Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greentjeonatrip

Greentje taking another level, Organic meets coconut water with 3x Blue forest berry and 1x Orinoco

Recommended Posts

Bloeidag 14.

De dag dat ik de lamp op bijna maximaal heb gezet en daar blijft deze ook op. Ik heb ervoor gekozen om niet een rekje te plaatsen. Ik heb me een beetje verbaasd dat deze BFB vooral niet zo erg de hoogte in gaat en zo'n beetje bleef steken op 25 cm hoogte. Verder had ik ook gewoon veel last van de rug en ben zelfs een paar dagen geleden nog naar de Chiropractor gegaan. Ik ben vandaag nog eenmaal op de knietjes gegaan om hier en daar wat weg te dieven en ontbladeren. Zoals jullie kunnen zien  schijnt er nog wel wat licht hier en daar  doorheen en verwacht ik ook eerlijk gezegd niet dat het nog veel meer in de breedte gaat groeien. Ik word er ook eigenlijk niet koud of warm van. Er zijn op dit moment slechts 2 zaken waar ik benieuwd naar ben, hoe het de komende 7 dagen zich gaat ontwikkelen en of miss Rookie een herma blijkt te zijn en voor de rest ga ik vanaf nu alleen nog maar genieten....

Dit was nog voor het snoeien vandaag...

810915695_bloeidag14(9)voordievenenontbladeren.jpg.42c9805eea170e3ce291127140681913.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterkte met de rug.

Laatste foto's: ballen.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:blink: Euhm,
ballen die niet mogen knallen s.v.p....

 

Ze staan er erg mooi bij Green,jammer vd balletjes.
Ik zou ze gaan plukken als ze groot genoeg zijn die klote-kloten;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Collie Weed. Dat ga ik deze ronde dus ook gewoon doen, nou ja, waarschijnlijk het meisje, zij heeft haviksogen en is wat kleiner van stuk . We gaan het gewoon proberen en wanneer dat ertoe leidt dat ik zaad in mijn wiet heb, jammer dan en is mijn topic een mooi voorbeeld hoe het ook anders kan lopen. Ik wil het in ieder geval eens een keer geprobeerd hebben. Ik ben ook wat dat betreft verdomd eigenwijs. Het is dadelijk ook gewoon leuk om terug te kijken op de afgelopen 3 rondes. Dit is voor mij een soort van 'finale ronde' geworden waarin ik nog van alles wilde gaan testen en hier en daar wat 'fratsen' uithalen. Na deze ronde is het ook gewoon voorbij met die fratsen en verheug ik me zeer op wat daarna komen gaat, een soortje zetten waarvan ik  cbd olie wil gaan maken. 

Wat ik wel nog eens wil overwegen de volgende keer, afhankelijk van de ontwikkeling strain, is om een LTS training te gaan doen, wat ik wel eens heb zien voorbij komen, maar heb daar nog niet echt over ingelezen. Wellicht zou het bij deze BFB een optie zijn geweest, maar dit te laat ingezien. De Purple Bud met Sativa dominante eigenschappen uit de vorige ronde leek me weer bijvoorbeeld geschikt om er een rekje boven te plaatsen, die schoot binnen no time omhoog. Ik vermoed dat het een en ander ook wel zal afhangen van mijn eigen ruggetje, we pakken het gewoon hoe het komt en doen daar verder niet moeilijk over, is zoals het is....Het is ook wel heel leuk moet ik zeggen om variëteit te zien in de ontwikkelingen van iedere strain.

Maar Collie, ik moet je wel wat bekennen :innocent:. Die dame in kwestie, daar was ik gisteren als eerste mee aan de slag gegaan en  zag toen de gebruikelijke ´ballen op een steeltje´. Ik ben daarna vrolijk doorgegaan met plukken, dieven, ontbladeren, binden en toen ik met alles klaar was.........` waar zijn ze nou` ? Volgens mij heb ik ze al per ongeluk geplukt, echt. Ik veronderstel dat er in die eerste fase van ontwikkeling ook al van dat stuifmeel in zit en is het kwaad al geschiedt ?

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

In die ballen zit echt nog geen afgerijpt stuifmeel. Een stuifmeelplant ziet er uit of die bestrooid is met zwavelpoeder. Als je zo'n plant aanraakt, zie je gewoon gele stofwolkjes ontstaan.

Edited by X-Travert
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@konopi. Ik wilde die kokoswater eerst meegeven tot 3e week bloei, maar denk er nu over om dit ook gewoon in de bloei mee te geven. De nadruk wordt erg gelegd op de groei, maar het zou ook heel goed inzetbaar zijn tegen eventuele tekorten in bloei en zelfs voor de oogst. Nu verwacht ik eigenlijk niet dat ik tegen tekorten ga aanlopen, maar ben wel benieuwd hoe jij daar tegenaan kijkt. Zullen we het gewoon doen ? Ik heb er momenteel 2 staan die ermee behandelt worden. Met eentje stoppen komende week en met de ander door ? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit die ballen komen eerst bananen. "wat zeg je Vakkie, bananen??" Ja bananen, net zo geel en net zo krom, alleen wat kleiner van stuk!
En als die bananen open springen is het pas feest, of niet... :P

Dus zolang je nog geen bananen ziet is het nog geen ramp.

 

P.s.  de bananen zijn niet geschikt voor op de fruitschaal :whistling

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, greentjeonatrip said:

@konopi. Ik wilde die kokoswater eerst meegeven tot 3e week bloei, maar denk er nu over om dit ook gewoon in de bloei mee te geven. De nadruk wordt erg gelegd op de groei, maar het zou ook heel goed inzetbaar zijn tegen eventuele tekorten in bloei en zelfs voor de oogst. Nu verwacht ik eigenlijk niet dat ik tegen tekorten ga aanlopen, maar ben wel benieuwd hoe jij daar tegenaan kijkt. Zullen we het gewoon doen ? Ik heb er momenteel 2 staan die ermee behandelt worden. Met eentje stoppen komende week en met de ander door ? :rofl

Heb het de laatste weken meegegeven & eerlijk gezegd zag ik wel dat de zaden eerder gingen afrijpen.Maat van mij geeft het nu aan zijn planten & weet niet wat die ziet.Zulke gezonde vegetatie heeft die niet eerder gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/29/2018 at 10:04 AM, greentjeonatrip said:

@Collie Weed. Dat ga ik deze ronde dus ook gewoon doen, nou ja, waarschijnlijk het meisje, zij heeft haviksogen en is wat kleiner van stuk . We gaan het gewoon proberen en wanneer dat ertoe leidt dat ik zaad in mijn wiet heb, jammer dan en is mijn topic een mooi voorbeeld hoe het ook anders kan lopen. Ik wil het in ieder geval eens een keer geprobeerd hebben. Ik ben ook wat dat betreft verdomd eigenwijs. Het is dadelijk ook gewoon leuk om terug te kijken op de afgelopen 3 rondes. Dit is voor mij een soort van 'finale ronde' geworden waarin ik nog van alles wilde gaan testen en hier en daar wat 'fratsen' uithalen. Na deze ronde is het ook gewoon voorbij met die fratsen en verheug ik me zeer op wat daarna komen gaat, een soortje zetten waarvan ik  cbd olie wil gaan maken. 

 

Wat wil je precies gaan doen dan met die plant met ballen?
Ik snap m even niet meer, zeg je nu dat t toch een meisje is?? Of heb je gefeminiseerd staan?

Maar je gaat de ballen plukken en dan wordt het een ... hoe heet zo een plant 'reverse hermie'?
Ik zat gisteren zelf te lezen over bijzondere hermafrodiet planten en over hoe een mannetje kan uitbloeien als vrouw als je de ballen blijft plukken.
En dat zou dan betere wiet worden.


Ik moet er zelf eerlijk gezegd niet aan denken ik heb hier gripzakjes vol met zaadjes van de vorige kweekjes en ik probeer nu echt een keer zonder zaad te kweken lol

zit nu dus toevallig in het zelfde stadium, ietsje vroeger en ik heb juist besloten om zodra ik er zeker van ben dat het een mannetje is deze per direct te verwijderen!
Alleen is het me soms niet altijd even duidelijk, ik ben er dus nog niet uit welke de mannetjes zijn... Zeker niet na het lezen van dit
https://www.420magazine.com/community/threads/reverse-hermie-unidentifiable-pre-flowers-opinion.189263/

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hebben we een meisje of een ding met ballen binnen en buiten zn broek :no 

het kan ook gewoon een mannetje zijn, en geen herman of heeft ze ook lange blonde haartjes?

vanaf het balletje heb je bijna 2 weken tot er daadwerkelijk stuif uit sijpelt, relax :rolleyes:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@konopi. Ik ben overtuigt van die werking, vandaar ook de topic titel en het is alleen maar nice dat jij en je maat dit bevestigen :D Gisteren nog wat youtube filmpjes eroverheen gekeken, no doubt, vanaf nu zit dit ook in mijn standaard pakket en ga het gewoon tot einde meegeven en ik zeg: Obrigado senhor Konopi :)!

@Sunbeam. Ik heb alleen maar feminized seeds en bij de 2 verschillende strains merkte ik de balletjes op vanaf dag 7 (12/12). Ik wil helemaal niets doen met die balletjes, behalve voorkomen dat de anderen bestoven worden, dus wanneer de momenten zich aandienen, zullen mijn partner of ik gaan controleren op die balletjes (of chiquita's), plukken en verwijderen.

@vakman. Fijn dat je even tijd had om vanachter de canna coulissen te roepen. De boodschap is duidelijk, thanks teacher B)

@HUFFnPUFF. Blond is ze zeker. Het heeft welgeteld 2 rondjes geduurd, voordat ik helemaal relaxt werd. Ik overweeg bijna om de ademhalingsoefeningen te gaan doen in mijn hokje, breathe with me ladies, it's for free :lol:. Ben zo zen Huff, ook door jullie :)

Edited by greentjeonatrip
  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ik kom even in je topic springen. Ik heb niet alles kunnen lezen. 

Waarom gebruik je zand als toplaag? het ziet er interesant uit. Is dit om verdaming tegen te gaan?

bovendien handig systeempje met je jojos 

succes met de kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bevalt het zo, met je "beach-look"?  Gaat goed met wateren??

 

Toch ergens wel frappant dat je nu 3 x op rij ballen hebt, welke zaadbank komen deze ook alweer vandaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey @OHM, dan spring ik er even uit ^_^. Zilverzand tegen de fungus gnats,varenrouwmug, schimmelmug of hoe die muggenzifterij ook heet, die ik al had nog voordat er iets uit het medium groeide. Heb ze pas later in de groei toegevoegd, met als enig nadeel dat mijn plantjes er ook onder zitten, voor de rest werkt het perfect tot nu toe. Die jojo's zijn een aardig alternatief, klik en klara :)

Lijkt me idd een prima mulch voor de volgende keer, maar dan al van te voren aanbrengen, al dan niet in combinatie met wat witte klaver...

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vakkie, gaat perfect. Ik moest wel nog 2x bijscheppen na iedere watergift, maar ik zie geen rakkers meer, thanks !

Die Purple bud 2x, kwam uit dezelfde batch. @Xaim.Weet even niet meer of jij ook herma ervaringen had hiermee ?  Over die BFB weet ik gewoon nog niets.

Vak, jij was bij mijn bouwtopic. Van lichtstress kan gewoon geen sprake zijn. Elk 'display-lampje' bevind zich naast het hok. Bij 2 van de 3 inlaten heb ik 45 graden bocht aan de binnenkant, een 90 graden bocht aan de buitenkant en op de opening zit een hepa motorfilter met aan de binnenkant zelfs een dubbel zwart universeel koolfilterdoek. Op de 3e inlaat zit een deksel met een dubbel zwart doek.

Frappant, ja. Misschien de stress van het toppen ? Rotzooi van de breeder ? Ik zal na de kweek nog eens in mijn hokje gaan zitten en dan maak ik het licht in de kamer ernaast aan, maar had dit ook al gecheckt voordat ik aan deze ronde begon en bovendien is het licht in de donkere periode op die kamer ook gewoon uit.

Ik weet het eerlijk gezegd niet en kan alleen maar zoveel mogelijk uitsluiten, dubbel checken en gewoon doorstoten naar de volgende zadenbank. De BFB kwam van Growers Choice. Volgens Huff komen daar weleens herma verhalen vandaan, ik weet het niet, kan alleen maar kijken wat ik er tegen kan doen...

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk de zaadbank dan zou ik zeggen, aan je hokkie ligt het niet! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greentjeonatrip, klopt ik had met de purple bud de laaste keer ook een herma er tussen zitten, maakte veel toppen aan maar alles was heel iellig en rond wk5-6 kreeg ik verschijnselen in de bloemen.

Ik blijf het mooie planten vinden, alleen herma's zit niemand op te wachten <_<

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greentjeonatrip, ik las iets verder terug dat je LST wilt proberen. Als je het mij vraagt zeker het proberen waard!

Weinig stress voor de plant en groeit dus lekker door, vooral de zijscheuten springen dan ineens omhoog.

Dan is de PB wel een leuke plant om dat te proberen;)

Gr, X

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaaa, wil ik zeker eens doen, had alleen het idee dat dit juist voor een meer Indica dominante strain mooi zou zijn, niet ? Vanaf wanneer pas je dit toe, direct na het toppen ? En welke speeltjes kan ik daar het best voor gebruiken ? Zag wel eens plaatjes voorbijkomen met van die buigzame dingen die vrouwtjes meestal in hun haren draaien.

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij gooit growers choice gewoon ongetest f1 zaad op de markt en dan mag de klant het uitzoeken, goegel maar voor je wat besteld daar :no

Heb je leuk soortje binnen voor weinig geld, wil je die niet eens zetten want iedereen op goegel krijgt herman op bezoek, zo alles naar de maan, lekker

@greentjeonatrip plastificeerd ijzerdraadje, haakje vouwen, om de tak haken, andere kant haakje om de potrand (of gaatjes boren en daaraan maken) die wit plasticdingen die je gebruikt kan ook wel maar ik zou er dan 30 per plant nodig hebben ;)

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huff. Die GS werd me aanbevolen via het andere forum, hij is daar zelf ook sporadisch. Van alles wat ik over Roel gelezen heb, kan ik me dat eigenlijk niet voorstellen en per slot van rekening heb ik ook een strain gekozen waar ik maar 1 verslag van kon vinden. Noem mij maar eens een goede breeder op....

Lijkt me wel leuk om eens een keer met regulier te werken van Pg...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, greentjeonatrip said:

Vakkie, gaat perfect. Ik moest wel nog 2x bijscheppen na iedere watergift, maar ik zie geen rakkers meer, thanks !

Die Purple bud 2x, kwam uit dezelfde batch. @Xaim.Weet even niet meer of jij ook herma ervaringen had hiermee ?  Over die BFB weet ik gewoon nog niets.

Vak, jij was bij mijn bouwtopic. Van lichtstress kan gewoon geen sprake zijn. Elk 'display-lampje' bevind zich naast het hok. Bij 2 van de 3 inlaten heb ik 45 graden bocht aan de binnenkant, een 90 graden bocht aan de buitenkant en op de opening zit een hepa motorfilter met aan de binnenkant zelfs een dubbel zwart universeel koolfilterdoek. Op de 3e inlaat zit een deksel met een dubbel zwart doek.

Frappant, ja. Misschien de stress van het toppen ? Rotzooi van de breeder ? Ik zal na de kweek nog eens in mijn hokje gaan zitten en dan maak ik het licht in de kamer ernaast aan, maar had dit ook al gecheckt voordat ik aan deze ronde begon en bovendien is het licht in de donkere periode op die kamer ook gewoon uit.

Ik weet het eerlijk gezegd niet en kan alleen maar zoveel mogelijk uitsluiten, dubbel checken en gewoon doorstoten naar de volgende zadenbank. De BFB kwam van Growers Choice. Volgens Huff komen daar weleens herma verhalen vandaan, ik weet het niet, kan alleen maar kijken wat ik er tegen kan doen...

Het klinkt misschien overdreven maar het is toch wel handig om er nog 1 extra bocht in te hebben! Ook kieren en dergelijke. ALLES is werkelijk verdacht! Dat flapje bij de rits dat dubbel gaat bij het dicht ritsen enz...
Ook is het raadzaam om het grondig te controleren door te kijken van buitenaf met de kamer pikkedonker en je ogen daaraan gewend,  en in de tent volle bak de lamp aan, en dan in je kanalen kijken van buitenaf, en andersom, van buiten naar binnen schijnen met een sterke lamp. Ik kwam hier dus nog een kier tegen, licht dat door witte kit heen scheen, die ik heb gedicht met een zwarte sjaal!

Ik was er de vorige 2 keer ook helemaal van overtuigd dat het goed zat, maar dus niet.

Edited by Sunbeam
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...