van mijn verhaal (wilde daarmee alleen even de wijsneus uithangen :P). 

De hoofdzaak was wel dat decarboxyleren het proces is waar thca verandert in thc (of delta 9 thca in delta 9 thc) en daarmee psychoactief wordt. Jouw stelling was dat je dit vooral zo veel mogelijk wilt bevorderen tijdens het drogen.

Dus dan vraag ik me in de eerste plaats af in hoeverre dat gebeurt tijdens (onze manier van) drogen, aangezien de wiet onverhit nog niet of nauwelijks psychoactief is. En daarnaast waarom je dat überhaupt zou willen, aangezien het anders wel gebeurt tijdens het roken of dampen etc. Ik zou juist denken dat je daarmee eerder een stap verder bent met het afbreken van de keten en de wiet daarmee dus minder lang houdbaar wordt. Maar dat is puur speculatief.

Het gaat me er ook helemaal niet om dat je je er op zou moeten richten om je wiet in 2 of 3 dagen te drogen ofzo, al was ik wel eens per ongeluk in 5 dagen klaar zonder direct merkbare nadelige gevolgen te ondervinden.

De laatste keer konden weetje en ik elkaar minder goed vinden, maar desalniettemin hoor ik graag wat jouw visie hierop is, vriend @weetje ;) 

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

qua drogen= eerste 4 dagen 18 a 20 graden
daarna de temp pas naar beneden

chlorofyl heeft onegveer 3 weken nodig om af te breken, dat kun je niet versnellen.

in wiet zit 10 tot 35 % thc, de rest is thca.
tijdens curen verandert er voor mijn gevoel weinig aan het spectrum, daar is hitte voor nodig.
zukiets?:rolleyes:
 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat chlorofyl verhaal was idd waaraan ik het langzaam drogen linkte. Maar dat gaat ook nog wel verder in de potten toch? Of richt jij je het echt 3 op weken drogen?

Maar jij zegt dat onverhitte wiet al 10 tot 35% thc bevat? Dat is toch pas na het verhitten? Anders zou de wiet toch ook meteen al psychoactief moeten zijn bij orale inname? 

 

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 3 weken op de kop hangen gaat het daarna in de cure in de potten, 
Dus er is nog nooit iemand stoned geworden terwijl die in een kweekruimte aan het werk was?
of tijdens het knippen zonder handschoentjes?
of als je met je snufferd boven een verse zak wiet hangt?

als ik een toppie in de melk gooi, op 50 graden temperatuur,
en dat glas melk drink ik op
ben ik als een kanarie toch?

dikke tjilp,:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, weetje said:

Dus er is nog nooit iemand stoned geworden terwijl die in een kweekruimte aan het werk was?
of tijdens het knippen zonder handschoentjes?
of als je met je snufferd boven een verse zak wiet hangt?

geen idee, ik niet iig.

Enige dat ik daar vaak van krijg zijn allergie symptomen (niezen en overal jeuk)

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn gevallen overdosis bekend; na enkele uren out/slapen in de kweekruimte
wakker worden in je eigen kots
en 1 a 2 dagen een soort migraine hebben....
officieel zou dit ook een overdosis terpenen kunnen zijn, 
maar de symptomen zijn gelijk aan mensen die achtelijk veel cake hebben gegeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

was het maar zon feest, ik slaap net zo slecht nu de planten in de slaapkamer staan :rofl

klinkt meer als overdosis co2, daar willen ze ook wel eens mee spelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...