Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

420man010

Bubblegum en 1 Aurora Indica Organisch

Recommended Posts

Geen SSH maar Bubble, jaja

Omdat mijn "vorige" verslagje over SSH zou gaan en dat niet door ging, maar ik wel het hele begin verhaal heb neergekladderd hou ik het nu ff kort.

Setup was ik ook vergeten neer te zetten, krijg je van al dat wiet roken he :P

16 bakken van 11 liter met lightmix, voorzien van 11/12 gram vivikali/beendermeel en 5 gram schimmels.

Verder heb ik nog BAC "bloei" paraat, de shit waar te veel N in zit maar you never know, melasse en green sensation.

600 wattertje er in, had net een nieuwe gehaald en n nieuw filter dat er in gaat als de stekken zijn aangeslagen en er dus geen liters water meer doorheen getrokken worden.

Moet ie net aanspringen, nope. Trafo kapot? Ff een andere aangesloten, weer niet aan.

Kijk ik in de tent...

IMG_20180921_152908964.jpg.2232f473cb1653e8cf7ff17029f7fb03.jpg

Iets te blauw spectrum hehehe.

Gister voor het eerst aan gehad, heeft 1 dag gedraaid en nu al kapot.

Zag ook zwarte troep rondzwerven in de buis dus als ik weer eens langs de growshop moet zal ik die maar terug brengen. 

Afzuiger nog steeds 500m3 met een 700m3 filter.

Plantjes gister ingewaterd met een schepje bacto.

Liter per plant ongeveer (1/10 van de inhoud van je bak)

Had er 18 besteld, 2 gaan het niet redden, rest ziet er toppie uit.

IMG_20180921_150654349.jpg.1afb53153fa30216f8925ff3f4818be5.jpgIMG_20180921_150611580.jpg.9fab9dac4301c28c5bca9b174e749dd3.jpgIMG_20180921_150536641.jpg.abad36f890b9d1dc975df1bdb179e758.jpg

En natuurlijk de aurora!

IMG_20180921_150547856.jpg.fcac1be6df1963636abf8708e49ab6aa.jpg

Een paar bakken hebben promix ipv lightmix, kun je zien op de fotos.

Had een zak te weinig blijkbaar maar er staan nog een paar zakken promix in de schuur. 

Zal het vast wel mee lukken.

Straks ff 2 stekken vervangen en dan hoppa.

Licht hangt nu op een meter, dat hang ik straks ook weer 10-15 cm lager.

Temperatuur 25 graden met lamp aan.

Dit is een leer-ronde op zich, nog nooit stekken gedaan op organisch, met zaad is dat op zich wel bevallen ondanks dat ik de vorige ronde hermas had en die ronde daarvoor niet gedieft had. Ik heb die rondes op 4 ons ingeschat als alles gegaan was zoals het hoort.

Kijken of ik dat kan halen met deze stekken, liefst meer natuurlijk.

Nou dat was hem weer, doeidoei

Edited by 420man010
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist 2 plantjes verwijderd... beginnende meeldauw

Op een ander plantje was t bijna niet zichtbaar op 1 blad, heb dat blad dus verwijderd

Wilde een update plaatsen maar goed, als ik maandag nog een plantje met meeldauw zie trek ik de stekker er uit

Edit - Zojuist Shackzilla besteld want die meeldauw gaat er hoe dan ook komen, ga niet zitten wachten op mijn executie.

Heb al vaker met meeldauw te maken gehad, geen zin meer in. 

Waarom Shackzilla? Heb er veel, maar dan ook echt veel goede dingen over gelezen, zit SSH in en schijnt een zelfde effect te hebben maar dan zelfs iets beter.

En die soort staat op mijn bucketlist, dus waarom niet. 

Met de SSH stekken nooit geouwehoer gehad, geen idee waarom ik de bubble nam. Denk een tijdelijk moment van gekheid ofzo. 

Als er daar ergens een god is, laat me alsjeblieft eindelijk aan mn ronde beginnen :blink:

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

shit man, balen!

Nooit bij stil gestaan dat je dat ook nog met je stek mee kon krijgen. Als ik ooit over ga op stekken ga ik het toch maar gewoon zelf doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, cannarie said:

shit man, balen!

Nooit bij stil gestaan dat je dat ook nog met je stek mee kon krijgen. Als ik ooit over ga op stekken ga ik het toch maar gewoon zelf doen.

Of t met de stek mee kwam, weet ik niet. Maar de keren dat ik meeldauw heb gehad had ik het met stekken. 

En tja er zijn dan wel "middeltjes" en van die huis tuin en keuken middelen zoals melk en weet ik het maar je komt er echt niet van af. 

Destijds ook nog een UV lamp voor aangeschaft, wat trouwens echt niet te doen is.. sta je elke dag een uur je planten te bestralen en het enige wat je doet is het afremmen maar het gaat niet weg.

Dus tja, vandaar dat ik er geen tijd meer aan ga besteden. Ik heb nog 10x liever spint dan die fucking meeldauw

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep, vanmorgen weer een met meeldauw gezien, goede beslissing geweest dus 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfff en wij maar wachten :P

Maar wat nu dan? zaadjes ronde?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, cannarie said:

pfff en wij maar wachten :P

Maar wat nu dan? zaadjes ronde?

Ja de Shackzilla is onderweg, zal er maandag of dinsdag wel zijn, ontkiemen en hoppa

Net alles weg gegooid, behalve de Aurora, die heeft nergens last van.

Kijk ik de komende dagen nog ff of er wat mee gebeurt, zo niet dan mag die blijven.

Edited by 420man010
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, 420man010 said:

jep, vanmorgen weer een met meeldauw gezien, goede beslissing geweest dus 

Is Meeldauw niet vooral iets wat voortkomt uit klimatologische omstandigheden ? Ik meende dat dit bijvoorbeeld kan ontstaan wanneer je dag- en nachttemps te ver uit elkaar liggen...

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

bevorderd ja, het moet wel eerst in de lucht zitten (zit het nu ook wel) beschutte vochtige bladeren zijn gevoeliger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was net aan het lezen. Kan dus heel goed zijn dat de stekken reeds geïnfecteerd zijn en tot uiting komen bij koele temperaturen, stilstaande lucht of vochtige omstandigheden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, greentjeonatrip said:

Is Meeldauw niet vooral iets wat voortkomt uit klimatologische omstandigheden ? Ik meende dat dit bijvoorbeeld kan ontstaan wanneer je dag- en nachttemps te ver uit elkaar liggen...

Als je dag en nacht temperatuur ver uit elkaar liggen hoeft dat niet uit te maken.
Als de temperatuur zakt, bij verder gelijk blijvende parameters, dan stijgt altijd je luchtvochtigheid evenredig, daar zit het m in!

Ik heb het gehad, dat ik overdag (of met lamp aan) dan moest zorgen dat ik aan het eind van de dag onder de 40% zat, omdat de LV zo 20-25% kon stijgen bij het afkoelen van de tent! Dus heb je grote temperatuurverschillen, let dan goed op de LV en geef minder water als het moet, of geef alleen aan het begin van de dag water..., of zet de afzuiger een tikkie harder dan normaal snachts, dat soort simpele kleine dingen kunnen het verschil maken tussen succes en mislukking!

Meten is weten!
De grow er voor heb ik er niet op gelet en toen kreeg ik ook PM! Daarna nooit meer gehad binnen!


Maar om het nog preciezer te zeggen, moet je voor PM volgens mij 2 dingen hebben, een hoge LV èn een lage temperatuur. Heb je slechts 1 van die twee dan krijg je geen PM.
Sommige growers, zeker die co2 gebruiken zien graag hoge temperaturen overdag en evenzo hoge luchtvochtigheid, want dat is de beast modus. Maar goed als je vervolgens snachts de temperatuur flink laat zakken, èn je voert het vocht niet af dàn heb je dus een probleem!!

En volgens mij krijg je de sporen niet uit de lucht, als je dat wil gaan proberen moet je al het leven gaan doden in je tent, behalve de plant zelf, succes.... ;)
Nou ja het kan geloof ik wel, met UVC lampen in je inlaat kanaal, lijkt mij iets te omslachtig en dus onnodig, beter kan je deze tabel er bij pakken en bestuderen zodat je weet waar de sweet spot ligt en wat je LV gaat doen bij welke temperatuur!
Weet je je temperatuur verloop, dan kan je overdag al zien wat er snachts gaat gebeuren met je LV!

De ideale VPD (vapour pressure deficit) voor 3 groei fases, ik heb m uitgeprint!
vpd_1degree.thumb.gif.f695d33c89330f51584a13566aa914c2.gif

Als je de tabel goed bestudeert kom je er achter dat je niet zomaar kan zeggen snachts mag je niet boven de zoveel% komen, dat hangt dus helemaal af van je temperatuur, hoe lager hoe minder vocht er nodig is om PM te krijgen. Dus ga je alleen aan je LV sleutelen, dan is het op een gegeven moment overdag echt veel te droog.
In die zin zit er dus ook wel wat in om te zorgen dat het snachts niet te ver af koelt ja!
Dit heb ik overigens ook voor elkaar gekregen door de tent èn de ruimte waar hij in staat beiden goed te isoleren en te beheren, raampje open raampje dicht, doorluchten of juist niet?

Ook maakte ik gebruik van schotten van karton om de aanzuiglucht te geleiden via warmere hogere plekken, (of juist niet) en dan snachts de afzuiging niet te hard zetten (zodat het lang warm blijft) maar wel weer genoeg airflow binnen de tent houden met veel langzaam draaiende fans.... De omstandigheden binnen de tent kunnen trouwens nog zo mooi zijn, als je buiten de tent een rigoreus ander klimaat hebt, heeft het misschien zin daar óók je licht op te laten schijnen (so to speak)!

Ik hoefde in hartje winter hierdoor nauwelijks bij te stoken bij licht uit. Maar in mijn  geval staat de tent ook in de slaapkamer dus dan heb ik al een gematigd klimaat, dat scheelt natuurlijk wel. Alleen ik moet het vocht weer zien weg te krijgen en de warmte moet ik binnen zien te houden, vooral dus met de lamp uit..

Het zijn kleine dingen die je moet aanpassen maar het blijft toch nadenken en schipperen, en soms is het zelfs alle hens aan dek want geen dag is het zelfde en PM kan je in 1 dag al oplopen! Die tabel is ook zeker niet lineair te noemen,... oefening baart wel kunst dat wel :)

succes!

Edited by Sunbeam
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, HUFFnPUFF said:

haal die pannelap dan ook weg :blink:

Haha die was al weg en die was er juist om in het begin de luchtvochtigheid even hoog te houden voor de stekken

11 hours ago, greentjeonatrip said:

Was net aan het lezen. Kan dus heel goed zijn dat de stekken reeds geïnfecteerd zijn en tot uiting komen bij koele temperaturen, stilstaande lucht of vochtige omstandigheden.

onder de 20 graden komt het hier niet, vocht zou kunnen, is iets van 87% nu

6 hours ago, Sunbeam said:

Als je dag en nacht temperatuur ver uit elkaar liggen hoeft dat niet uit te maken.
Als de temperatuur zakt, bij verder gelijk blijvende parameters, dan stijgt altijd je luchtvochtigheid evenredig, daar zit het m in!

Ik heb het gehad, dat ik overdag (of met lamp aan) dan moest zorgen dat ik aan het eind van de dag onder de 40% zat, omdat de LV zo 20-25% kon stijgen bij het afkoelen van de tent! Dus heb je grote temperatuurverschillen, let dan goed op de LV en geef minder water als het moet, of geef alleen aan het begin van de dag water..., of zet de afzuiger een tikkie harder dan normaal snachts, dat soort simpele kleine dingen kunnen het verschil maken tussen succes en mislukking!

Meten is weten!
De grow er voor heb ik er niet op gelet en toen kreeg ik ook PM! Daarna nooit meer gehad binnen!


Maar om het nog preciezer te zeggen, moet je voor PM volgens mij 2 dingen hebben, een hoge LV èn een lage temperatuur. Heb je slechts 1 van die twee dan krijg je geen PM.
Sommige growers, zeker die co2 gebruiken zien graag hoge temperaturen overdag en evenzo hoge luchtvochtigheid, want dat is de beast modus. Maar goed als je vervolgens snachts de temperatuur flink laat zakken, èn je voert het vocht niet af dàn heb je dus een probleem!!
 

Hey bedankt voor de tabel en uitleg :verrygood misschien zit m daar ergens de oorzaak in ja.

Komende kweek op zaad dus LV hoef ik verder niks mee te doen, maar mocht ik ooit weer stekken hebben zal ik dit weer even er bij halen

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, 420man010 said:

Komende kweek op zaad dus LV hoef ik verder niks mee te doen, maar mocht ik ooit weer stekken hebben zal ik dit weer even er bij halen

Dat vond ik in het begin ook, maar die tabel is zeker de moeite waard, ook met zaad, lijkt me...

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, 420man010 said:

onder de 20 graden komt het hier niet, vocht zou kunnen, is iets van 87% nu

Dan zou ik nog maar eens kijken hoe goed je koolstoffilter werkt. Bij mijn weten zullen de meeste filters boven de 85% niet meer werken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sorry, buiten is t 87%, dus binnen zal het wel wat lager liggen. Was net wakker dus niet helemaal fris. Zal weer eens een weerstationnetje aanschaffen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er wortels aan je stekken zitten, moet de rv niet meer uitmaken, desnoods potten afdekken om vocht te bewaren (met hps mag dat wel)

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, 420man010 said:

Haha die was al weg en die was er juist om in het begin de luchtvochtigheid even hoog te houden voor de stekken

onder de 20 graden komt het hier niet, vocht zou kunnen, is iets van 87% nu

Hey bedankt voor de tabel en uitleg :verrygood misschien zit m daar ergens de oorzaak in ja.

Komende kweek op zaad dus LV hoef ik verder niks mee te doen, maar mocht ik ooit weer stekken hebben zal ik dit weer even er bij halen

Ik gebruik hem zelf vooral laat in de bloei, vanwege het gevaar op toprot. Verder gewoon dus niet te vochtig, nooit boven de 70% eigenlijk, (ja ok wel met stekken zonder wortels natuurlijk) zeker niet als het koud is.  Zie je dat aankomen, dan bijvoorbeeld de afzuiging hoger, en snachts in je tent blijven door ventileren want je mag dan geen stilstaande lucht hebben nergens, en dan staat hopelijk de tent in een ruimte waar je de LV laag weet te houden, zo niet; dan moet je of stoken of het vocht afvoeren uit die ruimte, ik check bijvoorbeeld altijd of het buiten vochtiger of juist minder vochtig is dan binnen, en ik ventileer dan vooral goed als het buiten droger is, want dat betekent gewoon dat je planten een boel water verdampt hebben die in je afzuigruimte blijft hangen.. Onder normale omstandigheden is het binnen altijd wat droger namelijk.
Maar goed met die tabel weet je ook dat je niet voor jan lul loopt te stoken met het raam open maar dat het op dat moment echt verschil maakt, ineens weet je waar je mee bezig bent zeg maar. :lol:

Edited by Sunbeam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...