Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Crowie

Véél gele bladeren laatste weken bloeiperiode, help!

Recommended Posts

Bladeren van mijn buitenwietplant worden in sneltempo geel en vallen gewoon van de plant. Ik weet dat ze eigenlijk in te kleine potten staan en dat het bodemleven waarschijnlijk ontregeld is. Kan ik nog iets doen of moet ik ervoor zorgen dat ik ze oogst voordat de verkleuring in de toppen zit? Ik denk dat er nu ongeveer 10 a 20 procent bruin is van de draadjes. De laatste keer dat ik voeding heb gegeven (hortifit a en b) is het precies nog verergerd. Iemand tips of advies aub? Zie foto's

Foto 19-09-18 08 55 51.jpg

Foto 19-09-18 08 56 01.jpg

Foto 19-09-18 08 56 13.jpg

Foto 19-09-18 08 56 49.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je het voedingschema van hortifit gevolgd/doorgenomen of enkel de a, b voeding van hun gebruikt? 

PDF hortifit schema 

Rechtsonder schema ook de tips even doornemen

*A+B en top focus, aangeraden bij elke waterbeurt en 1x per week de enzymes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kou van afgelopen nachten zou zomaar een factor kunnen zijn.

Kleine potten, flink nat en kou worden de meeste planten niet happy van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weinig wortelruimte voor zo'n grote joekel,dus ook te weinig voedingsbuffer voor zo'n joekel.

Daarom trekt ie geel op.
Volgende keer op tijd een grotere bak nemen misschien wat buffertabletten,dan wil het beter qua buffer.

Gewoon de voeding omhoog schroeven en de laatste week voor de oogst niets meer dan alleen water.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Collie Weed said:

Weinig wortelruimte voor zo'n grote joekel,dus ook te weinig voedingsbuffer voor zo'n joekel.

Daarom trekt ie geel op.
Volgende keer op tijd een grotere bak nemen misschien wat buffertabletten,dan wil het beter qua buffer.

Gewoon de voeding omhoog schroeven en de laatste week voor de oogst niets meer dan alleen water.

Yep, de grotere bak zal voor volgend jaar zijn. Zal de voeding omhoog schroeven. Hopelijk trekt de verkleuring niet door tot aan de toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Crowie Mooi nog witte haartjes dus gewoon voeden inderdaad,dan zal het niet helemaal stoppen maar wel langzamer gaan en je toppen worden dan gewoon nog dikker.
Voor volgend jaar zou ik als ik jou was een goede grond nemen voor cannabis,en wat buffertabletten op voorraad houden voor later.
Als je dan onderin wat geel blad aantreft,gelijk lekker met buffer tabletten gaan knallen.

Dan heb je echt plezier van je plant later.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, bedankt voor de info. Heb nochtans plagron growmix gebruikt en volg mooi het voedingsschema van hortifit met topfocus, maar ze staan echt te klein denk ik. Van buffertabletten had ik tot nu nog nooit gehoord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...