Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greentjeonatrip

Greentje taking another level, Organic meets coconut water with 3x Blue forest berry and 1x Orinoco

Recommended Posts

2 minutes ago, vakman said:

Jah wa wilde nou jonguh? :lol:

Wat ik wil?
Eeehh

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je filter trekt ook co2 uit de lucht (vertel dat de overheid niet dan zijn filters meteen 10x zo duur) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, HUFFnPUFF said:

je filter trekt ook co2 uit de lucht (vertel dat de overheid niet dan zijn filters meteen 10x zo duur) :lol:

Daarom gaat de inhoud van dat filter zo weer bij mijn aarde als hij straks weer helemaal vol is :P

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Sunbeam said:

Wat ik wil?
Eeehh

 

Afbeeldingsresultaat voor groene handtas

Deze?? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, vakman said:

Afbeeldingsresultaat voor groene handtas

Deze?? :P

Ja maar ik kon m niet vinden dus heb ik zelf maar wat bedacht dat er op leek, bijna klaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken het, daarom heb ik een xtra verdieping vol exotische planten en groentjes, heb je nog iets te doen in de 12 uur donker :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Sunbeam said:

Ja die kabel heb je ook ècht nodig! Zonder kabel grote kans dat je net wel rot hebt of schimmel.
 

Fernandez van just4growers had daar trouwens ook een leuk stukje over geschreven. Bij een temperatuurverschil van minimaal 10 graden, gaat je omgeving plotseling de 'helft minder' aan vocht vasthouden en die andere helft gaat dan gewoon condenseren op elk oppervlakte dat het maar kan raken, waaronder je vloer, muren, bladeren, toppen enz... en wanneer je niet alert bent hierop en die vocht gaat ophopen in je toppen  bijvoorbeeld en vervolgens het 'moment' zich aandient, kan ook in een latere fase, krijg je dus die problemen met schimmels of toprot bijvoorbeeld. Mensen gaan zich dan in allerlei bochten wringen door volop de afzuiger aan te zetten, of bijvoorbeeld de interne circulatie vol laten blazen, waardoor je nog meer eisen stelt aan je dames, dan wordt het oppassen en moet je ook alerter  worden naar andere zaken toe en een foutje in de vervolgfase wordt dan niet meer vergeven...

Het is ook dat ik eigenlijk niet meer zo goed begrijp (maar dat zal ook vast aan mij  liggen), wanneer mensen er dan ook  zulke grote verschillen tussen dag en nacht op loslaten en in een later stadium  bladproblemen, schimmels of andere ellende aankaarten en zelf niet begrijpen hoe dit kan. Natuurlijk zal het ook in gevallen goed gaan, maar lijkt mij dit meer weggelegd voor mensen die al wat langer in het vak zitten.

Je hebt met een 1 jarige plant te maken en natuurlijk wil je daar dan ook het uiterste uit halen, maar ik zie soms de gekste verhoudingen voorbijkomen tussen verschillende zaken... en het is dat klimaat waar ik me juist veel meer voor ben gaan interesseren voor een goed resultaat en just4growers en canna.nl zijn dan in mijn ogen sites, die tamelijk dichtbij de waarheid naderen als het gaat om klimaatsturen......en een warmtekabel en kleiner verschil, brengt in mijn ogen dan toch wat meer voordelen dan men kan denken...

Daarnaast heeft @Kees A het onlangs nog over tomaatjes gehad en toen moest ik ineens aan pdf jes denken over de fotosynthese en de snelheid ervan bijvoorbeeld, die binnen een bepaald temperatuurgebied hetzelfde blijft (tomaten), lagere temps, DIF's, etc.... Het zijn ook dergelijke pdf's, die ik voorheen links liet liggen, nu niet meer......

Oh ja, Sunny. Ik begrijp het wel bij jou, grotere potten, andere plantjes die erbij transpireren, enkel glas etc.... hou vol  kerel, het succes is je van harte gegund !

 

Edited by greentjeonatrip
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was zo iemand met zulke grote verschillen die er niks van begreep :P Of die er in ieder geval niet op tijd bij was.
Vorig jaar nog
Ik vind het ook leuk hoor, de hele reis naar verbetering, de cliffhangers, op de rand van de mislukking of toch niet etc,  en sommige apparaten ook, en natuurkundige principes, volgend jaar een upgrade zou fijn zijn, zowel een ontvochtiger als dubbel glas. :)
Het leuke met een ontvochtiger lijkt mij dat je het veel nauwkeuriger kan regelen, waardoor
je met de lamp aan de RV kan laten oplopen, want je krijgt het snachts toch wel weer terug omlaag.
Dan kan je echt helemaal goed gaan experimenteren met CO2 en hogere temperaturen en minder ventilatie/afzuiging..
En dan haal je er weer meer uit.  Lijkt mij. Want je kan dan de limits gaan opzoeken :P

 

Edited by Sunbeam
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wilde gauw nog even wat toppen schieten voordat het licht aanging. Ik was een beetje laat en ben maar snel even met de telefoon zo hier en daar gaan flitsen. Foto's zijn niet eens ingezoomd. Ik zal kijken of ik dit nog eens op een andere dag kan doen, want er zijn gewoon topjes bij waar ik me serieus afvraag of ik de muts moet opzetten en handschoentjes aan :icecool

bloeidag 65.

large.1060546567_bloeidag65toppeninthedark(8).jpg.ea0191eafd09ed970abedd5778503447.jpglarge.1711234765_bloeidag65toppeninthedark(7).jpg.9f671b4d741b14dc36b786a497755f96.jpglarge.177816585_bloeidag65toppeninthedark(6).jpg.b506fc7d038e765d73d9ecfbbe49e2dd.jpglarge.1741019851_bloeidag65toppeninthedark(2).jpg.8b16e411dd3b4065b6e349bc3cbb8240.jpglarge.1012480978_bloeidag65toppeninthedark(1).jpg.6b95ab9aa6312abc3b7afa659e473c56.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er goed uit, ze lijken al goed klaar te zijn, wanneer gaan ze om?:innocent:

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even kijken hoor....

*Morgen laatste waterbeurt en final trichomes check. Als ze milky genoeg zijn.....

*Vrijdag in het donker

*Zaterdag op de kop in het donker

*Zondag chop chop :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag laatste waterbeurt.

1 dame heeft een shocktherapie gekregen met de laatste watergift, met een temperatuur van 8,4 graden. De overige slechts een graadje lager dan normaal,19 graden.

Notitie.

Vanaf de volgende ronde gaan we definitief en standaard, zowel de afzuiging als de circulatie verminderen in de beginfase, dit om de stress te doen verminderen die ook luchtbeweging met zich meebrengt in de beginfase, waardoor  de worteltjes zich voortaan beter  kunnen concentreren op het vormen van een goed gestel, naast de belangrijke factor van een hogere luchtvochtigheid.

Met een goed ontwikkeld gestel onder deze " zorgeloze condities "zullen zij zich later maximaal en optimaal kunnen inspannen ten aanzien van het transpireren.

Dit transpireren, daar gaat het om, later, maar zeker niet in de beginfase.

 

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afbeeldingsresultaat voor ubbink mistmaker indoor

Bakkie water erbij en je LV is zo hoog als je zelf wil ;) 
Ubbink mistmaker indoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, vakman said:

en je LV is zo hoog als je zelf wil ;) 

Dat is dus wat ik mij al een tijdje afvroeg. Is dat zo regelbaar ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijdklokkie ertussen en per uur een X aantal minuten uitschakelen, bijvoorbeeld 20 min aan 20 min uit.
En als je dat ding wat dieper legt produceert het ook minder mist, wat ondieper wat meer mist ;) 

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb daar al langer over zitten tobben die mistmaker, maar ben toen eens verder gaan denken, ook een beetje met het oog op meerdere locaties.

Ik dacht : Hoe kan ik nu een ideale omgeving en aparte locatie creëren voor mijn zaailingen en in de toekomst voor een eventuele moeder ?

Weet je waar ik al weken lang verliefd op ben ?

https://www.moestuinweetjes.com/welkom/winkel/materiaal/propagator-vitopod-50w-verwarmd-thermostaat-en-2-groeilampen-60-cm-kies-hoogte/

Onze Vitopod won al meerdere prijzen omdat hij de perfecte omgeving levert voor je zaden/zaailingen, stekken en overwinterende planten.

 

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was al een tijdje op zoek naar een degelijke propagator en deze komt wel aardig in de buurt.

De prijs is alleen fucking duur, maar zo op het oog is alles goed te regelen : Temp, luchtvochtigheid en hoogte (meerdere lagen).

Zou dat iets zijn voor een moeder ? Heb eens gekeken naar het licht. Volgens mij is dat ook dik in orde.

Ik wil ook geen afstand doen van mijn palmpotjes (zaailingen), omdat deze gewoon erg goed zijn voor de ontwikkeling van de penwortel, vandaar de hoogte....

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wilde net zeggen dat je met die mistmaker in een propagator je zaailingen mooi op 100% kunt zetten, beetje fishmix en algmix in het water ;) 

Grappig ding opzich, het valt alleen zo enorm op als je er een wietplant in zet :D Moet je het weer in je tentje zetten ofzo, vind het ook een beetje jammer dat de lampjes niet mooi in het kasje verwerkt zijn. Kun je hem ook zonder bestellen en er zelf een mooi ledje in knutselen?
Prijs is ook behoorlijk idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil zaailingen niet op 100%, maar op max 80%.

De luchtvochtigheid 'in' een gezond blad ligt altijd om en nabij 100%. Wanneer je de omgeving daarbuiten ook op 100% zet, betekent dit dat ze haar vocht totaal niet kwijt kan wat je haar geeft, maar voor die eerste dagen maakt dat idd niet uit. 

Die hele hoge luchtvochtigheid is in begin goed, daarna wil je echt gaan zakken. 80% max is dan een goed uitgangspunt. Is ook verder niet interessant, iig super bedankt weer voor die  mistmaker-hornbach  tip ! Favoriete bouwmarkt ^_^

Je zal vast de opbouw van mijn hokkie niet meer kunnen herinneren, maar daar had ik nog een voorraadruimte/opslag in verwerkt. Daar zou deze perfect uit het zicht in geplaatst kunnen worden.

Lampjes is idd onderdeel van een 'ondersteuningskit' zie ik net, die je ook apart kunt kopen.

Ik zou idd met gemak iets anders kunnen fabriceren, maar ik vermoed wel dat die 6400K  goed is voor die voorgroei.

Ik vroeg me meer af, wat het effect zou zijn, van de overgang voorgroei 6400K naar groei/bloei 3500K...

Ik ben er echt al een tijdje weg van....

weet het niet...-_-

Fijn dat je meedenkt ^_^

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doelde ook op de eerste dagen, in een "normale" propagator.

Ik zou er dan zelf een mooi 6400/6500K led'je in maken, mss ook wat meer watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat dacht ik inmiddels wel, was ook alleen maar aan het editen :lol:.

Ik ga sleepy, nadenken, sleepy.

Fijne avond buddy :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mzzl :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...