Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greentjeonatrip

Greentje taking another level, Organic meets coconut water with 3x Blue forest berry and 1x Orinoco

Recommended Posts

13 minutes ago, Collie Weed said:

@Hannesh Nog nooit van bacillus thuringiensis israelensis gehoord i.p.v. nematoden?
Veel goedkoper dan steinernema nematoden:specool en makkelijker in toepassen.

Maar probeer de bio mensen maar niet tot hydro te bekeren m'n beste man,alhoewel ik zeker wel in je resultaten geloof hoor;)
Maar sommigen zijn gewoon net zo fervent bio zoals jij fervent hydro bent:lol:grappig he?

Dat is de dynamiek van diversiteit op het forum toch?
Ieder zijn eigen gouden maniertjes:P

Bij mij zitten die nematoden er al gewoon in zo uit mijn compost bak, als ik die zou moeten gaan kopen was ik wat anders gaan doen....:lol:

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Collie Weed said:

@Hannesh Nog nooit van bacillus thuringiensis israelensis gehoord i.p.v. nematoden?
Veel goedkoper dan steinernema nematoden:specool en makkelijker in toepassen.

:lol: Ik moest deze even opzoeken. 

Ik kon de link even niet zo gauw leggen Collie, maar toen ik naar Hannesh zijn topic ging, begreep ik het :D. Hannesh, vooralsnog werkt het laagje zilverzand perfect en ik kan jouw aanbeveling alleen maar waarderen, al begrijp ik niet zo goed waarom. Ik spreek uiteraard alleen voor mijzelf, maar het is zooooooooooo verslavend wanneer je bio gaat, begin er maar niet aan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Collie Weed said:

@Hannesh Nog nooit van bacillus thuringiensis israelensis gehoord i.p.v. nematoden?
Veel goedkoper dan steinernema nematoden:specool en makkelijker in toepassen.

Maar probeer de bio mensen maar niet tot hydro te bekeren m'n beste man,alhoewel ik zeker wel in je resultaten geloof hoor;)
Maar sommigen zijn gewoon net zo fervent bio zoals jij fervent hydro bent:lol:grappig he?

Dat is de dynamiek van diversiteit op het forum toch?
Ieder zijn eigen gouden maniertjes:P

Met 2 weken spoelen heb je het mooiste schoonste wietje. Alle smaak is van de plant zelf met hydro. 

Net wiskey, wil je zonder vatsmaak, of wil je op hout gerijpt. Hydro, smaakneutraal. Aarde is niet smaak neutraal. Er zit altijd nog wat in de grond, wat smaak geeft.

@greentjeonatrip Ik geef liever het geld uit aan die nemathoden dan aan dekzand.

Groeten,

Hannesh

Edited by Hannesh
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Hannesh said:

Met 2 weken spoelen heb je het mooiste schoonste wietje. Alle smaak is van de plant zelf met hydro. 

Net wiskey, wil je zonder vatsmaak, of wil je op hout gerijpt. Hydro, smaakneutraal. Aarde is niet smaak neutraal. Er zit altijd nog wat in de grond, wat smaak geeft.

Prachtig om te lezen dat je hier zo stellig in bent, waardeer ik, maar ik denk wel dat ik met mijn manier van kweken ook gewoon een 'verantwoord' wietje presenteer, net zoals jij dat vind met hydro. Ik heb wel af en toe discussies gevolgd hier op het forum, waarbij mensen tot in den treure hun gelijk willen halen over wat in hun ogen het 'schoonste is en het beste qua smaak'. Ik zal hier nimmer een uitspraak over doen, om de simpele reden dat over smaak niet te twisten valt......

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, Hannesh said:

 

@greentjeonatrip Ik geef liever het geld uit aan die nemathoden dan aan dekzand.

Groeten,

Hannesh

En vooralsnog lijkt me die zilverzand voortaan ook een prima mulch...:P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, greentjeonatrip said:

Prachtig om te lezen dat je hier zo stellig in bent, waardeer ik, maar ik denk wel dat ik met mijn manier van kweken ook gewoon een 'verantwoord' wietje presenteer, net zoals jij dat vind met hydro. Ik heb wel af en toe discussies gevolgd hier op het forum, waarbij mensen tot in den treure hun gelijk willen halen over wat in hun ogen het 'schoonste is en het beste qua smaak'. Ik zal hier nimmer een uitspraak over doen, om de simpele reden dat over smaak niet te twisten valt......

Ik zeg niet dat het minder is, alleen voor mij is hydro mooier. Als jij bio en aarde fijn vind dan is dat natuurlijk prachtig. Ik haalde altijd bio buitenwiet bij de shop. Zeeeeer goede smaak. 

Maar zo lukt het mij niet op aarde, veel te nat, veel te grote buffer, niet luchtig genoeg. 

Dus niets voor mij. 

Ik kijk graag naar je aarde kweek hoor. :D

Groeten, 

Hannesh

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, greentjeonatrip said:

En vooralsnog lijkt me die zilverzand voortaan ook een prima mulch...:P

Of toch gewoon plastic.....of witte klaver......of hoornbloem.....decisions, decisions :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, Hannesh said:

Maar zo lukt het mij niet op aarde, veel te nat, veel te grote buffer, niet luchtig genoeg. 

Dus niets voor mij. 

Ik gebruik tensiometers en ben daar zeer over te spreken, te nat is zeer zeker niet aan de orde en wat samenstelling en luchtigheid betreft, denk ik dat ik wel een aardige indicatie begin te krijgen.

Overigens heb ik buitengewoon veel respect voor hydro kwekers, volgens mij luistert dat heel nauw en zegt dat ook wat over de gedrevenheid van de kweker zelf :tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En weet je wat ik zo leuk vind aan biologisch/organisch kweken @Hannesh ? Bij het samenstellen van mijn medium ben ik mij steeds meer aan het verdiepen in de losse elementen, er is zoveel leuks ! Ik ben me ook  veel meer gaan interesseren in wat er in mijn tuin staat of gebeurt, de tuinkas, gazon, de gewassen, alle planten, een biotoop creëren, het bodemleven, noem maar op en neem maar van mij aan dat ook ik indoor, oprecht, een 'te gek' wietje wil kweken, gepaard met de nodige zorg en aandacht en je bent bij deze van harte uitgenodigd om te zijner tijd een sample te proeven en niet omdat ik vind dat organisch beter is, helemaal niet, maar ik vind het juist interessant om kritisch te horen wat anderen ervan vinden en probeer daar alleen maar uit te leren en wie weet leidt dat misschien ooit ook wel eens tot hydro, maar op dit moment ben ik verkocht aan een andere methode.

Ben zelfs bewuster gaan worden in mijn eigen voedingspatroon. Kokoswater is daar slechts een minuscuul en leuk voorbeeld van wat ik zelf ook nu drink, maar er is zoveel meer en het is zo leuk :D. Voor je het weet loop je filmpjes te kijken van Paul stamets en neem je een kijkje in 'no till' en je komt gewoon tijd te kort, maar bovendien, en dat vind ik het meest plezierig,  het zet allemaal aan tot denken Hannesh en dat is ook vaak de insteek wanneer ik zelf deelneem aan andere topics, het aanzetten tot denken, met wederzijds respect wat tot die leuke diversiteit leidt op dit forum :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydro kweken stelt niks voor.

Probeer eens een stekje op een bigblock met een gietertje: er gaat een wereld voor je open.

Pas op, eenmaal ontdekkend dat het ook zo simpel kan zijn is het heel besmettelijk en voor je het weet kweek je op kratjes gevuld met een medium als RFX en vraag je je af waarom je zo moeilijk heb lopen doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeidag 9 en deze dag staat geheel in het teken van 'shitload' :lol:. Zoals jullie kunnen zien heb ik geen rekje geplaatst en ben ik een beetje aan de slag gegaan met nylondraad. De afgelopen dagen heb ik weer eens een rondje " tochtvrij-check-up" gedaan en kreeg ik ineens weer last van spanningen in mijn onderrug. In de 1e ronde ben ik door de rug gegaan en ik kan je vertellen dat wanneer je dát eenmaal hebt meegemaakt, je veel beter gaat luisteren naar je lichaam, dus alle alarmbellen gingen af en gaan we proberen het met de binders, die we normaal voor komkommer gebruiken.

We beperken het dus deze ronde vooral tot snoeien en hier en daar wat binden (wat trouwens ook al niet lekker voor mijn rug was) en vandaag was als eerste kleine Lili aan de beurt en het was nodig, want een en al blad hiero in dat compacte bosje. We zullen zien of Lili er mee weet om te gaan, maar toen ik met haar bezig ben geweest, moest ik ineens denken aan de eerste keer 'dieven' van mijn tomatenplant, daar bleef toen vrij weinig van over kan ik je melden. Hier nog een foto van wat ik weggehaald heb en wat er nog steeds aan is..........een shitload dus :rofl

2045655997_bloeidag9lilionderhandengenomen(2).jpg.bfd932a6621f1a76902f4fb80dca506e.jpg825656318_bloeidag9lilionderhandengenomen(1).jpg.8016315fb3c8e8fb098dbfe280a04018.jpg2016096113_bloeidag9lilionderhandengenomen(3).jpg.e7ab219e87aee3f3841c840e548ac7dc.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Hannesh said:

 

Maar zo lukt het mij niet op aarde, veel te nat, veel te grote buffer, niet luchtig genoeg. 

Dus niets voor mij. 

 

dat is juist voor mij DE reden om op aarde te kweken

niets geen schematjes, gewoon van zaad tot oogst paar keer per week water geven en 1 keer de klop omzetten B)

@greentje

stuk dode koe op je medium?

last van je rug? zet je hok op een tafel, kun je er gewoon bij zittend op je luie stoel!

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, HUFFnPUFF said:

stuk dode koe op je medium?

Lijkt in ieder geval erop of er een koe op Lili gezeten heeft ja :rofl, moet daar flink benauwd zijn geweest heb ik de indruk. Heb ook tegen beter weten in best wel wat schutbladeren verwijderd, maar het zat gewoon allemaal in de weg......we zien wel :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb jij nou gedaan???

Je hebt de helft van je plant weggeknipt???

in dag 9 vd bloei???

Dat gaat toch nooit meer dichtgroeien?

En dat wil je dan ook nog met de andere planten gaan doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, met de anderen zal dat wel meevallen hoor, die laten een veel meer open structuur zien, maar deze was nu net idd dichtgegroeid en dat wil ik nu juist niet hebben, maar misschien begrijp ik je verkeerd. Ik moet misschien ook niet de vergelijking gaan maken met die andere strains, maar wat daar nog in de eerste 3 weken bloei aan blad was bijgekomen, vond ik niet normaal. Omdat ik nu geen rekje ga gebruiken, wilde ik in ieder geval bij de kleinste, het  onderste gelegen  gedeelte wat vrijmaken, zodat daar het licht wat beter penetreert, maar ik begrijp uit je opmerking dat dit wel een hele slechte keuze was...? :lol: Ik heb eigenlijk alleen maar ontbladerd en voor de rest niets :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huff. Naar aanleiding van de herma in de vorige ronde heb ik iets vergelijkbaars aangeschaft, 3x zelfs, maar dan met een rekje erboven, dus voor iedere pot. Het zit nog in de verpakking, maar ik ga voorlopig niets meer investeren, vind het wel goed nu :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had dat trouwens wel vaker gelezen @cannarie, dat men in de 2e week bloei nog deed ontbladeren, dan wel dieven, of ga ik hier nu gigantisch de fout in ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ben ik zelf sws niet zo van het snoeien hoor. Denken anderen ook weer anders over. En ik weet ook niet hoe deze plant er van tevoen uit zag, maar vind haar er zo wel erg kaal uitzien. Gelukkig lijkt het voor de rest wel vol te komen dus vullen de andere planten de gaten ook wel weer op als die niet ook zo gesnoeid worden.

11 minutes ago, greentjeonatrip said:

Had dat trouwens wel vaker gelezen @cannarie, dat men in de 2e week bloei nog deed ontbladeren, dan wel dieven, of ga ik hier nu gigantisch de fout in ?

Maar dat is dan omdat je dan in kan schatten welke scheuten toch niet meer naar het licht gaan groeien. Jij hebt het juist andersom gedaan door dat wat in het licht staat weg te halen zodat het onderliggende meer licht krijgt. Maar ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen en het tussen die 4 uitschieters omhoog nog dicht gaat groeien :)

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap je punt, alleen heb ik dus hier wel idd bewust de grotere bladeren weggehaald die er vooral boven zaten, omdat er in mijn beleving de ondergelegen topjes anders nauwelijks tot ontwikkeling komen. Ik heb dit trouwens ook nog niet eerder zo meegemaakt, een plantje die zooooo ontzettend compact was met zooooooo'n grote (schut)bladeren en ik moet je eerlijk zeggen dat toen ik klaar was en nog eens naar 'binnen keek' ook echt de indruk had, dat het daar aardig benauwd was, wanneer je naar het restant kijkt. Het was trouwens ook echt een gepriegel, zo compact man, maar ik hou wel van een beetje experimenteren Cannar. Het is me overigens wel duidelijk dat Lili geen echte opbrenger zal gaan worden, het zou me in  ieder geval verbazen, heb haar daags ervoor zelfs al op een verhoging moeten zetten van 6 cm.

Nu ik daar zo over nadenk........afhankelijk van hoe het de komende dagen zich gaat ontwikkelen (of ze allen hermavrij blijven), misschien met de overige 3 doorgaan ? Maar even afwachten....

Kun je het me vergeven, wanneer ik zeg dat het pas mijn 3e keer is, of gaat die vlieger niet meer op :innocent: ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, greentjeonatrip said:

Nu ik daar zo over nadenk........afhankelijk van hoe het de komende dagen zich gaat ontwikkelen (of ze allen hermavrij blijven), misschien met de overige 3 doorgaan ? Maar even afwachten....

Het zou me niet verbazen als dat de uiteindelijke opbrengst ten goede komt. Aan de andere kant ben ik nu wel benieuwd hoe deze zich verder gaat ontwikkelen :)

7 minutes ago, greentjeonatrip said:

Kun je het me vergeven, wanneer ik zeg dat het pas mijn 3e keer is, of gaat die vlieger niet meer op :innocent: ?

Voor iemand die zijn 2e rondje al een hogere gram/watt heeft behaald dan ik na nu pak m beet 8 binnenrondjes, gaat die vlieger helaas niet meer op, vriend :P

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greentjeonatrip Ze zien er idd wat kalig uit.
Ik had geen grote bladeren verwijderd want dat zijn juist de fabriekjes voor je fotosynthese,haal je die weg dan gaat je verdamping(productie) omlaag in je plant.
Alleen de onderste takjes wegknippen waarbij je zoveel mogelijk blad laat zitten,meestal de onderste 2 nodes.
De overige takjes  die al halverwege zijn strekken zowiezo nog wel naar het licht toe.

Laat haar eerst maar ff weer groot blad maken,ze heeft het echt nodig maatje.;)

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

whoops!
Ja dat grote blad, ik deed altijd alleen dat weghalen dat naar binnen gericht is, mijn theorie is dan, een getopte plant daarvan heb je 2 planten gemaakt, die in elkaars weg groeien, met elk weer grote bladeren, die normaal van de plant af groeien maar nu alle kanten op. Je zou maar plant zijn; hoe meer je je best doet er uit te groeien hoe meer je je eigen toppen bedekt... keuzes maken welke van de 2 fanleafs je weg gooit... er mogen ook geen blaadjes op elkaar liggen dat gaat zweten tussen de blaadjes! Maar valt mee, 1 groot blad mis ik rechts onder, wel erg compacte feno,... sja

Als je nou dit ermee doet, en dan weer terug voeren, zitten ze er zo weer aan  :P Kan ook met EM volgens mij, verder zelfde recept :)
Ik weet niet in welke fase je nu zit?

 

Edited by Sunbeam
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/23/2018 at 4:56 PM, lostchild said:

Hydro kweken stelt niks voor.

Probeer eens een stekje op een bigblock met een gietertje: er gaat een wereld voor je open.

Pas op, eenmaal ontdekkend dat het ook zo simpel kan zijn is het heel besmettelijk en voor je het weet kweek je op kratjes gevuld met een medium als RFX en vraag je je af waarom je zo moeilijk heb lopen doen.

RFX is nog niet de beste. Beter een substraat(medium) hebben waar maar een soort in zit. Er zijn meerdere varianten mapito in de omloop. Die met kokos geeft schimmel. Deze RFX is ook een samengestelde, dat komt de boel ook niet ten goede.

Beter Grodan granulaat, dat is geen samengesteld medium. 

Voor op aarde niet te veel aan rommelen aan de samenstelling. Dan voorkom je allerlei voedingstekorten/overschotten. Voorgemixte aarde met perliet is prima. Later kan je altijd nog voeren met iets als Dutch Pro a+b bloei. Gebruikte ik ook voor de kamerplanten, 1 kweekje gedaan. Goedkoop en prima. 

Ph 5.5

Ec zo laag dat het nog geen donkergroen blad geeft. Eerst minimaal geven, kan later altijd meer. Laag beginnen. 

Eerste mengen dan pas afzuren.

Pas water geven als het water 20C° is.

Gewoon stekken/zaailingen laten opkomen met voldoende tussenruimte. Week 2/3 onderste 2 internodes(aftakkingen) afknippen. 

Gewoon laten gaan vanaf dan tenzij je een scrogg maakt. 

Week 5/6/7 groot blad wat voor de toppen zit wegknippen. 

Verder gewoon voldoende(lees lumen) belichten(de juiste waarde, niet te veel, niet te weinig). 

Dan ga je al een heel stuk de goede kant op. 

Beter denk je na over wat je wilt en ga je na of dat doel dichterbij komt, als je iets doet. Bijvoorbeeld snoeien bovenop, terwijl er nog geen toppen zitten. De plant was nog aan het ontwikkelen.  Dat was misschien niet zo heel handig voor losse planten, maar voor een scrogg wel.

@greentjeonatrip Ga je voor een scrogg?

@lostchild Kratjes van de bouwmarkt met steenwolvlokken en een eb en vloedbak op 50cm van de grond, met een waterreservoir met aquariumpomp. 600w lamp (beste lumen/watt van de hps lampen). 1,6x1,6 m ruimte per lamp (niet dat ik ooit meer dan 1 lamp nodig zou hebben). Groeivoeding, bloeivoeding, wortelstimulator, enzymen, topbooster, ph meter. Spuitje met slangetje voor het voer afmeten. Laatste 2 weken slechts afgezuurd water.

Ik ben benieuwd.

Groeten,

Hannesh

Edited by Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hannesh

Je bent benieuwd naar wat precies?

Jouw advies is van het soort wat ik graag naast me neerleg, het is vooral jouw ding en niet het mijne.

Er is geen 'beste' hydro (inert) medium, er is wel een inert medium wat het beste bij een bepaald type kweker en zijn toegepaste methode past en als jij op het einde 2weken water nodig hebt om de rotzooi die je er eerder zelf inpompte enigzins uit te krijgen ben je lekker productief bezig;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...