Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sunbeam

Flying carpet build by Sunbeam

Recommended Posts

Hoi!
Dit is de eerste versie van mijn lamp, inmiddels is hij hier en daar lichtjes aangepast, met name de drivers, ik ben van 1.4A naar 0.7A gegaan, maar dat zie je verderop in dit topic.

Ik dacht ik praat jullie eerst even bij met wat geschiedenis. :)

2017:

Zo veel mogelijk modulair systeem, met 15 COBs en 126 mono's: diep rood, blauw, far red, en dan nog 10 UVA ledjes.

Op de hoeken zit 90 cri 3500K
in het midden zitten 5 voorgroei cobs: 2x 4k 70cri, 2x 4k 80cri, en 1x 5k 90cri.
er zijn ook nog 2 red meat cobs gebruikt: https://nl.mouser.com/ProductDetail/Lumileds/L2C5-RM001211E1900/?qs=sGAEpiMZZMu4Prknbu83y%252bQ48TVwP8ep1NVicT9wIM4S5UASIu%2fC6g%3d%3
En de rest is aangevuld met 3500K 80 cri de bin ná CD, het is nu weer DB geworden..

De COB drivers zijn nu nog overkill, maar zodra die zijn omgewisseld voor lichtere modellen ben ik helemaal blij.
Het kostte even wat om alles aan de praat te krijgen maar alles werkt!

Overzicht van de build:
_DSC6146.jpg
 

 

 

_DSC8071.jpg

De middelste COB zit telkens vast geschroefd, en de buitenste kunnen schuiven over de 'rail' voor optimale flexibiliteit

 

De 3 kanaals Osram Oslon SSL PCBs
_DSC8067.jpg_DSC8072.jpg

 

 

_DSC8176.jpg

 

alle modules er weer los in, zo kan je alles kantelen, draaien of zelfs in een koepeltje hangen onder het frame langs wat je wil

_DSC8178.jpg

 

De UV test!

_DSC8202.jpg

_DSC8217.jpg

Da's UVA 385nm: https://nl.mouser.com/Search/ProductDetail.aspx?R=SST-10-UV-A130-F385-00virtualkey65110000virtualkey896-SST10UVA130F385

Deze moesten helaas apart van de ledstrips, omdat ze net iets groter zijn en dus ook niet Osram SSL. Ze zijn trouwens wel meer groothoek daar heb ik ze op uitgekozen 130 graden ipv 80 graden! En ik heb er 10, 3.4v zijn ze, 0.7A en niet 2.1v zoals de Osrams.

 

 

De drivers:_DSC8329.jpg

Op het schakelbord zijn verder alle connecties, van en naar de drivers en timers gedaan met wago connectors, en alles ook met getinde draden, zodat er nu nergens meer een kaal of los draadje te vinden is, terwijl je toch razendsnel een driver kan omwisselen of een timer.

 

Het solderen en prepareren van de pcb's was wel even er voor gaan zitten!
Uiteindelijk alles weten door te meten en de door mij beschadigde ledjes allemaal vervangen door nieuwe! Die dingetjes zijn dus erg kwetsbaar! Een aantal ging kapot bij het verwijderen van de lensjes, die nogal amateuristisch gelijmd zaten, waardoor bij sommigen de lijm tot en met het ledje was gegaan en bij anderen het lensje er zo af viel, later ben ik voorzichtiger te werk gegaan met het hetelucht pistool.

_DSC8233.jpg_DSC8230.jpg


Ik ben ook erg tevreden over het frame, dat met slechts een paar boutjes toch rigide, stevig waar het stevig moet zijn, maar ook geen onnodig gewicht toegevoegd.
En het enige dat echt vast zit is de rand en de 2 middelste T balkjes, waar het geheel aan opgehangen wordt met spanbandjes. De rest kan je er zo af pakken, de COBs zitten in framepjes van 3, x5.. En de balkjes zitten allemaal in serie. Ik kan er 4 aansluiten of 6, gewoon door ze er tussen te klikken..
 

_DSC8283.jpg_DSC8284.jpg

 

De ophanging met 4 spanbanden werkt ook weer een stuk soepeler dan kettingen!

_DSC8287.jpg

 

En de bedrading ook!
Ik kan wel helemaal in detail treden maar ik vraag me af of iemand het zo letterlijk gaat kopieren, wat wel mag, maar wat ik niet zou doen lol. Het is wel een mooi systeem geworden dat in een half uurtje volledig is om te pluggen! De COBs zijn ook dubbel bedraad, omdat ik een 2 polig stekkertje steeds mono heb gebruikt, zo kon ik met dunnere draadjes toe omdat ze dubbel zijn en als er een connectie faalt heb je nog een backup..
Dankzij de simpele JST connectortjes die maar op 1 manier kunnen en die heel goedkoop waren per bosje op ali express, is mijn leven een stuk simpeler geworden! Ik kan de plus en min namelijk nooit meer verwisselen en je kan ze verlengen door er gewoon een metertje extra tussen te klikken....

...


 

_DSC8179.jpg

_DSC8218.jpg

_DSC8173.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oja vraag niet hoe duur hij in totaal was, of ja je mag het wel vragen maar ik heb het niet bijgehouden!
Ik heb deze lamp stukje bij beetje verzameld, ik ben begonnen met een kit van 6x cxb 3590 met 1 HLG 320H C1400B driver en daar heb ik 4 chinese ledbalken bijgekocht, die verkeerde 60 graden lensjes er op hadden gelijmd en drivers met lage efficientie, maar wèl Osram SSL80 ledjes de laatste bin en een 3 kanaals PCB voor iets van 450,- bij elkaar voor 4. Best een goeie koop op zich voor wat je allemaal wel niet krijgt, en bulky zijn ze omdat het waterdicht moet zijn, wat bij DIY niet hoeft... Wel 120cm lang. Maar mijn tent is 120x90x180 dus dat paste wel..
Even wat geschiedenis 1 jaar geleden:

P1010165.jpg

P1010166.jpg

20161117-DSC09285.jpg
20161117-DSC09282.jpg

20161117-DSC09291.jpg

 

Dit wilde ik dus niet meer:
20161117-DSC09286.jpg

20161117-DSC09287.jpg

Overal draden en stekkers....

Voor deze build heb ik die balken dus uit elkaar gesloopt en de pcbs door midden gezaagd. Het was een hele ervaring maar nu heb ik wat ik eigenlijk wilde en ik kan nu ook heel makkelijk reparaties doen of upgrades, terwijl de grow niet onderbroken hoeft te worden, gewoon de module er tussenuit klikken :)

 

OK

Een overzichtje van wat er allemaal mogelijk is met die kanalen:
_DSC8240.jpg_DSC8241.jpg_DSC8263.jpg

 

Met de COBs ook veel variaties, zeker ook als je bijv maar 1 plant hebt en je bent aan het voorgroeien of je blijft klein:
_DSC8269.jpg_DSC8271.jpg_DSC8272.jpg

 

 

 

_DSC8274.jpg

 

 

far red:
_DSC8278.jpg

 

En natuurlijk blurple

_DSC8294.jpg

 

B)

_DSC8236.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan we door met waar de lamp in komt

Eerst de inlaat, het filter, 5x deze, want die kosten haast niks en zijn goed:
https://nl.aliexpress.com/item/Carbonized-Carbon-C35667-NEW-Durable-Cabin-Efficient-Grey-Air-Filter-For-TOYOTA-Tundra-Tundra-Yaris/32621932443.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.GSNhzd
 

_DSC8343.jpg_DSC8345.jpg_DSC8347.jpg

Het is ook een actieve inlaat die ik met een dimmer kan afstemmen precies op de uitlaat. Bij de vorige grow werkte dit nog niet goed, maar toen had ik 1 hepa filter gebruikt dat te veel weerstand had (en dat duurder was dan deze 5 bij elkaar), en toen trok mijn tent behoorlijk vacuum steeds en dat was irritant want dan is ie overal ineens 5 cm kleiner.... Met deze filters x5 zowat nul weerstand net getest dus ik weer blij, want de fan kan mijn afzuiger bijhouden tot en met stand 3 en dat is alweer 170m3/h! Niet te geloven eigenlijk voor een 5w casefan! :)
_DSC8348.jpg_DSC8349.jpg

 

 

Er is nog een om-doos om gegaan oa om het licht tegen te houden!
en daarop nog een fiber filter voor het grove stof, gemaakt van een vel dat witte spul dat ook in jassen voering zit... geen close up van, de inlaat zit aan de rechterkant:
_DSC8351.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de uitlaat heb ik ook wat bedacht! Het carbon filter, die cilinder die eerst in mijn tent hing, ligt nu met een aparte box er omheen op het dak!
Alles wordt nu afgezogen via 1 mooi gat van 20cm doorsnede in het plafond van de tent dat daar toevallig net op de goeie plek zit!
Ik ben er helemaal blij mee zo!

Wat je met karton en DUCT tape al niet kan doen!!


Mijn tentje is maar 180cm hoog, en ik heb lang getwijfeld een nieuwe te kopen, maar dit formaat 120x90 is gewoon NIET te krijgen in 200 of 220 hoog.
Maar dit is wel het dichtst bij het ideaal dat ik kom zo, en ik kan nog van alles op het dak kwijt :)

_DSC8361.jpg

_DSC8371.jpg

Die zit weer op mijn IQ air healthpro plus, die ik vorige keer ook gebruikt heb, die kan super laag en is stil.
Ik kwam de vorige grow maar tot aan stand 3 van de 6 maar het grootste gedeelte stond ie op stand 1. In dat ding zitten ook nog 3 filters, en het geheel gaat zo heel lang mee want hij zuigt nu lucht aan die eerst door de carbon cilinder is geweest. (die carbon cilinder heeft natuurlijk ook weer een grof stof sleeve, die je dus nooit mag vergeten, dat is zonde van je dure carbon filter..)


OK
_DSC8377.jpg

_DSC8382.jpg

 

het staat weer......

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan

 

De binnenkant!!

Alles is gereed behalve de fannetjes, en hij kan HOOG nu, 13 cm van het dak komt de fosfor! En kan zelfs nog wat hoger!

Wat wil ik nog meer??

_DSC8364-2.jpg
_DSC8400.jpg

_DSC8365.jpg

 

 

HEHE EINDELIJK
_DSC8394.jpg

Daar kan een GROTE plant in!

Ik lach me rot geen draadje meer te zien!

 

Ik kom niet verder dan dit haha:
_DSC8380-2.jpg
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan weer testen :P

_DSC8385.jpg

 

_DSC8386.jpg

Hierboven zie je dus erg goed het kleur verschil bij de COBs die 5 in het midden zijn gewoon groen vergeleken met de rest, en links en rechts wijkt weer af van elkaar, want dat is wer net 80cri nieuw vs 70cri oud, grappig!

_DSC8387.jpg

Als ik plant was zou ik me toch gaan GROEIEN joh hierin......

_DSC8394.jpg

_DSC8396.jpg

_DSC8404.jpg

 

Wat is ie LEEG he.................

De volgende vraag is natuurlijk, hoe nu verder??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit dus nu te denken of ik de COBs niet gewoon op halve kracht laat draaien door er steeds 2 parallel te zetten, dat scheelt in aantal drivers en in levensduur van die drivers want dan dim ik ze niet of nauwelijks! Maar dat is wel een beetje een risico op doorbranden van cobs, wellicht moet ik dan weer temperatuur sensoren.. En is 700mA wel genoeg?? Dat is dan ±25W per COB x 15 is 250W + ±190W kleur = 440W max!
EDIT: haha nee beter rekenen; 25x15=375W + 190W = 565W

Het gaat om de rechter 3 drivers, die ik wil vervangen, of dus 'ompluggen':
_DSC8329.jpg

Wel jammer dat ik geen goeie lichtmeter heb, dan zou ik wel wat beter onderzoek kunnen doen en bepalen wat voor drivers etc.. Het gooeie dat ik nu weet van de drivers is dat ze allemaal wel boven de 90% zitten qua efficientie, daar heb ik ze wel op uitgezocht, maar ik gebruik ze ongeveer tussen 300mA en 1000mA en niet echt hoger, dus ik moet ze nu wel wat te veel dimmen... Leuk voor de flexibiliteit, als ik mijn licht zou gaan uitspreiden en alles hoger hangen, maar als je zegt het is overkill heb je helemaal gelijk, dus die gaan vervangen worden..... Ik kan er voorlopig mee uit de voeten dat wel...

Ook valt er qua aansturing nog wel wat te verbeteren. Nu werk ik nog met 100K potmeters aan de dimmer kabels van de HLG-B drivers, en met 1 aparte timer per kanaal, maar ik kan het ook electronisch gaan regelen, dat je echt sunrise en sundown kan doen, traploos automatisch, de herfst faken etc, lekker programmeren..
 

_DSC8405.jpg

 
  •  
Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu zit ik weer het volgende te bedenken; het is winter, ik kweek met LED, het hok staat in een ruimte die snachts kan afkoelen tot 16 graden op de vloer. Niet meer dus het valt mee.. ik wil niet bijstoken behalve voor mezelf, ik woon er ook dus...

Kan ik dan niet die lamp bovenin de tent laten hangen en gewoon de vloer variabel in hoogte maken?

Voor de ventilatie is het ideaal als ik ze op een rooster zet of een plank met gaten, dan heb je mooie gelijkmatige airflow van onderaf..... Maar het is de vraag of je dat wel altijd wil, soms wil je de warmte van de lampen nog recyclen binnen je tent voor je het weer afzuigt..? zo heb ik wel eens de temperatuur wat omhoog gekregen onderin


Het is wel even de kunst om dat goed te krijgen.
Om het onderin mider koud te krijgen kan ik ook weer kiezen om de inlaat van boven te laten komen door gewoon een hoog schot te plaatsen tussen de muur en de tent, er zitten ook nog verwarmingsbuizen tegen het plafond die de hele dag wel warm zullen zijn als ik stook, en de tent straalt naar boven ook warmte uit via het ongeisoleerde tentdak (dat ik eventueel ook nog kan isoleren....). Die warmte kan ik weer deels aanzuigen door dat schot te plaatsen, en het loopt dan ook nog via de drivers die ook warm worden, win win win denk ik dan.
_DSC8380-2.jpg

 

Maar goed snachts zonder drivers, kachel of lampen aan zal het toch wel wat kouder worden aan de grond, vandaar dat ik denk doe de vloer omhoog ipv de lamp omlaag, goed idee?

Hoe laat de lampen aan gaan dat is ook nog wat, vorige run zat ik op 8 uur savonds lamp aan, maar nu wil ik naar 3 uur smiddags lamp aan...

het zijn een hoop beslissingen, maar ja dat vind ik er dus leuk aan. :)

Zo ik heb net even de dimmers gemerkt op de stand waar ze 0.7A leveren en waar ze 1A leveren.

De rode en blauwe groep was ik van plan met de bloei op volle kracht te draaien @ 0.7A maar dat trekt al 200W dan, maar dat levert ook veel op als het goed is!

Met de kleuren (alles behalve far red) op 90% aan en verder alle cobs op 0.7A zit ik al tegen de 600W verbruik aan te kijken, en dat is wel maximaal eigenlijk voor zo'n tentje zonder co2, en ik dacht zelfs meer aan 500W wat ideaal is, zeg 450W @ board level...

Maar ik wil er wel mee kunnen spelen, de groep met de red meat cobs er in wil ik wat harder kunnen zetten, en de 4K en 5K cobs misschien zo laag als 0.5A omdat die in verhouding meer licht geven...

Als ik Cobs 2 aan 2 parallel ga schakelen, zodat je 2x zo veel cobs op een driver hebt op 0.7A dan kan ik drivers weg gaan laten, het is verreweg de goedkoopste oplossing voor mij. Maar dan kan ik niet meer zeggen ik draai met wat minder cobs, want die kan ik dan niet harder zetten. Maar ja als je veel cobs hebt ja dan gebruik je ze natuurlijk gewoon lekker allemaal want daar wordt het zuiniger van en je kan meer topjes van dichter bij uitlichten als het goed is..

Ik denk wel dat ik het zo ga doen, ik ben ook niet zo bang voor doorbranden want die cobs zijn zo goed en de heatsinks houden ze erg koel.. als je maar niet 2 verschillende types cobs parallel gaat zetten... ik moet er wel ff in duiken, ik wil een mooie lamp maar ook een zuinige, en nu zet ik hem toch al snel te hard, die 1.4A drivers...

Ik denk dat het toch ompluggen wordt hij is gewoon nog niet af, de drivers moeten zo ver mogelijk worden uitgevuld, en zo min mogelijk gedimd. en als je dan alles maximaal draait moet het mooi in balans zijn en niet 2000PAR ofzo.

Het schakelbord heb ik dus ook zo gebouwd dat ik daarmee kan schuiven en experimenteren tot hij voor mijn idee helemaal klopt en dan schroef ik er wel een klep op die pas weer open gaat bij de volgende grow, want ik wil er blind op kunnen vertrouwen dat ik niet meer stroom ga gebruiken dan nodig.
Ik vraag me wel af of de toppen compact gaan worden of niet, hoe het zal gaan met de cobs maar max op 25W per stuk..

ik heb zo veel gelezen over diep rood en hoe goed dat werkt samen met wit, en dan gewoon lekker veel diep rood erbij, dat ik denk dat ik dan wel die 2 red meat cobs met mijn ELG-100-C1400B ga runnen en daar dan gewoon wat extra watts op verstoken voor de lol.
Afbloeien met blauw en UVA erbij daar kijk ik ook al naar uit, met 6 van die balkjes heb ik echt een mooie gelijkmatige lichtmat 20 cm er onder..

Ideaal was denk ik allemaal 1050mA drivers maar die heb ik nu eenmaal niet liggen..

Ik heb nog even tijd want ik ga niet morgen beginnen, ik wacht ook nog op een dubbelpolige tijdklok om alle ledjes echt UIT te kunnen zetten snachts, want hoe netjes ik ook gewerkt heb met aarding en alles, die ledjes zijn zo zuinig dat ze de kruipstroom tonen door licht op te gloeien ook al staan alle drivers uit, vooral de blauwe doen dat...

en ik ben er verder nog niet uit welke soil ik ga gebruiken, die zonder fruitvliegjes/mugjes graag...maar mèt leven dat wordt nog weer wat... 4 potten, of 1 grote bak met cover crop en wormen etc, maar daar moet dan toch eigenlijk weer zo'n buis met gaatjes in liggen waar je dan water door geeft of ga ik te ver.....
Het lijkt me erg moelijk peilen of ik genoeg water geef bij zo'n grote bak, ik vind het wel een beetje eng, ik ben bang dat ik fouten ga maken omdat ik geen runoff heb en niks op kan tillen enzo. De zelf regulerende kant van een gezonde no till stijl bodem trekt me aan de andere kant weer enorm, dat de microben en schimmels de voeding produceren en dat je die alleen maar tevreden houdt ipv dat je alles uit flessenvoer doet, dat trekt me nog steeds niet en ik schiet gewoon makkelijk uit daarmee... Het fijnst lijkt mij om niks meer te kopen want ik heb als een gek lopen composteren, mijn groente afval is allemaal via de bokashi emmer in de compost bak in de tuin gegaan die ik weer heb aangevuld met wormen en lava, veel organisch materiaal, maar ja wel vol beestjes natuurlijk.. Ik heb nu een daktuin ook van die aarde, en ik heb geen ziektes ofzo, in tegendeel zou ik willen zeggen. Ik heb meermaals op het punt gestaan gewoon een wietplant tussen mijn groente in de zaaibak te zetten. Maar ik wil daar niet opvallen.. Binnen zou ik het om kunnen draaien en net zo'n bak neer zetten maar dan de groente bij mijn wiet zetten ipv de wiet bij mijn groente lol :P

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

How low can I go

Zo ik heb mijn lamp weer wat omgegooid, athans de drivers.
Hij kan nu nog maar max 650W Draaien. Veeeeel beter! Geen gepiep van de drivers meer en alles mooi uitgevuld ik ben tevreden hehe.

De buitenrand heb ik nu zo goed als allemaal 90cri hangen, 3500K BD en dan heb ik steeds setjes van 2 parallel gezet, het zijn 8 cobs maar ze kunnen op een driver die er normaal 4 doet een HLG 185H C1400B, het was even wat snoertjes bij bestellen, 2x female plug naar 1x male en andersom etc solderen etc best wel heel leuk als het dan allemaal werkt!! En die snoertjes ik kan het iedereen aanraden!! Mijn design is blijkbaar goed want het ompluggen gaat heel snel, ook op het schakelbord. en aan het frame hoef ik helemaal niks te veranderen verder. Hier en daar heb ik een COB omgedraaid zodat er bijv 2 plussen bij elkaar zaten, dan klopte dat weer beter en dan kon ik gewoon die module even er af pakken het ging zo makkelijk. Ik heb er nu ook die 2 polige klok tussen zitten, echt een beest van een apparaat hij zegt KLONK als hij uit gaat. Dan weet ik ook van ok NU slaapt ie, en NU schrikt ie wakker.

 

Ik moest wel van 15 naar 16 COBs voor een even aantal, dus in het midden zit er nu nog 1tje bij 3500K CD. Die zit dan samen met die 5000K 90cri midden in dat kruis met die 4 4000K eromheen das dan het voorgroei kanaal. En die kunnen dan alle 6 op een HLG 120H C 1400B wat een giller :)

En dan als klap op de vuurpijl de RED MEAT GRILL stand daarvoor is mijn ELG-100-C1400B uit de mottenballen getrokken de 2 red meat cobs die kunnen dus blazen op 1,4A lol, of ik zet ze op 1A. De rest is nu àllemaal max 0.7A, en de RM cob levert wat minder l/W dus ik dacht laten we wat extra stroom verspillen aan die roze rakkers met een aparte driver dan kan ik het gelijk trekken met de andere cobs of meer, heerlijk.

Hij klopt nu ik weet het zeker, het voelt goed een zuinige overzichtelijke lamp

_DSC8787.jpg

 

_DSC8747.jpg

Valt best mee met die draden eigenlijk voor wat er allemaal wel niet op zit, en ik heb het nog niet eens bij elkaar gebonden...

_DSC8751.jpg

Ai het middelste pootje van de potmeter. De helft heeft nog maar 2 pootjes over, dus die draaien dan al de verkeerde kant op ach ja, dat boeit me niet zo, ik heb ze nagemeten en halverwege staat de driver ook op halverwege, dan staat de pot dus in het midden, werkt lekker.


_DSC8761.jpg
lekker paars wit strak mooie reflectie, ff sativatje rollen....

Kijk how low can you go , nou zo low met alles aan
_DSC8773.jpg
 

_DSC8768.jpg

30 cm van lamp is denk ik ideaal, mag wat hoger mag wat lager


_DSC8763.jpg

Overal nu ook houders op gezet voor die witte lens kapjes, die ringen zijn alleen maar om de cobs te fixeren aan de rail.
Ik zou nu bijv met die 6 koud witte lampen op 150w met lensen wat kunnen doen dat hij dan lekker hoog hangt....

_DSC8791.jpg

In het midden kan nu een webcam met fish eye lens zou dat niet wat zijn? :P

_DSC8769.jpg

spectra uitproberen ff aan haar knopjes draaien, ze ziet nog blauw van de kou

_DSC8771.jpg



_DSC8777.jpg

Geen blurple maar zalm roze

Alles op max (moet nog ff nakijken, kan zijn dat er een fan nog aan stond 30W ofzo)
_DSC8784.jpg

Dat zijn wall watts en met met far red erbij, het driver verlies is 43W had ik uitgerekend in totaal.
 

_DSC8778.jpg

 

knopjes draaien

_DSC8779.jpg

 

Het scheelt wel meteen heel erg als je die red meat en de gekleurde ledjes uit zet, alles wordt meteen groen en flets._DSC8780.jpg

Met red meat alleen erbij en een tikkie rood is het meteen heel zonnig precies wat ik zocht man dat subtiele!
_DSC8781.jpg

draaien draaien

_DSC8782.jpg

 

 

Harmonica INgeklapt:
_DSC8788.jpg

Helemaal afgeslankt en ON PAR die lamp haha
en met zo een laag amperage doet ie niet of nauwelijks onder voor een chilled bordje of 3.
De mijne is wat meer steampunk, ik moet het er maar mee doen ;)
 

 

Goodnight

_DSC8797.jpg

 

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit doet mij altidj zo denken aan mijn eerste diy lamp, al die draadjes en knopjes en verschillende kleuren :rofl

enne toch die lens er weer af he ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, HUFFnPUFF said:

dit doet mij altidj zo denken aan mijn eerste diy lamp, al die draadjes en knopjes en verschillende kleuren :rofl

enne toch die lens er weer af he ;)

Nee hoor dit was net na de bouw, ik heb m nu weer wat omgegooid :P
Zo makkelijk zit ie weer wel in elkaar, modulair, plug and play!

ik loop wat achter met de updates, bijna zover.......

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...